Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac på Apple Expo Paris

Tråden skapades och har fått 127 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi brukar vara där 08.15 - 08.30 och då har det aldrig varit något problem.

Kameror är inte tillåtna inne på själva keynoten tyvärr.

Jag tänkte att vi skulle ha MacPuben kvällen innan keynote för att kunna snacka lite om vad som ska lanseras osv osv. Vore väl kul? Jag sticker dessutom ifrån Paris direkt efter mässan hade jag tänkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-03 13:05

Jag fick också biljetten idag. Intressant att expot är i Porte de Versailles men att Steve Jobs inledningstal kommer att hållas i Palais de Congrès vid Porte de Maillot på andra sidan stan.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-09-03 17:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Jag fick också biljetten idag. Intressant att expot är i Porte de Versailles men att Steve Jobs inledningstal kommer att hållas i Palais de Congrès vid Porte de Maillot på andra sidan stan.

"Andra sidan stan" är en grov överdrift. Men det är en bit emellan, det stämmer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-03 17:32

Nej, det är ingen överdrift. Det är ju på andra sidan stan. På andra sidan floden.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-09-03 17:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag tänkte att vi skulle ha MacPuben kvällen innan keynote för att kunna snacka lite om vad som ska lanseras osv osv. Vore väl kul? Jag sticker dessutom ifrån Paris direkt efter mässan hade jag tänkt.

Det låter bra. Det jag funderade på var bara varför vi skulle samlas vid mässan?

Jag vet inte om jag kan komma på 99MacPuben iofs, men jag ska försöka. Jag turistar med min flickvän lördag-måndag, så vi får se.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-09-03 17:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Nej, det är ingen överdrift. Det är ju på andra sidan stan. På andra sidan floden.

Det är på andra sidan floden, ja. Men det är inte direkt på motsatt sida av stan. Men, whatever. Finns ingen anledning att munhuggas om det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Freske
Åker ner på måndag em och hem på onsdag kväll. Macpub låter strålande.
Och nej jag har inte fått några biljetter ännu...

Har bokat ett rum på F1, minst en ledig bädd om någon är intresserad av att dela?

/Fredrik

Kanske jag är intresserad men vet inte till 100% om jag hinnar dit. Återkommar här då!

Hur ska du resa?

Fick biljetten idag till Apple expo. 99mac sweden Kommer ner med ryanair på måndag kvällen. Om man hinner så är man intresserad av att hänga med på pubben! Ha det bäst. Hoppas Steve visar G6or

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Jag fick också biljetten idag. Intressant att expot är i Porte de Versailles men att Steve Jobs inledningstal kommer att hållas i Palais de Congrès vid Porte de Maillot på andra sidan stan.

Man kör bil mellan ställena på tio minuter längst La Peripherique (motorvägen). Finns parkeringshus på båda ställena till och med.

Håll med om att det vore väldigt coolt att samla så många nere i Frankrike. Jag tror det blir fler besökare på MacPuben i Paris än vad det brukar vara i Umeå

Citat:

Skrevs ursprungligen av shompa
Fick biljetten idag till Apple expo. 99mac sweden Kommer ner med ryanair på måndag kvällen

Om du åker med flight FR9503, kl. 18:05 från Skavsta så är det samma plan som jag och min flickvän kommer att vara med på. Skönt att man kan vara säker på att det i alla fall finns åtminstående en medpassagerare från den ljusa sidan ;.)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kennet
Kanske jag är intresserad men vet inte till 100% om jag hinnar dit. Återkommar här då!

Hur ska du resa?

Flyger med SAS 14:00 15/9 retur 17:30 17/9. Äntligen någon användning för bonuspoängen man skrapat ihop under de "goda" åren :eek:

Hej Martin (och alla Ni andra)

På Mac-puben snackade vi om att även hyra buss. En turistbuss för 49 pers kan jag hyra för 115 kr/mil + vägskatt och färjeavgifter. Men med tanke på att det tydligen går att få väldigt billiga flygbiljetter och att det dessutom går snabbare att flyga antar jag att en bussresa är ett otänkbart alternativ.

Hade det blivit bussresa hade jag suttit bakom ratten ner till Paris men nu väljer jag att stanna hemma. Men visst hade det varit trevligt att åkt med i en buss fylld av Macmänniskor och bärbara datorer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-03 22:54

Jag är hypertaggad på att åka nu, men jag vill stanna i några dagar och inte stressa hem på en gång. Vad sägs om att chilla i Paris i en fyra eller fem dagar?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag tror det blir fler besökare på MacPuben i Paris än vad det brukar vara i Umeå

Tyvärr alldeles för sant. Vi borde göra nåt åt den här uppe. Men än så länge finns inga tecken på att keynoten ska strömmas live, va?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Bengt Eriksson
Hej Martin (och alla Ni andra)

På Mac-puben snackade vi om att även hyra buss. En turistbuss för 49 pers kan jag hyra för 115 kr/mil + vägskatt och färjeavgifter. [..]

Tjena Bengt! Det är ett intressant förslag du har där. För min del hänger det mycket på Martin samt min far då jag inte har körkort själv. Och jag tror beslutet att åka ner tillsammans med dem är spikat just nu, så för oss är det nog inte aktuellt med buss. Martin verkar mycket intresserad av att ordna en gemensam bussresa någon gång, så om inte denna gången så kanske nästa!

Citat:

Skrevs ursprungligen av hugin
Bil till Paris? Eller bil till flygplatsen?

Med Ryan Air kostar det för stunden 750:- t.o.r. Skavsta-Beauvais. Snabbt och billigt.

Hotell kan du hitta hyfsat billiga på länken jag postade ovan.

Ja, till Paris, jag har precis skaffat ny bil och gillar att köra, men vid närmare eftertanke har du nog rätt att det kan vara lite småmastigt...

Väntar fortfarande på iCar...

  • Oregistrerad
  • 2003-09-04 09:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Jag är hypertaggad på att åka nu, men jag vill stanna i några dagar och inte stressa hem på en gång. Vad sägs om att chilla i Paris i en fyra eller fem dagar?

Will do!

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-09-04 09:24

Har alla fått sina biljetter?

Jag fick min igår, men min flickvän har inte fått sin. :-/ Nog för att hon lika gärna går och shoppar som kollar på Steve, men ändå.

Jag sticker nog ner måndag em. Och hem sen på onsdag. Mac-pubkväll vore jättekul!

Jag skall också ner.

Flyger med RyanAir Flight FR9503 Skavsta 18:05

Är det någon som skall ta bil från Sthlm till Skavsta så hänger jag gärna med.

Vet inte var jag skall bo ännu.
Förslag?

Problemet med bussresan är just kostnaden - om man räknar med ca 400 mil och 115 kronor milen så hamnar slutsumman på ca 50.000 kronor inkl broavgift och färja.

Jag vet inte vem som är beredd att börja lägga upp dom summorna direkt? (att få med 50 personer till Paris är nog väl optimistiskt va?)

  • Avstängd
  • 2003-09-04 16:27

Vi är två från Österlen som vill åka Måndag till Paris hem Onsdag.
Ryan kör inte från MMA Man kanske skall åka till Köpenhamn och köpa standby?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-04 16:43

Om det är någon som ska från Stockholms city till Skavsta så hänger jag gärna med och delar på soppakostnaden. Annars går det ju flygbussar.

  • Avstängd
  • 2003-09-04 17:14

Kan det bestämmas vilket hak det blir MacPub på. Innan den 14e.
Jag har ju inte någon bärbar där jag kan kolla mailen.
Men det finns väl gott om internetcaféer i Paris ?

Eller skall alla ha en BlåGul Nejlika i knapphålet?:)

  • Avstängd
  • 2003-09-04 17:19

Nu har SJ chansen att förbättra sitt resultat. MacLuff eller i samarbetet med Apple iLUFFsj , iCONNEX.
Restaurangvagn med Macar.
3 dagars MacLuffPub på räls:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-04 23:04

Okej, nu var det klart. Jag åker den 15/9 med Ryan Air FR 9503 klockan 18.05 från Skavsta-Nyköping och hem den 19/9 klockan 21.00 med FR 9504 från Paris-Beauvais. Vi ses i Paris!

Hur organiserar vi MacPub osv? Hur håller vi kontakten? Är det någon som ska åka bil från Stockholm till Skavsta-Nyköping så är jag gärna med på ett hörn!

Är det någon som skall iväg från Göteborg??

Har nu fått biljetten till Expot, gäller den även för keynoten?

Ja, det gäller bara att vara där i god tid för att få en plats, men det är inget extra inträde till keynoten.

Bevaka tråden