Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV licens för dator

Tråden skapades och har fått 251 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-04 09:31
Ursprungligen av ace4711:

Jag tycker det är skillnad på att tvingas skicka judar i järnvägsvagnar mot förintelsen och betala en licensavgift. Grunden är följande. Har men en demokrati och en lagstiftning som skall gälla alla så får man finna sig i att följa lagarna, även de man inte gillar, och istället försöka via parlamentariska medel försöka ändra dessa. Man skall ha extremt goda skäl för att bryta mot demokratiskt fattade lagar, att påstå att licenslagen når upp till den nivån är bara larvigt.

Vad får dig att tro att vi i sverige lever i en demokrati? Vem har lurat i dig det?

Ursprungligen av zinned:

Vad får dig att tro att vi i sverige lever i en demokrati? Vem har lurat i dig det?

Jag skulle vilja påstå att det råder en total samstämmighet om att Sverige är en demokrati bland de som håller på att värderar sådant. Dom som dessutom försöker att individuellt rangordna länder brukar sätta Sverige i den översta procenten av alla länder...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_freedom_...

Vilka källor har du som anger Sverige som en ickedemokrati?

Ursprungligen av ace4711:

Jag skulle vilja påstå att det råder en total samstämmighet om att Sverige är en demokrati bland de som håller på att värderar sådant. Dom som dessutom försöker att individuellt rangordna länder brukar sätta Sverige i den översta procenten av alla länder...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_freedom_...

Vilka källor har du som anger Sverige som en ickedemokrati?

Khadaffi ansåg ju att Libyen var världens enda demokrati.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-04 15:57
Ursprungligen av ace4711:

Vilka källor har du som anger Sverige som en ickedemokrati?

Den enda sanna källan - livet.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-12-08 12:36

?Läste nyss länkad artikel till vår kommenterade monopolavgift...
Professor sågar TV-avgift

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2013-12-08 13:36
Ursprungligen av mac+:

?Läste nyss länkad artikel till vår kommenterade monopolavgift...
Professor sågar TV-avgift

Jag läste den. Han har vettiga synpunkter.
Men min åsikt är att när man tvingas betala för något man inte beställt så är det negativ marknadsföring och ett lagbrott.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2013-12-08 14:03

Svensk Demokrati

Ursprungligen av zinned:

Vad får dig att tro att vi i sverige lever i en demokrati? Vem har lurat i dig det?

Akta dig zinned för att säga sanningen om diktaturfasonerna i Sverige för då lär du bli påhoppad av forumets censurgrupp.

Kom du ihåg 3 månader innan sista valet då en viss Reinfeldt klagade på att Vitryssland Lukatjenka som förbjöd andra demokratiskt valda partier att vara med på samma villkor som han själv.
Tre månader senare gjorde Reinfeldt samma sak när han förbjöd landets tredje största demokratiskt valda parti SD att delta på samma villkor.
Demokrati, knappast.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-12-08 14:12
Ursprungligen av iKalle:

Akta dig zinned för att säga sanningen om diktaturfasonerna i Sverige för då lär du bli påhoppad av forumets censurgrupp.

Kom du ihåg 3 månader innan sista valet då en viss Reinfeldt klagade på att Vitryssland Lukatjenka som förbjöd andra demokratiskt valda partier att vara med på samma villkor som han själv.
Tre månader senare gjorde Reinfeldt samma sak när han förbjöd landets tredje största demokratiskt valda parti SD att delta på samma villkor.
Demokrati, knappast.

Du har helt rätt.

Mobbing och dess "synonymer" är inte tillåtet någonstans i Sverige och det motarbetas hårt, som det ska.
Dock verkar det fullt legitimt inom politiken, det nästan förutsätts så snart SD nämns. Det är en skam.

Inte bara själva utfrysningen av partiet i alla möjliga sammanhang utan även i stort sett omyndigförklaringen av de som röstat på SD. Det är inte så det ska se ut i ett demokratiskt land.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2013-12-08 14:26

Du har helt rätt.

Ursprungligen av zinned:

Du har helt rätt.

Mobbing och dess "synonymer" är inte tillåtet någonstans i Sverige och det motarbetas hårt, som det ska.
Dock verkar det fullt legitimt inom politiken, det nästan förutsätts så snart SD nämns. Det är en skam.

Inte bara själva utfrysningen av partiet i alla möjliga sammanhang utan även i stort sett omyndigförklaringen av de som röstat på SD. Det är inte så det ska se ut i ett demokratiskt land.

Exakt. I diktaturländer mobbar och förnedrar politikerna sina egna livegna förtryckta aboriginer som anklagas för hets mot folkgrupper när man säger sanningarna om dom som verkligen hetsar, stenar, eldar och rånar äldre försvarslösa svenska pensionärer. Det är det folk börjar ledsna på ännu mer än tidigare och SD lär därför få ännu fler röster än förra gången.
Men som sagt, dessa sanningar är förbjudna att säga i diktaturländer.
iKalle

  • Medlem
  • ?
  • 2013-12-08 14:33

?Grundproblemet ligger egentligen i vad som ska finansieras med tvingande skattelagstiftning. Dessa beslut sker dagligen på statlig, länsvis och kommunalnivå i vår demokrati, som i bästa fall där 51% beslutar vad de andra 49%:en ska betala till. Varför ska andra tvingas betala skatt till mitt barnbidrag så jag kan köpa lättmetallfälgar till familjens bilar etc?

Topic tack, "TV licens för dator", vill ni diskutera skatter/politik, skapa en egen tråd för det.

Tack!

Nu när jag betalar så skulle jag önska att det fanns en möjlighet att kolla på tv som man lyssnar på radion på sr.se.
Är det bara jag? Eller har jag missat något sätt att göra det?

Bevaka tråden