Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Screen Spanning Doctor

Tråden skapades och har fått 108 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-08-05 00:47

jag provade 1600x1200 men tror det går enda upp till 1920x1200 ungefär.....kanske mer.....titta inte så noga över 1600

Körde detta i 85 Hz, vilket är max i 1600x1200 även på mitt stationära 64Mb skärmkort.

Senast redigerat 2005-08-05 17:44
Ursprungligen av ptolemy:

Vilken refreshrate kan man köra i 1600x1200 med sin ibook?

Svarar på min egen fråga nu när jag testat själv om nån annan är intresserad

100Hz verkar vara max i 1600x1200, och ger godkkänd bildkvalité.

Jag kommer upp i 85Hz i 2048x1536 men bilden är inte riktigt lika skarp som vid samma upplösning på mitt gamla ATI Radeon 9700. Dessutom flimrar det lite vertikala streck i bilden på iBooken.

Kan också nämna att jag använder en 22" Iiyama Vision Master Pro 514

  • Oregistrerad
  • 2005-10-11 14:08

En fråga:
Jag kör med det här, men kommer inte upp i mer än 1024x768 på extern skärm. Speciellt fånigt blir det när jag kör på widescreen-projektor. Får inga widescreenupplösningar alls.

Någon som kan ana vad problemet är?

  • Medlem
  • 2005-10-11 14:41

Så du får inte upp två inställningsfönster när du väljer bildskärmar i inställningar? En som presenteras på din iBook och en på den externa enheten? Säker på att du aktiverat SSD korrekt?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 08:40
Ursprungligen av Korsriddaren:

Så du får inte upp två inställningsfönster när du väljer bildskärmar i inställningar? En som presenteras på din iBook och en på den externa enheten? Säker på att du aktiverat SSD korrekt?

Det är jag inte, eftersom någon här sade att man med Tiger kan få dubbla skärmar ändå. Jag har alltså inte spegling, men jag har begränsad upplösning.

Är det så att Tiger möjliggör det här utan SSD?

Ursprungligen av Pelle Hedeblom:

Är det så att Tiger möjliggör det här utan SSD?

Vem har påstått det? Det har jag aldrig läst...

Jag vet inte ens *hur* Tiger skulle kunna göra det, man ändrar ju inte i firmware när man uppdaterar systemet.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 13:34

Tyckte mig läsa det i den här tråden, eller någon annan. Vet inte. Men hur kollar man om SDD är ordentligt installerat, då? För något knas verkar det ju vara i min lille burk.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-10-12 17:58

Bara jag som lyckas få "An unexpected error occurred. Could not authenticate or patch." efter att ha skrivit in lösenordet för att ge programmet godkännande för installation.

Gaaah! Måste ju kunna använda min skärm till iBooken med vettig upplösning nu!
(Kanske bör nämna att det är den senaste iBook G4 med Tiger)

PS. Min PC, el. rättare sagt WinCP (WinXP) krashade och nu kan ja ju bara använda iBooken. DS.

Senast redigerat 2005-10-13 09:07

Kolla med www.versiontracker.com eller www.macupdate.com . Där går det att antingen söka på programmet eller titta i de olika kategorierna.

  • Medlem
  • 2005-10-13 18:56

OK, tack . Jag hittade tyvärr bara screenspanner ,så vet någon var den som gör så att man kan stänga skärmen finns ..

  • Medlem
  • 2005-10-15 23:44

Följde du inte länken då? Den går direkt till ScreenSpanning doctors hemsida. Vid själva "installationen" väljer man om man vill aktivera "clam-shell mode" eller inte (att kunna köra med skärmen nedfälld) Detta alternativ är dock inte att rekommendera då du kan överhetta.. läs rosta din dator...

OK, tack

  • Oregistrerad
  • 2005-11-02 15:11

Funkar den här skärmen med ibook?

Hej, någon som vet ifall Acer AL2016WS fungerar med en ny iBook och SSD? Finns det DVI-ingång på skärmen, är det det enda man behöver (+mini-dvi-adaptern som medföljer ibook)?

Ursprungligen av jarviklas:

Hej, någon som vet ifall Acer AL2016WS fungerar med en ny iBook och SSD? Finns det DVI-ingång på skärmen, är det det enda man behöver (+mini-dvi-adaptern som medföljer ibook)?

iBook fungerar bara med VGA anslutning. Adaptern som medföljer datorn är en mini-VGA adapter.

Det är inte klockrent längre...

Jag har SSD sen ett år drygt och det har funkat bra. Nu har jag Tiger och jag har även skaffat en Firewiredisk. Med extern skärm (Tv) så gick det typ 5 sek innan Kernel Panic.
Omstarten gav sen en blinkande vilolampa ackompanjerad av et sanbbt tutande. Kändes sådär kan jag säga.

Den funkar fortfarande men någon SSD kommer jag inte att använda igen.

Datorn är en iBook G4 800 och SSD ska funka enligt listan...

Är det någon som testat SSD med de nya iMac G5:orna? Går det att avinstallera SSD om man inte längre vill ha kvar det?

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Är det någon som testat SSD med de nya iMac G5:orna? Går det att avinstallera SSD om man inte längre vill ha kvar det?

Jag det är folk som testat det och det tycks fungera. http://forum.macparts.de/viewtopic.php?t=644
Det går att återställa datorn. Hur kommer jag inte ihåg, men jag tror att man zappar p-ramet. Kolla på forumet ovan.

Tackar tackar!

Bevaka tråden