Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-25 08:33

Det är möjligt att det är tänkt att uttalas lots, men för större delen av västvärlden blir det som man säger sluts med tysk brytning. Obegripligt dåligt namn. Misstänker att någon var full när namnet valdes.

Men, men, det är väl inte värt att bråka om. Kommer aldrig ha något med det företaget att göra ändå.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, det gör det inte.

Det ska uttalas med tyskt uttal (butikskedjan är ursprungligen från Österrike, tror jag).

Så tänk det svenska ordet lots, och uttala det så.

I vilket fall som helst ett väldigt märkligt namn...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-25 05:45

Lite sur idag eftersom jag igår körde årets bästa träningspass och idag blivit förkyld och dessutom fått en sträckning eller liknande på ena sidan vid nyckelbenet av alla ställen

  • Medlem
  • 2012-02-25 18:47

Folk som blockerar tvättstugan efter sin tid borde strypas långsamt.

Ursprungligen av Dalle:

Folk som blockerar tvättstugan efter sin tid borde strypas långsamt.

Jag älskar när det händer. Det är ju bara att stoppa maskinerna å kasta ut tvätten dyngsur i en av korgarna!
No mercy! haha!

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag älskar när det händer. Det är ju bara att stoppa maskinerna å kasta ut tvätten dyngsur i en av korgarna!
No mercy! haha!

Jo, fast på vissa ställen är ju tvättrummen låsbara.

Ursprungligen av pmarriott:

Jo, fast på vissa ställen är ju tvättrummen låsbara.

Vadå med hänglås medans man har sin tvätt-tid eller hur menar du?
Det verkar bisarrt?

Ursprungligen av PeeMaN:

Vadå med hänglås medans man har sin tvätt-tid eller hur menar du?
Det verkar bisarrt?

Så är det väl i de flesta moderna tvättstugor? Bisarrt? Det passar väl bättre på dem som stjäl kläder i tvättstugor, vilka nissar det finns.

Ursprungligen av PeeMaN:

Vadå med hänglås medans man har sin tvätt-tid eller hur menar du?
Det verkar bisarrt?

Hos oss kunde man sätta i ett hänglås medan man tvättade. Inte många som gjorde det. Sen är det ju det där systemet med att man sätter en låsplugg i ett schema för att boka en tvätttid, och sedan använder samma låsplugg för att låsa dörren till tvättstugan medan man tvättar. Jag skaffade egen tvättmaskin och torktumlare. Sen köpte jag villa. Människan må vara ett flockdjur men det här med gemensam tvättstuga har nog utlöst ett och annat bråk som slutat i dråp.

  • Medlem
  • 2012-02-26 12:41
Ursprungligen av pmarriott:

Hos oss kunde man sätta i ett hänglås medan man tvättade. Inte många som gjorde det. Sen är det ju det där systemet med att man sätter en låsplugg i ett schema för att boka en tvätttid, och sedan använder samma låsplugg för att låsa dörren till tvättstugan medan man tvättar.

Exakt så funkar det här med. Tvättstugan är precis renoverad och i framtiden kommer man att boka tid via nätet och få en kod för att komma in i stugan. Men gubbarna som sitter i styrelsen är 60+ och bakåtsträvare och lever efter devisen att: "Det som har funkat i 60 år funkar i 60 år till!"

Såg igenom hela det här:
Apple Chinese Factory Foxconn Nightline FULL 15 MIN VIDEO - YouTube
Och det är fan inte utan att man får ont i magen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-02-26 17:44

Ja inte skulle man vilja jobba där iallafall.. :|

WTF!? Kommer hem å tänder i hallen.. Smack! Lampan pajar! A ja, sånt som händer. Tar av mig å klampar in i vardagsrummet, tänder lampan.. Klick, klick? Va f-n! När fan dog den då? Passade genast på att sätta på en skräckis för att ta tillvara på det påtvingade mörkret *gäsp*.. Dags å dra sig mot sängkammaren å läsa tills man somnar. SMACK! Tror ni inte att sänglampan dog oxå! Vad e det som händer!? |#%%##%% !!!!

Tur att man har sin upplysta padda nu Så man kan lugna ned sig å läsa lite på 99

Ursprungligen av Piggelin:

WTF!? Kommer hem å tänder i hallen.. Smack! Lampan pajar! A ja, sånt som händer. Tar av mig å klampar in i vardagsrummet, tänder lampan.. Klick, klick? Va f-n! När fan dog den då? Passade genast på att sätta på en skräckis för att ta tillvara på det påtvingade mörkret *gäsp*.. Dags å dra sig mot sängkammaren å läsa tills man somnar. SMACK! Tror ni inte att sänglampan dog oxå! Vad e det som händer!? |#%%##%% !!!!

Tur att man har sin upplysta padda nu Så man kan lugna ned sig å läsa lite på 99

Det var väl inte lågenergilampor? Tänk i så fall på att du måste utrymma bostaden ett dygn och därefter sanera gifterna de sprider.

  • Medlem
  • 2012-02-26 22:36
Ursprungligen av akerstrom:

Det var väl inte lågenergilampor? Tänk i så fall på att du måste utrymma bostaden ett dygn och därefter sanera gifterna de sprider.

Gäller inte det bara om man krossar glaset? Vanlig kortis är väl inte farligt?

Ursprungligen av Dalle:

Gäller inte det bara om man krossar glaset? Vanlig kortis är väl inte farligt?

Jo. Går glaset sönder ska man akta sig.

Ursprungligen av Piggelin:

WTF!? Kommer hem å tänder i hallen.. Smack! Lampan pajar! A ja, sånt som händer. Tar av mig å klampar in i vardagsrummet, tänder lampan.. Klick, klick? Va f-n! När fan dog den då? Passade genast på att sätta på en skräckis för att ta tillvara på det påtvingade mörkret *gäsp*.. Dags å dra sig mot sängkammaren å läsa tills man somnar. SMACK! Tror ni inte att sänglampan dog oxå! Vad e det som händer!? |#%%##%% !!!!

Tur att man har sin upplysta padda nu Så man kan lugna ned sig å läsa lite på 99

Wicked!

Ibland får man känslan av att hela världen är fylld av idioter. Och precis när man släppt det och kommit på att "så är det inte", så kommer det någon idiot och får en att tveka igen! FAN va arg jag blir!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-28 19:20

Spelade innebandy med jobbet igår..

Fick en rejäl tackling på njuren, ont som fan!!

Samt knäckte min näsa.. AAAAJJJJ

Hos läkaren så pratar jag då med läkaren om min bröstkorg som också gör ont. Jo, då visar det sig att jag även har en spricka i revbenet...

Grrrr

Ursprungligen av Cokey:

Spelade innebandy med jobbet igår..

Fick en rejäl tackling på njuren, ont som fan!!

Samt knäckte min näsa.. AAAAJJJJ

Hos läkaren så pratar jag då med läkaren om min bröstkorg som också gör ont. Jo, då visar det sig att jag även har en spricka i revbenet...

Grrrr

Allt blir bättre på ett par dagar - utom revbenet. haft ett antal av i mina dagar.
Efter 7-10 dagar gör det som ondast....

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-02 14:46
Ursprungligen av Goflorp:

Allt blir bättre på ett par dagar - utom revbenet. haft ett antal av i mina dagar.
Efter 7-10 dagar gör det som ondast....

Kan ju bara intyga att bryta näsan gör jävligt ont.

MEN att dra den rätt gör triljoner gånger ondare, även med lokalbedövning.. Jisses vilken smärta.. Hade nog hellre fött ett barn. (skämt åtsido, tror det gör ondare).

Skulle vara intressant med lite statistik på jobb-innebandy. Den rena samhällsnyttan gällande motion kontra trasiga korsband.

Att upptäcka att lönen inte kom in när den skulle, i fredags, borde väl kvalificera för ngt att bli sur på. Jag blev uppmärksammad på det genom ett mail från internetbanken som informerade om att en räkning inte kunde betalas - Radio(o)tjänst...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Att upptäcka att lönen inte kom in när den skulle, i fredags, borde väl kvalificera för ngt att bli sur på. Jag blev uppmärksammad på det genom ett mail från internetbanken som informerade om att en räkning inte kunde betalas - Radio(o)tjänst...

Det är surt.

Jag har en låg tröskel för att bli förbannad på allehanda tomtar, smurfar och annat trolltyg som kommer till vårt fina forum och slänger upp säljesannonser och allehanda intelligensbefriade inlägg, men alldeles särskilt härsken blir jag på folk som inte fattar när de passerar gränsen. I den här annonsen http://www.99.se/kopes-saljes/293406-riktigt-shysst-iphone-headset-obs-helt-nya-i-europa.html#post2055368 vill medlemmen sälja en produkt som han på ett misstänkt vis höjde till skyarna för sina fantastiska egenskaper i tråden om bättre headset till iPhone. Hoppsan, visade sig att tomten ifråga säljer produkten ifråga. Hans inlägg togs så klart bort. Nu har fanskapet mage att lägga upp en vanlig säljesannons istället. Kolla in Ifeelu - Oktan Konsult och kolla sen på allabolag.se vem som ligger bakom. Sen kan ni kolla mrmagic900's profil och kolla namnet som telefonnumret är registrerat på. Hoppsan hejsan! KÖP ANNONSPLATS!

Ursprungligen av pmarriott:

Jag har en låg tröskel för att bli förbannad på allehanda tomtar, smurfar och annat trolltyg som kommer till vårt fina forum och slänger upp säljesannonser och allehanda intelligensbefriade inlägg, men alldeles särskilt härsken blir jag på folk som inte fattar när de passerar gränsen. I den här annonsen http://www.99.se/kopes-saljes/293406-riktigt-shysst-iphone-headset-obs-helt-nya-i-europa.html#post2055368 vill medlemmen sälja en produkt som han på ett misstänkt vis höjde till skyarna för sina fantastiska egenskaper i tråden om bättre headset till iPhone. Hoppsan, visade sig att tomten ifråga säljer produkten ifråga. Hans inlägg togs så klart bort. Nu har fanskapet mage att lägga upp en vanlig säljesannons istället. Kolla in Ifeelu - Oktan Konsult och kolla sen på allabolag.se vem som ligger bakom. Sen kan ni kolla mrmagic900's profil och kolla namnet som telefonnumret är registrerat på. Hoppsan hejsan! KÖP ANNONSPLATS!

Snyggt deckarjobb!
Kan du nu börja ge fan i att bara twittra på engelska om fylla och sprit så skall du få en kram när vi ses!

Ursprungligen av Goflorp:

Snyggt deckarjobb!
Kan du nu börja ge fan i att bara twittra på engelska om fylla och sprit så skall du få en kram när vi ses!

Det är twitter. Är inte det vad det är till för?

Edit: Kollade just. Jag har inte skrivit ett enda tweet om sprit på hela dagen. Däremot ett om kaffe.

Senast redigerat 2012-03-01 23:12

inbrott på kontoret.... fuck.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-01 10:54
Ursprungligen av martinator:

inbrott på kontoret.... fuck.

Surt sa räven.

Jävla tråkigt .

Hoppas det löser sig någorlunda i slutänden.

Ursprungligen av martinator:

inbrott på kontoret.... fuck.

Låt mig gissa, skador för 50 000:- och värdet på det stulna 500:-?

Bevaka tråden