Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vargbild på elskåp?

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-21 11:33
Ursprungligen av macwitty:

Ni glömmer väl inte vår varg - nu på plats 17 med 87 röster kvar till plats 16!

Pacman har också stigit fram - men jag tror inte att vi får se något sådant med tanke på reglerna, att det ska vara skapat av en själv. Men jag röstar på

Himmel vad det är spännande

Röstat. Vad är det för stad det skåpet hamnar i? Här i Sundsvall vore det trevligt att se något mer än de standard-grå skåpen med obligatoriskt klotter.

Nuvarande bild på plats 13 - Darrål - är urkul

Den på plats 1 är lite creepy

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-21 11:32
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Röstat. Vad är det för stad det skåpet hamnar i? Här i Sundsvall vore det trevligt att se något mer än de standard-grå

Skåpen ska pryda vår huvudstad. Hemma i Sundsvall får vi nog smyga ut själva nån natt och måla ett skåp. Ja, det skulle vara skoj!

Ursprungligen av Eva:

Skåpen ska pryda vår huvudstad. Hemma i Sundsvall får vi nog smyga ut själva nån natt och måla ett skåp. Ja, det skulle vara skoj!

Måla äpplen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-21 13:00

min dagliga dos av röster är erlagd

Blir en skön känsla att åka upp till Stockholm och se vargen live

Har brorsan i huvudstaden så jag är uppe en del.

Vi får helt enkelt mötas ta en öl och snacka lite varg

vargens vänner

Vet du Eva i vilket område / stadsdel utsmyckningen kommer att äga rum, kan tänka mig att det finns en hel del elboxar där uppe hehehehe....

Eller du kanske kan återkomma i frågan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-23 09:52

Vargen äter sig sakta uppåt

Vargen knaprar placering efter placering.

Nu är det dags för slutspurten

Kom igen NU !

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-23 11:13
Ursprungligen av CUBEIS:

Vargen äter sig sakta uppåt

Vargen knaprar placering efter placering.

Nu är det dags för slutspurten

Kom igen NU !

Oj, plats nr 14 nu
Designa ditt eget elskåp

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-21 17:21

Har ingen aning om var i Stockholm elskåpen hamnar! Men om "vår" varg kommer med så tar vi naturligtvis reda på vart den är. Öl och vargprat blir trevligt Och så måste vi ta ett lagfoto vid vårt vargskåp!

Det var ett fint verk - det där vargskåpet, den fick sig en röst!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-21 22:03
Ursprungligen av apple4ever:

Det var ett fint verk - det där vargskåpet, den fick sig en röst!

Kul, välkommen in bland "varg-nördarna"

Ursprungligen av Eva:

Kul, välkommen in bland "varg-nördarna"

Tackar tackar! *bugar och rullar ut den illgröna mattan* Kul att inte alla elskåp ser ut som just elskåp, lite civil olydnad måste få tränga fram ibland för att göra samhället finare.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-24 06:19

Har inte åkt med Birka Paradise. Men jag åker båt här i Stockholm ändå. Min dotter bor i Hammarby sjöstad och härifrån går båt in till stan. Det är bra mycket trevligare än att att färdas med buss!

Såg att toppställningen i vår tävling helt hade ändrats och att vår varg halkat ner. Men vi är fortfarande KVAR

Så här skrev tävlingsledningen:
"Nu är det bara ett par dagar kvar på vår tävling Konst på elskåp. Bidragen fortsätter att rulla in. Vi har tidigare uppmärksammat att fusk och sabotage ägt rum i tävlingen vilket har lett till att vissa bidrag felaktigt har fått fler röster än andra. Detta har vi tidigare åtgärdat och under torsdagen kommer vi att utföra ytterligare en omfattande genomgång av bidragen..

Vi är nu färdiga med justeringarna. Samtliga bidrag i tävlingen som hade felaktiga röster har korrigerats. Nu är det intressantare än någonsin att titta på topp-30 listan. Vi önskar alla fortsatt lycka till i slutspurten."

Hur funkar det där med IP-nummer egentligen? Följer det med varje enskild "pryl" så att familjens datorer, iPhones och iPads har olika eller är det vårt wifi-nät som har ett IP-nummer?

Nu ska jag skicka mail till alla jag känner om att de ska rösta på vargen - ja, om dom gillar den såklart!
Och så ska jag spana i Stockholm efter ett lämpligt elskåp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-24 10:54
Ursprungligen av Eva:

Har inte åkt med Birka Paradise. Men jag åker båt här i Stockholm ändå. Min dotter bor i Hammarby sjöstad och härifrån går båt in till stan. Det är bra mycket trevligare än att att färdas med buss!

Hammarby sjöstad är fint

Min bror bor i Älta oxå okey, en bit att åka bussen från slussen.

Såg Tomas De leva i klännning på Älta Konsum sist jag var där, det var coolt han handlade purjolök, och åter purjolök. Tydligen bor han i Älta.

Skönt att ta båten Stockholm är verkligen vattnets stad.

Har en smålängtan hela tiden till Stockholm, fastän lite för stressigt klimat där för mig om jag får välja.

Det optimala är att resa dit med jämna mellanrum och avnjuta storstadens charm.

Ha en trevlig helg i Stockholm då, blir bara mulet lördag solen åter på söndag

Jag får besök här på lördag i Göteborg, så det får bli bokmässan och middag på stan senare på kvällen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-24 06:53

1591 röster och plats 17 nu
Designa ditt eget elskåp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-24 10:15
Ursprungligen av Eva:

1591 röster och plats 17 nu
Designa ditt eget elskåp

Tror nog att dom raderat cookiesen röster. dvs. när man återställer safarin och röstar om och om igen från samma dator om någon gjort det. Jag har inte gjort det.

Kanske också att man röstat från olika datorer i samma hemmanätverk och IP adress.

Samma IP i wifi nätverk vad jag vet.

Jag har röstat på familjens 4 datorer kanske har det ogillats.

Sedan ett företags nätverks röster måste ju ändå godkännas i mångfald hoppas jag.

Men deras regler får vi acceptera och det var inte bara vi som drabbades tydligen alla tidigare topp bidrag är borta vi hade nog tur kunde ha hänt oss också, hade inte varit roligt att bli diskad så nära slutet. Jag varnade för detta förut när olika fusk alternativ togs upp och diskuterades öppet.

Jättetråkigt för Yvonne om något händer .

Kommer nog att bli en slutlig kontroll och uppföljning av rösterna så vi får se var vi hamnar men topp-30 ska nog förhoppningsvis vara realistiskt.

Senast redigerat 2010-09-24 11:16
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-25 21:55
Ursprungligen av CUBEIS:

Kanske också att man röstat från olika datorer i samma hemmanätverk och IP adress.

Samma IP i wifi nätverk vad jag vet.

Jag har röstat på familjens 4 datorer kanske har det ogillats.

Men det är ju konstigt om det är samma IP om man delar wifi. Då skulle ju inte jag, min dotter och hennes man kunna lämna varsin röst då vi nu delar ett wifi. Knäppt.
Hoppas att det inte är så.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-24 09:55

Röstat på två datorer i dag.

Antal Röster: 1607
Placering: 16

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-24 10:27
Ursprungligen av MatsOlov:

Röstat på två datorer i dag.

Antal Röster: 1607
Placering: 16

Plats 15 och plats 10 ligger inom räckhåll nu om vi sköter detta snyggt nu

Problemet i mitt fall har varit att folk inte fattar att man kan rösta mer än en gång hur många gånger jag än har påpekat det, hopplöst

Men vi måste slutspurta .

Lita på att alla bidrag slutspurtar nu, många fina bidrag, kan sluta hur som helst.

Senast redigerat 2010-09-24 10:58

Dagens röstning utförd

Vargen nu: Antal Röster: 1657
Placering: 19

Vad jag kan se är bara PacMan diskad och det var väl väntat med tanke på att bidraget stred mot reglerna. Övriga som låg högt har inte diskats utan fråntagits röster vilket gjort att de ligger längre ner.
Riktigt dåligt att detta inte skett förrän nu ett par dagar före deadline - det var många dagar sedan de fick sina röster. Ser man listan nu så är det nog en del av de nya i topp 30 som kommer att försvinna. Risken är att vi får ett slutställning där sedan flera försvinner.

Sista rycket nu för röstning - i morgon bitti kl 9 är den delen av tävlingen över

Kom igen!
En röst på varje bidrag nu och en efter midnatt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-25 21:01
Ursprungligen av macwitty:

Sista rycket nu för röstning - i morgon bitti kl 9 är den delen av tävlingen över

Kom igen!
En röst på varje bidrag nu och en efter midnatt!

Vi hänger på. Blir himla kul att åka upp och titta på vargen live så småningom .

De sista rösterna iväg och efter midnatt förhoppningsvis.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-25 21:57
Ursprungligen av macwitty:

Sista rycket nu för röstning - i morgon bitti kl 9 är den delen av tävlingen över

Kom igen!
En röst på varje bidrag nu och en efter midnatt!

Japp, nu röstar vi! Själv kommer jag inte att kunna hålla mig vaken till midnatt men jag röstar i morgon bitti

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-25 21:51

Å, vad ni är fantastiska alla som röstar och engagerar er Själv har jag inte varit så aktiv här på 99 de senaste dagarna för jag har haft lite fullt upp med att hjälpa till att passa min lilla dotterdotter Stina. Hon har lärt sig att krypa och dra sig upp till stående med hjälp av möbler. Man får följa henne hela tiden för hon har ej lärt sig hur man sätter sig ner igen ännu! Hon ramlar handlöst om man inte passar henne.

I kväll är hennes föräldrar på fest så jag är barnvakt och har precis läst Tove Janssons "Vem ska trösta knyttet" för henne som godnattsaga. Nu sover hon gott. Nu är ju Stina bara 6 månader så hon förstår väl inte texten egentligen men hon gillar att lyssna ändå, kanske hon gillar rytmen i texten eller så. Själv tycker jag boken är helt underbar. Om ni inte har boken så köp den, den är lika fin att läsa för vuxna också!

"Och knyttet tog av skorna och han suckade och sa: hur kan det kännas sorgesamt fast allting är så bra? Men vem ska trösta knyttet med att säga: lilla vän, vad gör man med en snäcka om man ej får visa den?"

Oj, det blev mycket OT det! Jag har inte glömt vargen helt, tro inte det. Jag lägger ut länk på min facebooksida i princip varje dag och har skrivit till alla i min kontaktbok och uppmanat dom att rösta (om dom gillar vargen förstås) och själv röstar jag, och min familj, från iPhones, iPads och från datorer varje dag.

Nu hoppas jag på att vargen får pryda ett elskåp och att vi "nördar" kan träffas där för gruppfoto och fika här i höst

I morgon bitti är väl efter midnatt

Har ni vanligt bredbandsabonnemang med statisk IP-adress har ni troligen en och samma IP-adress. Det är ont om IP-adresser!

I fredags hörde jag några upprörda föräldrar på Konsum. Vad jag kunde förstå hade deras ungar haft röstning varje dag i skolan för att få fram "deras" skåp och de låg bra till. I torsdags åkte de ner i källaren - troligen blev det en röst per dag. Vet inte om det var en större skola som kanske hade flera IP-adresser men knappast en per röstande elev.

Med dynamisk IP-adress blir det ju lite annorlunda ...

Jag skulle inte tro att man rensat bort alla röster som kommit från samma IP med tanke på att de flesta delar den med andra i familjen (om det skett via cookierensning, olika konto eller datorer tror jag inte att de kan se). Det är väl "storröstarnas" röster som försvunnit och kanske åkte skolan med i en sådan utrensning.

45 minuter tills nästa röstning sedan ska jag inte trösta knyttet utan knyta mig, God natt!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-26 10:57

Jag tror att vi klarade det! Hurra
99-nördarna är BÄST

Plats 15, mer än godkänt.

Om torsdagens rensning var en riktig rensning och det som återstår nu är att rensa för det som kom in efter - då har vi klarat ett varg-skåp i Stockholm!
(Plats 30 nu har 1566 röster och "vi" hade mer i torsdags)

Hurra och grattis till Yvonne!

Det som återstår nu är att se vilken plats vår varg hamnar på till slut, den kan nog ta något steg upp, och vem som får kulturstipendiet på 25 000. Om två veckor vet vi

Westmans stad i vattnet: 484 röster, plats 86
Månssons sladdar: 800 röster, plats 55
De kan nog åka upp ett par placeringar men det verkar inte troligt att det räcker för ett skåp
PacMan diskades helt regelenligt för någon dag sedan

@Eva Du kan kolla om ni har en eller flera IP-adresser genom gå till http://www.ip-adress.com/ på alla enheter samtidigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-26 12:36

Har den äran Yvonne :">

ooooppsss Stort Grattis menade jag

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-10-10 21:08

Nu är det klart. Vi klarade av det! Yvonne kom på plats nr 14 med sinBeautiful wolf och har elskåpsplats Slussplan 1. Här finns lite länkar mm.
Vackra elskåp ska minska klotter | Fortum Media

Ska vi nu träffas i Stockholm för fika och en elskåpsvandring?
Elskåpsvandringen ute på stan kommer finnas t o m den 31 december 2010.
http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/00/00/00/12/6D/D9/wkr0006.pdf

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-11 22:50
Ursprungligen av Eva:

Nu är det klart. Vi klarade av det! Yvonne kom på plats nr 14 med sinBeautiful wolf och har elskåpsplats Slussplan 1. Här finns lite länkar mm.
Vackra elskåp ska minska klotter | Fortum Media

Ska vi nu träffas i Stockholm för fika och en elskåpsvandring?
Elskåpsvandringen ute på stan kommer finnas t o m den 31 december 2010.
http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/00/00/00/12/6D/D9/wkr0006.pdf

Va skoj hälsa Yvonne så gott

Jag håller på att flytta och allt ska vara klart 1 december så himla mycket , men så fint höstväder nu så jag längtar verkligen till Stockholm.

Ska verkligen försöka planera in något.

Vilken helg skulle det passa er ?

Bevaka tråden