Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kritik på radiokanal-hemsida

Tråden skapades och har fått 119 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-13 23:01

Nej jag har inte gjort det...tänkte försöka vara den proffsigare av oss och låta bli sånt.. Kanske ska försöka få hjälp av någon "kunnig"

Ursprungligen av ledin:

Nej jag har inte gjort det...tänkte försöka vara den proffsigare av oss och låta bli sånt.. Kanske ska försöka få hjälp av någon "kunnig"

Jamen, kan de inte gå in då och stänga dig ute?

Jag hade aldrig släppt på kontrollen.
Sluta sitt och tyck du skall vara en gentleman när du fightas mot pungsparkare.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-13 23:09
Ursprungligen av Goflorp:

Jamen, kan de inte gå in då och stänga dig ute?

Jag hade aldrig släppt på kontrollen.
Sluta sitt och tyck du skall vara en gentleman när du fightas mot pungsparkare.

För sent, de måste ha raderat mitt konto nu för jag får inget nytt lösenord nu... Så va fan ska man göra nu?

För liv då.
Skicka räkning på 2500 och driv skiten ända till tingsrätten, de har ju förklarat krig.
Dessutom är det ju egenmäktigt förfarande, de har ju tagit din website - de har ju inte betalat för den.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-13 23:58

Ja nånting ska definitivt göras...det här ska de bara inte få komma undan med

Sjukt dålig stil. Om de väl kommer att betala borde det kosta dubbelt!

Verkar inte finnas några gränser för hur illa vissa beter sig. Hoppas deras radiokanal blir en stor flopp. Antar att radiokanalen kommer att stängas ned efter de vägrat betala STIM-pengar

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-14 00:14

Hehe precis
Men vad är mitt nästa steg rent konkret tycker ni? Vad skulle en reklam/webbyrå göra i en sån här situation?

Kräv att

a) Få kontroll över DIN sida (de har ju fan inte betalt den). Får du inte det blir det tingsrätten.

b) få betalt för det jobb du utfört.

Vill de ha med dig att göra framöver så betalar de dina 2500:-

När du fått betalt så ber du dem dra åt helvete. Du får nog sluta vara en Gentleman i det här, och det NU.
Att du släppte kontrollen på sidan till dem var att förlora ett trumfkort. Det var enbart dumt gjort.
Annars hade du ju kunnat radera den redan ikväll.

Fan vet om inte jag hade gjort det, enbart för nöjet att se dem bli långa i synen.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-14 00:25
Ursprungligen av Goflorp:

Kräv att

a) Få kontroll över DIN sida (de har ju fan inte betalt den). Får du inte det blir det tingsrätten.

b) få betalt för det jobb du utfört.

Vill de ha med dig att göra framöver så betalar de dina 2500:-

När du fått betalt så ber du dem dra åt helvete. Du får nog sluta vara en Gentleman i det här, och det NU.
Att du släppte kontrollen på sidan till dem var att förlora ett trumfkort. Det var enbart dumt gjort.
Annars hade du ju kunnat radera den redan ikväll.

Fan vet om inte jag hade gjort det, enbart för nöjet att se dem bli långa i synen.

Nae radera den kunde jag inte göra, då hade jag behövt komma in på FTPn. Men å andra sidan hade jag ju kunnat göra den oigenkännelig
Det är skrämmande vad de kan göra för att få som de vill...

Återigen, TACK underbara människor för att ni finns!

Ursprungligen av ledin:

Nae radera den kunde jag inte göra, då hade jag behövt komma in på FTPn. Men å andra sidan hade jag ju kunnat göra den oigenkännelig
Det är skrämmande vad de kan göra för att få som de vill...

Återigen, TACK underbara människor för att ni finns!

Men DÅ SÅ.
Nu är det dags bli elak då.

Byt ut deras hemsida mot "Den här hemsidan är ännu ej uppe eftersom de inte betalt den"

Var tydlig, snäll och trevlig.

Byt ALLA PW som du kan hitta på den sedan så att de INTE kan gå in och ändra tillbaka.

SEDAN kandu kontakta dem och säga att antingen får du dina pengar eller så får den se ut så.

Vem äger domännnamnet? Står det på dig? SLÄPP INTE DET IFRÅN DIG då.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-14 10:16
Ursprungligen av Goflorp:

Men DÅ SÅ.
Nu är det dags bli elak då.

Byt ut deras hemsida mot "Den här hemsidan är ännu ej uppe eftersom de inte betalt den"

Var tydlig, snäll och trevlig.

Byt ALLA PW som du kan hitta på den sedan så att de INTE kan gå in och ändra tillbaka.

SEDAN kandu kontakta dem och säga att antingen får du dina pengar eller så får den se ut så.

Vem äger domännnamnet? Står det på dig? SLÄPP INTE DET IFRÅN DIG då.

Nej alltså det var vad jag kunde ha gjort när jag var inne, men nu kommer jag ju inte in längre, alltså kan jag inte göra något. De har full kontroll på hemsidan, och jag lär ju inte få några pengar nu...
Domännamnet äger dom.

Alla som läser denna tråd borde maila till dem som är ansvariga (epostadresser finns på sidan) och skälla lite. Men risken är väl att vi sätter ledin i skiten. Hade varit kul med ett 4chan:esque litet upplopp

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-14 00:38

Hehe vore underbart! Men jag säger till när ni får göra det
I det sista mailet berättade jag att jag varit i kontakt med en reklambyrå och skrev hur de hade sett på det hela. Jag fick till svar att det här var en deal mellan oss och hade inte något med reklambyrån att göra, men nu visste dom att de aldrig skulle vända sig till den reklambyrån ^^

Vi håller oss tills vi vet hur det fortskrider.

Jag skulle tro att någon reklambyrå som läst denna tråd inte skulle vilja ha Radio Boom som klienter hursomhelst

Då så, lägg locket på, gå hem. Gråt. Gå vidare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-14 10:54
Ursprungligen av Goflorp:

Skicka räkning på 2500:-

Betalar de INTE så skicka påminnelse etc.

be om handräckning med fogden. ( Här betalar 95% )

Blir det tingsrätten frågar de "Har xxx varit dä roch gjort jobbet?" "ja..."
" så bra, betala då".

Sett tre sådana ekeonomiska ärenden avgöras av Tingsrätten, man hinner knappt sätta sig ner....

Goflorps råd från tidigare gäller fortfarande.

– Bara gört

/Tangen

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-14 15:28

Nae men det är väl ingen idé att göra något...jag kan nog inte bevisa att jag blivit lovad pengar.
Dessutom kontrollerade jag nu på min egna hemsida att om man i Wordpress tilldelar en användare rollen Editor, så kan man inte komma åt att redigera användare. Alltså måste de ju typ ha hackat sig in och fixat.

Man är ju nästan lite rädd för att de ska göra något med min hemsida / dator..

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-14 23:06
Ursprungligen av ledin:

Man är ju nästan lite rädd för att de ska göra något med min hemsida / dator..

Det kanske är dags att börja köra med password generator...

Jag är hemskt ledsen om jag är okunnig inom ämnet men kan inte du anmäla till One.com på något sätt att de otillbörligen har tillförskaffat sig tillgång till administratörskontot? Ligger Wordpress endast på den servern eller är det ett konto man skaffar how Wordpress? I så fall kan du ju anmäla det där.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-14 23:16
Ursprungligen av imaster:

Det kanske är dags att börja köra med password generator...

Jag är hemskt ledsen om jag är okunnig inom ämnet men kan inte du anmäla till One.com på något sätt att de otillbörligen har tillförskaffat sig tillgång till administratörskontot? Ligger Wordpress endast på den servern eller är det ett konto man skaffar how Wordpress? I så fall kan du ju anmäla det där.

De knäckte ju Wordpress auto-genererade lösenord (eller hur de gjorde)
Wordpress ligger på den servern, som är deras.

Ursprungligen av imaster:

...att de otillbörligen har tillförskaffat sig tillgång till administratörskontot...

Varför "otillbörligen"? Det är väl deras hemsida och deras konto. Att de byter lösenord, så att konsulten som gjorde hemsidan inte längre kommer in, är väl deras sak.

Men jag tycker fortfarande att konsulten i det här fallet ska ha betalt.

Dock måste jag säga att ju mer man hör, desto mer sandlåda liknar det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-14 18:13

Det är klart att du ska ha betalt, ingen förväntar sig att man gör saker gratis.
Det rimliga vore att du skulle få betalt, och dom måste bevisa att du ska göra det gratis. Det kan inte vara tvärt om.

Fattar dom inte att dom inte kan göra så mycket på sin site utan dig? eftersom du har grundfilerna...

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-14 18:30

Lägga in text och lägga till sidor i undermenyn är väl det enda de kan göra. Bilder kan de väl också lägga in fast det kanske inte kommer se så bra ut, hann ju aldrig testa det.

Men allt känns så planerat, kanske var meningen från början att de skulle försöka få mig till att gå ned på ett mycket lågt pris. Men de fick ju jackpotten = hemsidan gratis.
Dessutom gjorde jag väl fel som skickade en faktura (utan att ha företag)...vem vet, kanske skulle få pengarna svart också? (Om jag nu skulle ha fått pengar)

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-15 08:16

Men jag förstår inte hur de gjort det, de ska ju inte kunna komma åt mitt konto.
På ett sätt är det skönt att det hela är över och jag slipper dom.

  • Medlem
  • 2010-02-15 08:25

Hur då "över"? Har du lagt ner projektet att få betalt?

Man kan ju inte vara egen företagare och så konflikträdd som du är.
I så fall kommer det här inte vara sista gången du får stryk.
Du kanske borde lägga ner hela skiten och skaffa dig en trygg liten anställning någonstans?

Nej, du skall ha betalt för det arbete du gjort. Punkt.
Sätt dig ner, skriv en faktura, skicka iväg.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-15 08:44

Jag har ju som sagt inget företag, inget avtal, inget skriftligt förutom mail-konversationer. Jag skickade ju en faktura, men det får man väl inte som privatperson?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-15 08:57

Du får skicka faktura som privatperson, om du börjar arbeta på hobbybasis på sidan av ditt vanliga jobb. Det tas sedan upp i självdeklarationen, om det blir för mycket "Hobby" så starta ett Enskilt Bolag.

Vadå konflikträdd? Tycker jag inte, men jag tycker att du ska fortsätta hävda din rätt.
Gör som goflorp beskrev tidigare, gör det NU, vänta inte - dom kommer inte att betala utan påtryckningar. Att det sedan är en struntsumma spelar ingen roll - det är i alla fall dina pengar - inte deras.

/Tangen

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-15 10:13

Okej, så jag gjorde inget fel som skickade faktura då och den "gäller på riktigt"?
Goflorp pratar ju om tingsrätt, men det kostar väl en slant också? Det är ju inte att tänka på för en fattig student...som tar sig an ett jobb åt gamla kompisar för att få en slant extra...

Förfallodatumet jag satte på fakturan är 22/2, alltså om en vecka. Men å andra sidan valde de ju att avbryta samarbetet, vilket jag sa skulle leda till att hemsidan tas bort, vilket jag nu inte kan göra...

De har ju kontakter med mer kunniga företagare, så risken finns att de har en fälla till gillrad åt mig. (Eller har jag bara gått och blivit paranoid? )

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-15 10:17

Kan tillägga att de nu även lyckats komma in i källkoden till mitt template och tagit bort att det är jag som gjort hemsidan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-15 10:18

Det finns ingen fälla, dom vill inte dega - så enkelt är det. Du har rätt att skicka fakturor från dig som privatperson under ett helt år utan att formellt bilda ett EB.

Om fakturan inte har betalats så måste du vänta tills den förfaller, + typ 8, 10 dagar sen inkasso, sen handräckning via KF det kostar 400 tror jag. Sen måste dom bestrida din fodran, och då måste du gå till tinget, om dom inte bestrider din fodran på 10 dagar - så måste dom betala - och det ser KF till.

/Tangen

Bevaka tråden