Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SvD Näringsliv testar Panther: "Stabilt men isolerat"

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-12-16 12:33

När man i en dagstidning läser en artikel om ett ämne man verkligen känner till, då kan man garanterat hitta minst ett faktafel. Ofta är de fler än ett. Så det får man räkna med. Alltid.

Därför var det en mycket positiv artikel för Apple, trots tveksamheter och fel.

  • Medlem
  • 2003-12-17 18:10

"Han syftar förmodligen på "Visa Skrivbord" som funnits med sedan 98, En länk som minimerar alla fönster, riktigt tråkig och sällan använd funktion i (95?)98 - XP"

Jag tror många Windowsanvändare använder denna funtion flitigt, i alla fall gör jag det. Och det är något jag saknar hos OS X, på samma sätt som man kan sakna de fyra skriborden i Linux hos både OSX och Windows.

  • Medlem
  • 2003-12-17 18:22

Om man laddar ned Power Toys från Microsoft, så får man just fyra skrivbord i Windows. Plus en äckligt ful "exposé"-funktion.

Jag mailade och fick svar från reportern. Han använder tydligen Mac dagligen men tycker inte om att det är problem med att synka sin P800 eftersom iSync har problem med den telefonen.

Ciryon

  • Medlem
  • 2003-12-19 02:49

he då ska han va glad att han inte kör 3s mobil motorola a920

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-19 23:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Likvid
Tja, Apple är väl inte bättre på att kopiera bra funktioner.

Ett exempel är ju OSX kända "docka"

Den är ju direkt tagen från Gnome, ingen Apple unik innovation.

...som i sin tur är taget från NeXTStep (som ägs av Apple nuförtiden) Know your history!

Sämre stöd för vissa mobiler är ju förvisso en sanning av idag men ni missar ju poängen. Den enda anledningen till detta har med marknadsandelar att göra. Inte att Nokia inte gillar Mac. Inte att Windows är bättre. Det har inte med någonting att göra om man ska bedöma helt förutsättningslöst hur bra en viss ny produkt är.

Bedömaren bör väl ställa sig frågan “hur skulle det se ut om alla körde den här bilen istället?”. Bedömaren bör inte sammanfatta att “bra bil det här men mycket sämre än Volvo som ju har mycket fler serviceställen”.

Om man alltid har med hur dagens verklighet i sin bedömning så bidrar man till problemet inte till lösningen. Om man får en ny produkt i sitt knä för att testa men har en frågande attityd till densamma för den passar inte riktigt in i dagens sätt att tänka/jobba/köra/fungera så tycker inte jag man ska skriva recensioner om teknik.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-20 00:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Sämre stöd för vissa mobiler är ju förvisso en sanning av idag men ni missar ju poängen. Den enda anledningen till detta har med marknadsandelar att göra. Inte att Nokia inte gillar Mac. Inte att Windows är bättre. Det har inte med någonting att göra om man ska bedöma helt förutsättningslöst hur bra en viss ny produkt är.

Bedömaren bör väl ställa sig frågan “hur skulle det se ut om alla körde den här bilen istället?”. Bedömaren bör inte sammanfatta att “bra bil det här men mycket sämre än Volvo som ju har mycket fler serviceställen”.

Om man alltid har med hur dagens verklighet i sin bedömning så bidrar man till problemet inte till lösningen. Om man får en ny produkt i sitt knä för att testa men har en frågande attityd till densamma för den passar inte riktigt in i dagens sätt att tänka/jobba/köra/fungera så tycker inte jag man ska skriva recensioner om teknik.

Men Anders,
för mig som användare är det inte fullt så viktigt varför min burk är kompatibel med min telefon (eller vad det är för pryl). Jag vill bara att den skall vara det. Det har ju Apple också insett, i det att de satsar på standardtekniker i stället för att utveckal egna. Se bara på Rendezvous och Airport. Det kvittar hur fantastisk en teknik är, om man inte kan koppla ihop den med annan teknik.

Vänligen, Ylan

Bevaka tråden