Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store nere (tisdag 2 augusti 2005)

Tråden skapades och har fått 133 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av acke:

Lilla och lilla..Beror på hur man menar-

Nähä, så den kampanjen startar på måndag, och finns alltså inte nu. Det betyder alltså att jag och Nocz inte har fel, kampanjen gäller inte mecenat store, för än på måndag.

Vore trevligt om personalen på apple store skulle sagt det till mig i fredags, men de visst väl inte om det antar jag. Lösningen blir väl att avbeställa och ringa igen, om inte de tillåter att jag lägger till en iPod till beställningen i efterhand vill säga.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-06 21:57

Kampanjen gäller även Mecenat Apple Store

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Nähä, så den kampanjen startar på måndag, och finns alltså inte nu. Det betyder alltså att jag och Nocz inte har fel, kampanjen gäller inte mecenat store, för än på måndag.

Vore trevligt om personalen på apple store skulle sagt det till mig i fredags, men de visst väl inte om det antar jag. Lösningen blir väl att avbeställa och ringa igen, om inte de tillåter att jag lägger till en iPod till beställningen i efterhand vill säga.

Men, i vanlig ordning kan det ta några dagar för Apple att få ut den interna informationen.. har hänt förr. Bl. a. med Mac mini.

MAO. Kampanjen gäller och du skall köpa en Mac och en iPod enligt reglerna i kampanjen och sedan skicka in kupongen med alla streckkoder mm. (läs noga vilka regler som gäller)

Voila, 1 400kr tillbaka. och studentrabatt a 10% på Mac + iPod.

Från kampanjstart 2:e augusti.

/Jonas

PS. När det gäller Apple har jag koll på detaljerna Det tog mig fyra år att fixa studentrabatten och Mecenat har haft den sedan 2002. Ds.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-06 22:01

Kampanjperiod 2/8-8/10 2005

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Nähä, så den kampanjen startar på måndag, och finns alltså inte nu. Det betyder alltså att jag och Nocz inte har fel, kampanjen gäller inte mecenat store, för än på måndag.

Vore trevligt om personalen på apple store skulle sagt det till mig i fredags, men de visst väl inte om det antar jag. Lösningen blir väl att avbeställa och ringa igen, om inte de tillåter att jag lägger till en iPod till beställningen i efterhand vill säga.

2:e augusti var kampanjstar även för oss.

/Jonas

Kanonos, mycket bra erbjudande! Ja som sagt, det går nog att lägga till en iPod till den redan beställda iMacen i morgon. Tack för hjälpen, uppskattas verkligen!

(Kampanjstart 2:a? Du skrev från måndag i tidigare inlägg. Inte för att det spelar någon roll nu..

  • Oregistrerad
  • 2005-08-06 23:44

Semestertider..

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Kanonos, mycket bra erbjudande! Ja som sagt, det går nog att lägga till en iPod till den redan beställda iMacen i morgon. Tack för hjälpen, uppskattas verkligen!

(Kampanjstart 2:a? Du skrev från måndag i tidigare inlägg. Inte för att det spelar någon roll nu..

Kampanjen startade 2:e och vi kör igång utskick mm på måndag för då kommer hela gänget tillbaka efter en skön och lång semester.

/Jonas

  • Oregistrerad
  • 2005-08-07 00:33

Vill bara understyka Jonas inlägg att kampanjen gäller från och med den 2:a augusti på Mecenat Apple Store.

Om det är fler än Dr Jekyll som fått svaret av Apple att det inte skulle var så får ni gärna maila mig så tar jag upp det i den fortlöpande diskussion vi har med Apple.

Har ni synpunkter eller annat ni vill ta upp kring Mecenat Apple Store får ni gärna maila mig på mans.thuresson@mecenat.se

/Måns Thuresson
Mecenat

Här var det service! Tack!

men vilken jävla brasklapp dom har lagt in.

"*Erbjudandet gäller endast för berättigande individuella inköp gjorda av slutanvändare från Apple Education. Gäller ej för 12-tums iBook med CD-ROM-enhet, eMac- och Mac mini-modeller..."

haha, ganska förståeligt iofs, men ändå lite synd, annars hade jag kompletterat min rigg med en ipod shuffle, för en kompis ska köpa ibook i dagarna.

Shuffle ingår inte i erbjudandet, så det hade blivit svårt oavsett vilken mac din kompis köpte...

aha, okidoe, en brasklapp låg under brasklappen....

  • Oregistrerad
  • 2005-08-08 14:04

http://www.mecenat.se/apple_education.asp
Här står det att man får 2000 kr i rabatt om man köper en valfri PB, iBook och en iPod. Klickar man på bannern så kommer man till den vanliga mecenat-sidan på apples hemsida. iPod mini verkar inte ingå i erbjudandet. Nån som vet nåt mer om detta? Det kan väl inte vara samma erbjudande som de som lanserades den 2:e augusti, rabatt på 1400 kr. Hur gör man för att få tillbaka pengarna? Ska man klippa ut streckkoderna och skicka tillbaka tro, hittar ingen talong om detta som på föregående erbjudande.

Senast redigerat 2005-08-08 14:55
  • Oregistrerad
  • 2005-08-08 23:42

Nej, detta är inte samma erbjudande.

Det är en äldre sida med ett tidigare erbjudande från Apple som inte gäller längre. Tyvärr har inte sidan blivit borttagen, vilket vi beklagar. Vi skall rätta till det omedelbart.

Erbjudandet som gäller är studentrabatt + 1400kr tillbaka, med de villkor Apple anger i sin kupong.

Mvh/Måns

Uppdatering: sidan är nu borttagen. /M

Senast redigerat 2005-08-09 09:33
  • Oregistrerad
  • 2005-08-11 12:17

För att förtydliga ytterligare: Positivt besked från Apple: iBook 12-tum med DVD/CD-RW-enhet berättigar till kampanjerbjudandet. Välkomna till Mecenat Apple Store!

/Måns
mecenat

Bevaka tråden