Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av grenhall:

Nu blev jag ännu gladare av mitt mattsvarta val

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-05 09:17
Ursprungligen av Grandmastermac:

Var förbi Phonehouse/Elgiganten och försäljaren skrattade åt det... sa att jag skulle få den m 1-1,5 veckor hos dem. Nåväl. Köpte där istället: Iphone plus 256gb svart (3-abbonnemang olåst 599:-/mån).

Nu har det gått 2,5 veckor. Ger dem en vecka till sen ska jag ha gratisgrejer som plåster.

Påpekade för dem häromdan att det enligt min logik ser mörkt ut då Apple själva anger 4-6 v om du köper idag, men det var irrelevant sa dem då de ofta får fler enheter snabbare än Apple själva eftersom de är större återförsäljare. Återstår att se....

Du har ju även visat säljaren att det lönar sig att ljuga.

Den preliminära leveranstiden är vecka 44 - Halebop -> 7+ mattsvart -> beställd ett par timmar efter release

Tjo

Beräknad leverans:
Den preliminära leveranstiden är vecka 44.

Halebop - 7+ mattsvart - beställd ett par timmar efter release

Ursprungligen av thesslin:

Tjo

Beräknad leverans:
Den preliminära leveranstiden är vecka 44.

Halebop - 7+ mattsvart - beställd ett par timmar efter release

Samma tid här, men jetblack beställd två minuter efter 9.00...

Erhöll min iPhone 7 Plus, Jet black, 256GB igår från Telia. Datumet har pendlat 3ggr mellan sept - nov innan den dök upp igår. Beställdes på releasedagen ca 09.20.

Nu har Halebop lagt in ett preliminärt datum på min order. V.43 iPhone 7 Plus 128 Gagatsvart.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2016-10-05 10:24
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Nu har Halebop lagt in ett preliminärt datum på min order. V.43 iPhone 7 Plus 128 Gagatsvart.

Samma här, beställde likadan några minuter efter 9.

Ursprungligen av DanKri:

Samma här, beställde likadan några minuter efter 9.

Tror jag beställer direkt från Apple nästa år... ?
Jag hoppas dock fortfarande på tidigarelagd leverans.

Ursprungligen av rowlfen2:

Erhöll min iPhone 7 Plus, Jet black, 256GB igår från Telia. Datumet har pendlat 3ggr mellan sept - nov innan den dök upp igår. Beställdes på releasedagen ca 09.20.

Fick du ett nytt levereansdatum eller dök den helt plötsligt bara upp som skickad?

  • Medlem
  • 2016-10-05 10:55

Beställde en 128gb mattsvart iPhone7 hos Halebop 27/9.
Fick precis ny information:

Beräknad leverans:
Den preliminära leveranstiden är vecka 41.

Ursprungligen av vosten:

Fick du ett nytt levereansdatum eller dök den helt plötsligt bara upp som skickad?

Jag fick ett (nytt) leveransdatum för nån vecka sedan. Och det stämde med leveransen till 100%.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Nu har Halebop lagt in ett preliminärt datum på min order. V.43 iPhone 7 Plus 128 Gagatsvart.

Japp, samma här (samma modell)!

Jag beställde en telefon för upphämtning i Apple store. Måste man vara där på det tidsintervallet man angett eller kan man komma när som helst?

Edit: hittade en not på deras sida att man kunde komma när man ville, men att man kanske fick vänta.

Senast redigerat 2016-10-05 13:39

Pratade med Samuel N på Comviq nyss. Dom har inte fått sin leverans av Apple denna vecka som dom var lovade. Därav förseningar.

Stackars jävla återförsäljare som om & om igen blir rövkörda av Apple!

Ursprungligen av robertkarlsen:

Pratade med Samuel N på Comviq nyss. Dom har inte fått sin leverans av Apple denna vecka som dom var lovade. Därav förseningar.

Stackars jävla återförsäljare som om & om igen blir rövkörda av Apple!

Förstår Apple, skulle inte heller prioritera Comviq! Finns de ens kvar

Ursprungligen av @ndreas:

Förstår Apple, skulle inte heller prioritera Comviq! Finns de ens kvar

Haha ja det hoppas jag verkligen att dom gör

  • Medlem
  • 2016-10-05 15:40

Hämtade min svarta 7 Plus 256 GB i Telenorbutiken idag. Bytte ut min 6s Plus via change och beställde på webben 9/9 kl 15:30.

Ingen #Hissgate eller #Yellowgate här

Senast redigerat 2016-10-05 15:58
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-05 15:48
Ursprungligen av rowlfen2:

Erhöll min iPhone 7 Plus, Jet black, 256GB igår från Telia. Datumet har pendlat 3ggr mellan sept - nov innan den dök upp igår. Beställdes på releasedagen ca 09.20.

Ursprungligen av rowlfen2:

Jag fick ett (nytt) leveransdatum för nån vecka sedan. Och det stämde med leveransen till 100%.

Såna här inlägg ger mig lite hopp om att få min (exakt samma som din) innan november. Har haft typ alla datum mellan 26/9 och nu 17/11 som uppskattat leveransdatum. Det hoppade till lite förra veckan men nu är det tillbaka till november och att skjutas framåt en dag varje dag igen.

Haha jag vet inte vart min telefon eller ens vart den är påväg ??

Citat:

ZhengZhou, CN
10/05/2016 8:00 P.M.
Departure Scan

Incheon, KR
10/05/2016 7:18 P.M.

Arrival Scan
ZhengZhou, CN
10/05/2016 4:18 P.M.
Departure Scan

10/05/2016 3:52 P.M.
Your package is in transit. We're updating plans to schedule your delivery.

ZhengZhou, CN
10/03/2016 11:35 P.M.
Arrival Scan

10/03/2016 11:05 P.M.
Departure Scan

10/03/2016 10:13 P.M.
Location Scan

10/03/2016 6:31 P.M.
Origin Scan

CN
10/03/2016 8:26 A.M.
Order Processed: Ready for UPS

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-05 16:39
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Haha jag vet inte vart min telefon eller ens vart den är påväg ??

Skön sväng till Sydkorea där!

Ursprungligen av thesslin:

Tjo

Beräknad leverans:
Den preliminära leveranstiden är vecka 44.

Halebop - 7+ mattsvart - beställd ett par timmar efter release

Nice! Min status uppdaterades endast med att som ska skriva planerad leveransinformation när dom har den..

Men då beställde jag 27/9 också. Samma modell

Någon som har information om Comviq? är inne på min fjärde vecka nu för Iphone 7 plus 128gb i färgen silver!

Ursprungligen av Aliceblyn:

Någon som har information om Comviq? är inne på min fjärde vecka nu för Iphone 7 plus 128gb i färgen silver!

När beställde du? Beställde 10/9 00:10 typ, Silver plus 32. Som det ser ut just nu får vi dom slutet av oktober/början av november

Hoppas det lossnar snart så alla som förbokat från början få sina, så vi eftersläntrare (27/9) får åtminstone ett datum..

Ursprungligen av jonasn:

Skön sväng till Sydkorea där!

Ja de kanske märkte att den flögs åt fel håll? ?
Men den flögs isf sjukt snabbt tillbaka till Kina ??

Undrar om UPS vet vad de gör ?

Beställde idag 5 oktober på sen förmiddag en mattsvart Iphone 7plus 128 gig i Telias butik. Fick ett SMS som står 17 November på, jag hoppas verkligen inte att detta stämmer. Min Iphone 6S är halvt död och 5 veckor för en telefon är helt oacceptabelt. Man släpper inte en telefon om det ska ta så lång tid för att leverera

Ursprungligen av Swifts:

När beställde du? Beställde 10/9 00:10 typ, Silver plus 32. Som det ser ut just nu får vi dom slutet av oktober/början av november

Beställde min den 16/9 i 128gb

Ursprungligen av zelanie:

Beställde idag 5 oktober på sen förmiddag en mattsvart Iphone 7plus i Telias butik. Fick ett SMS som står 17 November på, jag hoppas verkligen inte att detta stämmer. Min Iphone 6S är halvt död och 5 veckor för en telefon är helt oacceptabelt. Man släpper inte en telefon om det ska ta så lång tid för att leverera

vart beställde du?

Ursprungligen av Aliceblyn:

vart beställde du?

stad i Östergötland

Jag är så tröööött på Comviq, får dem ens in beställningar från Apple??? deras leveranstid just nu ligger på 7-8 veckor...

Bevaka tråden