Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store nere (tisdag 2 augusti 2005)

Tråden skapades och har fått 133 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-08-06 13:58

Mac + iPod = 1400kr tillbaka även på Mecenat Apple Store

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Om du nu handlade via mecenat så verkar det som om det inte går att kombinera med den, utan bara med "vanliga" education store. Ser iaf ingen blänkare om det på den mecenat-sidan.

Tror inte du ska chansa, om du kollar villkoren så säger de bl.a. att det måste vara på samma faktura...

Kontrollera villkoren på Mecenat Apple Store innan du köper och kampanjen gäller självklart även där. Dvs Mac (10% studentrabatt) + iPod, iPod mini eller iPod U2 = 1 400kr tillbaka.
Du skall skicka in kupongen efter köpet. Se nedan.

Mvh Jonas
Från Apple
Det är enkelt. Besök Mecenat Apple Store. Välj en berättigande iBook, PowerBook, iMac eller Power Mac. Sedan väljer du en iPod, iPod mini eller iPod U2 Special Edition.

När du har gjort ditt inköp fyller du i kupongen och skickar den till oss, så skickar vi dig rabatten. Men gör det nu. Erbjudandet gäller bara fram till den 8 oktober 2005.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-06 19:03
Ursprungligen av Jonas Levin:

Kontrollera villkoren på Mecenat Apple Store innan du köper och kampanjen gäller självklart även där. Dvs Mac (10% studentrabatt) + iPod, iPod mini eller iPod U2 = 1 400kr tillbaka.
Du skall skicka in kupongen efter köpet. Se nedan.

Mvh Jonas
Från Apple
Det är enkelt. Besök Mecenat Apple Store. Välj en berättigande iBook, PowerBook, iMac eller Power Mac. Sedan väljer du en iPod, iPod mini eller iPod U2 Special Edition.

När du har gjort ditt inköp fyller du i kupongen och skickar den till oss, så skickar vi dig rabatten. Men gör det nu. Erbjudandet gäller bara fram till den 8 oktober 2005.

Här http://www.apple.com/se/education/backtoschool/ står det ju klart och tydligt att man måste köpa det via Apple Store för utbildning och inte Mecenat Apple Store.

Man får alltså 6% rabatt via Apple Store för utbildning och 1400 kr tillbaka om man köper nån iPod och en dator. Via Mecenat får man 10% rabatt på sin dator men inga 1400 kr om du även köper en iPod.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-06 19:20

10% och 1 400kr tillbaka.

Ursprungligen av Nocz:

Här http://www.apple.com/se/education/backtoschool/ står det ju klart och tydligt att man måste köpa det via Apple Store för utbildning och inte Mecenat Apple Store.

Man får alltså 6% rabatt via Apple Store för utbildning och 1400 kr tillbaka om man köper nån iPod och en dator. Via Mecenat får man 10% rabatt på sin dator men inga 1400 kr om du även köper en iPod.

Det är fel. Du får 1 400kr även när du köper via Mecenat Apple Store.

Om inte, kontakta Mecenat och Måns Thuresson på mans.thuresson@mecenat.se

Mvh Jonas Levin

Ursprungligen av Jonas Levin:

Kontrollera villkoren på Mecenat Apple Store innan du köper och kampanjen gäller självklart även där. Dvs Mac (10% studentrabatt) + iPod, iPod mini eller iPod U2 = 1 400kr tillbaka.
Du skall skicka in kupongen efter köpet. Se nedan.

Mvh Jonas
Från Apple
Det är enkelt. Besök Mecenat Apple Store. Välj en berättigande iBook, PowerBook, iMac eller Power Mac. Sedan väljer du en iPod, iPod mini eller iPod U2 Special Edition.

När du har gjort ditt inköp fyller du i kupongen och skickar den till oss, så skickar vi dig rabatten. Men gör det nu. Erbjudandet gäller bara fram till den 8 oktober 2005.

Det är inte så självklart att erbjudandet även gällde mecenat store. Ringde Apple store i fredags för att beställa ny iMac, och passade på att fråga. Svaret var nej, det går inte...

Jag ringer i morgon och frågar igen. Det borde väl gå att lägga till i beställningen antar jag.

Det går inte att se nedan (ovan)...

  • Oregistrerad
  • 2005-08-06 19:33

Vi informerar Apple på måndag så personalen vet hos Apple Store.

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Det är inte så självklart att erbjudandet även gällde mecenat store. Ringde Apple store i fredags för att beställa ny iMac, och passade på att fråga. Svaret var nej, det går inte...

Jag ringer i morgon och frågar igen. Det borde väl gå att lägga till i beställningen antar jag.

Se bifogad kampanjstart som kommer på måndag hos Mecenat Apple Store.

Mvh Jonas

  • Medlem
  • 2005-08-06 19:51
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Det är inte så självklart att erbjudandet även gällde mecenat store.

Kul debatt det här, jag tror Jonas "Mecenat" Levin v e t vad han talar om. Det känns som om han känner till nåt om den där firman på nåt vis...

/trogen mecenat-kund

Ursprungligen av Ma:

Kul debatt det här, jag tror Jonas "Mecenat" Levin v e t vad han talar om. Det känns som om han känner till nåt om den där firman på nåt vis...

/trogen mecenat-kund

Jag är ju inte sån byggd att jag faller för auktoritetsretorik, som dig.

/också trogen mecenat-kund

  • Medlem
  • 2005-08-06 20:08
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Jag är ju inte sån byggd att jag faller för auktoritetsretorik, som dig.

...jag "liksom bara inbillar mig" att den som står bakom Mecenat k a n s k e vet vad som gäller...

Ursprungligen av Ma:

...jag "liksom bara inbillar mig" att den som står bakom Mecenat k a n s k e vet vad som gäller...

Tja, i detta fall verkar det ju vara så att han visste vad som kommer att gälla, men inte när. Han skrev att erbjudandet gäller mecenat också, men det gör det inte, inte för än måndag. Och det är väl skitsamma egentligen, om det inte vore så att jag råkade beställa i glappet mellan erbjudandet till education store och mecenat store. Hade den här diskussionen inte uppstått så hade jag antagligen inte uppmärksammat att det var så, och missat in gratis iPod. Så all heder till Jonas Levin att han tar sig tid.

PS. Bara för att man leder ett företag så innebär det inte att man har automatiskt har, eller ens behöver ha koll på detaljerna.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-08-02 21:47
Ursprungligen av Peacerich:

Lite surt att man beställde en PB 12" den 31'a och inte idag. då hade man fått en Ipod mini för ca 300 kr
med education dealen?

Man skulle kunna chansa och köpa en ipod mini idag och sen skicka in streckkoderna som man skulle göra, få se om man får några pengar.

Du kan väl avbeställa?

Jag har sansat mig lite och väntar med att beställa tills jag läst lite kommenterar från folk som testat den. Men om den fungerar som utlovat så är jag väldigt sugen på att ha en sådan.

Jag har envist argumenterat för att Apple borde fixa en mus med (minst) 2 knappar *och* ett scrollhjul ända sedan 99mac startade i de flesta av alla trådar om enknappsmusen. Och nu är den dagen alltså här. Coolt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-02 15:37

Jaha, då hade jag fel. Kanske förväxlade den med amerikanska affären. Sorry.

  • Medlem
  • 2005-08-02 15:43

Grattis till priscilla som anade rätt

Men man blir så trött. Enda anledningen till att jag ville ha en flerknappsmus var att man vill kunna högerklicka. Kontextmenyerna är ju det man vill åt. Hur får jag fram dom smidigt med den där musen??

Nu är fri leverans borta på Apple Storens förstasida borta!

Ursprungligen av Macaddict:

Nu är fri leverans borta på Apple Storens förstasida borta!

Äsch då. Fortfarande "Free Shipping" på amerikanska sidan. Kanske var de svenska översättarna lite väl snabba med att ta med det?

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Men man blir så trött. Enda anledningen till att jag ville ha en flerknappsmus var att man vill kunna högerklicka. Kontextmenyerna är ju det man vill åt. Hur får jag fram dom smidigt med den där musen??

Genom att klicka på höger sida.

Ursprungligen av Adrian B:

Genom att klicka på höger sida.

Jag var tydligen GANSKA trött igår. Fattar inte hur jag kunde missa det.
Detta innebär att man har en sak mindre att klaga på då det gäller Apple... vad skumt det känns. Som att vakna upp i en ny värld....

Nu är det fri leverans igen!

  • Medlem
  • 2005-08-02 17:44
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Men man blir så trött. Enda anledningen till att jag ville ha en flerknappsmus var att man vill kunna högerklicka. Kontextmenyerna är ju det man vill åt. Hur får jag fram dom smidigt med den där musen??

Som andra redan konstaterat går det utmärkt att högerklicka men måste påpeka att Exposé är underbart att använda med flerknappsmus. På denna lämpligen Alla fönster på ena sidoknappen och Visa skrivbordet på andra. Exposé-utvecklarna måste vara/varit aktiva flerknappsmusanvändare med tanke på hur bra det funkar.

Ursprungligen av Ola Lidén:

Som andra redan konstaterat går det utmärkt att högerklicka men måste påpeka att Exposé är underbart att använda med flerknappsmus. På denna lämpligen Alla fönster på ena sidoknappen och Visa skrivbordet på andra. Exposé-utvecklarna måste vara/varit aktiva flerknappsmusanvändare med tanke på hur bra det funkar.

Jo, jag kan bara hålla med. Själv har jag F10 (alla fönster för ett program) på scrollhjulets klickfunktion på min mus. Har blivit en självklar del av mitt macanvändande.

Även Dashboard fungerar bra att ha på en musknapp, även om jag inte använder Dashboard så mycket själv.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-02 16:00

Man kan ju högerklicka med den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-02 16:01

Någon som vet om den här kommer att ersätta den gamla musen och komma standard med alla nya Maccar?

EDIT: flyttade inlägget till en annan tråd

  • Oregistrerad
  • 2005-08-02 16:52

Inte bluetooth? jag hatar sladdar...

  • Oregistrerad
  • 2005-08-02 17:23

Apple Mighty Mouse?

Otroligt roligt! Antagligen prylglädje på hög nivå, vill beställa bums.

Undrar hur man kommer åt att göra ren den där lilla rollern?

  • Medlem
  • Boston
  • 2005-08-02 18:55

Ohyggligt sugen på att beställa en...men det är svårt med möss man vill ju känna på den. Hoppas Macoteket får in dom omgående...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-02 19:18
Bevaka tråden