Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är det...

Tråden skapades och har fått 806 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-02 18:36

Varför är det så svårt för iPhoneanvändare att filma (och fota) i landskapsläge? Jag får spel på alla stående filmer snart...

  • Avstängd
  • 2011-11-02 19:00
Ursprungligen av planB:

Varför är det så svårt för iPhoneanvändare att filma (och fota) i landskapsläge? Jag får spel på alla stående filmer snart...

Lägg dig ner å glo då ff... nä, håller med trots att jag klantat mig själv i det avseendet också

...så svårt att gå och lägga sej i god tid när man ska upp tidigt???

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-03 07:43
Ursprungligen av LCR:

...så svårt att gå och lägga sej i god tid när man ska upp tidigt???

Den undrar jag också över...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-11-03 11:15

…så att folk som ska visa något på ens datorskärm alltid måste trycka dit sina flottiga fingrar och lämna avtryck.

  • Medlem
  • 2011-11-03 11:24
Ursprungligen av joakimo:

…så att folk som ska visa något på ens datorskärm alltid måste trycka dit sina flottiga fingrar och lämna avtryck.

Ja, det är något som jag också retar mig något enormt på! Ändå känns det pinsamt att de gånger man "är på hugget" precis innan säga att "jag skulle uppskatta om du inte rör skärmen". Ett något förvånat/förvirrat uttryck brukar sprida sig över vederbörandes ansikte då...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-03 13:28
Ursprungligen av Korsriddaren:

Ja, det är något som jag också retar mig något enormt på! Ändå känns det pinsamt att de gånger man "är på hugget" precis innan säga att "jag skulle uppskatta om du inte rör skärmen". Ett något förvånat/förvirrat uttryck brukar sprida sig över vederbörandes ansikte då...

Det är ju det som är framtiden... touch screens, alltså. Det kommer nog bara bli värre med tiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-03 13:49
Ursprungligen av joakimo:

…så att folk som ska visa något på ens datorskärm alltid måste trycka dit sina flottiga fingrar och lämna avtryck.

Det är vidrigt... jag tar i lite men tycker det är oerhört störande. Jag brukar vänligt stoppa personen innan fingret når skärmen. Ofta säger jag något i stil med att: "jag vet, jag är löjligt pedant.." följt av ett leende.

  • Medlem
  • 2011-11-03 14:12
Ursprungligen av stile:

Det är vidrigt... jag tar i lite men tycker det är oerhört störande. Jag brukar vänligt stoppa personen innan fingret når skärmen. Ofta säger jag något i stil med att: "jag vet, jag är löjligt pedant.." följt av ett leende.

Varför kan dessa pilltyper inte förstå att vi som tillber Appleguden inte har vanliga datorer, utan macar. Dem petar man bara inte på.

Varför håller det på att spridas ngt Modkit som gör att man kan få antingen en Samsunglur att se ut eller funka som iOS?

En idiot kom och körde en lur under näsan på mig som han moddat höhö...kolla en iPhone för halva priset.

Varför tror alla dessa kompletta idioter att de är bättre och har bättre för att de fått ngt billigare?
En iPhone med plastruta på , i knirrande pianolackad plast med en skärm som suger ?

Ibland tänker jag tanken att

Some people just need a High Five

... in the face

...with a chair...

  • Medlem
  • 2011-11-03 23:39
Ursprungligen av Goflorp:

Varför håller det på att spridas ngt Modkit som gör att man kan få antingen en Samsunglur att se ut eller funka som iOS?

En idiot kom och körde en lur under näsan på mig som han moddat höhö...kolla en iPhone för halva priset.

Varför tror alla dessa kompletta idioter att de är bättre och har bättre för att de fått ngt billigare?
En iPhone med plastruta på , i knirrande pianolackad plast med en skärm som suger ?

Ibland tänker jag tanken att

Some people just need a High Five

... in the face

...with a chair...

När jag pluggade utomlands, så var det en kille som satt med sin plastiga, bärbara WinPC, där han moddat XP så att det skulle se ut som OSX, med docka och allt. Kan ju säga att själva datorn hade få, eller absolut inga likheter med en mac i övrigt.

på det!

Ursprungligen av Korsriddaren:

När jag pluggade utomlands, så var det en kille som satt med sin plastiga, bärbara WinPC, där han moddat XP så att det skulle se ut som OSX, med docka och allt. Kan ju säga att själva datorn hade få, eller absolut inga likheter med en mac i övrigt.

La en massa tid på sånt på 90-talet när jag hade en PC (också) för alla elektronik program på universitetet, men det var inte för att ha något annat då jag redan hade flera Macar utan för att göra det bästa av något hemskt.

Som BBC's MotoGP kommentator Steve Parrish sa om Rossis Ducati "You can't sugar-coat a turd!"

Varför envisas vissa människor att vara låsta till sin ISPs underlägsna maillösning när det finns iCloud/Gmail/Live som är så otroligt mycket bättre?

  • Medlem
  • 2011-11-05 21:11
Ursprungligen av keptang:

Varför envisas vissa människor att vara låsta till sin ISPs underlägsna maillösning när det finns iCloud/Gmail/Live som är så otroligt mycket bättre?

Eller egen domän, på eget webhotell, vilket är ännu bättre!

Ursprungligen av Korsriddaren:

Eller egen domän, på eget webhotell, vilket är ännu bättre!

Håller med, eller sin egen domän på Google Apps.

  • Medlem
  • 2011-11-05 22:50
Ursprungligen av keptang:

Håller med, eller sin egen domän på Google Apps.

Eller ännu hellre, utan Google Apps! Har precis skapat nytt användarkonto för att min jobbmail som är knuten till gmail f*ckade upp hela iCal med mera. Nu är allt vad google heter bannlyst från min dator. I nästa vecka kommer min 4S, och då skall det bli ett fräscht välkomnande, både från min MBP:s sida och min egen.

  • Medlem
  • 2011-11-05 23:24

Varför hyllas gmail när dess enda förtjänst är volymen data man kan lagra? Gmail/googleapps är ju komplett värdelöst i övrigt.

Ursprungligen av Baron:

Varför hyllas gmail när dess enda förtjänst är volymen data man kan lagra? Gmail/googleapps är ju komplett värdelöst i övrigt.

Håller på att avveckla Google fullständigt här. De har dessutom sin första snygga grej tillgodo ännu.

Funderar på varför det är så att tråden blev ett off-topic flamewar mot Google och dess tjänster.

Ursprungligen av keptang:

Funderar på varför det är så att tråden blev ett off-topic flamewar mot Google och dess tjänster.

Jag skapade tråden för öppna frågor och funderingar som inte behövde, eller ens hade något svar...

  • Medlem
  • 2011-11-06 10:40
Ursprungligen av keptang:

Funderar på varför det är så att tråden blev ett off-topic flamewar mot Google och dess tjänster.

För att många av oss är rabiata mactalibaner?

..ingen mikrovågsugn som är helt TYST när den är färdig? Och varför kan man inte stänga av den pip-funktionen?

Senast redigerat 2011-11-07 12:25
Ursprungligen av Engalunda:

..ingen mikrovågsugn som är helt TYST när den är färdig? Och varför kan man inte stänga av den funktionen när maten är varm?

..ingen (Xerox-)skrivare som är helt TYST när den är färdig? Och varför kan man inte stänga av det där pipet när utskriften är klar?

  • Medlem
  • 2011-11-07 12:14
Ursprungligen av johan_tanying:

..ingen (Xerox-)skrivare som är helt TYST när den är färdig? Och varför kan man inte stänga av det där pipet när utskriften är klar?

Det pipet KAN man stänga av. Har själv en Xerox Phaser.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Det pipet KAN man stänga av. Har själv en Xerox Phaser.

Egentligen borde det hamna i surtråden: "och varför talar du inte om hur, då?"

  • Medlem
  • 2011-11-08 09:22
Ursprungligen av johan_tanying:

Egentligen borde det hamna i surtråden: "och varför talar du inte om hur, då?"

För att du inte berättat ens vilken skrivarmodell du har. På min Phaser 6280 tryckte man sig fram i menysystemet med menyknappen bredvid displayen. Mycket konstigare än så var det inte.

....är inget kaffe i världen starkt tillräckligt?

  • Medlem
  • 2011-11-07 14:35

...varför tog det så många år innan en mactaliban som jag slutligen gjorde slag i saken och beställde en iPhone?!

Varför är det...

...att folk kallar sej för Mac-talibaner när Talibaner är ett folk minst sannolika att någonsin äga en Mac, de är de mest bakåtsträvande människor som finns; kvinnor är inte värda ett piss, ingen ska kunna något, ingen får göra något. T.o.m. kommunister är nästan humana jämfört med dessa idioter!

Jag har varit Mac-fanatiker sedan 1993, med lite mer självdistans nu än förr, men aldrig skulle jag kalla mej för Taliban av något slag.

  • Medlem
  • 2011-11-07 21:21
Ursprungligen av LCR:

Varför är det...

...att folk kallar sej för Mac-talibaner när Talibaner är ett folk minst sannolika att någonsin äga en Mac, de är de mest bakåtsträvande människor som finns; kvinnor är inte värda ett piss, ingen ska kunna något, ingen får göra något. T.o.m. kommunister är nästan humana jämfört med dessa idioter!

Jag har varit Mac-fanatiker sedan 1993, med lite mer självdistans nu än förr, men aldrig skulle jag kalla mej för Taliban av något slag.

Jag ikläder mig med en dåres envishet och en talibans stolthet, utan någon som helst tvekan, ståndaktigt rollen som just denna typ av bokstavstrogne Applefundamentalist!

Bevaka tråden