Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.1 ute nu

Tråden skapades och har fått 121 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Drakfot:

Installerar nu, skall bli intressant. Har en bekant som har en 3G där han upplever problemen med seghet osv, hoppas det löser de problemen för han.

Enligt vad jag hittills sett på andra forum så verkar de flesta tycka att den är mer eller mindre lika snabb som den var på 3.x.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-08 20:30

Det känns som om kameran startar lite snabbare på en 3Gs, en sekund eller två...

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-09-08 20:31

done. lite besviken på att inte HDR kom till 3Gs men sånt är livet.. Har reggat mig på Gamecenter iaf, men hittar inga kompatibla spel, måste det till något i själva spelen för att det ska vara good to go?

iaf, funkar det sen så går det fint att adda mig, kroxelikrax.

Ursprungligen av krox:

Har reggat mig på Gamecenter iaf, men hittar inga kompatibla spel, måste det till något i själva spelen för att det ska vara good to go?

Ja, läs några inlägg upp...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-09-08 20:36

Skall bli intressant och se om iPhone 3G blir användbar igen. Eller blir den bara "bättre". ? Oj nu är visst uppdateringen klar.

EDIT:
Ser lovande ut, men man får väll ge det en dag och se innan man börjar fira.

EDIT:
Kalendern verkar uppdaterad, nya färger för mig iallafall.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-08 20:47

Såklart så pajade ju Exchangesynken mot Gmail även denna uppdatering....

Edit: Stängde av synken och satt på den igen så var den med i macthen igen.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-08 21:16

Någon som hunnit testa / märkt av om detta kan vara sant?
iPhone iOS 4.1 “Jailbreak Watermark” ? | JailbreakNews

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-08 21:18
Ursprungligen av Drakfot:

Någon som hunnit testa / märkt av om detta kan vara sant?
iPhone iOS 4.1 “Jailbreak Watermark” ? | JailbreakNews

: iH8sn0w, the guy behind popular jailbreak tools like sn0wbreeze, has confirmed that he hasn’t seen anything like a watermark in the new beta release

Kan bekräfta att min iPhone 3G blev mycket snabbare. Känns nästan lika snabb som version 3.1.2.

Kalenderfärgerna var ju inte en höjdare dock:(

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-13 12:59
Ursprungligen av mackan_b87:

Kalenderfärgerna var ju inte en höjdare dock:(

jäpp jag som har flera kalendrar har svårt att skilja på dom nu speciellt lilla, rosa och orange.
Undrar varför dom har ändrat till så bleka pastellfärger.

Bluetooth...

Det var det mest underliga som jag varit med om...

Telefonljudet går till bluetoothheadsetet så jag har kontakt och det går att styra ipoden men... ljudet går ut i telefonhögtalarna, inte i headsetet???

Ms. PAC-MAN tycks vara ett av de första spelen att stödja Game Center. Har det dock inte själv så jag kan inte testa.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-09-08 22:02

Även jag kan tillägga att iPhone 3G blev betydligt snabbare med iOS 4.1 installerat. Bra jobbat Apple!

Ursprungligen av Capeman:

Ms. PAC-MAN tycks vara ett av de första spelen att stödja Game Center. Har det dock inte själv så jag kan inte testa.

Finns det någon lista där du hittar dessa?:)

Ursprungligen av Engalunda:

Finns det någon lista där du hittar dessa?:)

Nej, verkar vara dåligt med det ännu. Såg just det här på TUAW tror jag. Ska väl komma en riktig lista sen, om man får tro knappen inne i Game Center.

Skumt att inte mellan-Artwork-bilderna i ipod inte är fixat än. Fortfarande fuzzy..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-09-09 17:47
Ursprungligen av Einar Lindgren:

Skumt att inte mellan-Artwork-bilderna i ipod inte är fixat än. Fortfarande fuzzy..

Ta bort musiken helt från iPoden/iPhonen och synka tillbaka allt igen (se till att allt finns på datorn, ja!).

Ursprungligen av Adzam 1:

Ta bort musiken helt från iPoden/iPhonen och synka tillbaka allt igen (se till att allt finns på datorn, ja!).

Tack, trodde inte att man skulle behöva mecka med det. Men nu är det gjort och det funkar. Jag synkar inte utan kör manuellt. Jag borde kanske gjort om allt och synka en lista istället, men då måste man väl synka om allt annat innehåll också? Kändes lite halvkul. Idag är det helkul som gäller.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-09-08 22:51

Även jag kan meddela en enorm förbättring på 3G:n! Jag har plötsligt en användbar iPhone igen!

  • Medlem
  • 2010-09-08 23:14

Drabbades av error 1004 när jag uppdaterade min flickväns iphone 4, och nu verkar det inte att komma ur restore-limbon. Använder en ny macbook med oredigerad hosts-fil. Går det att ordna detta eller måste den lämnas in på service? *suck*

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-08 23:24
Ursprungligen av Ello:

Drabbades av error 1004 när jag uppdaterade min flickväns iphone 4, och nu verkar det inte att komma ur restore-limbon. Använder en ny macbook med oredigerad hosts-fil. Går det att ordna detta eller måste den lämnas in på service? *suck*

Nej, du kan sparka den ur DFU-mode med RecBoot: Easy Way to Put iPhone into Recovery Mode | Jaxov

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-09-10 20:07
Ursprungligen av Ello:

Drabbades av error 1004 när jag uppdaterade min flickväns iphone 4, och nu verkar det inte att komma ur restore-limbon. Använder en ny macbook med oredigerad hosts-fil. Går det att ordna detta eller måste den lämnas in på service? *suck*

Fick samma Error när jag uppdaterade min 4:a. Samma sak igen när jag provade på nytt. Slutade med att jag försökte skjuta på 4.0.2:an igen. Fick Error igen. Rätt som det var så bootade luren sig själv , den dök upp och blev tydligen registrerad igen ???? Återställde därefter från min senaste säkerhetskopia. "Bam" , klappat o klart Nu till det skumma , när jag kollar in vilken mjukvara jag sitter på så är det 4.1 ?? Får se om man vågar sig på någon uppdatering i fortsättningen.

Det enda jag kan tänka mig som spökar till det är att min tidigare 3GS var jailbreakad , och det är säkermhetskopian därifrån som jag sköt på 4:an.

Någon som vet , och kanske har en lösning innan nästa uppdatering. Kanske återställa som ny telefon innan ?

Äntligen.... Min 3G har varit på vägg in i väggen ett antal gånger. Nu är den hyfsat snabb igen.

  • Medlem
  • 2010-09-08 23:29

zappee: hade hoppats att det skulle funka, men när jag kört "exit recovery mode" och telefonen startat om så står det i itunes att den inte har något simkort installerat. Vad är det som pågår? Inte riktigt läge för telefonen att inte funka nu...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-09 07:38
Ursprungligen av Ello:

zappee: hade hoppats att det skulle funka, men när jag kört "exit recovery mode" och telefonen startat om så står det i itunes att den inte har något simkort installerat. Vad är det som pågår? Inte riktigt läge för telefonen att inte funka nu...

Återställ den igen.

Man borde kunna se e-post samt skicka meddelande till de personer som lägger till mig som vän i Game Center.

Förstår inte varför de inte tar över openfeint-funktionen istället när den e så väletablerad. Känns dessutom som openfeint är bättre, vad har game center att erbjuda som inte openfeint har?

För övrigt om nån har lust att lägga till mig så har jag "Bootliner" som användarnamn på game center. Varning bara, jag sparkar rejält med arsle i de flesta spel.

Ursprungligen av Anders Båth:

Förstår inte varför de inte tar över openfeint-funktionen istället när den e så väletablerad. Känns dessutom som openfeint är bättre, vad har game center att erbjuda som inte openfeint har?

Jag antar att det är en fråga om kontroll och frihet att styra inriktningen som de vill. Game Center är på Apples villkor helt och hållet. (Sen kanske det finns tekniska skillnader, jag är inte så insatt i frågan.)

  • Medlem
  • 2010-09-09 00:04

"Ingen service"??

Det fick jag. Wtf?

Edit: en stund senare hittade Televerket mig igen. Men ändå, skumt.

Bevaka tråden