Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välkommen till nya 99mac!

Tråden skapades och har fått 886 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-25 20:26
Ursprungligen av kenjon:

Håller helt med! Nu saknar jag bara den bruna färgen

Man kan ju inte klaga på den underbara MFF-färg som pågarna har valt

Brunt är trevligt. Blått är... Nej, det tänker jag inte ens nämna...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-25 21:01

En grön färg skulle jag acceptera, men blått....
Alla är vi olika!

Ursprungligen av kenjon:

En grön färg skulle jag acceptera, men blått....
Alla är vi olika!

Bara att gilla inlägg så blir det grönt.

Vad gäller sökningen - vore det inte mer naturligt att man söker på början av ord som default? Ofta vet man ju ungefär vad man skrev, men kanske inte om det exvis var singular eller plural. Enligt exemplet ovan - kanske stod det "Bolognaprocess", "Bologna-process", "Bolognaprocesserna", eller - ve och fasa - "Bologna process". Om man nu prompt vill söka på ett exakt ord kan man ju som när man googlar sätta ordet inom citattecken.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-02-26 08:56
Ursprungligen av zinned:

Man kan ju inte klaga på den underbara MFF-färg som pågarna har valt

Babyblått... Huva!
Tur att den drar lite åt det havsblå hållet iaf.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-26 08:58
Ursprungligen av AndyK:

Babyblått... Huva!
Tur att den drar lite åt det havsblå hållet iaf.

Orginal MFF-färg.

Ett kort ögonblick hade jag min lokala utlandstid här på forumet. Men lyckan var kortvarig - nu står här svensk tid igen...

  • Medlem
  • International user
  • 2013-02-27 10:58
Ursprungligen av Edin:

Vi kommer att göra förändringar i mån av tid och resurser, just nu har vi fryst utvecklingen en period men vi fortsätter att ta emot och lyssna på all feedback tills vi kan ta upp arbetet igen. Det innebär förstås inte att alla förslag kommer att förverkligas.

Vore det inte en idé att ha en slags feedbackavdelning av den typ vi hade innan?
Eller som getsatisfaction.

Så man får lite överblick.

Ursprungligen av zappee:

Vore det inte en idé att ha en slags feedbackavdelning av den typ vi hade innan?
Eller som getsatisfaction.

Så man får lite överblick.

Vi har Feedback-forumet, du kanske menade något annat?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-02-27 11:17
Ursprungligen av keptang:

Vi har Feedback-forumet, du kanske menade något annat?

Ja, lite tydligare vad som jobbas på o.s.v men visst det duger väl.

Måste i alla fall säga att förbättringarna på "Nya inlägg" är kanon, nu kan man börja använda forumet igen

Ett litet litet ilandsproblem, men jag tar upp det ändå...

Varför avmarkeras texten när man väljer en formatering? Tänk om man vill göra ytterligare en formatering (t.ex både Bold och Italic)?

Man markerar ordet, och klickar på "Bold-knappen" (eller trycker Ctrl-B). Då avmarkeras ordet.
Då måste man markera ordet en gång till, och sen klicka på "Italic-knappen" (eller trycka Ctrl-I).
Känns onödigt. Så fungerar det inte i något program, och så fungerade det inte på gamla sajten.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför avmarkeras texten när man väljer en formatering? Tänk om man vill göra ytterligare en formatering (t.ex både Bold och Italic)?

Det fanns ingen egentlig orsak till det.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-28 17:50

Nu har ni i mina ögon fått till forumet riktigt bra
Visst finns det saker som ni redan tog bort i det gamla forumet som jag saknar men dom får man väl se i stjärnorna efter

Alla fall vi jag tacka för förändringarna som ni gjort efter feedback ifrån "oss"

Ursprungligen av stile:

Lite feedback från mig (sorry att jag tjatar om detta igen). Precis som lappen71uppskattar jag det nya 99mac och allt arbete ni lägger ner. Men något som jag saknar och som gör att jag känner mig mer "ensam" på 99mac idag är att man ser inte vilka som är online och det tycker jag minskar känslan av att vara och hänga på ett forum.

Detta syns i inläggen igen nu med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-01 16:44
Ursprungligen av biberu:

Detta syns i inläggen igen nu med.

Tack. Du gör forumet bättre och bättre hela tiden

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-01 17:42

Trådar med mycket bilder (t ex den om öl, tävlingen om 99s mössa) skickar mej inte till sista olästa inlägget, utan jag hamnar några inlägg längre (tidigare) upp.

Om jag klickar på "Nya inlägg" så har jag sedan inte längre ett val för att klicka mig till det sista inlägget. Går det att ordna, eller har jag missat funktionen?

EDIT: Ja, det hade jag tydligen. Trodde man navigerade till användaren om man klickade på användaren till höger, men icke!

Ursprungligen av barbapappa_86:

Om jag klickar på "Nya inlägg" så har jag sedan inte längre ett val för att klicka mig till det sista inlägget. Går det att ordna, eller har jag missat funktionen?

EDIT: Ja, det hade jag tydligen. Trodde man navigerade till användaren om man klickade på användaren till höger, men icke!

Precis. Vi går emot traditionen där, men jag tycker det gör det lättare att ta sig till det sista inlägget (särskilt på pekskärmar) samtidigt som det är sällan man vill till profilen istället för texten från de listorna. Kanske kan förtydliga att det är vad som händer där.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-01 21:59

Synd att ni inte vill gå emot traditionen med stängda/öppna kuvert också.
Jo jag vet att det tjatas mycket om det, men så länge så många tycker det känns fel....

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-03-01 22:16

Fy fasen vad jag saknar ctrl-alt-s för att skicka ett meddelande.

Jag vet att jag tjötat om detta innan... och ni föreslagit andra kommandon... men de suger fanimej jämra getpung. Iallafall vid det tillfällen man vill vara snabb och inte har fyra armar (med tillhörande händer) eller fler.

Frånvaro av ctrl-alt-s = Detta är vad jag ogillar mest med nya99.

Edit: jag har försökt ändra mitt beteende. Men alla andra forum i hela världen har det snabbkommando jag eferlyser... så det är inte helt lätt.

*klicka* Nehej.. det gick inte iväg. Jag försökte såklart göra som man gör överallt annars. Jag skiter i tangengbordet och greppar istället musjäveln och klickar på knappen ni placerat här under.

Ursprungligen av filuren:

Fy fasen vad jag saknar ctrl-alt-s för att skicka ett meddelande.

Jag vet att jag tjötat om detta innan... och ni föreslagit andra kommandon... men de suger fanimej jämra getpung. Iallafall vid det tillfällen man vill vara snabb och inte har fyra armar (med tillhörande händer) eller fler.

Frånvaro av ctrl-alt-s = Detta är vad jag ogillar mest med nya99.

Edit: jag har försökt ändra mitt beteende. Men alla andra forum i hela världen har det snabbkommando jag eferlyser... så det är inte helt lätt.

*klicka* Nehej.. det gick inte iväg. Jag försökte såklart göra som man gör överallt annars. Jag skiter i tangengbordet och greppar istället musjäveln och klickar på knappen ni placerat här under.

Har lagt in Ctrl-Alt-S för att skicka textfält, Ctrl-Return fungerar givetvis precis som tidigare. Din webbläsare kan behöva uppdatera sin cache innan ändringen går igenom.

Forumet accepterar även Apples emojis nu.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-02 11:08
Ursprungligen av biberu:

Forumet accepterar även Apples emojis nu.

Snart kommer du få en puss ? ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-02 18:31
Ursprungligen av kenjon:

Synd att ni inte vill gå emot traditionen med stängda/öppna kuvert också.
Jo jag vet att det tjatas mycket om det, men så länge så många tycker det känns fel....

Snart är det bara denna delen kvar...väl värt att satsa på rätt upplägg vad det gäller ikonerna och färgerna.

Ursprungligen av zinned:

Snart är det bara denna delen kvar...väl värt att satsa på rätt upplägg vad det gäller ikonerna och färgerna.

Det, den flytande menyn och knapparna till höger
De två sista har jag löst på Macen med Tampermonkey i Chrome, det är ett par CSS-ändringar som krävs. Om nån är intresserad kan jag posta det.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-03-02 22:37

Jag tycket forumet var mer lättanvänt förr. Hittar inte tillbaka till det gamla sättet att använda det. Läser och postar ytterst sällan numera.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-03-02 22:39
Ursprungligen av biberu:

Har lagt in Ctrl-Alt-S för att skicka textfält, Ctrl-Return fungerar givetvis precis som tidigare. Din webbläsare kan behöva uppdatera sin cache innan ändringen går igenom.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-03-03 09:52

Jag tycker att det är helt klart en bra och stilig uppdatering av forumet

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-03 16:33
Ursprungligen av planB:

Jag tycket forumet var mer lättanvänt förr. Hittar inte tillbaka till det gamla sättet att använda det. Läser och postar ytterst sällan numera.

Sedan Nya inlägg funkar som det ska tycker jag det är OK.
Hur använde du det tidigare?

Bevaka tråden