Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Just nu: Apple lanserar ny hårdvara i New York

Tråden skapades och har fått 292 svar. Det senaste inlägget skrevs .

varför släpper apple skunk-mycket just denna höst? något speciellt med den eller? har svete jobs fått storhetsvansinne, eller bara blivit beroende av att hålla keynots??

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-10-19 18:27
Ursprungligen av martin_stenmark:

varför släpper apple skunk-mycket just denna höst? något speciellt med den eller? har svete jobs fått storhetsvansinne, eller bara blivit beroende av att hålla keynots??

inte mig emot

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-10-19 18:30

Håller med om att ni inte behöver klippa och klistra in från andra sidor... Eftersom länkar finns kan ni bara ange dem istället och ge reaktioner på de nya sakerna, det vill jag läsa.

Personligen har jag utvecklat ett program (som är i alpha-stadiet) som bevakar diverse sådana sajter och får ett pling i rutan varje gång något händer...

  • Medlem
  • 2005-10-19 18:31
Ursprungligen av martin_stenmark:

varför släpper apple skunk-mycket just denna höst? något speciellt med den eller? har steve jobs fått storhetsvansinne, eller bara blivit beroende av att hålla keynotes??

...jag tror cancern kan ha en roll i det - bäst att passa på att uppfinna, briljera & lansera medans man fortfarande lever!

Ursprungligen av martin_stenmark:

varför släpper apple skunk-mycket just denna höst? något speciellt med den eller? har svete jobs fått storhetsvansinne, eller bara blivit beroende av att hålla keynots??

Det är inte Steve Jobs som håller keynoten. Som företag vill man gärna få ut så många nya produkter som möjlighet inför julhandeln.

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-10-19 18:26

Skit i att läsa då

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=87243
Världens första test av nya G5:an?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-19 18:28
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-19 18:29

Undrar varför Steve inte är där?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-10-19 18:31

Men fan. Jag vill se en uppdatering på Powerbookarna och det enda jag får se är en skärmupplösning. Värdelöst..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-19 18:31

Presentationen hålls av David Moody med titel "vice president of Worldwide Mac Product Marketing."

Tack Cogito ergo Mac!

23" cinema HD

Är det någon som vet om apple tänker släppa nya skärmar snart? eller kan man lugnt köpa en 23" cinema HD. Dom sänker priset idag.

Mikael

Ursprungligen av Spike Lee:

Är det någon som vet om apple tänker släppa nya skärmar snart? eller kan man lugnt köpa en 23" cinema HD. Dom sänker priset idag.

Mikael

Det är aldrig nån som vet nåt men får jag gissa så är svaret nej. På frågan om det kommer nya snart alltså. Jag är sugen på att köpa en 20" idag.

Ursprungligen av Spike Lee:

Är det någon som vet om apple tänker släppa nya skärmar snart? eller kan man lugnt köpa en 23" cinema HD. Dom sänker priset idag.

Mikael

Det kommer nog snart nya Apple skärmar men 23"-aren duger säkert ett tag till.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-19 23:10
Ursprungligen av Simon Templar:

Det kommer nog snart nya Apple skärmar men 23"-aren duger säkert ett tag till.

Öhh. Kolla in Dells (ja jag vet, det är som att svära i kyrkan) 24". Den spöar Apples 23" i typ... allt. Ok. Inte i utseende och finish. Fast i design så gör det den, eftersom design oxå innefattar arbetsergonomi osv. Dell'en kan man vrida å vända å höja å sänka, men Apple's så kan man väl bara tilta. Sitter just å beställer den för typ 8 lax ink (med studentrabatt 5%). F.ö. så var speedbumpsen torra. Jamenar alla VET ju att det snart kommer hypersnabba intel-'books så alla väntar. Och för att Apple ska hålla uppe försäljningen kan de väl klämma in allt som finns (graffakort, RAM, HDD, finesser) på marknaden tillsvidare. Min 15"-1GHz-Pbook med 1GB RAM är galet slö.

Ingen reaktion på att 99mac, igen, är först med test av nya produkter?

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=87243

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-10-19 18:34
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Ingen reaktion på att 99mac, igen, är först med test av nya produkter?

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=87243

Jo, jävligt mäktigt!!!

Tror inte många sett testet ännu. De flesta hänger nog i denna tråd för stunden.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-10-19 18:34

Nej, det är den gamla datorn!

Ursprungligen av Zino:

Nej, det är den gamla datorn!

Ja... eller så har du fel...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 18:34

Zino: Visst.. därför tråden är skapad idag 18:22

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2005-10-19 18:35

Så genialiskt att introducera ett Aperature. Ett enkelt och avancerat (dvs. applestil) program för att fixa raw-bilder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-19 20:49
Ursprungligen av Tobbe Hj:

Så genialiskt att introducera ett Aperature. Ett enkelt och avancerat (dvs. applestil) program för att fixa raw-bilder.

Plötsligt har vi ÄNNU ett till tema att lägga till alla andra. Vad håller de på med. Fixa ett Pro-tema och ett vanligt. Hur svårt kan det vara?

Nytt program för fotografer!

Schoeben explained that photographers lack a solution like Final Cut Pro. Enter Aperture, Apple's "first all in one post production tool for photographers."

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-10-19 18:35

Men den nya skulle heta Quad inte DualCore.

Ursprungligen av Zino:

Men den nya skulle heta Quad inte DualCore.

Quadra, så klart!

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-10-19 18:35

Testet på 99mac är ju inte ens på G5 Quad juh....

New Power Mac. The L2 cache is now 1 MB, added dual-core, with dual AltiVec. It will be called the Power Mac G5 Quad.

Bevaka tråden