Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stulen Powerbook - Så fick jag tillbaka min dator!

Tråden skapades och har fått 216 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-21 13:06

Den här tråden måste vara kvar, om man måste ändra/ ta bort namn p g a PUL eller liknande så ersätt bara namnen med xxx eller något annat.

Dessutom förtjänar detektiverna på 99mac cred efter insatsen som ledde till att datorn kom tillbaka till sin rättmätige ägare.

Vi håller oss till diskussioner kring den stulna datorn och hur den hittades - låt oss inte hänga ut en icke-dömd person på 99mac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-21 14:42

Hejsan.

När jag la upp resumen så tänkte jag att alla skulle få reda på hur det hela gick till.
För det hände ju mycket bakom det öppna forumets dörrar via PM, Mail och telekontakt.

Nu fick ni reda på det genom resumen!

Det som dock inte var tanken är att folk skulle diskutera vem som är misstänkt, åtalad ect.

Det är personer som ni diskuterar om som jobbar i div tidningar har inte ett dug med spårnings arbetet att göra!
Det är rykten som florerar på Bla flashback.
Jag tycker inte att det är lämpligt att diskutera lösa rykten och specielt inte på ett sådant riktat sätt som ni gjort.

Så härmed tycker jag att alla diskutioner om vem som är vem, vem som är åklagad, och vem som är misstänkt upphör.
Ni får anligen starta ett nytt inlägg här på 99mac. Eller vända er till flaschback eller irc!

Detta har jag tagit upp med Björnström. Och om ni inte kan bärga er och diskuterar ovan så stänger jag ner tåden helt enkelt!

Detta säger jag inte för att verka sur eller missnöjd med hjälpen jag fått.
Det tackar jag så ödmjukast över och är evigt tacksam till er andra.
Men Misstankar mot personer lämpar sig inte på den här tråden, och kommer aldrig att göra.

//tobias

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-24 12:24

Skönt att det löste sig samt att du kunde få bra hjälp från 99Mac!

Intressant vändning i Flashback-tråden (från inlägg #84), förresten! Personligen tar jag allt från FB-forumet med en hel lastbil salt, men det _kan_ ju ändå vara värt att läsa för att få andra infallsvinklar.

Senast redigerat 2005-01-24 12:42
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-24 13:01

Haha

Jo det har ju gjort det!

Men vem bryr sig. Speciellt när det är vänner till daniel som skriver inlägg där som är mot min sida dvs.
Men men har ju mina saker och mina vänner. F**k that shit.

//t

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-29 02:31
Ursprungligen av Krokodilen:

Vore sorgligt om det här bara var en privat uppgörelse mellan ett gäng korvryttare!

En av de STORA nackdelarna med internet, är att sådana som du du får utrymme för sin attityd!

Ylan

Vi tar och stänger den här tråden ett tag så att vi kan rensa bort alla ovidkommande och tråkiga inlägg. Kommentarer? Maila till info@99mac.com

Bevaka tråden