Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var är iBook-uppdateringen då?

Tråden skapades och har fått 117 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ok, brukar du ha såna sammanträffanden ofta eller?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-24 15:24

Jag får min iBook på måndag.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-26 18:03

Jag väntar och ser nu efter tisdag. Kanske kanske... annars skiter jag i vilket.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-30 12:54

jag blir galen... vad händer? skulle behöva en ibook "igår", men vägrar köpa de nuvarande "gamla häckarna". nån som hört nåt nytt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-30 15:32

Hörde att nya iBooken har grymma alkoholproblem, tydligen så sitter han och iPod generation5 och krökar på Humlehof varje kväll..

  • Oregistrerad
  • 2005-06-30 15:45
Ursprungligen av Fredric:

Hörde att nya iBooken har grymma alkoholproblem, tydligen så sitter han och iPod generation5 och krökar på Humlehof varje kväll..

..precis som jag trodde...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-05 13:53

Jag börjar också bli otålig på detta. Aldrig har det gått så lång tid mellan uppdateringarna som nu...

  • Oregistrerad
  • 2005-07-06 15:00

Patience my friends!
Hoppas innerligt att det händer nåt imorn med iBooken.
Står i valet och kvalet mellan att gå över till den ljusa sidan eller köpa en ny bärbar PC.
Dröjer det länge till så får steve skylla sig själv

vore ju typisk när jag precis fått min. Men jag är nöjd som det är.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-06 15:59

gaaaaaaah, ja ja ja uppdatera iBook!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-07-06 16:38

Jag sätter mina pengar på en uppdatering i September i Paris. Freescale/Motorola kommer att bistå med en 2GHz PowerBook, och en 1.8GHz iBook. Jag kommer att köpa sista generationen G4 PB, och sedan 2dra eller 3dje gen (Intel)PB 15". Priserna kommer säkert att dumpas på G4 PB, och att köpa 1sta gen. Intel PB gör jag bara inte!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-12 13:08
Ursprungligen av BoP:

Jag sätter mina pengar på en uppdatering i September i Paris. Freescale/Motorola kommer att bistå med en 2GHz PowerBook, och en 1.8GHz iBook. Jag kommer att köpa sista generationen G4 PB, och sedan 2dra eller 3dje gen (Intel)PB 15". Priserna kommer säkert att dumpas på G4 PB, och att köpa 1sta gen. Intel PB gör jag bara inte!

Paris? September? Vad har jag missat? Jag siktade på att köpa mig en PB 12" i början av Augusti men man kanske ska vänta en månad extra?

Jag har varit utan internet ett tag så detta är kanske ingen nyhet men hursomhelst så är leveranstiden för en ibook på apple.se 7 dagar nu. Kan det vara ett tecken på att nåt är på g kanske?

Jag hoppas numer verkligen verkligen att ny iBook kommer och att den får en duktig prissänkning. Jag har nämligen i stort sett övertygad svärfar att köpa en iBook isf att ta en bärbar pc på i det nya hem-pc erbjudandet han fått. Problemet är bara att han sett i de senaste reklambladen (Dell, OnOff, PC-city, Elgiganten osv) sett att han kan få en bärbar pc med 15" skärm, hyfsat stor hd, lagom med minne och dvd-brännare för under 10000kr. JAG vet att de datorerna i vissa fall inte är så jättebra men några av dem har Pentium M och inbyggt w-lan. Om vi kommer till problemet så är det att en iBook med liknande spec kostar 14000kr vilket är typ 3000kr mer än han vill satsa. 12" skärmen är för liten (för liten text,ikoner) så den funkar inte för honom och den går ju inte att få med dvd-brännare!

Så nu sitter jag och håller tummarna för att priset ska gå ner nån tusenlapp iaf och att det sker SNART!!!! Det vore så kul om han köpte en iBook för jag tror det är en perfekt dator för honom med iPhoto och slippa Norton, brandväggar mm som han haft så mycket problem med..

  • Oregistrerad
  • 2005-07-08 01:16

Känns skönt just nu att det dröjer. Var lite nervös där ett tag efter min levererades i maj att det skulle komma en ny inom kort (känns ju surt). Kan bara säga att jag älskar min iBook!

  • Oregistrerad
  • 2005-07-17 14:17

...minin också. hoppas hoppas....

Borde vara läge nu tycker man. Ge oss en uppdatering och en fet prissänkning så svärfar har råd!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-17 14:43

Man får väl hoppas,,

  • Medlem
  • 2005-07-17 15:42

ibook samt emac lär nog bli de sista att komma med en intelprocessor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-17 15:49

Det var väl de bärbara samt Mac mini som skulle uppdateras först?

Apple suger mer och mer.
Kläm fram en iBook innan jag tröttnar och köper en ny cykel istället!!!

Även på tyska Apple Store är det numera en veckas leveranstid. Lovande, för ingen eld utan rök.

Richard a: Ser nästan hellre att man höjer priset lite, förutsatt att man får en bättre skärm samt lite mer minne..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-18 10:58

Har det inte varit en veckas leveranstid på minin rätt länge nu? Skjuts leveranstiden upp hela tiden eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-19 08:46
  • Oregistrerad
  • 2005-07-19 10:13

jag vill jag vill jag vill jag vill ha!

Men dom snackar hela tiden om uppdateringen på 14" modellen. Kommer inget hända med 12"?
Jag menar skärmen då alltså.....

Gah, jag vill ha en "Apple Store nere! (19/7)"-tråd nu, tack!

Samma här .. vill köpa en ny ibook ju!

Noterar att det faktiskt är lite längre leveranstid på MacMini än vad det är på en iBook ( Minin 7-10 dagar, iBook 7 dagar ), om minin kommer först är jag inte rätt person att utala mig om. Hade egentligen bestämt mig för att invänta Intelmacarna men har börjat fundera lite om det kanske vore smartare att istället hoppa in på en mini med en G4:a precis innan Intelmacarna börjar säljas ( i förhoppningen att dom hunnit bli lite snabbare ) och hoppa över de eventuella barnsjukdommarna som de nya intel-burkarna MÖJLIGEN kan komma vara behäftade med.

Notering lite senare: I USA så finns både MacMini och iBook för leverans samma dag man beställer - varför denna skillnad mellan USA och Sverige - spekulationer välkommna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-07-20 07:50

Nu är det 5-7 dagars leveranstid på minin även i USA. iBooken är dock fortfarande samma dag. Någonting är i alla fall på gång...

Bevaka tråden