Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vargbild på elskåp?

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-16 22:23
Ursprungligen av CUBEIS:

Samtidigt om jag kan hjälpa och göra någon annan glad så är min dag , vecka räddad.

Då kan jag berätta att din dag, och vecka, är räddad

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-17 10:07

En sådan liten "oskyldig" :"> VARG får tom rödluvan att ligga i lä.och det säger inte lite

Vi röstar på ända in i målsnöret på alla datorer vi har, en bra ide har inte tänkt på det,

jag har 4 datorer därmed 4 röster

Jag stödröstar oxå på LCR:s förslag , den lilla staden var cool.

Senast redigerat 2010-09-17 18:39
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-16 18:52

Detta är kul, nu har "vi" plats 18
Designa ditt eget elskåp

Ursprungligen av Eva:

Detta är kul, nu har "vi" plats 18
Designa ditt eget elskåp

Bara 74 röster kvar just nu för att ta plats 17
Ska vi klaradet i dag får vi ligga i - men det är ju en dag i morgon också

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-16 22:20
Ursprungligen av macwitty:

Bara 74 röster kvar just nu för att ta plats 17
Ska vi klaradet i dag får vi ligga i - men det är ju en dag i morgon också

Jag har ingen dator kvar att rösta på idag.
Men i morgon kör vi igen

Bad Mari göra en insats - hon har ju FB ...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-16 19:01
Ursprungligen av Goflorp:

Bad Mari göra en insats - hon har ju FB ...

Gulle dig

Trevligt att komma hem och se att vargen tagit plats17
Att få upp den till plats 16 kanske inte dagen räcker till för. Det skiljer nu knapp 290 röster
Men i morgon!
Fortsätter vi denna takten så klarar vi CUBEIS "nästa mål", dvs plats 10 innan tävligne är slut

Ett litet tips... (raderat på Goflorps önskemål)

CUBEIS du behöver inte stödrösta på "min", jag bara sa vilken bild som var min favorit av alla de jag orkade bläddra genom.

LCR

Senast redigerat 2010-09-17 23:40
Ursprungligen av LCR:

[b]Ett litet tips,....
LCR

Radera det där, det är att uppmana till fusk.

Skall tösen vinna skall det åtminstone vara såpass renhårigt

Ursprungligen av Goflorp:

Radera det där, det är att uppmana till fusk.

Skall tösen vinna skall det åtminstone vara såpass renhårigt

Jo, men jag vet inte om detta sättet att få massor av folk att gå in och rösta är riktigt vad det hela egentligen går ut på, det här blir någon slags Facebook driven masskoppling, flest kontakter vinner.

jag har lagt massor av röster på vargen, och visst är den en fin bild, men hade jag inte blivit ombedd att lägga röster på den hade jag aldrig gjort det, det finns flertalet andra bilder som jag personligen tycker passar mycket mycket bättre in i situationen.

Vissa bidrag bygger verkligen på idén att lådan är ett litet fönster, deras bilder integrerar med omgivningen, något jag inte tycker att vargen gör.

Om man röstar med 4 olika datorer så är det lika mycket "fusk" som att fatta varför det fungerar och justera parametrarna.

LCR

De har gått igenom och raderat röster för bidrag
Tävlingsröster | Facebook
Fler än 120 000 röster - Fortum blogg

Trots att man inte behöver stödrösta så lägger jag röster på de tre bidragen som finns i tråden. Visst är vargen fin men utan denna tråden skulle jag varken ha uppmärksammat den eller gått in och röstat varje dag. LCRs staden tycker jag är lite kul och har inget emot att rösta på. Mitt eget förslag är inte heller sådant att jag skulle lagt ner tid varje dag för det. Nu finns tråden och för mig har det blivit lite av en tävling - att få upp vargen och då för övriga hänga med. Finns det någon annan som har en favorit de vill dra röster till så lägg upp den - jag röstar på den om den inte är direkt motbjudande och så längen den inte hotar vargen

Från och med nu röstar jag bara på den jag gillar av rent konstnärliga skäl, den lilla staden mitt i vattnet. Den påminner verkligen om stilen som Jan Lööf utvecklat vilket jag verkligen gillar. Är ju så pass mycket av en Janne fan att jag har troligtvis den enda tatueringen i världen med hans artwork.

Fanns en byrå också vilket jag tyckte var ett häftigt bidrag.

Lycka till med vargen. Jag har redan lagt tillräckligt många röster för att vara EN person...

LCR

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-18 10:14

Jag röstar på vargen, en röst per dag i fortsättningen.

Jag visste inte att man kunde rösta på flera datorer innan Eva nämnde det i sitt inlägg här omkvällen.

Jag har inte ens facebook så anklaga ingen för fusk är du snäll genom att direkt hugga på bästa möjliga krok och nedvärdera facebook. Jag har inte skapat facebook och använder det inte.

Många verkar gilla vargen som konstverk inte svårare än så, att du sen blir sur att inte ens fler än 100 röster på din "lilla stad" fastän du omnämnde den redan i början av denna tråd, berättigar väl inte dig att ta första chans att smutskasta denna ide och indirekt ifrågasätta antalet röster på vargen genom att antyda att vi småfuskar bakom kulliserna.

Nu gillar jag verklgen din "lilla stad" också så nu har du fått fyra nya färska röster från fyra heta mac datorer på den vare sig du vill ha dom eller inte, nu är det ju inte du som har målat staden så jag tror att konstnären ifråga blir glad ifall han får ett par.

Så nu är din lilla stad också besudlad med småfusk.

Ursprungligen av CUBEIS:

Jag har inte ens facebook så anklaga ingen för fusk är du snäll genom att direkt hugga på bästa möjliga krok och nedvärdera facebook. Jag har inte skapat facebook och använder det inte.

Många verkar gilla vargen som konstverk inte svårare än så, att du sen blir sur att inte ens fler än 100 röster på din "lilla stad" fastän du omnämnde den redan i början av denna tråd, berättigar väl inte dig att ta första chans att smutskasta denna ide och indirekt ifrågasätta antalet röster på vargen genom att antyda att vi småfuskar bakom kulliserna.

Nu gillar jag verklgen din "lilla stad" också så nu har du fått fyra nya färska röster från fyra heta mac datorer på den vare sig du vill ha dom eller inte, nu är det ju inte du som har målat staden så jag tror att konstnären ifråga blir glad ifall han får ett par.

Så nu är din lilla stad också besudlad med småfusk.

Eh ?!...

LCR

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-18 12:21

Oj, blir det bråk här? jag håller med om att man inte ska fuska och det var väl egentligen fel av mig att rösta från fyra datorer. Nu gör jag som så att jag röstar från min iPhone och så får min man, min dotter och min son lägga varsin röst dom också. På så sätt får jag in fyra röster ändå, men utan att fuska Men självklart har både man, son och dotter fått titta på vargen för att se om dom gillar den, man ska ju inte rösta på nåt man inte gillar.

Låt det här vara något vi gör för att det är roligt bara. Jag tycker att vargen är fin och det är anledningen till att jag skrev om den. Sen blev jag både förvånad och glad över att så många liksom "hängt på" och röstar. Nu är det väl bara en vecka kvar att rösta.

Vi har i alla fall nått väldigt bra resultat - klättrat ända upp till plats nr 18. Det är inte illa, som det ser ut nu så kommer vargen att få pryda ett elskåp i Stockholm. Blir det så måste jag nog ta mig en tur till Storstan och titta på skåpet. Vi får väl bestämma träff där och gå ut och ta en öl eller nåt
Designa ditt eget elskåp

Jag bråkar inte, fattar bara inte hur man kan ha sån livlig fantasi att man hittar på en massa som står i inlägget ovan...

Jag drar mej ur detta.

Får jag se vargen inne i stan någon gång i framtiden vet jag att jag kommer att le eftersom jag vet storyn bakom den.

LCR

Fusk och fusk. Jag är övertygad om att inget av de 100 första bidragen har fått sina röster på "en om dan". Det har röstats på flera datorer och på annat sätt (om vi säger så) och här håller jag med LCR om att det inte är någon skillnad. Ansvariga vet om fusket och har därför raderat röster för de bidrag där det varit mest flagrant - troligen ser vi snart en som "korrigeras" och vargen åker då upp en plats. Men "småfusket" kommer man inte att göra något åt - det skulle rasera hela tävlingen. De kunde ändrat redan dag 2 för att få bort den största fusk-möjligheten men har valt att låta det vara som det är och bara ta bort riktiga övertramp.

Man får inte glömma att tävlingen handlar om PR för Fortum. De vill att det ska twittras, bloggas, facebookas och diskuteras som här, de vill att det ska vara många röster och de vill driva in trafik. Hade det handlat om att konst så skulle man gjort på annat sätt.

Jag håller med Eva, se det som en kul grej - antingen för att ni gillar vargen, gillar "vår" tävling eller för vilken anledning ni vill.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-18 18:40
Ursprungligen av macwitty:

Jag håller med Eva, se det som en kul grej - antingen för att ni gillar vargen, gillar "vår" tävling eller för vilken anledning ni vill.

Gulle dig macwitty

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-19 10:23
Ursprungligen av macwitty:

Jag håller med Eva, se det som en kul grej - antingen för att ni gillar vargen, gillar "vår" tävling eller för vilken anledning ni vill.

Sant så var min tanke också och ja vi är fyra familje medlemmar också , så då anser jag det är okey att mina tonårsbarn röstar också på vargen på fyra datorer om dagen.

Där går gränsen.

Samtidigt har jag en kompis som är system ansvarig på Chalmers tekniska högskola. Drar iväg ett mail till honom nu på måndag morgon efter valet och ser vad han tycker om "vargen"

Två kompisar till mig doktorer i kemi tidigare Chalmers numera jobbandes på AztraZeneca Mölndal, kan ju vara potentiella glädjespridare får försöka maila dom också efter helgen

Kan ju bli riktigt roligt om dom drar iväg ett mass mail över hela AZTRAZENECA koncernen

Men slutligen måste ju topp 30, och bibehålla platsen där vara slutmålet, att måla sin varg på ellådan, många bra bidrag trots allt tycker jag, hård konkurrens från alla facebook håll kan jag tänka mig.

Sedan finns det ju "grader av helvete" också.

Rösta en gång om dagen.
Mobilisera sin kompisgäng till att rösta ...
Rösta en gång om dagen från flera datorer
Rösta flera ggr om dagen genom att radera cookies och rösta om
Rösta flera ggr om dagen från flera datorer, i hela kompisgänget ....

Skriva ett script som röstar 1200ggr i timman....

Ja, ni fattar, jag tycker att rösta från hemmadatorn, jobbdatorn och iPhonen en gång om dagen är rätt harmlöst. mera i system än så, ja då får jag det jobbigt tycker jag.

Egentligen är det inte så noga vad som hamnar på elskåpen, färgen kommer inte hinna torka innan någon ungjävel är där ändå med svart spray och "taggar" ner den med "HSF" eller ngt sådant.
I princip ALLTING i Biskopsgården är förstört på det viset, från skolor till elskåp.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-19 10:12

[QUOTE="Goflorp;1932523"]Sedan finns det ju "grader av helvete" också.

Rösta en gång om dagen.
Mobilisera sin kompisgäng till att rösta ...
Rösta en gång om dagen från flera datorer
Rösta flera ggr om dagen genom att radera cookies och rösta om
Rösta flera ggr om dagen från flera datorer, i hela kompisgänget ....

Skriva ett script som röstar 1200ggr i timman....

Jag tycket du nämnde till LCR att han inte skulle uppmana till fusk med sina script och rensning av cookies, men ändå framlägger du alla möjliga sätt öppet. Varför var det så viktigt ?

Jag skulle vara försiktig med det, fel person kan se denna tråd eller den länkas lätt från "google" och då skulle kanske EVA:s vännnina Yvonnes bidrag "Vargen" kunna diskas, skulle inte alls vara roligt och ordet "glädjedödare" skulle få ett annan epitet än det har just nu i denna tråd.

Då hjälper vi ju inte utan stjälper istället.

Senast redigerat 2010-09-19 10:24
Ursprungligen av CUBEIS:

Jag skulle vara försiktig med det, fel person kan se denna tråd eller den länkas lätt från "google" och då skulle kanske EVA:s vännnina Yvonnes bidrag "Vargen" kunna diskas, skulle inte alls vara roligt och ordet "glädjedödare" skulle få ett annan epitet än det har just nu i denna tråd.

Då hjälper vi ju inte utan stjälper istället.

Omöjligt, eftersom vi är i Loungen.

[QUOTE="CUBEIS;1932644"]

Ursprungligen av Goflorp:

Sedan finns det ju "grader av helvete" också.

Rösta en gång om dagen.
Mobilisera sin kompisgäng till att rösta ...
Rösta en gång om dagen från flera datorer
Rösta flera ggr om dagen genom att radera cookies och rösta om
Rösta flera ggr om dagen från flera datorer, i hela kompisgänget ....

Skriva ett script som röstar 1200ggr i timman....

Jag tycket du nämnde till LCR att han inte skulle uppmana till fusk med sina script och rensning av cookies, men ändå framlägger du alla möjliga sätt öppet. Varför var det så viktigt ?

Jag skulle vara försiktig med det, fel person kan se denna tråd eller den länkas lätt från "google" och då skulle kanske EVA:s vännnina Yvonnes bidrag "Vargen" kunna diskas, skulle inte alls vara roligt och ordet "glädjedödare" skulle få ett annan epitet än det har just nu i denna tråd.

Då hjälper vi ju inte utan stjälper istället.

Jag menade att det finns olika grader av fusk och att sitta och rensa cookies och tvångsmässogt gå in och rösta 100ggr i rad är över MIN gräns iaf.

Jag uppmanar ingen till något, jag ville bara göra en "skala" på det hela.

Har man bara en dator och ingen smartphone ser jag ingen skillnad mellan

Rösta en gång om dagen från flera (3) datorer
Rösta flera (3) ggr om dagen genom att radera cookies och rösta om

Skulle tro att Fortums gräns går där du gjort radmatning, dvs med skript eller annat som ger 1000-tals röster snabbt.

I Stockholms innerstad taggas det inte lika mycket - där används de nog oftare som affischplats, vilket nog kommer att fortsätta. Inte mig emot för det är så man får veta vad som händer i stan.

Det här är ju en tävling i sociala medier, inte i motiv, vilket är tråkigt tycker jag, men inte fusk eftersom det uttryckligen uppmanas till detta på Fortums hemsida.

Ursprungligen av Mutant:

Det här är ju en tävling i sociala medier, inte i motiv, vilket är tråkigt tycker jag, men inte fusk eftersom det uttryckligen uppmanas till detta på Fortums hemsida.

Jag kollade in toppen på sidan och nästan alla där är ju inte artistiskt snyggt. VÄldigt få visade på att det behövdes en hög nivå av färdighet att göra.
En del var på gränsen till att det såg ut som de gjorde det i paint....

Jag röstar på vargen när jag kommer ihåg att göra det för jag tycker den är snygg!

Jag tror inte vi behöver vara så rädda. LCRs radering (som inte handlade om script) var nog inte heller så nödvändig. På tävligens facebooksida har det sedan i torsdags funnits ett inlägg med bildinstruktion hur man tar bort cookies i IE. Ett inlägg som tävlingsledningen låtit ligga kvar både där och i bildgalleriet där det syns tydligare

Tror inte heller att man diskar bidrag utan det man verkar göra är att ta bort de röster som inte lagts utifrån reglerna. Det lär knappast vara småfuskare man plockar bort (hur man nu skulle kunna göra det) utan just de som använt skript och på kort tid fått tusentals röster.

Tyvärr måste jag säga att även om tävlingen inte handlar om konst utan sociala medier så sköts den urselt. En facebooksida där de inte deltar, inget eget twitterkonto, meningslösa färdiga twittermeddelande att skicka, inget twitterfeed, ingen twitter hash tag, dålig kod för bloggare, inget ping-back. Listan kan göras mycket längre

Om det varit Fortum själva skulle det kunnat vara förlåtligt eftersom de ska syssla med energi men det blir smått komiskt att det är 7billion ”A new type of Communication Agency” som om sig själv skriver ”Working with communication through social media only, we are a new type of communication agency. We complement your traditional advertising-, PR-, and web agencies.” Communication Agency | Social media | 7Billion

Men kära vänner låt oss inte slåss ner av detta utan rösta på vargen!

Nostalgi! Tills det blir diskat kommer jag att rösta på det http://elskap.fortumkampanj.se/#/freppa-hellgren.aspx

Senast redigerat 2010-09-19 16:33
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-19 19:43

Pacman väcker många minnen

En röst erlagd .

Ni glömmer väl inte vår varg - nu på plats 17 med 87 röster kvar till plats 16!

Pacman har också stigit fram - men jag tror inte att vi får se något sådant med tanke på reglerna, att det ska vara skapat av en själv. Men jag röstar på

Bevaka tråden