Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-08 13:26

Det var dålig balans i ditt inlägg där pmarriott.

Ursprungligen av MatsOlov:

Det var dålig balans i ditt inlägg där pmarriott.

Det är min första dag på kontoret sen i december och jag har haft en tysk här under förmiddagen. Känner mig obalanserad.

Kanske inte sur men blir så trött på att jag inte lär mig utan går in på idgs kommentarer för att läsa om nya ipaden. Så många totalt humorlösa typer som det finns...

Jag beställde igår en iPad 4G från UK. Efter en stund dök hela diskussionen kring frekvenserna på 4G upp och i osäkerhet kring huruvida det skulle komma en variant på iPad för våra frekvenser till Sverige avbeställde jag. Nu verkar det klart som korvspad att det bara finns 2 varianter av 4G'n - en för Verizon och en för alla andra. Jag hade bekräftad leverans den 16:e på min order men om jag beställer en dag står det 2-3 veckor. Arrrrrrgggggghhh! Hur ska jag nu kunna ha en 2 dagar före alla andra i Sverige!?!?! Suuuuuuuuck, får väl beställa en online den 23:e från Apple Store i Sverige och sen sitta och vänta.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-09 17:10

Problemet är rättshaveristerna, det kan vi nog alla komma överens om. Men det är svårt att sila bort dem utan att samtidigt filtrera bort befogade överklaganden. Ett dilemma det där.

IT-avdelningen. "de får väl lära sig intranätet, så är det på alla arbetsplatser"

Ursprungligen av klarabara:

IT-avdelningen. "de får väl lära sig intranätet, så är det på alla arbetsplatser"

"jag vill inte kolla mail via Webinterface, det känns hotmail 1989"

"<rolleyes> hahahahahahaha, jodu, så ÄR det, get used to it"

Ursprungligen av klarabara:

IT-avdelningen. "de får väl lära sig intranätet, så är det på alla arbetsplatser"

IT-avdelningens konsult när han ska inventera en Imac inför eventuellt byte av hundratals macar til pc: Men var sitter hårddisken då? Det är ju bara en skärm? Envar sin egen IT-professor...

Ursprungligen av maxcarlgren:

IT-avdelningens konsult när han ska inventera en Imac inför eventuellt byte av hundratals macar til pc: Men var sitter hårddisken då? Det är ju bara en skärm? Envar sin egen IT-professor...

Detta jäkla prat om "hårddisken" också, lite som att prata bil och undra hur "markkontaktsystemet" är uppbyggt

iMac har ställt till det rejält för danska poliser som skulle beslagta en imac, de hotade batonga en student om han inte plockade fram "CPU-enheten"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-09 21:59

När grannen kopplat in gitarrförstärkaren och sjunger fyllesånger… Jösses, somna eller gå på krogen någon gång.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-10 12:11

Var är LCR ? Vart tog han vägen den surkarten ?

Har han flyttat till Thailand över vintern

Min arma macbook verkar ge med sig mer och mer. Hoppas att den håller tills nästa generation Air kommer.

iTunes sorteringsmöjligheter av videomaterial...blir lika irriterad vartenda gång.

Har en serie filmsnuttar som jag filmat med mobilen. Det är kursturer i Salsa o Bachata som jag vill kunna ha i min iPod för att titta på o repetera. Så långt är det bra men det räcker med minsta avvikelse i informationen för att man ska få tio olika serier(om jag lägger in dem som tv-serie) istället för tio episoder i en serie. Väljer jag att sortera dem som filmer så finns det andra begränsningar som jag fn inte kommer ihåg. Varför måste jag välja en specifik mediatyp(tv-serie/film)? Hade räckt med "Video".

Jag kan faktiskt se ett behov av att dela upp iTunes i två separata program för musik resp film/tv-serier/videos, det kan ju inte bli sämre iaf

Sen har vi den där jävla syncen som, om man råkar välja den, inte går att ångra/avbryta o som tar bort allt för att synca, tex tio spellistor på iPoden som plötsligt var väck...

Slutligen när jag anslöt min iPod till dockan för att ladda fick iTunes för sig att det inte fanns plats för de 100-talet resebilder jaf hade på den varvid dessa togs bort o ersattes av nåt annat men jag vet inte vad

Sluslutligen har jag ont i knäna o kan ev inte dansa på salsan inkväll

Slutslutslutligen är det f urtrögt att posta från min touch, antar att bokst ska färdas långt för att hamna på sidan

gaaah! superfrustrerad

Senast redigerat 2012-03-12 18:46
  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-03-13 09:55

Folk som tar på sig för mycket. Hade domäner via en kollegas företag som sedan såldes vidare. Den som köpte det visste nog dessvärre inte vad han gav sig in på och efter ett tag valde jag att låta Loopia återigen få sköta domänerna när denne inte svarade på supportmail på ett par dagar (då det gällde DNS som inte uppdaterades. De pekade mot de gamla servrarna och inte de nya som de hade dvs uppdateringen såg OK ut om man slog mot de gamla servrarna, men de nya som var i drift fick aldrig uppdateringen. Svaret jag fick var att jag istället skulle använda de nya servrarna, hur jag nu skulle ändra det då webhotellet osv låg hos dem och jag hade ingen tillgång alls till något förutom lagringsytan, dvs de skulle sköta om det).
För ett tag sedan köptes detta upp av ytterligare ett företag och fakturor började komma från föregående ställe, allt detta pga personen som tagit sig vatten över huvudet inte hade avregistrerar saker ordentligt. Och idag kom en påminnelse, så nu börjar väl karusellen om igen..
Och jag som precis återhämtat mig från 4 dagars migrän >_<

Människor som inte kan förklara i text ordentligt...

Jag är inte sur, inte elak, bara trött och uppgiven...

Och ändå flyttade jag ner MX-5:an till mitt garage igår för att kunna jobba lite med den innan jag ställer på den... Då kändes det som att livet lekte...

Är trött och sur för att jag ska skriva tenta på lördag. Tredje försöket på samma tenta. Har aldrig behövt ett tredje försök på något innan och nu är jag riktigt trött på skittentan och framförallt skitexaminatorn.

Håll ut! Du klarar det!

Tack! Bara fyra poäng ifrån sist, så jag hoppas hoppas...! Hoppas även din dag ljusnar lite framöver!

Blev riktigt sur på min hosta idag på bussen. Eller det var väl mer pinsamt kanske. Full buss, ståplats, trångt. Plötsligt kommer en ostoppbar hostattack, och med den förkylningen jag haft senaste veckan låter det inte roligt. Kan inte sluta hosta (i armvecket självklart) och folk börjar titta på mig, antingen rädda för att bli smittade (inkubationstiden är över) eller för att de undrar hur en så förhållandevis ung grabb kan ha fått KOL. Usch, det var jobbigt.

Vansinneshosta, jag vet. Brukar få det som avslut på mina förkylningar...

Jag blir så arg över insöat folk som saknar förankring i verkligheten. Förra veckan gick Sirius Humanum som drev ambulanssjukvården i stora delar av skåne i konkurs. Med kort varsel tog Falck över. Sen var det ju det här med själva ambulanserna. De tillhör en del av Sirius som inte gått i konkurs, och då är det ju inte precis bara för Falck att konfiskera nycklarna. Det där är säkert jäkligt invecklat.
Hursomhelst så snöt Falck fram 24 ambulanser med ett dygns varsel och nu är folk arga över att de inte är toppmoderna och i toppskick. Någon gnällde om att 3 st hade gått fler mil än vad som är tillåtet. Suuuuuuuuck!
Jag åker hellre i en risig ambulans som är lite lappad med silvertejp och ståltråd än ingen alls. Folk i det här landet tror jag behöver ställas inför riktiga problem lite då och då så de slipper gå upp i spinn över en fis på tvären.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag blir så arg över insöat folk som saknar förankring i verkligheten. Förra veckan gick Sirius Humanum som drev ambulanssjukvården i stora delar av skåne i konkurs. Med kort varsel tog Falck över. Sen var det ju det här med själva ambulanserna. De tillhör en del av Sirius som inte gått i konkurs, och då är det ju inte precis bara för Falck att konfiskera nycklarna. Det där är säkert jäkligt invecklat.
Hursomhelst så snöt Falck fram 24 ambulanser med ett dygns varsel och nu är folk arga över att de inte är toppmoderna och i toppskick. Någon gnällde om att 3 st hade gått fler mil än vad som är tillåtet. Suuuuuuuuck!
Jag åker hellre i en risig ambulans som är lite lappad med silvertejp och ståltråd än ingen alls. Folk i det här landet tror jag behöver ställas inför riktiga problem lite då och då så de slipper gå upp i spinn över en fis på tvären.

I Sundsvall har våra kloka sjukvårdspolitiker köpt in tunga bakhjulsdrivna Mercedesbussar som av förklarliga skäl inte fixar vårt vinterföre. Trots att personalen protesterade så genomfördes inköpet för nåt år sedan. Kravet på fyrhjulsdrift sågs som lyx eller så kunde man inte "hitta" en ambulans som erbjöd detta...

Ambulanserna i Västernorrland är sedan inköpet som en evigt rullande Norge-historia. Folk utan verklighetsförankring finns det tyvärr gott om o som oftast befinner de sig på en position där förankring med verkligheten borde vara ett krav som inte kan rationaliseras bort

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

I Sundsvall har våra kloka sjukvårdspolitiker köpt in tunga bakhjulsdrivna Mercedesbussar som av förklarliga skäl inte fixar vårt vinterföre. Trots att personalen protesterade så genomfördes inköpet för nåt år sedan. Kravet på fyrhjulsdrift sågs som lyx eller så kunde man inte "hitta" en ambulans som erbjöd detta...

Ambulanserna i Västernorrland är sedan inköpet som en evigt rullande Norge-historia. Folk utan verklighetsförankring finns det tyvärr gott om o som oftast befinner de sig på en position där förankring med verkligheten borde vara ett krav som inte kan rationaliseras bort

Det är la fan ingenting, jämför med inkompetensens högborg; Göteborg

Bara i Göteborgs kan man köpa in högar med fullständigt värdelösa italienska Spårvagnar som görs av ett företag på konkursens brant; Ansaldobreda. De flesta som gör affärer med dem vill ha betalt i förskott....
Ansaldobreda har idag problem med sina underlverantörer - för att de anser dem vara ett klåparbolag som dröjer på betalningar osv.
Vagnarna har vart problembarn från första början. Försenade i åratal - under tiden har gamla utrangerade rosthögar fått släpas omkring i stan (M28 som dras av en M29). De rostar, spricker, klimatanläggningarna lägger av, Hemma-AC till förarna (förarplatserna skall annars gå på samma agg som passagerarnas). Styrprogram är buggiga.

För att hajja vad så behöver vi bli lite tekniska; De saknar boogie. De saknar att man sätter två axlar brevid varann på en snurrande platta - som då lätt kan följa spåren när de svänger så tvärt som de gör i GBG.
De italienska vagnarna saknar denna finess, de är "raka" i hjulupphängningen så nu sliter de dubbelt så mkt på spåren.
Boende nära rälsen kan jag även intyga att de gnisslar ngt djävulskt.
Biljettsystemet ombord är hemskt med check-in, check-out (glöm det och kortet är tomt), konstiga regler över zoner. Knappar märkta med en bokstav "T" och "+" och "K" och fan och hans moster. INGEN kan systemet, jag har t o m frågat förare - de kan inte svara.
Systemet görs på andra sidan jordklotet och en sann historia är att det INTE används i den staden där det tillverkas...

Dörrarna är ett stort problem, de lägger alltid av, slutar fungera och har ofta stora lappar med "ur funktion" på sig.
Batterierna till alla DC-system hade ngn dum jävla italiensk ingenjör placerat på taket - bra i Rom, dåligt i Götlaborgs minusgrader...

En ramp för rullstolsbundna finns, ett sketdåligt system som gillas av ingen, som inte funkar och som ingen vill ha...

Allt andas sekunda, plast och dåligt genomtänk. Stora lådor med pumpar som väsnas finns inne i vagnen?!
Sätesplaceringar som är konstiga, man kan åka åt alla håll iofs...

Addera sedan biljettkontroll av bolag som får fotbollshuliganer att verka som en trevlig gäng...
Addera sedan den totala frånvaron av förar-lägga-sig-i vilket leder till att alkisar kan göra precis vad som helst utan att förarna bryr sig öht, de sitter inne i sin egen lilla värld.

Miljfrvaltningen fr fortsatta klagoml om sprvagnsbuller - Vrt Gteborg

Trafikbloggen - www.gp.se

Som vanligt är det så mycket tjyv och mygelspel bakom kulisserna att man blir mörkrädd:
Trafikbloggen - www.gp.se

Trots att vagnarna är katastrofer - 50% står ständigt på verkstad... så beställer man FLER VAGNAR!!!!!!!!!!!

Trafikbloggen - www.gp.se

M32 Vagn i trafiken (notera att det är 15 plus, torrt och lagom sol), vid 6cm snö går de INTE.
Spårvagn typ M32 i Göteborg 2010 - YouTube

Gott om fina Bilder:
GS nya M32.

En del åsikter från andra:
Postvagnen - Götborgs M32 spårvagn måndagsbygge?
redan 1920 provade man TYPEN och det vart skit;
Postvagnen - Götborgs M32 spårvagn måndagsbygge?

Att folk gnäller om Ambulanser som gäller gammal ambulans i några veckor tills det är löst...
Här i Göteborg kommer jag få dras med bristfällig kollektivtrafik ("Ja, vi syns 11 - bara vagnen funkar") RESTEN AV MITT YRKESVERKSAMMA LIV (25 år är väl inget konstigt att en vagn "lever", M29 kom 1972...körs än)

Ursprungligen av Goflorp:

Det är la fan ingenting, jämför med inkompetensens högborg; Göteborg

Bara i Göteborgs kan man köpa in högar med fullständigt värdelösa italienska Spårvagnar som görs av ett företag på konkursens brant; Ansaldobreda. De flesta som gör affärer med dem vill ha betalt i förskott....
Ansaldobreda har idag problem med sina underlverantörer - för att de anser dem vara ett klåparbolag som dröjer på betalningar osv.
Vagnarna har vart problembarn från första början. Försenade i åratal - under tiden har gamla utrangerade rosthögar fått släpas omkring i stan (M28 som dras av en M29). De rostar, spricker, klimatanläggningarna lägger av, Hemma-AC till förarna (förarplatserna skall annars gå på samma agg som passagerarnas). Styrprogram är buggiga.

För att hajja vad så behöver vi bli lite tekniska; De saknar boogie. De saknar att man sätter två axlar brevid varann på en snurrande platta - som då lätt kan följa spåren när de svänger så tvärt som de gör i GBG.
De italienska vagnarna saknar denna finess, de är "raka" i hjulupphängningen så nu sliter de dubbelt så mkt på spåren.
Boende nära rälsen kan jag även intyga att de gnisslar ngt djävulskt.
Biljettsystemet ombord är hemskt med check-in, check-out (glöm det och kortet är tomt), konstiga regler över zoner. Knappar märkta med en bokstav "T" och "+" och "K" och fan och hans moster. INGEN kan systemet, jag har t o m frågat förare - de kan inte svara.
Systemet görs på andra sidan jordklotet och en sann historia är att det INTE används i den staden där det tillverkas...

Dörrarna är ett stort problem, de lägger alltid av, slutar fungera och har ofta stora lappar med "ur funktion" på sig.
Batterierna till alla DC-system hade ngn dum jävla italiensk ingenjör placerat på taket - bra i Rom, dåligt i Götlaborgs minusgrader...

En ramp för rullstolsbundna finns, ett sketdåligt system som gillas av ingen, som inte funkar och som ingen vill ha...

Allt andas sekunda, plast och dåligt genomtänk. Stora lådor med pumpar som väsnas finns inne i vagnen?!
Sätesplaceringar som är konstiga, man kan åka åt alla håll iofs...

Addera sedan biljettkontroll av bolag som får fotbollshuliganer att verka som en trevlig gäng...
Addera sedan den totala frånvaron av förar-lägga-sig-i vilket leder till att alkisar kan göra precis vad som helst utan att förarna bryr sig öht, de sitter inne i sin egen lilla värld.

Miljfrvaltningen fr fortsatta klagoml om sprvagnsbuller - Vrt Gteborg

Trafikbloggen - www.gp.se

Som vanligt är det så mycket tjyv och mygelspel bakom kulisserna att man blir mörkrädd:
Trafikbloggen - www.gp.se

Trots att vagnarna är katastrofer - 50% står ständigt på verkstad... så beställer man FLER VAGNAR!!!!!!!!!!!

Trafikbloggen - www.gp.se

M32 Vagn i trafiken (notera att det är 15 plus, torrt och lagom sol), vid 6cm snö går de INTE.
Spårvagn typ M32 i Göteborg 2010 - YouTube

Gott om fina Bilder:
GS nya M32.

En del åsikter från andra:
Postvagnen - Götborgs M32 spårvagn måndagsbygge?
redan 1920 provade man TYPEN och det vart skit;
Postvagnen - Götborgs M32 spårvagn måndagsbygge?

Att folk gnäller om Ambulanser som gäller gammal ambulans i några veckor tills det är löst...
Här i Göteborg kommer jag få dras med bristfällig kollektivtrafik ("Ja, vi syns 11 - bara vagnen funkar") RESTEN AV MITT YRKESVERKSAMMA LIV (25 år är väl inget konstigt att en vagn "lever", M29 kom 1972...körs än)

Och trots detta fungerar det ypperligt att ta sig runt med kollektiv-trafiken i Göteborg! Helt sjukt gött!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-20 07:15

Inte så värst sur. Mest uppgiven. Fortfarande inget jobb och efter att ha sett summan för årets restskatt kan jag lika väl gå och hänga mig, ca 59k :/

Ursprungligen av MatsOlov:

Inte så värst sur. Mest uppgiven. Fortfarande inget jobb och efter att ha sett summan för årets restskatt kan jag lika väl gå och hänga mig, ca 59k :/

Finns det inga kreativa avdrag du kan dra till med?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-20 14:14
Ursprungligen av pmarriott:

Finns det inga kreativa avdrag du kan dra till med?

Jo, utan dom skulle det vara ännu värre. Har skjutit detta elände på framtiden under några år med förhoppning att jag skulle hinna få ett jobb och en inkomst att göra något med. Nu gick det inte längre att undvika. Förhoppningsvis har jag snart ett jobb så att jag slipper låna för att betala.

Kollade just min skatt för 2011. 29 500:- i restskatt. Inte så kul, men det var väntat. Det kunde ju varit värre. Hade en restskatt på 220 000:- för ett par år sedan.

Ursprungligen av pmarriott:

Kollade just min skatt för 2011. 29 500:- i restskatt. Inte så kul, men det var väntat. Det kunde ju varit värre. Hade en restskatt på 220 000:- för ett par år sedan.

oh, fyfan!

Bevaka tråden