Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är det...

Tråden skapades och har fått 806 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag ikläder mig med en dåres envishet och en talibans stolthet, utan någon som helst tvekan, ståndaktigt rollen som just denna typ av bokstavstrogne Applefundamentalist!

Men det finns massor av andra exempel av dåligt ordval, t.ex. i Americal Idol "You murdered that song!" (torde väl betyda att man sjöng den riktigt dåligt...)

  • Medlem
  • 2011-11-07 22:21
Ursprungligen av LCR:

Men det finns massor av andra exempel av dåligt ordval, t.ex. i Americal Idol "You murdered that song!" (torde väl betyda att man sjöng den riktigt dåligt...)

För mig är mactaliban något positivt, även om jag förstår att du inte delar denna syn.

Ursprungligen av Korsriddaren:

För mig är mactaliban något positivt, även om jag förstår att du inte delar denna syn.

Ungefär som MacQaeda då ?!...

  • Medlem
  • 2011-11-08 01:09
Ursprungligen av LCR:

Ungefär som MacQaeda då ?!...

Terrorist och fundamentalist är inte samma sak, även om dessa två epitet verkar sammanfalla om vi pratar AlQaida...

Det bästa du sagt i år Lawrence.

Varför är det så jobbigt att ta sig till jobbet?

Ursprungligen av BlackSmp:

Varför är det så jobbigt att ta sig till jobbet?

Fel jobb?

Jag hade jätte svårt att ta mej till mitt förra jobb, mådde dåligt, minsta lilla anledning till VAB...

Jag ska väl inte säga att jag har svårt att stanna hemma men aldrig problem att ta mej till jobbet idag, trivs jätte bra.

Eller rättare sagt, Därför är det...

...att jag inte firar mina födelsedagar längre

(vilket jag inte gjort på flera år, men såg detta nyss)

Ursprungligen av LCR:

Eller rättare sagt, Därför är det...

...att jag inte firar mina födelsedagar längre

(vilket jag inte gjort på flera år, men såg detta nyss)

Samma här.

Varför är det så att man ska fira datumet då man föddes? Man föds bara en gång, det är födelsedagen.

Iofs så är jag buddhist, kanske beror på det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-11-14 22:54
Ursprungligen av LCR:

Eller rättare sagt, Därför är det...

...att jag inte firar mina födelsedagar längre
(vilket jag inte gjort på flera år, men såg detta nyss)

Hur mycket man än försöker undvika fira födelsedagen så är det alltid någon som tycker det är väldigt viktigt.

-Du fyller ju bara XX en gång i livet!
-Ja?

Ursprungligen av joakimo:

Hur mycket man än försöker undvika fira födelsedagen så är det alltid någon som tycker det är väldigt viktigt.

Jo, och har man barn så får de ofta mycket mer ut av ens födelsedag än man själv gör, och det i sej är anledning att låta saker ske.

Ursprungligen av joakimo:

Hur mycket man än försöker undvika fira födelsedagen så är det alltid någon som tycker det är väldigt viktigt.

-Du fyller ju bara XX en gång i livet!
-Ja?

Min fru är från Bulgarien. Där är det namnsdagen man firar stort. När du har födelsedag kan du bjuda på fest, men när du har namnsdag förväntas du hålla öppet hus för alla vänner och släktingar kommer förbi oanmälda och oinbjudna.

Ursprungligen av pmarriott:

Min fru är från Bulgarien. Där är det namnsdagen man firar stort. När du har födelsedag kan du bjuda på fest, men när du har namnsdag förväntas du hålla öppet hus för alla vänner och släktingar kommer förbi oanmälda och oinbjudna.

Taskigt/tur för dem som inte har någon namnsdag!

Ursprungligen av eskimo:

Taskigt/tur för dem som inte har någon namnsdag!

Därför döper man bara barn till de namn som finns i kalelendern.

Ursprungligen av pmarriott:

Därför döper man bara barn till de namn som finns i kalelendern.

Vilket måste vara fantastiskt för öppenheten mot invandrare...

Ursprungligen av LCR:

Vilket måste vara fantastiskt för öppenheten mot invandrare...

De är dessutom så öppna att bulgarer har fritt inträde på statliga museer medan utbölingar får pröjsa. Jag har alltid stränga order att hålla käften när vi ska vara kulturella.

  • Medlem
  • 2011-11-19 14:01
Ursprungligen av pmarriott:

Därför döper man bara barn till de namn som finns i kalelendern.

Man döper väl inte till namn, utan till den kristna gemenskapen?! Namngivningen går via skatteverket.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-15 10:28

En anledning till att ha en fest...

...så fint väder ute när jag är förkyld? Hade jag varit frisk hade jag kunnat ge mig ut på cykeln, vid den här tiden förra året var det massor m snö...

...så att allt jävlas? Idag är det skannern...

...så att det mesta på alla plan fn känns CRAPTACULAR?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-16 12:30

Varför är de personer som föreläser och coachar om att våga ta nya utmaningar, kasta sig ut i det okända, just de vinnar-skallar-personer med tre jordenruntresor på cykel i bagaget för vilka denna inställning är den mest naturliga saken i världen?

Jag menar... lätt för dom att säga, liksom.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-11-16 14:50

@planB: Word!

Varför visar det sig alltid att de som förekommer i tidningarnas artiklar av typen "Så trappade vi ner och bytte liv" precis har sålt ett företag för X miljoner?

Varför är det...

...att man sladdar omkring en vecka på sommardäck i frosten, byter till dubbdäck och då kommer värmen och regnet?!

Får turkarna och romerna vara med i kalendern?

Ursprungligen av eskimo:

Får turkarna och romerna vara med i kalendern?

Nej. På den "gamla goda tiden" fick man dessutom bara ge barnen ryska namn. Min svärfar fick jobba hårt och länge för att min fru skulle få heta Elizabeta (Елизабета) och inte som rysk stavning påbjuder, Elizaveta (Елизавета).

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-19 14:06

Varför är det inte ingen bra idé med fri fart på motorvägar?

Därför att:

52 bilar i masskrasch

  • Medlem
  • 2011-11-19 14:43
Ursprungligen av planB:

Varför är det inte ingen bra idé med fri fart på motorvägar?

Därför att:

52 bilar i masskrasch

[ATTACH="CONFIG"]31151[/ATTACH]

Fri fart är helt ok, men svenskarna skulle aldrig klara av det...

Ursprungligen av Korsriddaren:

Fri fart är helt ok, men svenskarna skulle aldrig klara av det...

Men det gör man i landet som bilden är tagen i?

  • Medlem
  • 2011-11-19 14:50
Ursprungligen av keptang:

Men det gör man i landet som bilden är tagen i?

Jag är inte helt övertygad om att den bilden är tagen där det är fri fart. Däremot ser man tydligt att en seriekrock ägt rum.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag är inte helt övertygad om att den bilden är tagen där det är fri fart. Däremot ser man tydligt att en seriekrock ägt rum.

Var det inte i England nyligen det skedde en massiv "pile up" m 50-talet bilar på den stora trafikpulsådern M4 eller M5?

  • Medlem
  • 2011-11-19 16:18
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Var det inte i England nyligen det skedde en massiv "pile up" m 50-talet bilar på den stora trafikpulsådern M4 eller M5?

Det låter bekant, men i UK har man inte fri fart vad jag vet. Och knappt någonstans i Tyskland heller längre...

Bevaka tråden