Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac på Apple Expo Paris

Tråden skapades och har fått 127 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-12 18:40

Har inte hört något om någon streamning, så det tror jag inte.

Det finns begränsat med surfdatorer på plats. Däremot brukar det finnas Airport!

Så om du tar med dig en skarvsladd så kan du äta fransk lunch och dricka kronenbourg samtidigt som du surfar och laddar upp bilderna ifrån Restaurangen

Jag skriver för Computer Sweden och hoppas att kunna träffa en del av er i Paris. Särskilt intressant vore om någon av er som är med på SJs keynote kunde kontakta mig direkt efter hans anförande så jag kunde få någon kommentar om det som presenterades. Ring mig gärna direkt efter mötet så vi kan träffas utanför salen och pratas vid samt ta en bild. Jag nås på +46707871436 eller joel.asblom@idg.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-12 20:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Det finns begränsat med surfdatorer på plats. Däremot brukar det finnas Airport!

Så om du tar med dig en skarvsladd så kan du äta fransk lunch och dricka kronenbourg samtidigt som du surfar och laddar upp bilderna ifrån Restaurangen

Vad menar du men skarvsladd? USB-kabel, CF-läsare...?

Jag kommer att dycka upp på MacPuben kvällen innan Steve Jobs keynote så snart jag har installerat mig på hotellet. Vad heter krogen och vilken är närmaste métro?

Mitt mobilnummer

0708-241200 eller
+46-708-241200 för SMS/telefon

Jag brukar ha med mig skarvsladden för batteritiden brukar ta slut preciiiiis när man ska ladda upp bilderna på ftp:en...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-12 20:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Mitt mobilnummer

0708-241200 eller
+46-708-241200 för SMS/telefon

Tackar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-12 20:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag brukar ha med mig skarvsladden för batteritiden brukar ta slut preciiiiis när man ska ladda upp bilderna på ftp:en...

Hur laddar du upp bilderna via FTP utan FTP-program? Det finns väl ingen FTP-klient installerad i surfmacarna på expot? Jo, jag vet att man kan göra det via terminalen, men det känns bökigt.

Jag tar med mig kamera, CF-läsare, USB-kabel och en extern hårddisk med mera, men ingen dator.

Jag har med mig Powerbook 17", CF-läsare och Canon-kameran jag har fått låna för att ta bilder på Apple Expo.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-09-12 21:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Hur laddar du upp bilderna via FTP utan FTP-program? Det finns väl ingen FTP-klient installerad i surfmacarna på expot? Jo, jag vet att man kan göra det via terminalen, men det känns bökigt.

Jag tar med mig kamera, CF-läsare, USB-kabel och en extern hårddisk med mera, men ingen dator.

Med tanke på att det finns många Macar där så borde det vara läge att skaffa .Mac, mounta iDisc och kör upp alla bilder via iPhoto + Homepage, jag lovar att jag frenetiskt kommer att trycka på refresh-knappen på Safari och adressen homepage.mac.com/mondo65

Edit: Varför inte regga ett trial-konto på .Mac för detta ändamål?

"Please note that, for safety reasons, you will be asked to leave your bags in the cloakroom. We would therefore suggest, for your convenience, that you leave non essential personal effects at home"

Betyder det att dataväska är uteslutet? Kameraväska?

Datorer och kameror är inte tillåtna på keynote...

Ok, tackar, då lämnar vi den på hotellet, heh.

Då är det alltså bara journalister som får tillstånd? Tänkte på tidigare keynotes, det dräller ju alltid av människor med datorer där.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-12 21:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Joel Åsblom
Jag åker ner på måndag 15 september för att bevaka mässan för Computer Sweden. Det vore kul att träffa några av er under tisdagen för att höra reaktioner på lanseringarna.

Jag kommer också att vara där men är inte tillgänglig annat än under onsdagen (åker hem 20.30)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Ström
Ok, tackar, då lämnar vi den på hotellet, heh.

Då är det alltså bara journalister som får tillstånd? Tänkte på tidigare keynotes, det dräller ju alltid av människor med datorer där.

Det är nog i USA, eller så har dom ändrat reglerna, eller så är det bara journalister

I Paris har dom kört med metalldetektor när man går in på keynoten sedan åtminstonde 2001.

Jupp, har aldrig varit på mässan i Paris, konstigt att det skiljer så mycket. Sticker till Paris imorgon bitti.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-12 21:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
Med tanke på att det finns många Macar där så borde det vara läge att skaffa .Mac, mounta iDisc och kör upp alla bilder via iPhoto + Homepage, jag lovar att jag frenetiskt kommer att trycka på refresh-knappen på Safari och adressen homepage.mac.com/mondo65

Edit: Varför inte regga ett trial-konto på .Mac för detta ändamål?

Tack för denna lysande idé! Det är redan gjort.

http://homepage.mac.com/parisexpo/

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
I Paris har dom kört med metalldetektor när man går in på keynoten sedan åtminstonde 2001.

Hmm, hoppas man kan lämna in el-leksakerna någonstans innan man går in.
Trist att lämna kvar sånt på ett vandrarhem.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-13 00:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Datorer och kameror är inte tillåtna på keynote...

Va?
Jag har haft med mig både mobil, digitalkamera och digital videokamera samt PowerBook på både NY- och SF-keynotes.

Inte i Paris iofs, men det skulle inte förvåna mig om det är som du säger.
Sen är det väl frågan om det går att klara sig in ändå. Inte så kul om man blir stoppad, kanske...

Till er som ska ner: kolla in den där Smart-bilen med iPod-integration som ska visas (enligt rykten här).

Hmm. Jag har nog tappat bort min Keynote-badge :eek:

Den ligger inte i min postbox som förväntat, får se om jag kan fixa det på plats. Annars får man väl stå utanför i kylan

(så om någon har en K-badge över kan ni väl skicka ett SMS till 0708-241200)

Bilen är packad nu. Vi är lite försenade men åker om tio minuter ifrån Stockholm. Sover i Malmö inatt troligen, eventuellt Köpenhamn.

Mellanlandning i Kalmar!

Nu byter vi bil (pappa har fått ny tjänstebil: Saab 9-3) och fortsätter mot Köpenhamn om fem minuter. Ska äta middag på "Jensens Böffhus" ikväll hade jag tänkt...

Återkommer!

Jaaa

Vi är på samma plan. Försöker luska ut var man landar egentligen. Skavsta låg inte direkt i STHLM. Undrar om Paris Beauvais också ligger 120km från Paris. Kan bli lite dyrt att ta Taxi i så fall till hotellet..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Isaksson
Om du åker med flight FR9503, kl. 18:05 från Skavsta så är det samma plan som jag och min flickvän kommer att vara med på. Skönt att man kan vara säker på att det i alla fall finns åtminstående en medpassagerare från den ljusa sidan ;.)

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
OK, jag gick igenom den här tråden. Det verkar som om följande personer åker ner till Paris:

shompa

shompa = Mauritz

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-15 09:05

Jag åker också med FR 9503 klockan 18.05 från Skavsta. Det går flygbussar till Skavsta från Cityterminalen och bussar från Beauvais till Porte de Maillot i Paris. (Bussen stannar på Boulevard Pershing intill Palais des Congrès där Steve Jobs talar i morgon.)

Verkar vara 3-4 minst som åker från Skavsta 1805 idag. Fundarar på att ha på mig en Apple tröja så att ni vet att man är från den goda sidan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-15 09:07

Funderar på att ha en Apple-logga på ryggsäcken, men tyvärr jag bara ett sånt där fult vitt klistermärke.

Borde det inte gå att lättare ta in satellitsändningen från denna Keynote, eftersom vi befinner oss i europa?

The keynote will be broadcasted on Tc2D from 0900 to 1230.
Orbital position : 8 degrees West
Reception frequency : 11564.7 MHz
Polarisation : vertical
Symbole rate : 6.1113 MS/s
FEC : 3/4

Nån som vet hur sånt här funkar?

Joy of Tech har sin vana trogen publicerat en serieteckning om Apple Expo i Paris:

Även denna är kul:

Bevaka tråden