Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.1 ute nu

Tråden skapades och har fått 121 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-09 10:35
Ursprungligen av lufra:

"Ingen service"??

Det fick jag. Wtf?

Edit: en stund senare hittade Televerket mig igen. Men ändå, skumt.

Jag hade exakt samma scenarion hos mig, verkar ha varit en generell provider-reset

Stör mig lite på att man måste ha Game Center! Varför inte göra som med iMovie? (Låta oss användare installera det genom App store) =(

Ursprungligen av Johan Kybjär:

Stör mig lite på att man måste ha Game Center! Varför inte göra som med iMovie? (Låta oss användare installera det genom App store) =(

Du är inte ensam att störa dig på det. Jag själv har ingen som helst nytta av skiten och borde inte tvingats in i folks mobiler om man inte bett om det. Förmodligen går det heller inte att avinstallera.

  • Medlem
  • 2010-09-09 15:23
Ursprungligen av Användarnam:

Du är inte ensam att störa dig på det. Jag själv har ingen som helst nytta av skiten och borde inte tvingats in i folks mobiler om man inte bett om det. Förmodligen går det heller inte att avinstallera.

Jag lade det i en mapp som ligger längst bak, som heter "sällan använda", tillsammans med kompassen, röstinspelning, aktier och andra applikationer...

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-09-09 15:29
Ursprungligen av jac:

Jag lade det i en mapp som ligger längst bak, som heter "sällan använda", tillsammans med kompassen, röstinspelning, aktier och andra applikationer...

Jag kör med samma lösning för det som inte går att avinstallera, bara det att min mapp heter crap

En av fördelarna med Game Center kommer förhoppningsvis att vara att det blir EN plats för leaderboards m m, istället för en massa olika (OpenFeint, Plus+ etc). OpenFeint själva stöder Game Center fullt ut och vill att deras utvecklare ska börja använda det. Tanken från dem är att utvecklarna ska använda GC för leaderboards etc, men att userbasen finns i OpenFeint.

Game Center fungerar.... fast det är inte så många program. Provade mig på detta och insåg att detta hemska spel som många på FB spelar fanns där. Så när jag laddade ner det så fick jag ett meddelande från Game Center "welcome back!" och när jag gick in i den efter jag spelat 2 minuter (puckat spel!!) så fanns FarmVille där i listan över spel i Game Center.

Så nu gäller det väl att hitta några mindre puckade spel.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-09 07:40
Ursprungligen av CyberPet:

Game Center fungerar.... fast det är inte så många program. Provade mig på detta och insåg att detta hemska spel som många på FB spelar fanns där. Så när jag laddade ner det så fick jag ett meddelande från Game Center "welcome back!" och när jag gick in i den efter jag spelat 2 minuter (puckat spel!!) så fanns FarmVille där i listan över spel i Game Center.

Så nu gäller det väl att hitta några mindre puckade spel.

Finns många mindre puckade också,

List Of Game Center Apps - Touch Arcade

Apples egna Game Center-hörna, iTunes Store

Flight Control finns nu också tillgängligt. Lite mindre puckat.

  • Medlem
  • 2010-09-09 12:45

Blåtanden funkar ju nu iallafall, men är det någon mer än jag som inte får till internetdelning via blåtand? (3GS)

Jag flyttade ut alla inlägg om HDR-fotograferingen i 4.1 till en egen tråd, för jag tyckte det var värt det.

  • Medlem
  • 2010-09-09 13:47

zappee: återställde igen men fick samma felkod. Kopplade in den i en windowsdator och gjorde samma återställning där, men fick kod 1004 igen. Som jag förstått det har nya mjukvaran installerats, men av någon anledning får datorn inte kontakt med apples signeringsservrar och telefonen blir därför obrukbar. Inga andra sätt man kan testa? Känns som det är onödigt att lämna in telefonen för ett sånt här fel.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-09 13:50
Ursprungligen av Ello:

zappee: återställde igen men fick samma felkod. Kopplade in den i en windowsdator och gjorde samma återställning där, men fick kod 1004 igen. Som jag förstått det har nya mjukvaran installerats, men av någon anledning får datorn inte kontakt med apples signeringsservrar och telefonen blir därför obrukbar. Inga andra sätt man kan testa? Känns som det är onödigt att lämna in telefonen för ett sånt här fel.

Har du någonsin ändrat host filen eller jailbreakat din telefon?

//Rob

  • Medlem
  • 2010-09-09 14:02

Nix, macbooken som jag återställde på först är en vecka gammal med orörd hostsfil. Aldrig jailbreakad. Windowsåterställningen gjordes på bootcamppartitionen på min egen dator, även den utan moddad hosts (dock är den i osx ändrad men det borde inte påverka). Vad kan mer blocka anslutningen till Apple? Ingen brandvägg och fiberjack direkt i väggen på första datorn.

Senast redigerat 2010-09-09 14:19
Ursprungligen av Ello:

Nix, macbooken som jag återställde på först är en vecka gammal med orörd hostsfil. Aldrig jailbreakad. Windowsåterställningen gjordes på bootcamppartitionen på min egen dator, även den utan moddad hosts (dock är den i osx ändrad men det borde inte påverka). Vad kan mer blocka anslutningen till Apple? Ingen brandvägg och fiberjack direkt i väggen på första datorn.

Prova att köra en ping emot gs.apple.com i ett kommandfönster. Det skall se ut så här:

"ping gs.apple.com

PING gs.apple.com.akadns.net (17.151.36.30): 56 data bytes
64 bytes from 17.151.36.30: icmp_seq=0 ttl=237 time=180.017 ms
64 bytes from 17.151.36.30: icmp_seq=1 ttl=237 time=179.262 ms
"

Har du t.ex. kört Tiny Umbrella så ändrar den hostsfilen till 74.208.10.249 vilket är sauriks server,

Skönt i alla fall att problemet med proximity-sensorn verkar vara fixat.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-09-09 18:56
Ursprungligen av pmarriott:

Skönt i alla fall att problemet med proximity-sensorn verkar vara fixat.

Önskar jag kunde säga detsamma...:(

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-09 19:06
Ursprungligen av lasselu:

Önskar jag kunde säga detsamma...:(

Det önskar jag med.

Ursprungligen av stevie:

Det önskar jag med.

Jag också, finns det ingen tråd för detta med sensorproblemet?

Tur nog så har de flyttat runt lite på knapparna, så istället för att aktivera FaceTime så går jag in på kontakter lite då och då.

Bra idé! Då åker den ner i någon liknande mapp.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-09 17:10

Så det är ingen som har märkt av de problem med 3G:n som det var innan med de tidigare versionen av iOS4? Seghet, oanvändbarhet mm?

  • Medlem
  • 2010-09-09 17:47

Pingen gick fram, så problemet är kanske på annat håll. Det ser månljust ut detta... Apple verkar inte ha nån telefonsupport för iphone heller så jag sitter i kö med tre nu, får se hur det går.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-09 17:49
Ursprungligen av Ello:

Pingen gick fram, så problemet är kanske på annat håll. Det ser månljust ut detta... Apple verkar inte ha nån telefonsupport för iphone heller så jag sitter i kö med tre nu, får se hur det går.

Det är väl vanliga Apple Supporten som gäller. Tre kommer nog inte kunna hjälpa dig.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-09 21:25
Ursprungligen av Ello:

Pingen gick fram, så problemet är kanske på annat håll. Det ser månljust ut detta... Apple verkar inte ha nån telefonsupport för iphone heller så jag sitter i kö med tre nu, får se hur det går.

1004 tyder på problem med bootloadern, så nog stor risk att den är obrukbar.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-09-09 18:43

Vill gärna uppdatera min 3G som nu har version 3.1.3... men då jag går in i itunes vill den att jag ska uppdatera till version 4.0.2. Måste man först installera denna innan man får upp version 4.1?

Ursprungligen av MrCoffee:

Vill gärna uppdatera min 3G som nu har version 3.1.3... men då jag går in i itunes vill den att jag ska uppdatera till version 4.0.2. Måste man först installera denna innan man får upp version 4.1?

Nej, iTunes kommer hämta hem och installera 4.1.

Ursprungligen av MrCoffee:

Vill gärna uppdatera min 3G som nu har version 3.1.3... men då jag går in i itunes vill den att jag ska uppdatera till version 4.0.2. Måste man först installera denna innan man får upp version 4.1?

Nej, iTunes ska visa 4.1.
Du är uppkopplad mot nätet?
Du har tryckt på iTunes->Leta efter uppdateringar?

  • Medlem
  • 2010-09-09 22:22

Robo-x: hur får man tag på applesupporten då? Både hemsidan och per telefon säger de att det är operatörerna som har hand om supportärenden. Tres telefonsupport var inte till stor hjälp. "Du kan väl googla runt lite, lycka till!"

zappee: ja, jag misstänker tyvärr det. Problemet är precis som översta inlägget här: Apple - Support - Discussions - 1004 error during upgrade to 4.1 ... Verkar ha drabbat flera under uppgradering till 4.1 av någon anledning. Jaja, den får väl lämnas in till tre = aaaslång väntetid på en ny.

När jag nergraderade min från 4.02 till 4.01 med hjälp av Tiny Umbrella (jag hade en sparad SHSH) så fick jag error 1004. Det är tydligen helt normalt vid den operationen och man löser det genom att klicka på knappen "Kick Device Out Of Recovery" och sedan boota om den. Jag har läst om att man även får detta fel om man uppgraderar från 4.02 till 4.1 och har pekat emot Cydia. Det är basebandet som ej blir uppdaterat då.

Det kan ju vara en möjlig åtgärd att ladda hem detta program och köra "Kick Device Out Of Recovery" för att se om du får igång telefonen.

Du kan under advanced välja att hämta från Apple så det ska ju vara samma sak som att uppdatera direkt från apple.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-09 22:43
Ursprungligen av carpelux:

När jag nergraderade min från 4.02 till 4.01 med hjälp av Tiny Umbrella (jag hade en sparad SHSH) så fick jag error 1004. Det är tydligen helt normalt vid den operationen och man löser det genom att klicka på knappen "Kick Device Out Of Recovery" och sedan boota om den. Jag har läst om att man även får detta fel om man uppgraderar från 4.02 till 4.1 och har pekat emot Cydia. Det är basebandet som ej blir uppdaterat då.

Det kan ju vara en möjlig åtgärd att ladda hem detta program och köra "Kick Device Out Of Recovery" för att se om du får igång telefonen.

Du kan under advanced välja att hämta från Apple så det ska ju vara samma sak som att uppdatera direkt från apple.

Ja, det är normalt när man nedgraderar eftersom du meckar med bootloadern. Men vid en vanlig uppdatering är det inte normalt och kick out har han redan testat om du läser högre upp.

Bevaka tråden