Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store nere (tisdag 2 augusti 2005)

Tråden skapades och har fått 133 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-02 21:55
Ursprungligen av Adrian B:

Inte så bara. Det är typ revolution i macvärlden!

hehe,, helt sjukt men helt sant..

Jag ska beställa två så snart det går.

Nån som vill köpa tre begade Logitech-musar?

men jag tycker att dom skulle ha ändrat priset för iBook extra minnet ändå samtidigt, jag menar...1GB extra +5280:-!!(Välkommen till 1998)

Tunga grejer. Steve har säkert roterat i sängen om nätterna i flera månader.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2005-08-02 14:59

när den kommer som trådlös köper jag!

Finns inte som tillval vid köp av dator än. Dock finns ett alternativ med "Apple Software Solutions", dvs iWork ’05, Final Cut Express HD eller Logic Express, som jag inte sett förut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-02 15:03

Tror ni den fungererar till PC?

Ursprungligen av Solid:

Tror ni den fungererar till PC?

System Requirements: Mac OS X (programmability requires Mac OS X v10.4.2 Tiger or later), or Windows 2000 or Windows XP.

Ursprungligen av Solid:

Tror ni den fungererar till PC?

Might Mouse Features
Touch-sensitive top shell
360-degree clickable Scroll Ball
Force-sensing side buttons
Optical tracking
PC-compatible

Edit: Hagelin hann före.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-02 15:08
Ursprungligen av Solid:

Tror ni den fungererar till PC?

Jepp, Win 2000 och Win XP.

Tillägg: farligt att inte refresha innan man skriver svar...

Ursprungligen av Solid:

Tror ni den fungererar till PC?

Mighty Mouse is also compatible with PCs. Mighty Mouse uses the standard, multibutton mouse driver included in the Windows 2000 and Windows XP operating systems and plugs into any USB 1.1 or USB 2.0 port.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-02 15:11

Det är ju inte bara en tvåknappsmus! Det är en superscrollmaskin!
En stor REVULOTION inom musvärlden skulle jag säga, jag har aldrig sett
nått liknande!

Good work apple!!!

Ursprungligen av Solid:

Tror ni den fungererar till PC?

står så här:
Windows 2000 or Windows XP - See the Mouse control panel.

Men antagligen fungerar inte scrollen åt alla håll...

"ett underverk med fler knappar och rullning"
(enl Applestore)

Det är härligt med lite evangelium!

  • Oregistrerad
  • 2005-08-02 15:03

Men alltså, den har tydligen en liten högtalare i sig också? Det låter ju helknasigt. Så trådlös version av den här musen tror inte jag kommer. Skulle sluka väldigt mycket batterier isåfall. Men jag hoppas Apple bevisar mig fel!

  • Medlem
  • 2005-08-02 15:08
Ursprungligen av Foxfire:

Men alltså, den har tydligen en liten högtalare i sig också? Det låter ju helknasigt. Så trådlös version av den här musen tror inte jag kommer. Skulle sluka väldigt mycket batterier isåfall. Men jag hoppas Apple bevisar mig fel!

Det är ju inte omöjligt att ta bort högtalaren i en eventuell trådlös version. Men man undrar ju lite vart världen är på väg. Intelprocessorer och flerknappsmöss från Apple. Trevligt hur som helst, har väntat länge på detta. Undrar hur länge jag måste vänta för att få ett flerknapps pekdon i powerbook också.

Ursprungligen av Ola Lidén:

Undrar hur länge jag måste vänta för att få ett flerknapps pekdon i powerbook också.

Inte flerknapps pekdon!!! Det är ju så fint med bara en knapp! Ska dom ha en till knapp så får dom sätta den på baksidan tycker jag!

  • Oregistrerad
  • 2005-08-02 15:41
Ursprungligen av apple4ever:

Inte flerknapps pekdon!!! Det är ju så fint med bara en knapp! Ska dom ha en till knapp så får dom sätta den på baksidan tycker jag!

O nu har dom satt den där kulan som man brukade ha på undersidan på översidan. Kanske blir det knappar på undersidan...
Undrar föresten vad den där lilla kulan kommer att kallas!?

  • Medlem
  • 2005-08-02 16:43
Ursprungligen av oee:

Undrar föresten vad den där lilla kulan kommer att kallas!?

Scrollboll!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-02 15:11
Ursprungligen av Foxfire:

Men alltså, den har tydligen en liten högtalare i sig också? Det låter ju helknasigt. Så trådlös version av den här musen tror inte jag kommer. Skulle sluka väldigt mycket batterier isåfall. Men jag hoppas Apple bevisar mig fel!

Jag tror nog det skulle gå att styra upp en trådlös... Kommer väll till jul!

Hmm, det står fraktfritt på förstasidan på AppleStore, men när man lägger den i sin kundvagn så vill de ändå ha pengar för frakten...

Ursprungligen av Adrian B:

Hmm, det står fraktfritt på förstasidan på AppleStore, men när man lägger den i sin kundvagn så vill de ändå ha pengar för frakten...

Jag såg det också, därför sket jag att beställa.
Dessutom är musfan inte värd pengarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-02 15:10

Det var som sjutton...

Kolla detta då:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-02 15:15
Ursprungligen av mmmikael:

Kolla detta då:

Old news.

Ursprungligen av acke:

Old news.

Ok, visste inte att det kommit till europa än. My bad...

Ursprungligen av priscilla:

kom idag.

imorse, för att vara exakt.

ok...

Ursprungligen av acke:

Old news.

Förresten. Hur kan det vara "old news" när erbjudandet uppenbarligen började gälla idag, förmodligen i samband med att musen kom för en halvtimme sen?

Citat:

Köp en berättigande iBook-, iMac-, PowerBook- eller Power Mac-dator och en berättigande iPod från Apple Store for Education från den 2 augusti 2005 till och med den
8 oktober 2005. Moms tillkommer på köpesumman. Se villkoren.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-02 18:20

Lite surt att man beställde en PB 12" den 31'a och inte idag. då hade man fått en Ipod mini för ca 300 kr
med education dealen?

Man skulle kunna chansa och köpa en ipod mini idag och sen skicka in streckkoderna som man skulle göra, få se om man får några pengar.

Ursprungligen av Peacerich:

Lite surt att man beställde en PB 12" den 31'a och inte idag. då hade man fått en Ipod mini för ca 300 kr
med education dealen?

Man skulle kunna chansa och köpa en ipod mini idag och sen skicka in streckkoderna som man skulle göra, få se om man får några pengar.

Om du nu handlade via mecenat så verkar det som om det inte går att kombinera med den, utan bara med "vanliga" education store. Ser iaf ingen blänkare om det på den mecenat-sidan.

Tror inte du ska chansa, om du kollar villkoren så säger de bl.a. att det måste vara på samma faktura...

Bevaka tråden