Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Just nu: Apple lanserar ny hårdvara i New York

Tråden skapades och har fått 292 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bara hoppas på 10.4.3 så är kvällen räddad

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 19:11

men allvarligt: 20.295 för 15"...men det klart det är ju nästan antikvärde på den...

det verkar som dom ökat hårddisken lite i pbook 12" jallafall. jag tror inte den var på 80gb innan. eller?

Ursprungligen av David Slättne:

det verkar som dom ökat hårddisken lite i pbook 12" jallafall. jag tror inte den var på 80gb innan. eller?

Nope, den är precis de samma som innan. 80Gb som man kan byta ut till 100Gb...

Ursprungligen av JonasEk1:

Nope, den är precis de samma som innan. 80Gb som man kan byta ut till 100Gb...

fan inte ens det kunde dom glädja mig med!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 23:23
Ursprungligen av JonasEk1:

Nope, den är precis de samma som innan. 80Gb som man kan byta ut till 100Gb...

Var det inte 60Gb med combon och 80Gb med super förut? Som utgångsläge allså.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 23:28

för resten. Har ni sett att det går att välja combo på 12" mot ett avdrag på 1000:-? Då är den ganska identisk med den som såldes före bumpen. Och till typ samma pris ... Hmm.

Ursprungligen av helljock:

för resten. Har ni sett att det går att välja combo på 12" mot ett avdrag på 1000:-? Då är den ganska identisk med den som såldes före bumpen. Och till typ samma pris ... Hmm.

Det där var intressant! då skippar man superdriven och maxar upp minnet istället. Äh fan jag är besviken ändå....

Ingen som vill sponsra mig med en PowerMac Quad fullt utrustad för 212 000kr??????

hehe...

Ursprungligen av JonasEk1:

Ingen som vill sponsra mig med en PowerMac Quad fullt utrustad för 212 000kr??????

hehe...

Bara att spotta i nävarna och börja jobba så tids nog kan du köpa dig en istället!

Ursprungligen av JonasEk1:

Ingen som vill sponsra mig med en PowerMac Quad fullt utrustad för 212 000kr??????

hehe...

ere ok om jag gör det?

Ursprungligen av David Slättne:

det verkar som dom ökat hårddisken lite i pbook 12" jallafall. jag tror inte den var på 80gb innan. eller?

Nu får Herr Slättne fixa fram 10.4.3 i min programuppdaterar.

Med språng!

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Nu får Herr Slättne fixa fram 10.4.3 i min programuppdaterar.

Med språng!

ja fö fan! supersnart. jag har bara når buggar kvar som ska fixas till

En kul grej som kanske inte är helt ny är att Apple inte längre har med pc i prestandajämförelser:
http://www.apple.com/powermac/upgrade.html

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-10-19 19:21

Mighty Mouse i G5an

Optisk ljudutgång även på 15" nu.

Och de har banne mig inte rört 12" mer än att Superdrive är standard. Den har inte ens fått DL-brännare.

  • Medlem
  • 2005-10-19 19:27

Sitter ni och kollar någon sändning? Vartfrån i så fall? Vad är det för babbel om 10.4.3 uppdatering?

Sen trodde jag i alla fall att det skulle nämnas om nya Mini Rev C =(

/Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 19:30

jag hade hoppats på att de skulle sänka antika P-Booken till 3995:-... tji fick jag.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-10-19 19:31

Fyfan, jag har satt mig i en riktig svår siutation. Jag hade förväntat mig en 12` med samma uppgradering som de andra, men inte. Jag har 15k jag kan bränna och jag undrar; vad skall jag köpa för något? Detta är mitt första mac-köp..

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 19:32
Ursprungligen av johan11:

Fyfan, jag har satt mig i en riktig svår siutation. Jag hade förväntat mig en 12` med samma uppgradering som de andra, men inte. Jag har 15k jag kan bränna och jag undrar; vad skall jag köpa för något? Detta är mitt första mac-köp..

ibook så klart. de är åtminstone prisvärda.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-10-19 19:34
Ursprungligen av DaPhox:

ibook så klart. de är åtminstone prisvärda.

Men alla gnäller på att dom suger. Är jätteplastiga.. Äckligt tagentbord osv. Vete fan..

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 19:35
Ursprungligen av johan11:

Men alla gnäller på att dom suger. Är jätteplastiga.. Äckligt tagentbord osv. Vete fan..

man ska inte tro allt man hör...

Ddr-2

Enligt applestore blev det även DDR2-minnen i 15 & 17-tummarna.
Najs.

Tycker att du skall satsa på Pb12" ändå sen bygger du ut den med mycket RAM så har du en stabil och stark dator!

Ursprungligen av johan11:

Men alla gnäller på att dom suger. Är jätteplastiga.. Äckligt tagentbord osv. Vete fan..

I book suger inte

Ursprungligen av johan11:

Men alla gnäller på att dom suger. Är jätteplastiga.. Äckligt tagentbord osv. Vete fan..

Den är helt Ok, men jag säger som Versai: quality remains long after price is forgotten.

Känslan av en Pb är värd en hel del också...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 20:06
Ursprungligen av johan11:

Men alla gnäller på att dom suger. Är jätteplastiga.. Äckligt tagentbord osv. Vete fan..

Bra dator, har just köpt nr 2 ...

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-10-19 19:36

JonasEk1, men jag får en PB för 13500 kr och en Ibook 9200 kr.. Det är ganska mycket pengar i skillnad och så mycket tycker jag inte det är värt. Eller?

Ursprungligen av johan11:

JonasEk1, men jag får en PB för 13500 kr och en Ibook 9200 kr.. Det är ganska mycket pengar i skillnad och så mycket tycker jag inte det är värt. Eller?

Jag kan bara tala om min egna erfarenhet mellan Pb12 och Ibook och enligt mig så märks det mycket väl att iBook är en lågbugdet variant. Sämre skärm, inte samma styrka i maskinen m.m... jag hade tagit Pb12 direkt utan att tveka, tror inte du skulle bli besviken...

Men de vet jag att många jag känenr som har köpt Ibook att när dom testat på en Pb så har dom velat köpa en Pb istället...

Vore jag du skulle jag köpt en powerbook istället för iBook!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 19:42
Ursprungligen av JonasEk1:

Men de vet jag att många jag känenr som har köpt Ibook att när dom testat på en Pb så har dom velat köpa en Pb istället...

min erfarenhet är precis tvärtom.

Bevaka tråden