Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har förbeställt iPhone 6s/6s plus

Tråden skapades och har fått 353 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fick sms idag av Comviq att min spacegray 64gb blev skickad med posten i natt .

Någon som fått någon uppdaterad status från Tre?

Min stod som "Beräknad leveransdatum 20151009" men sedan igår står det som "Hanteras av lager" men sen har det varit oförändrat.

Hoppas verkligen den trillar ner imorgon.

Ursprungligen av isbjoern:

Någon som fått någon uppdaterad status från Tre?

Min stod som "Beräknad leveransdatum 20151009" men sedan igår står det som "Hanteras av lager" men sen har det varit oförändrat.

Hoppas verkligen den trillar ner imorgon.

Samma för mig, det står hanteras av lager.

  • Medlem
  • 2015-10-08 15:22

Info på twitter Halebop Sverige:

"Ja vi fick in 136st av den modellen (6s 64GB Silver), det är iPhone 6s plus modellerna vi får in nästa vecka ser det ut som tyvärr."

Skumt att vissa på supporten har mycket mer koll på antalet telefoner och allting, medans vissa inte har information alls.

EDIT: 74 st 6s 64GB Guld har kommit till halebops lager enligt dom själva på twitter.

Senast redigerat 2015-10-08 15:35
Ursprungligen av tribe79:

Fick sms idag av Comviq att min spacegray 64gb blev skickad med posten i natt .

Samma här!

Antar att du inte heller fått nåt trackingnummer?

Ursprungligen av WilliamWT:

Samma för mig, det står hanteras av lager.

Förhoppningsvis är det bara deras system som är långsamma och att lurarna ligger på posten.

Ursprungligen av ezo0n:

Info på twitter Halebop Sverige:

"Ja vi fick in 136st av den modellen (6s 64GB Silver), det är iPhone 6s plus modellerna vi får in nästa vecka ser det ut som tyvärr."

Skumt att vissa på supporten har mycket mer koll på antalet telefoner och allting, medans vissa inte har information alls.

Lika surt nu iaf efter jag var i kontakt med supporten, då jag beställde med ett nytt abb istället för att förlänga mitt nuvarande kan jag inte få nåt kollinr så får väl vänta till måndag på avijäveln men bor på en mindre ort så ska gå till ica imorgon o be dom leta lite få se. Kan ju va en fördel om jag vet hur paketet ser ut så om någon hämtar ut sin imorgon kan ni väl slänga in hur de var packade (färg,tejp osv) vore jag tacksam.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2015-10-08 15:33

Nu så, inlämnad till posten. Skönt!

  • Medlem
  • 2015-10-08 15:38

74st har inkommit av modellen 6s 64GB Guld enligt halebop. Ganska hyfsat antal de fått in ändå.

Kl 16.00 kommer en bil och hämtar allt som paketerats idag vid halebops lager. Så hoppas verkligen de hunnit med min order med Ingen ändring än iaf på orderstatus..

Ursprungligen av isbjoern:

Någon som fått någon uppdaterad status från Tre?

Min stod som "Beräknad leveransdatum 20151009" men sedan igår står det som "Hanteras av lager" men sen har det varit oförändrat.

Hoppas verkligen den trillar ner imorgon.

Ursprungligen av WilliamWT:

Samma för mig, det står hanteras av lager.

Samma här också.

Enda förändringen är att det har dykt upp ett fält för kollinummer, men det är tomt där för mig.

  • Medlem
  • 2015-10-08 16:07

Klockan är slagen 16.00 och fortfarande ingen förändring på orderstatus. Så man får väl telefonen på måndag då aja den som väntar på nå gott..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-10-08 16:09

Phew, telenor säger att min lur ska vara skickad.
Ingen tracking dock

  • Medlem
  • Lindesberg
  • 2015-10-08 16:11

Beställde på Halebop. Skulle beställt på natten men lyckades somna ifrån uppesittarkvällen. Blev istället en beställning efter det att barnen lämnats vid skola etc. Fick då köplats 320. Idag hoppade det sedan i omgångar till köplats 53 där jag nu verkar fast. (Och nu är ju klockan efter 16 så jag tänker att den inte kommer att skickas idag)

Jag beställde iPhone 6s Rose Gold 16gb.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2015-10-08 16:18
Ursprungligen av Json_81:

Phew, telenor säger att min lur ska vara skickad.
Ingen tracking dock

Har också beställt från Telenor.
Jag har fått olika svar varje gång jag ringt. ibland är den skickad (efter dom ringt runt internt). Ibland säger dom att den skickas på måndag. Ibland skickas den v44.

fick kolli-id redan i måndags. Detta verkar stämma men står bara "Elektronisk förhandsinformation har mottagits" på postens hemsida.
När bör status ändras på posten för att den ska hinna komma fram imorgon (stockholm). för förhandsinformation är mottagen säger inte så mycket.

  • Medlem
  • 2015-10-08 16:20
Ursprungligen av Seroc:

Beställde på Halebop. Skulle beställt på natten men lyckades somna ifrån uppesittarkvällen. Blev istället en beställning efter det att barnen lämnats vid skola etc. Fick då köplats 320. Idag hoppade det sedan i omgångar till köplats 53 där jag nu verkar fast. (Och nu är ju klockan efter 16 så jag tänker att den inte kommer att skickas idag)

Jag beställde iPhone 6s Rose Gold 16gb.

Hur har du senaste 2 dagarna sett köplats? Min försvann i förrgår

  • Medlem
  • Lindesberg
  • 2015-10-08 16:22
Ursprungligen av Tius:

Hur har du senaste 2 dagarna sett köplats? Min försvann i förrgår

Ja, i alla fall sedan igår har jag kunnat se den.

Ursprungligen av radaradam:

Samma här också.

Enda förändringen är att det har dykt upp ett fält för kollinummer, men det är tomt där för mig.

Har ni haft någon kontakt med kundservice ? skrev till 3 på twitter inget svar än dock..

Ursprungligen av fruktsallad:

Samma här!

Antar att du inte heller fått nåt trackingnummer?

Nä något sådant var dom inte snälla och bjöd på. Skönt att veta att den är på väg dock.

Frågade 3 om jag får luren imorgon, fick precis svar på twitter "Det stämmer! Vi kan se att telefonen är på väg till dig så du bör ha den imorgon!"

Samt att vill man ha kollinummer så ska abonnemangs innehavaren kontakta kundtjänst

Senast redigerat 2015-10-08 17:50
  • Medlem
  • 2015-10-08 18:05

Min köplats har inte ändrats sen igår och beställde 6S Rose Gold 64GB, vet någon om dem ens fått in den?

På Telia gäller detta.

Ha, Fick för mig att testa köra plus modellen nu , så jag la en beställning på en 6s plus 64 space grey hos Tele2 i eftermiddags kl 15:15 och nu fick jag ett SMS kl 18:29 att den har skickats från lagret.

Bra jobbat Tele2

  • Medlem
  • 2015-10-08 19:04

Frågan är ju om det är mer värt att försöka köpa den i butik imorgon eller bara vänta tills halebop skickar ens beställning?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-10-08 19:07
Ursprungligen av Jejje:

Har också beställt från Telenor.
Jag har fått olika svar varje gång jag ringt. ibland är den skickad (efter dom ringt runt internt). Ibland säger dom att den skickas på måndag. Ibland skickas den v44.

fick kolli-id redan i måndags. Detta verkar stämma men står bara "Elektronisk förhandsinformation har mottagits" på postens hemsida.
När bör status ändras på posten för att den ska hinna komma fram imorgon (stockholm). för förhandsinformation är mottagen säger inte så mycket.

Det lät ju mindre kul.
Jaja, får se vad som händer imorgon.

Operatör: Tre Total 50 GB
Modell: iPhone 6s plus
Färg: Silver
Storlek: 128GB
Tid beställning: vet ej, ringde då jag har deal med annat sen tidigare. Men typ 00:30
Lev datum: Från 9 okt - ännu inget kollinummer på Tre's sida!

  • Medlem
  • 2015-10-08 20:16
Ursprungligen av ehy1:

Frågan är ju om det är mer värt att försöka köpa den i butik imorgon eller bara vänta tills halebop skickar ens beställning?

Jag funderar på att göra det. Ska iallafall gå till en telia butik och höra om de har nå ex över

Fått mitt kollinumner nu efter att ha ringt till 3
Status transporteras från veddesta

Edit: bor i Gbg

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-10-08 20:44

Tele2

Ni som beställt från Tele2. Jag fick ett sms idag där det står

"Avin som du behöver för att hämta ut din nya iPhone bör du få från Posten inom kort."

Innebär detta att de kommer att skicka pappersavi via posten och inte sms? Dvs det kommer att ta ytterligare en dag att skicka pappret. Då kommer den nog inte imorgon

  • Medlem
  • 2015-10-08 20:47

Hur gick ni till väga som beställt via Telia? Hur gör ni för att kunna hämta ut eran telefon i butik?
Hämtar alla sin telefon där som beställt via Telia eller är det per post?

Tänkte om det gick att gå till en butik imorgon och fråga om de har.

Ursprungligen av danny5:

Ni som beställt från Tele2. Jag fick ett sms idag där det står

"Avin som du behöver för att hämta ut din nya iPhone bör du få från Posten inom kort."

Innebär detta att de kommer att skicka pappersavi via posten och inte sms? Dvs det kommer att ta ytterligare en dag att skicka pappret. Då kommer den nog inte imorgon

Troligtvis så får du en pappersavi.

Bevaka tråden