Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem i nya iBooken: AirPort dör och omstart krävs

Tråden skapades och har fått 104 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det funkar, det funkar!!

  • Oregistrerad
  • 2005-12-23 18:40

Sitter på nya PB med 1534mb ram. och har installerat 10.3.4 men fortfarande samma problem, musen börjar lagga vid hög belastning av nätet sen lägger airporten av....kass!

Nån med nån idé på lösning...löste 10.3.4 problemet för er?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-12-24 00:10

Har du uppdaterat Airport från Programuppdateringen?

Och bara för att vara petig: Det är 10.4.3 vi talar om, inte gamla 10.3.4 ..

  • Oregistrerad
  • 2005-12-28 16:00

Jess '10.4.3' menade jag ja

Har uppdaterat från Apples hemsida: http://www.apple.com/support/downloads/macosxupdate1043.html
utan att det hjälpte...är det fel uppdatering?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-12-31 12:18

Borde ju inte vara fel om det är samma ifrån Programuppdatering. Vi får väl se vad dom har kommit med i 10.4.4 som kanske kommer snart.
Håll ut, eller gå ner en version eller något. :/

  • Oregistrerad
  • 2005-12-31 18:32
Ursprungligen av dayweed:

Borde ju inte vara fel om det är samma ifrån Programuppdatering. Vi får väl se vad dom har kommit med i 10.4.4 som kanske kommer snart.
Håll ut, eller gå ner en version eller något. :/

Körde Programuppdatering nu (visste inte om den funktionen som den NB jag är på mac=) OCH det funkar numera toppen!

Råkade just snubbla över den här tråden - jag har exakt samma problem med min nya PowerBook 15" av senaste modell, 1,5 GB minne. Nu kör jag i och för sig 10.4.4 (har tillgång till den som utvecklare) så kanske är det så att Apple inte riktigt mosat bort buggen helt ännu.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-01 19:06

Vad bra att det löste sig då!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-01 19:07

Låter intressant. Du menar att den inte är fixad i 10.4.4? För mig som kör 10.4.3 fungerar allting klockrent. Har haft problem men med hjälp av AirPort-uppdateringen som kom så har det fungerat bra nu.

Ursprungligen av dayweed:

Låter intressant. Du menar att den inte är fixad i 10.4.4? För mig som kör 10.4.3 fungerar allting klockrent. Har haft problem men med hjälp av AirPort-uppdateringen som kom så har det fungerat bra nu.

Nu har jag testat mer, och det ser ut som om det faktiskt inte är fixat i 10.4.4. Men efter installation av Airport-updateringen så funkar det bra.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Nu har jag testat mer, och det ser ut som om det faktiskt inte är fixat i 10.4.4. Men efter installation av Airport-updateringen så funkar det bra.

Jag antar att du menar 10.4.3 eftersom 10.4.4 inte är släppt. Men annars stämmer det bra, det fixades inte i 10.4.3 utan i ett efterföljande uppdatering av AirPort. Detta finns även tidigare nämnt i tråden, kolla t.ex. mitt inlägg här och här.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag antar att du menar 10.4.3 eftersom 10.4.4 inte är släppt. Men annars stämmer det bra, det fixades inte i 10.4.3 utan i ett efterföljande uppdatering av AirPort.

Nej jag menade 10.4.4 som jag har tillgång till - lagligt, som jag nämde tidigare i tråden. Fast jag borde ju inte prata om det förstås.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Nej jag menade 10.4.4 som jag har tillgång till - lagligt, som jag nämde tidigare i tråden. Fast jag borde ju inte prata om det förstås.

Ah, sorry, då var det jag som läste tråden dåligt och inte du. Glöm mitt förra inlägg.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-05 18:44

Precis, det är nog fixat om man installerar den efterföljande uppdateringen av AirPort..

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 19:52

Apple har släppt en ny Airport Express firmware här om dagen. Den kanske kan bidra till att några kommer till rätta med problemet. Det gjorde det för mig. Jag hade ett liknande problem med min iMac 20".

Bevaka tråden