Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mikrodatorn testar Mac mot PC i bärbar duell

Tråden skapades och har fått 273 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-11-18 22:43

Ett vänligt menat tips till alla chefredaktörer:

Delta inte i forum. Någonsin.

Ursprungligen av stfm:

Ett vänligt menat tips till alla chefredaktörer:

Delta inte i forum. Någonsin.

Särskilt om de inte kan/vill svara på frågor angående sin tidnings tester..........

Ursprungligen av Errol Garner:

Särskilt om de inte kan/vill svara på frågor angående sin tidnings tester..........

Det är väl säkrast att jag talar om att jag tänker att gå och lägga mig nu. Jag återkommer gärna senare, även om jag inte känner mig helt välkommen.

Bosse/.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 23:03
Ursprungligen av bonordlin:

Det är väl säkrast att jag talar om att jag tänker att gå och lägga mig nu. Jag återkommer gärna senare, även om jag inte känner mig helt välkommen.

Bosse/.

Errol Garner, är du nöjd nu?

Ursprungligen av bonordlin:

Det är väl säkrast att jag talar om att jag tänker att gå och lägga mig nu. Jag återkommer gärna senare, även om jag inte känner mig helt välkommen.

Bosse/.

Du är välkommen men ta inte allt så personligt.

Ursprungligen av Errol Garner:

Du är välkommen men ta inte allt så personligt.

Det är klart att jag tar det personligt när du skriver att jag är inkompetent och korrumperad, hur ska jag annars ta det?

Bosse/.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 22:57
Ursprungligen av stfm:

Ett vänligt menat tips till alla chefredaktörer:

Delta inte i forum. Någonsin.

Det kanske är ett tips i all välmening. Men det tyder på en riskvilja och kurage att faktiskt våga delta i ett forum trots att resultatet kanske inte blir sakligt eller helt balanserat. Den enklaste vägen vore ju att bara låta "folket" hållas. Nä, Bo kör på! Fortsätt våga sticka ut hakan och redovisa er syn på saken. Alla gillar ju inte vad man skriver.

Jag får tillägga att jag varken läst Mikrodatorn eller har koll på tester Mac vs. PC alls. I min egen glorifierade Mac värld vinner Macen jämt, så är det. (Jobbar med PC hela dagarna... puh!)

  • Medlem
  • 2004-11-18 23:03
Ursprungligen av Martin Steffen:

... Men det tyder på en riskvilja ...

Där har du det. Man riskerar att försämra sitt rykte, och har förmodligen ingenting att vinna. Det enda man möjligen skulle kunna använda ett forum till är att lära sig nya saker. Att försvara det som redan gått i tryck är helt meningslöst.

Jag tycker också att det är modigt, och kanske t om rätt, men de som argumenterar på forum ger sig inte särskilt lätt och nivån blir snabbt otolererbart låg. Det är bättre att författa en något längre och genomtänkt replik. Tycker jag.

Ursprungligen av stfm:

Jag tycker också att det är modigt, och kanske t om rätt, men de som argumenterar på forum ger sig inte särskilt lätt och nivån blir snabbt otolererbart låg. Det är bättre att författa en något längre och genomtänkt replik. Tycker jag.

Nivån var ju otolererbart låg låååångt innna Bo la sig i diskussionen.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 23:16
Ursprungligen av stfm:

Där har du det. Man riskerar att försämra sitt rykte, och har förmodligen ingenting att vinna. Det enda man möjligen skulle kunna använda ett forum till är att lära sig nya saker. Att försvara det som redan gått i tryck är helt meningslöst.

Du har ju en poäng där. Jag kan ibland uppleva att när många deltagare i ett forum diskuterar något där ingen egentligen har koll uppstår något slags vakum. Det blir som att trampa vatten. Därför är det ur min horisont riktigt trevligt när någon som Bo faktiskt vågar kommentera och samtidigt ge svar på en del frågor. Därmed är inte sagt att jag tycker att alla inlägg i den här tråden är utan substans.

Tänk om alla människor skulle undvika gå in i situationer där dom inte har något att "vinna"? Jag tror bara att man riskerar att försämra sitt rykte om man säger korkade saker i ett sådant här forum. Bo har inte sagt något korkat ännu, vad jag kan se.

Det är som sagt ingen idé att försvara det som redan gått i tryck, men det är intressant att få höra lite om hur tankegångarna bakom det. Du har rätt i att man lär sig en massa saker i ett forum hörru!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-11-19 01:10

Hottad Dell eller ej, samt för klen Mac eller ej. MD har gjort vad dom kunnat, dom har skickat specifikationer till Apple och Dell, INGET av dessa två företag har ju bevisligen följt specifikationen.

Testet ÄR ett oberoende test, även om datorerna är olika (MD har inte gjort det på uppdrag av Dell eller Apple), men som alla vet här så är PC och Mac olika rent allmänt med. Det är olyckligt att man valt att kalla det för ett rättvist test (var det så du sa Errol? Jag har själv inte läst testet än.) Men opartiskt är det ju, MD har inte försökt påverka utslaget i testet, det är ju Dell eller Apple som ställt till med dom bitarna som inte själva följt specifikationerna som MD ställde på datorerna.

Så Errol och andra "tvivlare", kan vi inte tagga ner lite? Vi vet ju alla här vad vi tycker om PC och Mac, och MD-artikeln är redan tryckt. MD/Bo kanske kan få till stånd en liten "faktaruta" eller liknande i nästa nummer där man beskriver reaktionerna på testet, eller Errol, varför inte skicka in en insändare?

Tack för ordet. (Jag är en ny switcher, och jag bryr mig inte så mycket om prestandatester på bärbara datorer, jag vet vad jag får i min kommande iBook och vad jag har i mina befintliga bärbara PCar. Jag vet att prestanda är relativt ointressant egentligen, stabilitet och enkelhet att använda tycker jag är mycket viktigare, och batteritid. Undrar varför jag går från PC till Mac )

Ursprungligen av nubi:

Hottad Dell eller ej, samt för klen Mac eller ej. MD har gjort vad dom kunnat, dom har skickat specifikationer till Apple och Dell, INGET av dessa två företag har ju bevisligen följt specifikationen.

Testet ÄR ett oberoende test, även om datorerna är olika (MD har inte gjort det på uppdrag av Dell eller Apple), men som alla vet här så är PC och Mac olika rent allmänt med. Det är olyckligt att man valt att kalla det för ett rättvist test (var det så du sa Errol? Jag har själv inte läst testet än.) Men opartiskt är det ju, MD har inte försökt påverka utslaget i testet, det är ju Dell eller Apple som ställt till med dom bitarna som inte själva följt specifikationerna som MD ställde på datorerna.

Nubi jag föreslår att du läser testet och lägger märke till vilka program datorerna testades med.
Knappast rättvisande eller rättvist.
Testet kan väl förövrigt knappast kallas oberoende när MDs chefredaktör själv skriver:

"Så länge vi inte köper in datorerna själva (vilket vi alltså inte gör) är vi delvis i händerna på leverantörerna"

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-19 01:11

Konstigt att ni inte skaffar datorerna anonymt som de flesta seriösa testlabb gör. och varför valde ni inte en mer slimmad bärbar Dell eller rättare sagt varför skickade DELL inte en sådan till er ? Kanske för att den blivit klart dyrare och haft sämre prestanda än klumpen ni testade.
taget citat från Errol:

Du har långvarig erfarenhet från dylika test arbeten ?

Vad du gör är att insinuera att MicroDatorn på något sätt har fuskat med testen.

Oberoende tester i USA visar samma resultat .
Världskonspiration?

mvh

Senast redigerat 2004-11-19 01:27
Ursprungligen av miri:

K

Vad du gör är att insinuera att MicroDatorn på något sätt har fuskat med testen.

mvh

Så kan man ju också kalla det men Miri du har tydligen inte heller fattat : Mikrodatorn har alltså återigen påstått sig göra ett objektivt test med likvärdiga mac och pc datorer men inte ens brytt sig om att utrusta iBooken med lika mycket minne som datorerna den testades mot. Och satt en standard lätt powerbook mot en hottad Dell klump. Förstår du inte oavsett dina preferenser hur illa det ser ut ?
Att PC är snabbare på vissa saker och mac på andra är ju som det är.
Men när en tidning påstår sig göra ett rättvist test så kan man väl begära just det? Vilket säkert även de flesta MD-läsare gör?

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-19 02:21
Ursprungligen av Errol Garner:

Så kan man ju också kalla det men Miri du har tydligen inte heller fattat : Mikrodatorn har alltså återigen påstått sig göra ett objektivt test med likvärdiga mac och pc datorer men inte ens brytt sig om att utrusta iBooken med lika mycket minne som datorerna den testades mot. Och satt en standard lätt powerbook mot en hottad Dell klump. Förstår du inte oavsett dina preferenser hur illa det ser ut ?
Att PC är snabbare på vissa saker och mac på andra är ju som det är.
Men när en tidning påstår sig göra ett rättvist test så kan man väl begära just det? Vilket säkert även de flesta MD-läsare gör?

Aha- då har microdatorn fuskat och även sådana inbitna Mac anhängare som Barefeats http://www.barefeats.com/al15b.html och Galbraith http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-6451-6410 i USA. Även jag måste ha fuskat när jag körde PS tester på den bästa/dyraste bärbara Appledatorn för ett år sedan med lika mycket raam =256+512 och jmf den med en blygsam Acer för 40% av priset.
Välkommen till mig när du vill så skall du och jag köra en test . Har du långt till Lund så kan vi säkert arrangera testen på annan plats som passar.

Eller ännu bättre!
För att göra testen vederhäftig och rättvis så föreslår jag att vi i förväg tar in önskemål från medlemmarna här på forumet. Och därmed kan vi sätta upp test kriterierna. Önskvärt vore också att exv Björnström + en annan kunnig person är med och övervakar.

Likaledes som jag testar scannrar, digitalkameror, bakstycken, programvaror så kan jag åta mig en datortest.
Jag gillar nämligen fakta.
Spännande eller hur. (Vad säger du Björnström om förslaget ? )
mvh

Senast redigerat 2004-11-19 02:51
Ursprungligen av miri:

Likaledes som jag testar scannrar, digitalkameror, bakstycken så kan jag åta mig en datortest.
mvh

Visst jag motsätter mig inte ett ärligt oberoende test.

Det enda jag begär vid ett rättvist test är följande

Ungefärligen samma storlek vikt och pris.
1GB minne i både PC och MAC
5400 Varvs HD i båda med lika mycket cache.
Lika mycket grafikminne
Båda maskinerna inställda för högsta prestanda
Testa med program som är lika bra på respektive plattform inte bara dåligt portade versioner.
Och med program från både Apple och Microsoft plus musikprogram som Reason.

Ovanstående testkriterier är vad man borde kunnat ha begärt från Mikrodatorn test.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-19 03:10
Ursprungligen av Errol Garner:

Visst jag motsätter mig inte ett ärligt oberoende test.

Det enda jag begär vid ett rättvist test är följande

Ungefärligen samma storlek vikt och pris.
1GB minne i både PC och MAC
5400 Varvs HD i båda med lika mycket cache.
Lika mycket grafikminne
Båda maskinerna inställda för högsta prestanda
Testa med program som är lika bra på respektive plattform inte bara dåligt portade versioner.
Och med program från både Apple och Microsoft plus musikprogram som Reason.

Ovanstående testkriterier är vad man borde kunnat ha begärt från Mikrodatorn test.

Aha

Hur hanterar vi frågan om vikt och pris är detsamma men jag får en 7200varvs hårddisk och dubbelt så bra grafikkort i PCn för samma pris?

Eller om vikten är något mer på PCn men samtidigt för ett billigare pris får mer minne, bättre håddisk och en högupplöst 15,4 wide screen skärm? Nu börjar det bli svårt!

Skall vi fastslå att PC får väga 400gram mer? Hur mycket tunnare får Apple vara? Får PCn vara röd?

Nej du- om en test skall göras så är det ett pris som gäller, sedan får man välja det bästa man kan få vad det gäller hårdvara .

Forumets önskemål får vi inte heller glömma. Eller är det dina kriterier som gäller?
(Björnström hör av dig så kör vi en test)
mvh

Senast redigerat 2004-11-19 03:33
Ursprungligen av miri:

Aha

Hur hanterar vi frågan om vikt och pris är detsamma men jag får en 7200varvs hårddisk och dubbelt så bra grafikkort i PCn för samma pris?

Eller om vikten är något mer på PCn men samtidigt för ett billigare pris får mer minne, bättre håddisk och tom mer raam minne och en 15,4 wide screen skärm? Nu börjar det bli svårt!

Skall vi fastslå att PC får väga 400gram mer? Hur mycket tunnare får Apple vara?

Nej du- om en test skall göras så är det ett pris som gäller, sedan får man stoppa in det man får för kulorna i maskinen.
Sedan blir det åka av och test av de program du bla föreslår..

Forumets önskemål får vi inte heller glömma.
mvh

Miri detta test handlar inte huvudsakligen om priset utan om kvalitén och prestandan på hårdvaran precis som MDs test borde ha gjort enligt deras egna utfästelser. Men som tidigare sagts en bärbar Dell i samma vikt och utrustningsklass som en powerbook kostar ju faktiskt mer än Powerbooken. Trots att de säljs direkt. Visserligen med högre upplösning på skärmen men det spelar ju ingen större roll för prestandatesterna (eftersom de givetvis testas inställda på samma upplösning).

Den bärbara PC som Powerbooken ska jämföras med ska självklart vara tillverkad av någon reputabel internationell datortillverkare inget hemmabygge alltså.

Senast redigerat 2004-11-19 04:23
  • Medlem
  • 2004-11-19 01:43

Jag hyser inget som helst tvivel om att de här testerna är ärligt gjorda, och jag tror inte att det ligger något fuskspel bakom. Att göra ett test som alla blir nöjda med är helt enkelt förbannat svårt. Att överhuvudtaget mäta prestanda i Officepaketet är lite fånigt tycker jag däremot, man klarar sig med betydligt sämre datorer både på Mac och PC.

Vad jag med säkerhet vet är att jag nu sitter vid en Powerbook/667 (med 512MB minne och risig cache) i OS X, och upplever den som helt OK. Fan så mycket snabbare i vardagligt bruk än min P4 Mobile 1,7Ghz, faktiskt. Det kallas multitasking, och XP pallar helt enkelt inte med det.

hahahahah....

nu får du ge dig Errol...

LOL

Ursprungligen av 12moons:

hahahahah....

nu får du ge dig Errol...

LOL

Den dagen kommer nog inte. Slår man upp rabiat i en ordlista ser man nog ett kort på Errol.

"Ordet Rabiat står för: Ursinnig, fanatisk, ettrig, inbiten"

Jepp, alla rätt för Errol.

Måste säga att det börjar spåra ur, först har vi Miri som tar varje chans till att ge en känga av de välkända argumenten - dyr, långsam och allt Apple gör är så kass att det bör kastas på soptippen.

Sen så har vi Errol som pratar i ett reverb/eko plugin om MD´s test.

Bo Nordin, jag har inte läst ert test och har inga uppfattningar om det - men vad jag skulle velat se i er tidning ett test av osét, och även mer praktiska tester såsom vissa här har tagit upp.
Klippa en film och göra en dvd film osv - hur är det att göra musik osv.

För jag tror inte att de som vill köpa en mac köper den för enbart hastigheten utan mer för form, känsla och framförallt osx.

Ursprungligen av draags:

Sen så har vi Errol som pratar i ett reverb/eko plugin om MD´s test.

Tack för det inlägget!! Nu fick jag skratta lite på arbetstid!!

Ursprungligen av draags:

Bo Nordin, jag har inte läst ert test och har inga uppfattningar om det - men vad jag skulle velat se i er tidning ett test av osét, och även mer praktiska tester såsom vissa här har tagit upp.
Klippa en film och göra en dvd film osv - hur är det att göra musik osv.

För jag tror inte att de som vill köpa en mac köper den för enbart hastigheten utan mer för form, känsla och framförallt osx.

Du har självklart rätt och jag tog upp det i min ledare i samma nummer (att vi bara testar hårdvaran och inte respektive operativsystem).

Jag skulle också vilja göra det test som du skissar på och det är inte omöjligt att det kommer ett sådant test framöver. Men det är svårt att göra ett sådant test bra, det är mycket lättare att bara testa hårdvaran. Jag fasar för de reaktioner testet skulle ge. Men som sagt lyckas vi bara htita ett tillräckligt bra sätt att genomföra testet så blir det nog av.

En liten del på vägen är ju att jag växlar över till Mac som min huvudsakliga dator både hemma och på jobbet (jag skriver det här på en Powerbook). Efter några månader kan jag uttala mig om vad jag tycker är bäst.

Bosse/.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-11-19 10:18
Ursprungligen av bonordlin:

En liten del på vägen är ju att jag växlar över till Mac som min huvudsakliga dator både hemma och på jobbet (jag skriver det här på en Powerbook). Efter några månader kan jag uttala mig om vad jag tycker är bäst.

En switcher till (som jag och så mååååånga andra)! Det du Errol, det kanske kan få dig att ändra uppfattningen om att Dell har "köpt" Bosse eller MD Verkar ju i så fall vara Äppelfolket som "köpt"... Men jag tror att Bosse precis som andra switchers helt enkelt är nyfikna på Mac, och har tröttnat lite på den sega PCn, alla virus och uppdateringar osv.

Som kuriosa installerade jag Office 2000 på en helt ny PC igår, installerade alla fixar till Office, och körde in servicepack 2 för XP på samma maskin med när jag ändå höll på. Maskinen var helt ny och hade bara en standardinstallation av XP från HP på sig när jag började. Den proceduren tog över en timme!!! Jag installerade Office på min Mac igår med, körde uppdatering av Office på Macen och fick hem en fix automatiskt på Mac OS X igår, Mac-installationen + uppdateringen tog inte ens 10 minuter. HEJJA MAC! (Dessutom var det bara Microsoftprogramvaror i mitt lilla "test", bortsett från OS X)

Ursprungligen av bonordlin:

Du har självklart rätt och jag tog upp det i min ledare i samma nummer (att vi bara testar hårdvaran och inte respektive operativsystem).

Jag skulle också vilja göra det test som du skissar på och det är inte omöjligt att det kommer ett sådant test framöver. Men det är svårt att göra ett sådant test bra, det är mycket lättare att bara testa hårdvaran. Jag fasar för de reaktioner testet skulle ge. Men som sagt lyckas vi bara htita ett tillräckligt bra sätt att genomföra testet så blir det nog av.

En liten del på vägen är ju att jag växlar över till Mac som min huvudsakliga dator både hemma och på jobbet (jag skriver det här på en Powerbook). Efter några månader kan jag uttala mig om vad jag tycker är bäst.

Bosse/.

Jo det är alltid svårt att göra tester av dessa slag. Men varför måste det alltid vara en tävling pc-mac kan ni inte enbart göra tester av mac produkter, testa nya imac G5, ipod´s, olika program osv????

Jag får idag en känsla av att ni idag till stor del riktar er till pc användare och då tror jag ett sådant här test oavsett hur ni än gör, skulle sågas av olika mac folk. Däremot om macen vann skulle "vi" säga -till o med pc tidningar tycker så.

Det jag en gång reagerade över när jag kikade i er tidning var ett redigerings-programs test och där fann jag inget av de större Apple programmen, det tyckte jag var märkligt.

Jag måste erkänna att jag inte läser er tidning längre, gjorde det tidigare när jag satt på windows men nu känns inte behovet så stort.

Om MD däremot kom med mac tester i form av hårdvara och mjukvara utan att tävla med eventuella pc burkar - ja då skulle jag nog kunna börja köpa tidningen.

Senast redigerat 2004-11-19 11:25
  • Oregistrerad
  • 2004-11-19 11:56

Efter att ha spårat ur fullständigt, verkar tråden komma igen.

Jag håller med mycket av det draags skriver. Det är lite olyckligt att sådana här test får karaktären Mac mot PC och att det vanligtvis bara är prestanda som räknas. Jag tror inte prestanda är det som avgör valet av dator. Jag jobbar både med Win XP och OS X och trots att PCn har mycket högre klockfrekvens upplever jag det som om de flesta saker går snabbare och smidigare på Macen. Undantaget spel kanske.

Det vore roligt om MD kunde bredda sin syn på datorer och datoranvändande något. Man har faktiskt testat Apple-produkter några gånger (jag är prenumerant) men alltid utifrån det vanliga prestanda-perspektivet.

Det finns mp3-spelare med fler funktioner än iPod och sådana som har fler MB i förhållande till pris, men ingen som slår iPod när det gäller design vilket inte bara omfattar utseende utan också gränssnitt och användarvänlighet. Ungefär samma sak gäller Apples datorer och program.

Jag skulle vilja påstå att det görs betydligt fler hemmavideor med iMovie och Final Cut Express än med Movie Maker på Windows trots att andelen Macar är så liten.

Som draags säger, när MD testar videoredigeringsprogram nämns ändå inte Apples alternativ. Och på proffssidan är så vitt jag vet Mac och Final Cut Pro mycket stora. Detsamma gäller musikskapande - från Garageband till Logic. Jag som jobbar med bilder och trycksaker upplever liknande fördelar med Mac. Färgkalibrering inbyggd i operativsystemet och pdf som skärmuppritare. WYSWYG.

Bosse, jag tyckte ni gjorde ett ganska bra test, även om det i praktiken kanske mer visar hur bra olika program fungerar på Mac/PC och ni kanske kunde ha påpekat att mer minne i iBooken troligtvis skulle ha gett bättre resultat. Men ta åt dig av synpunkterna på att allt inte kan mätas i millisekunder i kliniska och rättvisa test. Vid praktiskt arbete kan det trots allt gå snabbare med Macen. Och vara roligare. Och titta inte enbart på program för Windows när ni gör programtest.

De flesta läsarna av MD har antagligen en ganska fördomsfull bild av vad Mac är och skulle behöva få den mer nyanserad. Varför inte ta död på några gamla myter om ickekomatibilitet och nätverskproblem. Försöka beskriva varför en del trots allt föredrar Mac. De flesta Macanvändare har också mer eller mindre påtvingade erfarenheter av Windows/PC och har gjort ett aktivt val. När det gäller Windowsanvändande har ofta andra gjort valet.

Senast redigerat 2004-11-19 12:27
Ursprungligen av Stefan Andersson:

Det vore roligt om MD kunde bredda sin syn på datorer och datoranvändande något. Man har faktiskt testat Apple-produkter några gånger (jag är prenumerant) men alltid utifrån det vanliga prestanda-perspektivet.

Det finns mp3-spelare med fler funktioner än iPod och sådana som har fler MB i förhållande till pris, men ingen som slår iPod när det gäller design vilket inte bara omfattar utseende utan också gränssnitt och användarvänlighet. Ungefär samma sak gäller Apples datorer och program.

Som draags säger, när MD testar videoredigeringsprogram nämns ändå inte Apples alternativ. Och på proffssidan är så vitt jag vet Mac och Final Cut Pro mycket stora. Detsamma gäller musikskapande - från Garageband till Logic. Jag som jobbar med bilder och trycksaker upplever liknande fördelar med Mac. Färgkalibrering inbyggd i operativsystemet och pdf som skärmuppritare. WYSWYG.

I huvudsak är MikroDatorn en pc-tidning och i ett jämförande test av till exempel videoredigeringsprogram har vi bara med program som finns för pc. Men det hindrar oss inte från att från tid till annan skriva om Mac. Jag tror att våra läsare är nyfikna på vad Mac kan erbjuda, även om de inte har några planer på att byta.

Vi hade till exempel en ganska stor recension av Office 2004 för Mac. När det gäller hårdvara tar vi gärna med Apples produkter i tester av. I vårt test av 31 stycken 17-tums tft var Apple med (ett alldeles utmärkt test, om jag får säga det själv). Vi testade videocodecar tidigare i år och då var Quicktime med (fast i pc-version).

Bosse/.

Ursprungligen av bonordlin:

En liten del på vägen är ju att jag växlar över till Mac som min huvudsakliga dator både hemma och på jobbet (jag skriver det här på en Powerbook). Efter några månader kan jag uttala mig om vad jag tycker är bäst.

Bosse/.

Det har ju gått några månader nu...
Skulle vara roligt att höra hur Bo har haft det med sin PB, kanske han själv kan svara?

PS: Om du inte är nöjd kan du alltid skänka den till en bättre behövande

  • Oregistrerad
  • 2005-03-07 22:15
Ursprungligen av EricBradley:

Det har ju gått några månader nu...
Skulle vara roligt att höra hur Bo har haft det med sin PB, kanske han själv kan svara?

Ja, vågorna gick ju höga då för några månader sedan. Det var nästan inte uthärdligt. Det skulle som sagt vara intressant att höra slutsatserna. Kanske inte så mycket om just powerbooken i sig utan kanske mer om operativet. Sedan den här tråden var igång senast har ju Mac mini släppts, iPoden erövrat världen ännu mer och över huvudtaget har antalet "switchers" ökat dramatiskt. Några av mina förtappade PC vänner har t.o.m lämnat Windows XP för OSX, något jag inte trodde skulle hända.

Det skulle vara intressant att höra lite mer om det, Bo. I alla sin enkelhet.

Bevaka tråden