Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Messages Beta

Tråden skapades och har fått 129 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av eskimo:

Hålla käften är ju ett alternativ, de ser ju så sjukt PC ut bara, och var beklämmande redan för 10 år sedan.

Jag trodde du skämtade till största del, har inte funderat så mycket på dem utan bara tyckt de varit ok. Är kanske för van från iPhone/iPad... Hur kan det se ut när det är bättre, några exempel?

Ursprungligen av akerstrom:

Jag trodde du skämtade till största del, har inte funderat så mycket på dem utan bara tyckt de varit ok. Är kanske för van från iPhone/iPad... Hur kan det se ut när det är bättre, några exempel?

Dom har ju fasat ut aqua-temat allt eftersom, men i chat har det inte hänt ett smack känns det som. Trodde aldrig dagen skulle komma när Windows var snyggare än Apple. Tji fick man.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-02-16 19:43
Ursprungligen av eskimo:

Dom har ju fasat ut aqua-temat allt eftersom, men i chat har det inte hänt ett smack känns det som. Trodde aldrig dagen skulle komma när Windows var snyggare än Apple. Tji fick man.

Snyggt!! Plottrigt och svårt att läsa tycker jag.

Den drar rätt mycket minne, jag är uppe i 100 MB och har två korta konversationer öppna. Eller, den ena är bara en monolog än så länge. Antar att de putsar till det när den lämnar betastadiet.

Windows snyggare? Smaken är som röven - klöven... säger jag då.

Jag säger inte att det är snyggt, men det finns grader i helvetet.
PS, jag syftar bara på det här exemplet, har inte använt deras mobil-OS.

Vi pratar apple design anno maj 2000. 12 år sedan!

Apple

Efter installationen av betan;
Om jag nu vill köra video mot polaren som kör ichat.....kommer det funka?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-16 20:50

Min fråga är hur kan jag ändra så att det skickas med mitt nummer och inte med min mail. Sedan har jag märkt att det tar stund innan meddelandet kommer fram.

Ursprungligen av AlexSil:

Min fråga är hur kan jag ändra så att det skickas med mitt nummer och inte med min mail. Sedan har jag märkt att det tar stund innan meddelandet kommer fram.

Det går så vitt jag vet inte. Samma med meddelanden från en iPad.

Ursprungligen av Capeman:

Det går så vitt jag vet inte. Samma med meddelanden från en iPad.

Det här är något som dom verkligen borde jobba på, annars är iMessage på OS x och iPad helt värdelöst, det fyller ingen funktion. Iallafall inte för mig.

Undrar varför man måste starta om datorn? Har det något med push att göra tro? Det är ju inte många apps som kräver omstart nuförtiden i OSX.

Det funkar om den ene INTE kör message (den andre har i ichat).

Däremot blev det crash&burn vid filöverföringar.

Vi kör båda lion.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-16 21:34

Jag logga ut från iMessege i datorn men det funkade inte, fick då logga ut och logga in igen med iPhonen nu är det normalt igen.
Har avinstallerat iMessege från datorn, tanken är väldig bra men att få två konversationer i iPhonen från samma person är inte så smidigt tycker jag.

Ursprungligen av AlexSil:

Jag logga ut från iMessege i datorn men det funkade inte, fick då logga ut och logga in igen med iPhonen nu är det normalt igen.
Har avinstallerat iMessege från datorn, tanken är väldig bra men att få två konversationer i iPhonen från samma person är inte så smidigt tycker jag.

Det problemet verkar inte jag ha, jag kör dock med iRealSMS.

Någon som lyckas få bort notifieringen (siffran på ikonen) efter att man har läst SMS:et?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Någon som lyckas få bort notifieringen (siffran på ikonen) efter att man har läst SMS:et?

Nej, den har gjutit sig fast där tror jag. Skulle också uppskatta något tips på för att blir av med siffran.

Jepp. Det droppar även in på iPhone. Detta får dom ju fixa. iMessage vet ju t.o.m. vem som man kan skicka till så nog borde den kunna lista ut att man sitter och chattar med en Mac och att iPhonen då ska lämnas ifred :-D. Kan väl inte vara komplicerat.

Jag tycker att det är smidigt att ha konversationer på samtliga enheter, går jag från datorn och tar med mig iPhonen har jag "datorkonversationerna" med mig och kan fortsätta från där jag var.
Ikonen i docken slocknar när jag läst meddelanden, ligger den kvar för er?

Att jag inte kan få upp samma konversation oavsett vilken Apple pryl jag sitter på suger.

Jag vill kunna skriva på min iPhone. Sen fortsätta på min iPad för att senare fortsätta på min bärbara. Och att jag har hela konversationen överallt.

Om inte detta går så suger det.

Ursprungligen av draags:

Att jag inte kan få upp samma konversation oavsett vilken Apple pryl jag sitter på suger.

Jag vill kunna skriva på min iPhone. Sen fortsätta på min iPad för att senare fortsätta på min bärbara. Och att jag har hela konversationen överallt.

Om inte detta går så suger det.

Precis så fungerar det för mig.

Installerade betan. Vänner som fortfarande kör iChat ser inte att jag är online fast jag är det med Message. Jag ser dock dem som online. Någon mer som har stött på detta?

Jag skickar rätt mycket inlagda bilder i chatten här på jobbet.
Jag såg nu att Messages har en maximerad storlek på dessa inlagda bilder. De stannar på ca 300px bredd oavsett hur stort jag drar upp fönstret.

Det går så klart att skicka bilden "löst" men då ska mottagaren öppna å titta. Det är otroligt praktiskt att kunna mata in bilder och bara chatta på.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-17 16:05

Jag får alla mina konversationer (från andra iPhoneägare i alla fall, känner knappt några andra) både i iPhone, iPad och på datorn. Och jag har ställt in mitt AppleID som avsändare på alla tre enheterna (iPhone=Inställningar-Meddelanden-Ta emot på-Uppringsnings-ID).
För mej funkar det som förväntat, men då har jag nog inte testat mot andra mobiler (finns de fortfarande att köpa? )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-17 16:12
Ursprungligen av kenjon:

Jag får alla mina konversationer (från andra iPhoneägare i alla fall, känner knappt några andra) både i iPhone, iPad och på datorn. Och jag har ställt in mitt AppleID som avsändare på alla tre enheterna (iPhone=Inställningar-Meddelanden-Ta emot på-Uppringsnings-ID).
För mej funkar det som förväntat, men då har jag nog inte testat mot andra mobiler (finns de fortfarande att köpa? )

Men då kör du ju en "ren" iMessage som inte är kopplat till ditt telefonnummer. Så om folk sms:ar dig så kommer det som ett sms eller får du det då som ett iMessage också?

Ursprungligen av acke:

Men då kör du ju en "ren" iMessage som inte är kopplat till ditt telefonnummer. Så om folk sms:ar dig så kommer det som ett sms eller får du det då som ett iMessage också?

Man får det som imessage också men bara i mobilen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-17 16:44
Ursprungligen av illerG:

Man får det som imessage också men bara i mobilen.

Ok, det är ju en dum begränsning. Apple borde fixa så att om man får ett iMessage skickat till sitt nr så går det vidare till sitt Apple-ID och vice versa. Först då som det blir riktigt användbart.

Precis. Man ska kunna lägga till mobilnumret också i Meddelanden i Macen - där kan man idag bara lägga till emailadresser. Det är ju ens mobilnummer som är den viktiga ID'n - alla som skickar mess (med en iPhone så klart) har ju nödvändigtvis inte ens mailadress som är kopplad till det Apple-ID man använder - och t.ex. jag kan inte lägga till min "riktiga" emailadress ty det är kopplat till ett annat Apple-ID (som jag shoppar med). Och inte kan man slå ihop två Apple-ID's heller. Så - det är mobilnumret som är nyckeln - det måste ju Apple också fatta - och givetvis ska man kunna fylla i det i Meddelanden i Macen också. Jezez. Apple - kom igen nu. Vakna. Ryck upp er - detta är basgrejer vi snackar om - sådant man fixar innan man ens funderar på att skicka ut en beta.

Ursprungligen av acke:

Ok, det är ju en dum begränsning. Apple borde fixa så att om man får ett iMessage skickat till sitt nr så går det vidare till sitt Apple-ID och vice versa. Först då som det blir riktigt användbart.

Ursprungligen av Zimmerman:

...och givetvis ska man kunna fylla i det i Meddelanden i Macen också. Jezez. Apple - kom igen nu. Vakna. Ryck upp er - detta är basgrejer vi snackar om - sådant man fixar innan man ens funderar på att skicka ut en beta.

Hear hear! Samma möjlighet på paddan också kaaanske jag kan överväga att börja bry mig om iMessage på olika enheter överhuvudtaget

Svar till Zimmerman.

Vadå? Det går ju att lägga in telefonnummer.

Bevaka tråden