Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välkommen till nya 99mac!

Tråden skapades och har fått 886 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-12 12:43
Ursprungligen av biberu:

@zinned: Någon förbättring?

Nu landade jag på inlägg #485, som var gråmarkerat och även det senaste inlägget jag har läst sedan jag kollade i tråden sist (alltså igår, hemma).

Jag ska jämföra med hur det ser ut hemma sedan ikväll.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-12 12:59

Som lekman har jag ingen aning vilket arbete som är nedlagt för att skapa nya 99mac utan jag kan bara gå efter er egen utsago
Det är nog ingen som inte uppskattar det arbete ni lagt ner för att göra det bra för oss alla här och speciellt för er som jobbar med 99mac.
För har man lyssnat på era Podcast´s,som jag gör med glädje,har man fått göra era egna klagomål över hur svårt det var att publicera nyheter på gamla 99mac.
Det är skitkul att det satsat och att det finns en tilltro och jag älskade/älskar att hänga här och läsa.
Men..men..men det är något som inte stämmer och jag kan inte sätta fingret på det,om det det beror på en sak eller om det är flera.

Jag har alla fall svårare att få en klar överblick vad som är nytt och oläst och gammalt och läst i forumet.
Det är svårare att se vilka trådar jag själv har skrivit i eller redan läst och jag är alla fall en van forum läsare och ingen novis.
Antar att ni som jobbar med 99mac kanske är lite hemmablind och inte ser det på samma sätt som en annan .

Och denna oerhörda enviset om dessa öppna och stängda kuvert bara för att det skulle vara någon sort praxis???
För mig är detta en av sakerna som gör det förvirrande och för att få snabbt en klar bild om vad som är nytt.
Jag ska inte behöva tänka "hur var det nu igen? Öppet=Nytt? Stängt=gammalt? Eller var det tvärtom?"

Och jag vill alla fall se VEM som har tryckt gilla på ett inlägg.
Jag vill höra en motivering varför denna funktion tagits bort för har den varit ett problem tidigare? Varför denna anonymitet? För vi vet verkligen hur bra anonymitet fungerar tex i kommentators fältet på IDG.

Tro mig när jag säger att jag är glad att man försöker göra 99mac bättre.

@lappen71: Tack så mycket för din feedback. Det finns mycket kvar att göra med siten och jag hoppas att vi kan åtgärda några av de saker du har tagit upp här framöver. Vill dock betona att vi inte ändrar kuverten för att vi är envisa, utan för att vi tror att motsatt betydelse skulle vara minst lika förvirrande för många andra användare och för att vi inte har något bättre alternativ än. Rubrikerna för olästa trådar har ju dock blivit feta igen, precis som i den förra versionen av siten.

Angående varför man inte ser vilka som har gillat så finns det en snabb förklaring här:
http://www.99mac.se/forum/p/2136705

Senast redigerat 2013-02-12 13:43
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-12 13:47
Ursprungligen av biberu:

@lappen71: Tack så mycket för din feedback. Det finns mycket kvar att göra med siten och jag hoppas att vi kan åtgärda några av de saker du har tagit upp här framöver. Vill dock betona att vi inte ändrar kuverten för att vi är envisa ,utan för att vi tror att motsatt betydelse skulle vara minst lika förvirrande för många andra användare och för att vi inte har något bättre alternativ än. Rubrikerna för olästa trådar har ju dock blivit feta igen, precis som i den förra versionen av siten.

Angående varför man inte ser vilka som har gillat så finns det en snabb förklaring här:
http://www.99mac.se/forum/p/2136705

Tro mig när jag säger att jag uppskattar det arbete ni lägger ner och för dom förändringar på nya 99mac som ni gör för att det ska bli bättre.
Men det är som jag skrev fortfarande inte nog tydligt vilken tråd man läst och icke läst.
Samtidigt förstår jag också att ni inte kan ändra bara för att en person uttrycker en önskan om det men vill bara göra min röst hörd.

Förklaringen om Gilla accepterar jag inte alls.
Du skriver att "Dessutom upplever vi att gillandet blir spontanare om man inte permanent måste lägga sitt namn till en åsikt"
Hur kan du vet det att det är spontant från min sida eller någon annan person? Har ni en undersökning,ett test att bygga upp det påståendet eller är det bara en personlig åsikt?

Enligt mig så är Gilla ett sätt att hålla med någon och visa att man har samma åsikt.
Nu för mig spelar det ingen roll att trycka på Gilla eftersom ingen kommer kunna veta att jag håller med postaren.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-12 14:19

Lite feedback från mig (sorry att jag tjatar om detta igen). Precis som lappen71uppskattar jag det nya 99mac och allt arbete ni lägger ner. Men något som jag saknar och som gör att jag känner mig mer "ensam" på 99mac idag är att man ser inte vilka som är online och det tycker jag minskar känslan av att vara och hänga på ett forum.

@biberu Jag landar då och då vid fel inlägg. Tråden om 1800 Mhz 4G skickade mig till post nummer #333 på sista sidan som var mörkgrå, men jag hade inte läst något på den sidan utan fick bläddra tillbaka en sida för att hitta senast lästa. Men samtidigt så fungerade det för mig i denna tråd och jag kom till det första nya inlägget för mig.

Nu när jag skriver det här kommer jag på att tråden om 1800 Mhz 4G klickade jag mig fram till via min händelsemeny och den här tråden klickade jag mig fram till genom att gå till den här forumkategorin och klicka på brevet för tråden. Det borde inte göra någon skillnad kan jag tycka, men det kanske gör det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-12 16:43
Ursprungligen av stile:

Lite feedback från mig (sorry att jag tjatar om detta igen). Precis som lappen71uppskattar jag det nya 99mac och allt arbete ni lägger ner. Men något som jag saknar och som gör att jag känner mig mer "ensam" på 99mac idag är att man ser inte vilka som är online och det tycker jag minskar känslan av att vara och hänga på ett forum.

Kan hålla med om detta. Vidare känns sidan lite mindre som ett forum / community idag och mer som om man navigerar till en tidnings-sida a la IDG.se. Jag tror hela tre-klick för att komma till nya inlägg är ett problem. Jag förstår desginen nu men den är dessvärre lite dum med gamla 99mac i åtanke.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-12 16:45

En annan kommentar är att sidan alltid laddas som om man inte är inloggad och sedan "hoppar" den till / refreshas som om man är inloggad. Desktop-sidan är detta inget direkt problem på men på iPhone med 3G uppkoppling är det ett störande moment helt klart.

Detaljer men störande sådana…

Ursprungligen av Scarecrow:

@biberu Jag landar då och då vid fel inlägg. Tråden om 1800 Mhz 4G skickade mig till post nummer #333 på sista sidan som var mörkgrå, men jag hade inte läst något på den sidan utan fick bläddra tillbaka en sida för att hitta senast lästa. Men samtidigt så fungerade det för mig i denna tråd och jag kom till det första nya inlägget för mig.

Nu när jag skriver det här kommer jag på att tråden om 1800 Mhz 4G klickade jag mig fram till via min händelsemeny och den här tråden klickade jag mig fram till genom att gå till den här forumkategorin och klicka på brevet för tråden. Det borde inte göra någon skillnad kan jag tycka, men det kanske gör det?

Länkarna i händelsemenyn pekar på enskilda inlägg, t.ex. bevakningar, citat eller inlägg som har blivit gillade av andra läsare, och samma tråd kan förekomma flera gånger. Ingen av dessa fortsätter läsa tråden där man var senast, men det kanske vore bra att få in en sådan funktion någonstans.

Ursprungligen av Erik.dv:

En annan kommentar är att sidan alltid laddas som om man inte är inloggad och sedan "hoppar" den till / refreshas som om man är inloggad. Desktop-sidan är detta inget direkt problem på men på iPhone med 3G uppkoppling är det ett störande moment helt klart.

Detaljer men störande sådana…

Det stämmer att profilinformationen kommer lite efteråt, men "hoppet" (om jag tolkar rätt och något knuffar ner innehållet) beror antagligen på en seg annons.

Kan ju ta en liten grej. När jag laddar om sidan, tex när jag klickat på en länk, så visar platsen där mitt namn vanligtvis står "skapa konto / logga in" en kort sekund

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Kan ju ta en liten grej. När jag laddar om sidan, tex när jag klickat på en länk, så visar platsen där mitt namn vanligtvis står "skapa konto / logga in" en kort sekund

Profilinformationen laddas separat och kommer oftast någon tiondel efter resten av sidan. Detta låter oss dela hela sidor mellan användare på ett smidigt sätt, och är en av de saker som har hjälpt till att göra nya 99 så mycket snabbare att läsa.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-12 21:38

Nu har jag kommit hem och testar att klicka på brevet för att komma in i just denna tråden. Då landar jag på inlägg #490, vilket är helt korrekt då inlägg #489 var det senaste jag läste och det gjorde jag på jobbdatorn.

Kanonbra jobbat, biberu!

Då återstår några saker T ex detta med att man inte ser vem som har gillat de olika inläggen, det är viktigt att kunna ta del av för communityn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-12 22:04
Ursprungligen av zinned:

Nu har jag kommit hem och testar att klicka på brevet för att komma in i just denna tråden. Då landar jag på inlägg #490, vilket är helt korrekt då inlägg #489 var det senaste jag läste och det gjorde jag på jobbdatorn.

Kanonbra jobbat, biberu!

Då återstår några saker T ex detta med att man inte ser vem som har gillat de olika inläggen, det är viktigt att kunna ta del av för communityn.

Angående varför man inte ser vilka som har gillat så finns det en snabb förklaring här skrev Biberu:
http://www.99mac.se/forum/p/2136705

Hur många gånger till ska detta tas upp zinned

Att man ser det i profilflödena funkar okey biberu, trådarna ska hållas rena och ge lust att läsas utan för stor påverkan till höger och vänster.

Den diskreta gröna 3 gillande grejen är nice, och precis lagom diskret för att upprätthålla och stimulera fler medlemmars lust att skriva och delta i diskussionerna i trådarna. Vilket måste vara ett grundsyfte med ett forum !!!

Vi måste få fler medlemmar att börja delta och skriva i trådarna inte tvärtom, är vi 80000 medlemmar eller är vi bara kärnan på 40 medlemmar som skriver regelbundet i trådarna ?

Ge detta mer tid folks, månader minst innan man analyserar och eventuellt ändrar tillbaks vissa funktioner till gamla 99mac. Om vi ändrar på stört tillbaks till gamla grejer, så var det ju ingen ide att någon ny site och nya mål jobbades fram, eller

Ursprungligen av CUBEIS:

Angående varför man inte ser vilka som har gillat så finns det en snabb förklaring här skrev Biberu:
http://www.99mac.se/forum/p/2136705

Hur många gånger till ska detta tas upp zinned

...

Så många det behövs för att återfå det gamla systemet på det aktuella området. För övrigt sällar jag mig till den/dem som bekymrar sig lite över din altruistiska inställning.

Jag är tacksam för det fräschare forumet som är snabbladdat o hyffsat snyggt men det är ändock något som saknas. Exakt vad är svårt att sätta fingret på men jag kan försöka med att säga "liv". Det är ett forum, ett "community", ett hem om man så vill men det känns ändå livlöst.

Kanske beror det på många förändringar på ett bräde som ger en snygg helhet men ändock tomhet i detaljerna, kanske beror det på att det känns som om man var den ende som var inloggad eftersom det inte längre finns någon indikator på detta, kanske saknar man det som iaf jag kände som upplyftande, nämligen att se att någon man haft mycket kontakt med på forumet gillat ens inlägg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-12 22:58
Ursprungligen av CUBEIS:

Angående varför man inte ser vilka som har gillat så finns det en snabb förklaring här skrev Biberu:
http://www.99mac.se/forum/p/2136705

Hur många gånger till ska detta tas upp zinned

Att man ser det i profilflödena funkar okey biberu, trådarna ska hållas rena och ge lust att läsas utan för stor påverkan till höger och vänster.

Den diskreta gröna 3 gillande grejen är nice, och precis lagom diskret för att upprätthålla och stimulera fler medlemmars lust att skriva och delta i diskussionerna i trådarna. Vilket måste vara ett grundsyfte med ett forum !!!

Vi måste få fler medlemmar att börja delta och skriva i trådarna inte tvärtom, är vi 80000 medlemmar eller är vi bara kärnan på 40 medlemmar som skriver regelbundet i trådarna ?

Ge detta mer tid folks, månader minst innan man analyserar och eventuellt ändrar tillbaks vissa funktioner till gamla 99mac. Om vi ändrar på stört tillbaks till gamla grejer, så var det ju ingen ide att någon ny site och nya mål jobbades fram, eller

...och där var "försvarsadvokaten" tillbaka.

Jag tror att du har svårt att se skillnaden mellan direkt hård, nästan elak kritik jämfört med sansat uttryckande av åsikter. Du kan ta det lugnt, du behöver inte komma in och ta biberu "i försvar" varje gång någon uttrycker sin åsikt i denna tråden, jag tror han klarar att svara för sig själv ganska bra

För övrigt, så kan dina inlägg likt det ovan också av de du skriver det till tolkas som att du nedvärderar personens åsikt i den aktuella frågan. Alla har rätt att uttrycka sina åsikter och du behöver inte insinuera att hans eller hennes inlägg har rätt till mindre utrymme än någons annans, som dina egna inlägg t ex. Våra positiva och negativa åsikter uttrycks i denna tråden med avsikten att få till en så bra community som möjligt. Om sedan någon annans åsikter inte stämmer överens med dina egna så får du helt enkelt acceptera det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-12 22:59

Ett par noteringar:

1. Sidan behåller inte sin position när man roterar skärmen på iPhone. Mycket irriterande.

2. Man borde kunna se vem som gillat ens inlägg. Forumet får gärna se ut som nu men att jag själv kan klicka på "gilla" ikonen på min egna inlägg för att se vem som gillat dessa. Det bästa av båda världar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-12 23:11
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Så många det behövs för att återfå det gamla systemet på det aktuella området. För övrigt sällar jag mig till den/dem som bekymrar sig lite över din altruistiska inställning.

Jag är tacksam för det fräschare forumet som är snabbladdat o hyffsat snyggt men det är ändock något som saknas. Exakt vad är svårt att sätta fingret på men jag kan försöka med att säga "liv". Det är ett forum, ett "community", ett hem om man så vill men det känns ändå livlöst.

Kanske beror det på många förändringar på ett bräde som ger en snygg helhet men ändock tomhet i detaljerna, kanske beror det på att det känns som om man var den ende som var inloggad eftersom det inte längre finns någon indikator på detta, kanske saknar man det som iaf jag kände som upplyftande, nämligen att se att någon man haft mycket kontakt med på forumet gillat ens inlägg.

Inte fråga om någon altruism här Jisses nu blev vi djupa här.

Jag förstår dina synpunkter och dina önskemål Cogito, men faktiskt jag tycker inte lika som dig, tro det eller ej och jag är säker på att vi är fler här på forumet som har olika synpunkter på saker och ting än vi som skriver samma sak 4 gånger i samma tråd .

Just tex. det här med att se vem som är online eller inte, min första tanke Oj vad jag saknar det ge mig tillbaks det bums. Nästa tanke var Oj vad skönt att slippa det. Så låt mig och andra fundera på det några månader innan jag vet vad jag egentligen tycker och tänker, det är min ärliga åsikt om det.

Ni kan tycka vad ni vill om ordet spontanitet som biberu nämnde som motivering till förändringar här på forumet, men jag skriver alltid vad "jag" tycker och tänker, vissa har kanske noterat det redan , det mår jag bra av. Jag önskar fler här på forumet kan göra det, att alla nya medlemmar här på forumet kan börja skriva och ge lite nytt liv och nya synvinklar på saker och ting.

Forumet behöver en nystart, för så in i nordens bra , superduper och allas hjärtans frid och fröjd var det väl inte på det gamla forumet, handen på hjärtat community ( trådar stängdes till höger och vänster) om någon nu har glömt det i all glädje eller sorg över detta nya forum.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Så många det behövs för att återfå det gamla systemet på det aktuella området. För övrigt sällar jag mig till den/dem som bekymrar sig lite över din altruistiska inställning.

Ursprungligen av zinned:

...och där var "försvarsadvokaten" tillbaka.

Jag tror att du har svårt att se skillnaden mellan direkt hård, nästan elak kritik jämfört med sansat uttryckande av åsikter. Du kan ta det lugnt, du behöver inte komma in och ta biberu "i försvar" varje gång någon uttrycker sin åsikt i denna tråden, jag tror han klarar att svara för sig själv ganska bra

För oss som arbetar med detta är det oerhört uppmuntrande att någon, likt @CUBEIS, tar upp och diskuterar saker de finner positiva, och det är inget som borde bekymra er som inte håller håller med om en viss fråga. Vi lyssnar på alla argument, positiva såväl som negativa, och ett bra argument kommer alltid väga lika tungt. Det är dessutom viktigt för oss att veta vad som fungerar, såväl som vad som inte gör det, annars får vi en skev bild av vad ni medlemmar uppskattar på siten och tappar information om vilka beslut vi kanske har lyckats göra rätt.

Ursprungligen av Erik.dv:

Ett par noteringar:

1. Sidan behåller inte sin position när man roterar skärmen på iPhone. Mycket irriterande.

2. Man borde kunna se vem som gillat ens inlägg. Forumet får gärna se ut som nu men att jag själv kan klicka på "gilla" ikonen på min egna inlägg för att se vem som gillat dessa. Det bästa av båda världar.

1) Tack för informationen.

2) Det finns ett svar om detta här: http://www.99mac.se/forum/p/2136705

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-12 23:39
Ursprungligen av CUBEIS:

Just tex. det här med att se vem som är online eller inte, min första tanke Oj vad jag saknar det ge mig tillbaks det bums. Nästa tanke var Oj vad skönt att slippa det. Så låt mig och andra fundera på det några månader innan jag vet vad jag egentligen tycker och tänker, det är min ärliga åsikt om det.

Helt ok, det är din åsikt som du såklart får ha. Låt oss andra ha våra åsikter.

Ursprungligen av CUBEIS:

[...] men jag skriver alltid vad "jag" tycker och tänker, vissa har kanske noterat det redan , det mår jag bra av. Jag önskar fler här på forumet kan göra det [...]

Skämtar du? Det är ju precis vad många har gjort i denna tråden och när du inte gillar åsikterna så insinuerar du att åsikterna är gnäll och du känner så av någon outgrundlig anledning att du måste försvara biberu från detta "hemska tilltag", något han absolut klarar bra själv.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Så många det behövs för att återfå det gamla systemet på det aktuella området. För övrigt sällar jag mig till den/dem som bekymrar sig lite över din altruistiska inställning.

Jag är tacksam för det fräschare forumet som är snabbladdat o hyffsat snyggt men det är ändock något som saknas. Exakt vad är svårt att sätta fingret på men jag kan försöka med att säga "liv". Det är ett forum, ett "community", ett hem om man så vill men det känns ändå livlöst.

Kanske beror det på många förändringar på ett bräde som ger en snygg helhet men ändock tomhet i detaljerna, kanske beror det på att det känns som om man var den ende som var inloggad eftersom det inte längre finns någon indikator på detta, kanske saknar man det som iaf jag kände som upplyftande, nämligen att se att någon man haft mycket kontakt med på forumet gillat ens inlägg.

Jag håller med dig, mycket saknas ännu och jag anser att man resonerar snett i en del frågor.

Ursprungligen av biberu:

@zinned: Någon förbättring?

Nu hoppade jag över till min iPad, problemet är ännu värre nu. Låt mig specificera några exempel:

1) I tråden "Nästa iMac-uppdatering 2013" så landade jag på inlägg #1 när jag skulle landat på inlägg #16, som också är grått.
2) I tråden "Gratis webeditor" landar jag även där på inlägg #1 när jag skulle ha landat på inlägg #14, som är grått.
3) I tråden "SVT Play + Airplay + AppleTV3?" så landar jag på inlägg #1 när jag skulle ha landat på inlägg #7, som är grått.
4) I tråden "iMac 27" - Kan man stoppa i mer intern lagring?" så landar jag på inlägg #1 när jag skulle ha landat på inlägg #8, som är grått.
5) I tråden "Support från Webhotell" landar jag på inlägg #1 när jag skulle ha landat på inlägg #8, som är grått.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-12 23:57

Alla dom här citeringarna och plockande av lämplig citatdel för att försöka vrida bort fakta och plocka någon lam poäng för sitt eget ego, skrämmer säkert bort en del medlemmar att skriva överhuvudtaget tror jag.

Varför skriver inte fler än dom vanliga namnen i den här feedback tråden ? En relevant fråga faktiskt ? Är det verkligen ingen annan medlem som har någon åsikt att komma med om det nya forumet ? Vågar dom skriva ? Vågar man tycka något annat än att att staplar med namn för gilla knappen och online funktionen omedelbart ska införas ?

Då blir man kanske anklagad att resonera "snett" här på forumet Vad menas med det zinned

Tack för komplimangen i alla fall

Lets agree to disagree

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-13 01:15
Ursprungligen av CUBEIS:

Alla dom här citeringarna och plockande av lämplig citatdel för att försöka vrida bort fakta och plocka någon lam poäng för sitt eget ego, skrämmer säkert bort en del medlemmar att skriva överhuvudtaget tror jag.

Varför skriver inte fler än dom vanliga namnen i den här feedback tråden ? En relevant fråga faktiskt ? Är det verkligen ingen annan medlem som har någon åsikt att komma med om det nya forumet ? Vågar dom skriva ? Vågar man tycka något annat än att att staplar med namn för gilla knappen och online funktionen omedelbart ska införas ?

Då blir man kanske anklagad att resonera "snett" här på forumet Vad menas med det zinned

Tack för komplimangen i alla fall

Du förstår verkligen inte poängen i det jag skriver till dig, jag har ju skrivit det varje gång jag har kommenterat ett av dina sådana inlägg.

Jag försöker nu göra det ännu tydligare - alla har rätt till en åsikt. Du har det, jag har det, alla har det.
Problemet är att varje gång någon skriver ett inlägg i denna tråden som då gäller något denne tycker är dåligt eller som denne tycker kan göras bättre, så går du in i en slags försvarsställning å biberus vägnar. Du låter påskina att denne skribents inlägg är gnäll, när det i verkligheten inte behöver vara det eller ämnat så. Med det insinuerar du också att denne skribents inlägg är onödigt och du försöker omintetgöra dennes åsikt i frågan.

Om du inte gillar någons åsikt eller förslag om det nya 99mac så fine, det måste du inte. Däremot måste du respektera den och inte försöka sätta dig över denne skribent genom att agera som du gör. Tycker du något som skrivs till biberu eller annan delaktig i utformandet av nya 99mac är gnäll eller annan av dig icke önskvärd dignitet - låt biberu eller den i ledningen det skrevs till svara själv. Du behöver inte göra det åt dem, de kan själv.

My two cents.

@biberu

Har du haft tid att kolla på mina exempel från tidigare? Hade varit intressant att höra kring det
Btw, jag missade ditt inlägg #507 då jag transporterades fel på sidan. Lustigt med tanke på problemet vi diskuterar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-13 07:50

Det här med att landa rätt / fel på sidor så verkar jag oftast landa rätt. Förutom då när man roterar sin iPhone-skärm (har kanske med skalande reklam att göra).

Ursprungligen av biberu:

Länkarna i händelsemenyn pekar på enskilda inlägg, t.ex. bevakningar, citat eller inlägg som har blivit gillade av andra läsare, och samma tråd kan förekomma flera gånger. Ingen av dessa fortsätter läsa tråden där man var senast, men det kanske vore bra att få in en sådan funktion någonstans.

Så har jag inte uppfattat funktionen vilket är intressant.
Exempelvis nu så gick jag till den här tråden via händelserna och kom till sista inlägget som dessutom var grått. Då är allt i sin ordning rent funktionsmässigt eftersom det var inlägget som även visades i händelseflödet. Dock ser jag ingen poäng för mig att komma till sista inlägget eftersom jag ändå kommer att scrolla upp för att läsa de inlägg som jag inte tidigare har läst (linjär trådvisning). För mig som läser 99mac sporadiskt när jag hinner är det en funktion guld värd eftersom det ibland hinner passera många inlägg.

För att inte bara komma med kritik så vill jag även berömma för det jobb som har lagts ner utav er! Jag gillar vad jag ser!

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-02-13 16:39

Jag vet inte om detta varit upp tidigare. Men jag upplever det svårt att se var en artikel börjar och slutar på förstasidan. Även vilken bild som tillhör vilken artikel är svårt att särskilja.

Det kändes skönt att få en Födelsedagshälsning till min Mac från 99Mac...

Formulerad med en teckenuppsättning som visade allt annat än ÅÄÖ rätt....

Humor?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-13 17:12
Ursprungligen av Goflorp:

Det kändes skönt att få en Födelsedagshälsning till min Mac från 99Mac...

Formulerad med en teckenuppsättning som visade allt annat än ÅÄÖ rätt....

Humor?

Grattis Goflorp - fint att du lyckades avkoda meddelandet också trots missödet! Det skall vara åtgärdat nu iallafall.

Ursprungligen av stile:

Jag undrar om det finns några planer på att göra så man ser vilka som är online?

Vi har lagt till en lista över de senast aktiva användarna på forumets framsida. Överväger även att indikera om personen nyligen har varit inloggad på inlägg.

Bevaka tråden