Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini and something Huge soon

Tråden skapades och har fått 150 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bara dom hostar fram nåt som kan spela HD snart så är jag nöjd

Underbart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-02 12:41

Det kommer mer!

Nya processorer, Nehalem Xeon, till Mac Pro 29 mars:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=644853

Ny Mac Mini. Believe.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-02-03 18:49

Tacka vet jag noname-PC. Man behöver aldrig vänta på något - man fyller den gråa burken med det senaste efter behag. Inte ens Dell eller HP håller på med att hålla på prylarna. De skulle uppdaterat en PC mini för ett år sedan.

Ursprungligen av planB:

Tacka vet jag noname-PC. Man behöver aldrig vänta på något - man fyller den gråa burken med det senaste efter behag. Inte ens Dell eller HP håller på med att hålla på prylarna. De skulle uppdaterat en PC mini för ett år sedan.

De som tillverkade mini-kopior ("imini": http://www.99.se/nyhetstips-mac/92645-intel-macmini-flat-imini.html) har redan lagt ner dem...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-02-21 07:17
Ursprungligen av johan_tanying:

De som tillverkade mini-kopior ("imini": http://www.99.se/nyhetstips-mac/92645-intel-macmini-flat-imini.html) har redan lagt ner dem...

Fast Fujitsu-Siemens har haft en mini-PC under en relativt lång tid, och som uppdaterats regelbundet.

http://www.dustinhome.se/pd_5010168393.aspx

Dell hade också en intill alldeles nyligen. Hittar den inte nu.

"Something huge" låter ganska häftigt, även med amerikanska mått. Vi får se om de kan leverera det. Naturligtvis hoppas jag på det, men samtidigt är jag lite tveksam.

Hur som helst vill jag se något av detta inom åtta veckor!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-08 19:10

En uppdaterad Mini hade inte varit helt fel.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-02-08 22:12

Nu snackas det om en storbilds-TV med inbyggd AppleTV-funtionalitet och kanske t o m med DVR.

http://www.appleinsider.com/articles/09/02/05/apple_planning_connected_television_apple_tv_with_dvr_report.html

"Apple planning..." som rubrik, när artikeln handlar om en siare.. förlåt, analytiker som "förväntar" sig en viss typ av produkt inom 2 år.

Nåväl, fortfarande inte omöjligt, men analytiker står inte högt i kurs hos mig dessa dagar.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-02-09 12:26

Det enda som är "something huge" är väntan....

Nu har det ju gått så lång tid att man känner sig dum om man går och beställer en ny mini. Så då går man här och väntar...och väntar...

Bra sagt, Jeppe_E!

Nu har jag fått lite färskt minne till min första PC, så jag kan lindra lite suget för en ny/lätt begagnad iMac!
Den har så fruktansvärd mycket minne nu, att jag är lite osäker ens om jag kan avslöja det … 1 9 2 MHz! *ler*

Dags att börja läsa en bok om Pee Cee för dummies … (fast just min lånebok heter nog inte så …)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-02-11 13:35

Hur är det, om/när Apple uppdaterar mini:n blir det på ett förannonserat event av något slag eller kan det lika väl komma som en blixt från klar himmel på Apples hemsida?

Appleinsider har kommit över en bild som uppges visa den kommande minin. FW800, mini displayport och lite till. http://www.appleinsider.com/articles/09/02/19/photo_of_next_gen_apple_mac_mini_in_the_wild.html

När kommer den då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-19 23:15

Roligt med inläggen på Appleinsider. Så många som är tvärsäkra på att bilden är fejk.
Jag tror det är ett riktigt kort och hoppas att den kommer snart.

Ursprungligen av acke:

Roligt med inläggen på Appleinsider. Så många som är tvärsäkra på att bilden är fejk.
Jag tror det är ett riktigt kort och hoppas att den kommer snart.

Jag håller med dig, jag tror också den är riktigt. Den verkar högst rimlig i alla fall.

Jag tror fortfarande på Mac mini i mars.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-19 23:22
Ursprungligen av Adrian B:

Jag håller med dig, jag tror också den är riktigt. Den verkar högst rimlig i alla fall.

Jag tror fortfarande på Mac mini i mars.

Grattis till 16000 inlägg!
Ja, bilderna på ny mac-hårdvara brukar ju numera dyka upp ca 2 veckor innan de lanseras. Är det då kineserna på golvet får tag på delarna kanske?

Ursprungligen av acke:

Ja, bilderna på ny mac-hårdvara brukar ju numera dyka upp ca 2 veckor innan de lanseras. Är det då kineserna på golvet får tag på delarna kanske?

Det där med två veckor stämde rätt bra.

Kul med alla som skrek "FAKE" på MacRumors

vad är tanken med mini-DVI/DP-kombon egentligen - fattas det någon adapter till något gränssnitt för displayporten...?

kanske hoppas apple sälja dubbelt så många video-adaptrar...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-20 00:38
Ursprungligen av gabriela:

vad är tanken med mini-DVI/DP-kombon egentligen - fattas det någon adapter till något gränssnitt för displayporten...?

Att switchers inte ska behöva köpa en adapter...för...adaptern från mini-DVI till DVI kommer med? Det känns lite skumt det håller jag med om.

Ursprungligen av acke:

Grattis till 16000 inlägg!

Tokigt

Ursprungligen av acke:

Ja, bilderna på ny mac-hårdvara brukar ju numera dyka upp ca 2 veckor innan de lanseras. Är det då kineserna på golvet får tag på delarna kanske?

Ja, det är en bra fråga. Svårt att veta hur mycket tid som behövs mellan start av masstillverkning och lansering. Kanske börjar dom nu, kanske har dom redan hållit på en månad?

Ursprungligen av gabriela:

vad är tanken med mini-DVI/DP-kombon egentligen - fattas det någon adapter till något gränssnitt för displayporten...?

Jag förstår inte frågan riktigt, är det avsaknaden av vanlig DVI som du syftar på? Att Apple har både DVI och DP är ju rätt vettigt eftersom det inte är samma brist på utrymme som på de bärbara. Men samtidigt kanske inte en full DVI får plats. Att Apple kör på mini-DP är ju inte så konstigt eftersom dom bara satsar på mini-DP (och förhoppningsvis blir det en etablerad standard nu).

Ursprungligen av planB:

Om de två bilderna kommer från oberoende källor (hur man nu kan avgöra det iofs) är det säkert att lita på.

Det som gör det troligt i mina ögon är att AppleInsider säger att det stämmer väl med den information de hört sedan tidigare (och dom har ju uppenbarligen några bra källor eftersom dom träffar rätt en del). Samt det faktum att det inte är någon superspännande sak, utan samma gamla Mini med lite nya portar. Fejkade bilder brukar ofta dra till med lite mer fantasifulla saker.

Nu med video på den påstådda nya Mac minin:
http://www.macrumors.com/2009/02/20/video-of-leaked-next-gen-mac-mini/

Ser ut att kunna vara äkta, om det är fejk så är det ambitiöst gjort

Lustigt att så många på MR:s forum verkar tro det är fejk.

Ursprungligen av Adrian B:

Nu med video på den påstådda nya Mac minin:
Video of 'Leaked' Next-Gen Mac Mini? - Mac Rumors

Ser ut att kunna vara äkta, om det är fejk så är det ambitiöst gjort

Lustigt att så många på MR:s forum verkar tro det är fejk.

Håller med om att det ser äkta ut, men jag förstår de som skriver på MacRumors. Känns totalt ologiskt och oappleskt (nytt ord?) att ha både DVI och DP. Less is more gäller ju för Apple och jag förstår inte nyttan med att ha båda utgångarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-21 12:52
Ursprungligen av Adrian B:

Ser ut att kunna vara äkta, om det är fejk så är det ambitiöst gjort

Lustigt att så många på MR:s forum verkar tro det är fejk.

Ja verkligen. I sådant fall är det ett mycket ambitiöst projekt. Ja men de flesta på macrumors.com är så trötta. Kommer med helt orealistiska kommentarer eller skriker fejk på all bara för att kunna briljera om de har rätt. "Well I knew all along..."

Angående två skärmportar, jag hade varit med om de haft en fullsize DVI och sedan också en mDP. Logiskt för alla switchers men nu behövs det ju adapter ändå till mDVI.

Varför snackas det om Windows-maskiner i den här tråden?

Ursprungligen av acke:

Varför snackas det om Windows-maskiner i den här tråden?

Something Huge soon?

Senast redigerat 2009-02-22 01:12
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-22 01:05
Ursprungligen av M. Sundbom:

Something Huge soon?

Lär väl snarare handla om Mac Pro uppdatering.

Ursprungligen av Code Red:

Funderar lite på om det är en begränsning i grafikchipet som gör att de inte kan ha 2 mdp. Inget jag orkar surfa efter nu.

mdp = mini display port?
Ja, men varför skulle en liten sak som Mac mini behöva två stycken skärmportar? Som sagt, makes sense om DVI:n skulle vara en fullsize men nu behövs ju ändå en adapter..

Ursprungligen av acke:

Lär väl snarare handla om Mac Pro uppdatering.

mdp = mini display port?
Ja, men varför skulle en liten sak som Mac mini behöva två stycken skärmportar? Som sagt, makes sense om DVI:n skulle vara en fullsize men nu behövs ju ändå en adapter..

Varför inte? Om utrymmet finns och den inte innebär någon direkt merkostnad så är det väl bara att bjuda på. Minst lika märkligt att det är en extra usb o fw800. Mitt spontana svar är att det inte är switchers man vill blidka utan semipowerusers som inte är så sugna på mac pro (som jag). Dubbla skärmar o möjlighet till mer än 2gb minne är det enda jag saknar på min.

Ursprungligen av acke:

Angående två skärmportar, jag hade varit med om de haft en fullsize DVI och sedan också en mDP. Logiskt för alla switchers men nu behövs det ju adapter ändå till mDVI.
?

Funderar lite på om det är en begränsning i grafikchipet som gör att de inte kan ha 2 mdp. Inget jag orkar surfa efter nu.

Bevaka tråden