Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blocketbedrägerier

Tråden skapades och har fått 318 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-10-12 17:03

I vanliga fall brukar vi prata om ovanligt billiga datorer som är misstänkta bedrägerier. Men här har vi något åt det motsatta hållet.
Eller vad sägs om en Macbook från 2006 med Core Duo, 2GB minne och 320GB HDD för 6870? Men det är klart, på köpet får man ju original 10.4.11 och 3 månaders garanti....

MacBook 13-tum/2.0GHz ICD/2GB/320GB/AP/BT/SD/ | Stockholm | Blocket

Kanske inte bedrägeri, men ocker ligger nära till hands.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-10-12 17:06

Företagsannons minsann
Men visst känns lite lite mysko på något sätt.

Ursprungligen av Dalle:

I vanliga fall brukar vi prata om ovanligt billiga datorer som är misstänkta bedrägerier. Men här har vi något åt det motsatta hållet.
Eller vad sägs om en Macbook från 2006 med Core Duo, 2GB minne och 320GB HDD för 6870? Men det är klart, på köpet får man ju original 10.4.11 och 3 månaders garanti....

MacBook 13-tum/2.0GHz ICD/2GB/320GB/AP/BT/SD/ | Stockholm | Blocket

Kanske inte bedrägeri, men ocker ligger nära till hands.

Ursprungligen av Dalle:

men ocker ligger nära till hands.

Ocker är det väl mest när man inte har något val. I det här fallet så kan man låta bli, köpa någon annan.

Som när jag letar El Camino på Blocket, alla som jag vill ha är löjligt dyra, men jag har lite svårt att anklaga dem för något...

iPhone 4S på Telia haha snacka om lurendrejeri på Blocket

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-18 17:17
Ursprungligen av @ndreas:

Man blir så trött samt undrar vilka muppar som sitter och granskar och släpper igenom dylika annonser som uppmanar till lurendrejeri.

Nej blocket och tradera sätt er personal på skolbänken och utbilda dom i säkerhet och förebyggande åtgärder och kanske med lite sunt förnuft inbakat ?

Ursprungligen av @ndreas:

Har anmält den. Bra om fler gör samma sak.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-18 17:42
Ursprungligen av @ndreas:

Bilden visar inte ens en 4S, utan en vanlig 4.

Ursprungligen av Vassius:

Bilden visar inte ens en 4S, utan en vanlig 4.

Han vet ju ändå vad han skrivit och specen påvisar ju inte en iPhone 4 utan en iPhone 4s

Flyttade hit inlägg #244 och #245. Behövs inte en ny tråd när vi redan har en samlingstråd med bedrägerier/lurendrejeri på Blocket.

/Mod

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-30 02:17

Sökresultat från Fyndhuset_ - Tradera.com

Tradera kör någon special kampanj med "Fyndhuset" - passa på att fynda

En kille som tydligen har bra personal rabatt i sin Apple butik i USA som kör svenska stickers på tangentborden och skickar senaste bärbara alstren hem till svedala med rejäl vinst och fina provisioner till tradera . värden 100000 kr + .

Missbruk av varumärke kanske - vad skulle Apple säga om det ?

Ursprungligen av CUBEIS:

Sökresultat från Fyndhuset_ - Tradera.com

Tradera kör någon special kampanj med "Fyndhuset" - passa på att fynda

En kille som tydligen har bra personal rabatt i sin Apple butik i USA som kör svenska stickers på tangentborden och skickar senaste bärbara alstren hem till svedala med rejäl vinst och fina provisioner till tradera . värden 100000 kr + .

Missbruk av varumärke kanske - vad skulle Apple säga om det ?

Hur menar du med specialkampanj? Det är bara en vanlig användare som lagt upp ett antal annonser.
Han jobbar i en elektronikbutik står det, inte i en Apple store.

Jag tycker dock det verkar lite skumt..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-30 11:25
Ursprungligen av keptang:

Hur menar du med specialkampanj? Det är bara en vanlig användare som lagt upp ett antal annonser.
Han jobbar i en elektronikbutik står det, inte i en Apple store.

Jag tycker dock det verkar lite skumt..

Var det så svårt att förstå min underton

Den kampanjen var lite satiriskt menat hallå- lite skumt är nog ordet och var min mening om du läser lite mellan raderna.

Elektronikbutik- Appleåterförsäljare eller inte, tycker inte att Tradera ska hjälpa till och lägga upp ett 10 -tal heta Apple objekt för 100000 kr överhuvudtaget samtidigt - tycker att det räcker med att sälja en styck macbook Pro i7 för 20000 kr, och se till att han levererar den och så vidare om det nu överhuvudtaget är okey ?

Visst kan man få personal rabatt, den rabatten är skratt retande på Apple produkter alla fall i Sverige, men att få personal rabatt om och om igen på 20-30-40-50 datorer rimmar dåligt enligt mig. Betalar man sen tull och avgifter så kan det väl inte bli så stor vinst kvar även om valutavinsten är det primära för denna smurf. Men datorerna är inte gratis i inköp i USA.

Detta är nog oregistrerade datorer som kommer från någon borttappad transport av något slag om jag får gissa.

Min poäng var ju missbruk av varumärke, och perfekt att kränga iväg ett 100 tal macdatorer på en annan marknad långt borta från hemma marknaden.

Så less bara på tradera som bara har sin provision i tankarna på alltid 100 kr, från 1500 kr fsg objekt och uppåt. Dom är helblinda och upplåter bara en handelsplats som det heter- ägaren ebay klappar bara i händerna när omsättningen/vinsten skjuter i höjden.

Varför inte ta och satsa mer på säkerheten tradera - ta lite av vinst pengarna och se till att man har personal på plats under helgerna då de flesta bedrägerier äger rum- samt ha ett 10 tal extra personal som sitter och granskar heta Apple produkter (iphones-macbookar-ipades mm) som är väldigt lukrativta att kränga av. Det finns alltid en stor efterfrågan för både bättre begagnat och nytt, eftersom nya hederliga Apple objekt på hemmamarknaden kostar plenty för en vanlig svenssons plånbok.

Senast redigerat 2011-10-30 11:44
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-30 10:52

Att stickersen gör tangenterna apfula är bara det skäl att betala någon tusenlapp extra. Jag betalar gärna för trygghet och för att slippa stå ut med halvmesyrer. Vill man köpa det billigaste, kompromissa och göra klipp kan man lika väl köpa en PC.

Ursprungligen av CUBEIS:

Sökresultat från Fyndhuset_ - Tradera.com

Tradera kör någon special kampanj med "Fyndhuset" - passa på att fynda

En kille som tydligen har bra personal rabatt i sin Apple butik i USA som kör svenska stickers på tangentborden och skickar senaste bärbara alstren hem till svedala med rejäl vinst och fina provisioner till tradera . värden 100000 kr + .

Missbruk av varumärke kanske - vad skulle Apple säga om det ?

Ursprungligen av ibish:

Att stickersen gör tangenterna apfula är bara det skäl att betala någon tusenlapp extra. Jag betalar gärna för trygghet och för att slippa stå ut med halvmesyrer. Vill man köpa det billigaste, kompromissa och göra klipp kan man lika väl köpa en PC.

Eller om man vill ha garanti.
Hur ska han kunna ge 1 års garanti?
Hur gör han med europeiska strömkablar?

Det där luktar skumt som sagt..

Var lite svårt att förstå iaf för mig då du skriver att han jobbar i en Apple store t.ex.

Men ok nu förstår jag vad du menar och håller med.

Här vi något som känns lite tvärtom.. Han vill köpa en MBP 2011 för 3000-6000:-, gärna ny.

Ursprungligen av ChibiChibiUsagi:

Här vi något som känns lite tvärtom.. Han vill köpa en MBP 2011 för 3000-6000:-, gärna ny.

Det där är ju en annons som vänder sig direkt till tjyvar.....

Ursprungligen av Goflorp:

Det där är ju en annons som vänder sig direkt till tjyvar.....

Precis vad jag tänkte!

Jag har en Mac annons ute och med tanke på skambuden jag får så kan jag bara gissa att folk tror att den är stulen...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-07 12:00
Ursprungligen av Goflorp:

Det där är ju en annons som vänder sig direkt till tjyvar.....

Klockren analys där. Tjyv och rackarspel på låg nivå.

Man skulle kontakta smurfen och reta honom lite, och säga att man har ett alster till salu för 2000 kr men upplysa om att 10 intressenter redan hört av sig, och sedan uppge ett "dyrt" betalnummer som automatiskt svarar och ger lite goa diffusa svar .

Senast redigerat 2011-12-07 16:41

Rätt smart egentligen att sätta ut en annons i stil med "Köper dator, max 5000:-, kontant, inga frågor"...

Har nog nämnt om en kompis som har en kille som kommer och knackar på och vill sälja prylar vid dörren ur en hockeybag...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-08 18:55
Ursprungligen av Goflorp:

Rätt smart egentligen att sätta ut en annons i stil med "Köper dator, max 5000:-, kontant, inga frågor"...

Har nog nämnt om en kompis som har en kille som kommer och knackar på och vill sälja prylar vid dörren ur en hockeybag...

Hockey utrustning då förmodar jag opppsss blandade nästan ihop trådarna där

Senast redigerat 2011-12-08 20:37
Ursprungligen av CUBEIS:

Hockey utrustning då förmodar jag opppsss blandade nästan ihop trådarna där

Javisst, Apples gamla PUCK-mus !

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-12-08 20:05

Kan nämna att jag själv, blåögd som jag var, blev blåst för över 1 år sedan.

För en vecka sedan låg det ett brev från polisen om att åklagaren nu har beslutat att gå vidare med årendet till rättegång. Kan nämna att jag lyckades, på olika vägar, få fram namn och adress på den som blåste mig. Inget jag vill utveckla....

Jag tror att jag ska åka till rättegången även om jag inte blir kallad som målsägare.

Hoppas det går vägen Chubben.

Ursprungligen av Kokosnöt:

Inte lär man få någon iPad 2 iaf om man skickar pengar till den nissen.

Ursprungligen av keptang:

Inte lär man få någon iPad 2 iaf om man skickar pengar till den nissen.

Numret finns dock på hitta.se. Man kan givetvis kolla i personregistret om det matchar. Men lite fishy är det.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Numret finns dock på hitta.se. Man kan givetvis kolla i personregistret om det matchar. Men lite fishy är det.

Yep, men någon Tobbe använder numret enligt andra annonser.

Är det inte bedrägeri är det synd om säljaren

Ursprungligen av macwitty:

Är det inte bedrägeri är det synd om säljaren

Han vann en iPad, då det ät det väl inte synd om honom?

Bevaka tråden