Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac på Apple Expo Paris

Tråden skapades och har fått 127 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det blir en kortare resa än jag hade tänkt mig.
Från skavsta 10.10 den 15:e, hem 17:e kl 21.00.
Och så blir det nåt trevligt ställe att natta på, men antar att det blir autoskölj på en F1 toa, när man är som värst bakis

Vi ses!

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-09-05 13:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av PrimaLittke
Har nu fått biljetten till Expot, gäller den även för keynoten?

Den gäller endast för Keynote om du har registrerat dig för det, och därmed fått ett "K" på din badge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-05 13:40

Jepp, det stämmer. Man måste ha ett K på badgen.

Tydligen kommer det att finnas gratisbussar från keynoten till expot enligt en kompis som var där förra året.

Har inte bokat hotell än. Ska eventuellt bo i Montmartre i stället.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Jepp, det stämmer. Man måste ha ett K på badgen.

Tydligen kommer det att finnas gratisbussar från keynoten till expot enligt en kompis som var där förra året.

Har inte bokat hotell än. Ska eventuellt bo i Montmartre i stället.

Vad menar ni när ni säger badge? Jag har fått en biljett... Kommer inte ihåg om den har ett K eller ej (den är på kontoret), men som sagt en biljett, inte en "badge"...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-05 17:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leander Lindahl
Vad menar ni när ni säger badge? Jag har fått en biljett... Kommer inte ihåg om den har ett K eller ej (den är på kontoret), men som sagt en biljett, inte en "badge"...

Kolla längst ner på biljetten (egentligen en badge: den är löstagbar och har ett stansat hål). Det ska finnas ett lila fält med texten "VISITOR/VISITEUR K".

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kennet
Är det någon som skall iväg från Göteborg??

Jag skulle gärna åka ner en snabbis bara för SJs keynote, allra helst iväg måndag eftermiddag och hem redan tisdag eller senast onsdag - längre tid än så kommer jag inte ifrån verkligheten. Tyvärr så tycks dock inte de billiga flygen gå annat är från Stockholm och då ska man ju ta sig dit också. Dessutom har jag inte ens beställt nån sån där gratis-badge. Är det för sent mån tro och vad kostar inträdet annars?

Om du har konkreta planer eller info jag inte känner till så får du gärna berätta. Skulle va rätt skoj trots allt.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-05 23:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Kolla längst ner på biljetten (egentligen en badge: den är löstagbar och har ett stansat hål). Det ska finnas ett lila fält med texten "VISITOR/VISITEUR K".

Kollade just på min och inte fan står där något K inte. Suck! Vad gjorde jag för fel?

Edit: Arrgh! Man ska alltså klicka på den blinkande pilen och registera sig en gång till. Det övergick mitt förstånd. Jahapp, är det kört då eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-05 23:52

Ring ner och snacka med dem! De kanske går att fixa på något vänster.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-06 00:04

Jag vill tipsa om ett kort som kallas Paris Visite som gäller på i princip allt (tunnebana, pendeltåg, bussar, många museer) i tre dagar. Läs mer på länkarna nedan.

Det finns också ett Carte Orange som gäller på alla kommunikationer i en vecka (sju dagar). Rekommenderas för den som ska åka mycket métro, RER eller buss. Det kostar omkring 13 euro för zon 1 och 2. (Gäller centrala Paris, inte till och från flygplatsen och inte heller till eller från Versailles.) Ta med en fotostatkopia på ditt pass- eller ID-foto så att du kan använda det på ditt Carte Orange!

För den som bara tänker åka omkring lite finns enstaka biljetter eller så kallade carnets om 10 biljetter.

Besök Paris turistkontor på 27, avenue des Champs-Elysées (nästan uppe vid triumfbågen)!

Här är några bra länkar:

http://www.paris.org/
http://www.paris.org/OTP/otp1E.html
http://www.paris.org/Accueil/
http://www.ratp.fr/
http://www.lonelyplanet.com/destinations/europe/paris/
http://www.ratp.fr/ParisVisite/Eng/index.htm
http://www.paris-tourism.com/
http://www.tripadvisor.com/Tourism-...-Vacations.html
http://www.hotelformule1.com/formul...che_hotel.shtml

AhhHHH!!!

Jag har inget "K" på min badge!!!

Å på registreringssiten så är det "tillfälligt stop" på K-registreringar!!!

Jag hade hellre råkat köra över jultomten än detta!
Sicken miss!!!

*dunkar huvudet i golvet*

  • Oregistrerad
  • 2003-09-06 02:42

Drick mindre öl grabbar, så behöver det inte bli ett sånt kaos och såna missar i mac-livet...

Citat:

Skrevs ursprungligen av kitesurf
AhhHHH!!!

Jag har inget "K" på min badge!!!

Å på registreringssiten så är det "tillfälligt stop" på K-registreringar!!!

Jag hade hellre råkat köra över jultomten än detta!
Sicken miss!!!

*dunkar huvudet i golvet*

Om de inte har någon legitimationskontroll så kan du väl använda min som har K? Ingen möjlighet att åka dessvärre!

Jag får kolla på måndag när jag återförenas med min biljett på kontoret, väldigt dålig info av arrangörerna... men men, lite slumpfaktor förgyller tillvaron

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nilsanders
Om de inte har någon legitimationskontroll så kan du väl använda min som har K? Ingen möjlighet att åka dessvärre!

Det vore jag väldigt tacksam för!

Should you have, for any reason, not received your "K" badge (Keynote) in time, or should you have get it lost, our hostesses will have the pleasure to reprint it, the day before this event, on Monday September 15th from 3pm until 7pm, at Paris Expo, Porte de Versailles – Hall 4., on production of this email.
“K” badges are to be reprinted only for visitors that have been pre-registered.

Det här var vad jag fick för info i mailet som skickades som bekräftelse på min beställning av biljetterna.

FORMULE 1 PARIS PORTE DE ST OUEN

Bokat Måndag natt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-07 17:15
  • Oregistrerad
  • 2003-09-08 15:33

Fick detta svaret på min fråga om det var för sent att registrera sig om man missat "K"-tricket:

Sir

sorry but it's too late .

regards

Hmm... nåja, vi får väl hoppas det går att argumentera med dem på plats.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-09-08 16:21

Ni som har missat att registrera er för keynoten, kanske kan försöka muta er in genom att åka till mässan på måndagen och ta med en utskrift av denna PDF. Jag tror inte att det hjälper iofs, eftersom de antagligen kommer att se i sitt system att ni inte är registrerade för keynote, men ändå.

Om ni mot förmodan skulle lyckas så får ni ställa er efter mig i kön.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-08 21:54

Det vore kul att veta hur många som kommer till Paris.

Fyll i ditt namn i namnlistan:

mondo65

mondo65
Kite

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-08 23:02

OK, jag gick igenom den här tråden. Det verkar som om följande personer åker ner till Paris:

Anders Isaksson
Björn Roth
Björnström
Daniel Ström
Freske
hugin
Joel Åsblom
jonashellsen
kitesurf
Leander Lindahl
Mats Björnström
mcelvee
mondo65
Patrik H
PrimaLittke
shompa

+
Error Flynn
(som av nån anledning fått två badges, en med K och en utan)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-09 01:18

OK här är listan hittills:

Anders Isaksson
Björn Roth
Björnström
Daniel Ström
Error Flynn
Freske
hugin
Joel Åsblom
jonashellsen
kitesurf
Leander Lindahl
Mats Björnström
mcelvee
mondo65
Patrik H
PrimaLittke
shompa

17 personer!

Jag åker imorgon bitti. Finns på mobilen från och med då.

Jag har ett K men för dig som inte har...

Should you have for any reason not received your 'K' badge in time or should you have get it lost, we invite you to claim it between 3 p.m. and 7 p.m. on Monday 15 September 2003 in Hall 4 of the Paris Expo exhibition centre, Porte de Versailles. Please bring this letter of confirmation with you.

Jag har också bokat rum på Formule1 Paris porte de Chatillon.

Hur blir det med måndagspuben?:confused:

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
OK här är listan hittills:

Anders Isaksson
Björn Roth
Björnström
Daniel Ström
Error Flynn
Freske
hugin
Joel Åsblom
jonashellsen
kitesurf
Leander Lindahl
Mats Björnström
mcelvee
mondo65
Patrik H
PrimaLittke
shompa

17 personer!

Jag kommer tyvärr inte eftersom det är meningslöst att åka utan att kunna gå på keynoten. Jag tycker informationen var extremt svårförstålig (för mig i varje fall). Jag missade tydligen att registrera mig en andra gång i tid. Det var genom er på 99mac som jag begrep hur jag borde ha gjort, inte genom Paris-arrangörerna.

Besviken men jag har nedrans mycket jobb så på sätt och vis är det ändå ganska förnuftigt att stanna hemma.

Ha så kul ni andra och rapportera intensivt och mycket! 99mac knäcker!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-12 18:05

Ny lista:

Anders Isaksson
Björn Roth
Björnström
Daniel Ström
Error Flynn
Freske
hugin
Joel Åsblom
jonashellsen
kitesurf
Mats Björnström
mcelvee
mondo65
Patrik H
PrimaLittke
shompa

16 personer!

En fråga: Finns det surfdatorer på expot? Får man koppla in kameror osv?

  • Medlem
  • 2003-09-12 18:11

En fråga som säkert har ställts men jag orkar inte läsa igenom allt. Kommer Keynoten att streamas?

Bevaka tråden