Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.6.6

Tråden skapades och har fått 119 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-01-06 16:18
Ursprungligen av ;:

Det är väl bara en applikation, strunta helt enkelt i att använda den?

Ursprungligen av ;:

Hade redan 10.6.6 installerad, men får ingen App Store via uppdateringen. Går det att lägga in separat?

Ursprungligen av MatthiasG:

Hade redan 10.6.6 installerad, men får ingen App Store via uppdateringen. Går det att lägga in separat?

Hur hade du 10.6.6 sedan tidigare när den släpptes för 90 minuter sedan?

Ursprungligen av Björnström:

Hur hade du 10.6.6 sedan tidigare när den släpptes för 90 minuter sedan?

Funnits tillgänglig för utvecklare sedan en tid tillbaka, dock utan någon App Store installerad.

Ursprungligen av MatthiasG:

Hade redan 10.6.6 installerad, men får ingen App Store via uppdateringen. Går det att lägga in separat?

Du kanske kan kicka ditt reciept, eller använda Pacifist.

Finns Reckless Racing?? Jag skall uppdatera sedan men har typ en miljon grejer igång just nu så har inte tid att starta om för tillfället.

Ursprungligen av Skalman83:

Finns Reckless Racing??

Nej, inte vad jag kan se.

Ursprungligen av ;:

Någon som reagerat över att iDVD och iWeb saknas i Mac App Store?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-01-06 17:08
Ursprungligen av Björnström:

Någon som reagerat över att iDVD och iWeb saknas i Mac App Store?

Saknades de inte helt i senaste iLife också eller skickade de med de gamla versionerna där?

Ursprungligen av joakimo:

Saknades de inte helt i senaste iLife också eller skickade de med de gamla versionerna där?

De skickade med de gamla versionerna.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-01-06 17:33
Ursprungligen av ;:

Kul! Blir nog bara bättre med tiden, nu var utbudet lite magert, men det är ju inte så konstigt...
Smidigt att ha alla program samlade på ett ställe - enkelt att logga in och slippa trassla med kreditkortet på olika sajter. Det ska bli kul att se om även "större" program (typ photoshop, dreamweaver etc.) kommer säljas via MAS.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-06 17:36
Ursprungligen av ;:

Det verkar prisvärt o bekvämt det som finns där.

Vad jag finner lite sådär är att syftet kan vara att stämma privatpersoner som laddar ner/delar program med polare osv. För visst kartlägger appstore allt som du har på din disk, eller har jag fel ?

Snabba puckar..

Jag tycker dock det är en skillnad att ha ett klick i menyn som tar mig till appstore och att ha ett program installerat på datorn för att göra detsamma. Är ganska noga med vad jag installerar och vill inte ge ett mb till ett program som inte har i min app-mapp att göra...vilket, i mitt fall, det här programmet inte har.

Om man nu tar den här uppdateringen så kan man väl lika gärna slänga butiken i papperskorgen sen? Eller får datorn spel då?

Undrar hur det kommer funka med köpta program man redan har men som nu distribueras via Mac App Store. Hur får man in dem i rullorna? Apples egna känns ju igen och märks med INSTALLED, men fler andra jag har går oförmärkta förbi.

Verkar vara lite olika och kanske beroende på att programmen i App-store har en nyare version i en del fall också.
I en del fall så 'registrerar' app-store efter att jag öppnat ett program och uppdaterat det, och då visar det installerat i affären, och i en del fall så finns ingen ny uppdatering till programmet jag hade ännu, och då händer inget.
App-store hämtar väl in ny info allt eftersom....

edit: Alla program ifrån Apparent, BeLight, Jumsoft blir noterade som installerade tex, de behöver man inte köpa igen, så bra
Pixelmator tex. får man tydligen betala för igen, enligt deras websida, om man vill ha det via App-store eftersom de inte kommer att sälja den själva efter 2.0, vilket är ren j*** skit.

Senast redigerat 2011-01-06 18:40

För mig är ex. Transmit redan installerat, så det går om tredjepartarna har gjort rätt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-06 18:06
Ursprungligen av ;:

En del shareware som graphicconverter x finns där men bara som betalversion.

  • Medlem
  • 2011-01-06 18:14
Ursprungligen av ;:

Impuls-shoppade Pages. Va ju kanon att man kunde köpa programmet löst. Har ingen användning av Numbers eller Keynote så jag har tyckt det känts lite onödigt att köpa det tidigare. Å 150 bagis är ju inte mycke, nä jag tror Mac Appstore kommer bli en succe!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-06 18:32

Undrar varför jag inte ser mina i-program i appstore?

Sedan är det lite lustigt att App store finns kvar i iTunes eller skall man hålla koll på 2st nu för tiden?

Ursprungligen av atomlab:

...App store finns kvar i iTunes eller skall man hålla koll på 2st nu för tiden?

Det är två olika: Mac App Store och iOS App Store.

Ursprungligen av ;:

Vad är det för skillnad att köra via äpplet och att gå in på apple och ladda ner Combo. Det skiljer sig en 800MB i storlekar! Vad är fördelen med Combo?

Ursprungligen av KillwithSkill:

Vad är det för skillnad att köra via äpplet och att gå in på apple och ladda ner Combo. Det skiljer sig en 800MB i storlekar! Vad är fördelen med Combo?

Combo innehåller alla uppdateringar från 10.6.0 till 10.6.6, och kan alltså installeras på vilken som helst av dessa.

Den andra innehåller bara den sista uppdateringen 10.6.6, och kräver alltså att man redan har 10.6.5.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Combo innehåller alla uppdateringar från 10.6.0 till 10.6.6, och kan alltså installeras på vilken som helst av dessa.

Den andra innehåller bara den sista uppdateringen 10.6.6, och kräver alltså att man redan har 10.6.5.

Aha! Tack så mycket!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-01-06 18:55

För de som tidigare köpt Tweetie genom Macheist och blivit lovade nästa version av Tweetie när den kom finns nu en liten bonus till nya Twitter.

MacHeist members get Twitter secret features! | 9 to 5 Mac MacHeist members get Twitter secret features! | Apple Intelligence

Inte testat än... Men hur funkar detta med två användare på datorn? De program jag köper, är de åtkomliga av frugan också?

Ursprungligen av Leftrustle:

Inte testat än... Men hur funkar detta med två användare på datorn? De program jag köper, är de åtkomliga av frugan också?

Programmen installeras i /Applications och borde därmed vara tillgängliga för henne, ja. Däremot så behöver hon antagligen vara inloggad mot ditt Apple ID för att uppdatera till nya versioner samt ladda ner programmen om de försvinner eller avinstalleras.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-01-06 19:04

App Store känns lite buggigt än så länge...när jag går in på Garageband är texten på holländska...:)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-06 19:29
Ursprungligen av lasselu:

App Store känns lite buggigt än så länge...när jag går in på Garageband är texten på holländska...:)

Jag får upp ungefär en tredjedel av alla appar på tyska.

Så Mac app store orkar de översätta, men iTunes store går inte?

Ursprungligen av Leftrustle:

Så Mac app store orkar de översätta, men iTunes store går inte?

Det går garanterat att göra en översättning av iTunes Store. Däremot är nog Apple inte så intresserade av det. I vilket fall så känns det som att det saknar betydelse i och med att i stort sett varenda kotte hanterar språket så pass väl att man förstår innebörden av engelska ord.

Jag bryr mig inte ens om att köra svenska språkinställningen på operativsystemet.

Bevaka tråden