Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini and something Huge soon

Tråden skapades och har fått 150 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Med tanke på formfaktorn: blir nya Mac mini lika stor som den gamla?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Med tanke på formfaktorn: blir nya Mac mini lika stor som den gamla?

Jag hoppas det, och verkar vara hyffsat ensam om det. Är verkligen ett fan av nuvarande design!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-03 11:41

Apple store ligger nere i Asien mfl länder. Det verkar som detta rykte har verklighetsanknytning. Bara inte Apple går ochh prisjusterar de svenska priserna, fn är Sverige billigast i Europa på Macar om man tar hänsyn till växelkursen.

Ursprungligen av depulse:

Bara inte Apple går ochh prisjusterar de svenska priserna, fn är Sverige billigast i Europa på Macar om man tar hänsyn till växelkursen.

Det är väl högst troligt att svenska Apple gör det tyvärr, kronan har ju störtdykt mot dollarn. Alla ville ju att Apple skulle justera ner priserna när dollarn var svag, så då får man ta konsekvensen att Apple justerar upp när dollarn är stark.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-03 15:01
Ursprungligen av Adrian B:

Det är väl högst troligt att svenska Apple gör det tyvärr, kronan har ju störtdykt mot dollarn. Alla ville ju att Apple skulle justera ner priserna när dollarn var svag, så då får man ta konsekvensen att Apple justerar upp när dollarn är stark.

Tyvärr hade jag rätt. 9000 för en Mini?:'(

Vem kommer betala dessa priser?

Applestore nere! Så nu kanske det smäller

6800 kan jag nog punga ut. Nice med 2 skärmar. Blir till att skaffa en till 24" i så fall o uppgradera till 4gb minne.

stämmer, också bokstavligen:)

Till alla er som var bombsäkra på att
"det inte var apple att ha fem usb"
"det inte var apple att ha använda TVÅ display-interface"

IN YOU FACE INTERFACE!

Ursprungligen av PeeMaN:

Till alla er som var bombsäkra på att
"det inte var apple att ha fem usb"
"det inte var apple att ha använda TVÅ display-interface"

IN YOU FACE INTERFACE!

Sant, men det känns fortfarande väldigt olikt Apple.

Ok, nya minin är här även om det blev senare än "soon". Men vad hände med det andra, "something huge"? För inte har vi väl sett något "in true Apple style, completely a secret...it’s gigantic and will make your mouth drop in a way that doesn’t involve yawning", för att citera trådskaparens källa?

Nej, jag tror inte de syftade på prishöjningen. Förmodligen var det bara lösa spekulationer.

Ursprungligen av M. Sundbom:

Jo, men så är ju Adrian B ett anagram av Da' Brain...

Ni är för roliga

Ursprungligen av M. Sundbom:

Ok, nya minin är här även om det blev senare än "soon". Men vad hände med det andra, "something huge"?

Det ryktet var nog aldrig sant skulle jag tro (och det var vad jag trodde också).

Det beror väl på vad man värdesätter. För många är de nya prollarna i Mac Pro "huge".

Men inte så ovanligt att produktbilder är photoshopade för att få lite bättre harmoni. Samtidigt så är det säkert någon anledning till hur luftflödet är vinklat i verkligheten.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-03-04 09:34

Med "something huge" var det väl prislapparna man avsåg.

Ursprungligen av Macus:

Med "something huge" var det väl prislapparna man avsåg.

Fast jag tror inte de som hittar på rykten har så god koll på den fullkomligt usla kursen som svenska kronan haft senaste halvåret...

  • Oregistrerad
  • 2009-03-04 15:27

Men vart tog Hugo... f'låt "huge" vägen då? ser inget omvälvande ännu med det här släppet.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-03-12 00:08

Idag släppte Apple "something small" d v s nya iPod Shuffle.

Men att den snackar till användaren är kanske "huge" för somliga.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-03-12 12:13

Jag tycker det är rätt märkligt att folk köper Shuffle övht. Typiskt skvalmusiklyssnande.

Ursprungligen av planB:

Jag tycker det är rätt märkligt att folk köper Shuffle övht. Typiskt skvalmusiklyssnande.

Eh, vad har skvalmusik med en shuffle att göra?

Jag har en shuffle som jag använt när jag cyklat, åkt skidor mm. Men inte f*n är det skvalmusik på den!

Eller menar du att bara för att man använder slumpad spelordning så blir det automatiskt skvalmusik? Då tror jag du har en väldigt skev uppfattning om vad skalmusik innebär.

Jag älskar slumpad spelordning, jag använder det i princip hela tiden, vare sig jag lyssnat på iPod, iTunes, Spotify osv. Det är därför tjänster som webbradio och last.fm (eller Genius-funktionen i iTunes) är så underbara, för att man inte alltid vet exakt vad som ska komma, för att upptäcka och återupptäcka ny och gammal musik.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-03-12 15:46
Ursprungligen av Adrian B:

Eh, vad har skvalmusik med en shuffle att göra?

Snarare det där att det inte spelar någon roll vad som spelas. Personligen blir jag aldrig sugen på att lyssna på musik i största allmänhet utan sugen på en speciell låt eller speciell artist.

Smaksak, förstås, men jag är helt inkompatibel med shuffle-lyssnande.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-12 17:29
Ursprungligen av planB:

Snarare det där att det inte spelar någon roll vad som spelas. Personligen blir jag aldrig sugen på att lyssna på musik i största allmänhet utan sugen på en speciell låt eller speciell artist.

Smaksak, förstås, men jag är helt inkompatibel med shuffle-lyssnande.

Shufflen är genialisk. Den får en att upptäcka musik som man inte visste att man hade, bara plugga in den i datorn och välj "autofyll", börja lyssna och bli överraskad. Visst, ibland kommer det nån riktig skitlåt men då skippar man förbi den och gör en mental notering att radera den från sitt bibliotek.

Tyvärr bytte jag bort min shuffle mot en snowboard till min fru. Jag saknar den fortfarande trots att jag har både iPhone och Nano.

Ursprungligen av planB:

Snarare det där att det inte spelar någon roll vad som spelas. Personligen blir jag aldrig sugen på att lyssna på musik i största allmänhet utan sugen på en speciell låt eller speciell artist.

Ja på den punkten är man förstås olika helt enkelt. Men nu vet du varför folk köper shuffle, och det är inte för skvalmusik. Men hur upptäcker du ny musik när du bara lyssnar på sådan du redan känner till?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-03-12 21:58
Ursprungligen av Adrian B:

Ja på den punkten är man förstås olika helt enkelt. Men nu vet du varför folk köper shuffle, och det är inte för skvalmusik. Men hur upptäcker du ny musik när du bara lyssnar på sådan du redan känner till?

Det där förstod jag inte riktigt. Den musik jag stoppar i mobilen är sådan jag redan skaffat. Ny musik söker jag på nätet i form av myspace, tips och annat.

Jag vill helt enkelt bestämma vilken musik jag vill lyssna på, och välja shuffle när jag i så fall vill det.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-03-12 14:15

Jag kommer ihåg när Audi Quattro lanserades. Den var ju jättefräck tills man satte sig i den och den sa "Fasten seatbelts" med en spökröst. Hur kul är det att höra varje dag när man ska åka till jobbet? Det blir nog samma sak med Shuffle. Till slut tröttnar man att lyssna på robotrösten.

Men en kul grej var ju att rösten skiljer sig beroende på om man synkar den med en Mac eller en PC. Synkar man med Macen så är det en mansröst och synkar man den med en PC så är det en kvinna. Av det kan man kanske dra slutsatsen att det är mest män som använder PC, och att det är kvinnor och bögar som använder Mac.

Ursprungligen av Macus:

Jag kommer ihåg när Audi Quattro lanserades. Den var ju jättefräck tills man satte sig i den och den sa "Fasten seatbelts" med en spökröst. Hur kul är det att höra varje dag när man ska åka till jobbet? Det blir nog samma sak med Shuffle. Till slut tröttnar man att lyssna på robotrösten.

Du inser att rösten bara talar om artist och titel när man trycker på knappen, va? Alltså inte hela tiden.

Something huge kan vara iPhone OS 3.0?

Ursprungligen av henkebarn:

Something huge kan vara iPhone OS 3.0?

Tror du det? Vad skulle det i så fall vara som kan betecknas som huge? Knappast copy/paste liksom.. Men det är ju möjligt att Apple gjort något som fullständigt kommer att blåsa skallen av oss, det har de ju gjort förr..

När kommer Apples egna TV? (somethings Huge)

Tänkte skriva kort om något som bara måste komma från Apple inom en snar framtid.

Vi vet alla att apple är en hårdvaru leverantör som gör riktigt bra mjukvara. Apples största vinst ligger som bekant i hårdvaran.

Apple gjorde ju ett enormt steg för mobil industrin med iPhone när det gäller att uppdatera mjukvaran i mobilen. Visst har det finnits tidigare men majoriteten av människor uppdaterade inte sin mobils mjukvara men med iPhone så förändrades ju detta.

idag finns ju dock Apple TV men vinsten på hårdvaran är ju inte så stor som den skulle kunna vara .

Om Apple lanserar en Widescreen TV med snygg design av Jonathan Ive så tror jag Apple kan fåt en STOR fullträff ... det har ju varit på tall länge om something huge från Apple .... En 50 tum Widescreen TV är en ganska "stor" nyhet ...

men det är dock inte här som jag tror Apple kan göra den riktiga fullträffen . Idag är det liksom med mobil industrin INTE en självklar het att man regelbundet uppdaterar sin mjukvara i platt-tv:n ... om Apple släpper en TV så lär just detta att regelbundet uppdatera TV:ns mjukvara bli någon nytt och intressant .. precis som vad iphone gjorde med mobilindustrin ..

http://www.appleinsider.com/articles/09/03/12/apple_exploring_magic_wand_controller_for_next_gen_apple_tv.html

Bevaka tråden