Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini and something Huge soon

Tråden skapades och har fått 150 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av gabriela:

det kan vara värt att notera att denna bild *inte* överensstämmer med tidigare 'spionbild'. (jmf luftutblåsen.)

Mycket observant, men det lustiga är att det faktiskt är så i verkligheten också. Alltså att bilden på förpackning inte stämmer med den riktiga Mac mini. Såhär skriver MacRumors om uppackning av nya Mac mini:

The retail box image of the Mini curiously only has 9 vents while the actual product has 10.

båda bilderna var äkta. Rätt udda, men det är värt att tänka på innan man ropar fejk nästa gång. Ibland är det Apple som inte är logiskt...

Ursprungligen av Adrian B:

båda bilderna var äkta. Rätt udda, men det är värt att tänka på innan man ropar fejk nästa gång. Ibland är det Apple som inte är logiskt...

å andra sidan hade de som "genomskådade" photoshopjobbet på lådan också rätt - med tillägget att det var apple själva som photoshoppade!

edit: men apples produktbilder på förpackningarna kanske är (3D/vektor-)illustrationer "rakt av" snarare än foton?

Ursprungligen av gabriela:

edit: men apples produktbilder på förpackningarna kanske är (3D/vektor-)illustrationer "rakt av" snarare än foton?

Det är jag övertygad om att det är. Massor av produktbilder idag är renderingar (med lite handpåläggning i Photoshop eller liknande), ibland tror man inte sina ögon hur verklighetstrogna de kan göra det. Allt från kolsyrat vatten till bilar.

  • Oregistrerad
  • 2009-03-04 15:28
Ursprungligen av Adrian B:

Mycket observant, men det lustiga är att det faktiskt är så i verkligheten också. Alltså att bilden på förpackning inte stämmer med den riktiga Mac mini.

Om jag var Jobs skulle jag garanterat roa mig med att sprida falska rykten.

Nåja, jag väntar med spänning på det som ska vara something huge.

Ursprungligen av AxO:

Men vart tog Hugo... f'låt "huge" vägen då? ser inget omvälvande ännu med det här släppet.

Ursprungligen av Doktor G:

Nåja, jag väntar med spänning på det som ska vara something huge.

Inte för att jag vill förta glädjen av att vänta men jag tror den delen av ryktet aldrig varit äkta.

Jag tror att Apple på allvar jobbar på nya häftiga prylar som den där 1,5 ggr iPhone-grejen som det talas om, men jag tror inte det kommer något nu snart som detta rykte påstod.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror att Apple på allvar jobbar på nya häftiga prylar som den där 1,5 ggr iPhone-grejen som det talas om, men jag tror inte det kommer något nu snart som detta rykte påstod.

Nu när allt fler rykten om en pryl från Apple med 10 tums pekskärm kommit så tror jag att "something huge" kanske skulle kunna vara denna grej. Men då snackar vi hösten och inte alls nu snart.

Så bra, då blir det en ny mac mini i morgon. Hinner levereras lagom till helgen, perfa!

Ja, Macbuidouille är såvitt jag vet inte kända för lösa rykten. Det kan nog stämma!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-02 22:06
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Ja, Macbuidouille är såvitt jag vet inte kända för lösa rykten. Det kan nog stämma!

Faktum är att de helt torrt meddelar att "vi har fått lite information om de maskiner som kommer att annonseras imorgon...".

I deras fall tyder detta absolut på förstahandsinformation om lanseringen.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-03-02 22:49

Spännande.. Minst sagt..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-03 03:05

Fortfarande lite sugen på en benfickemacka .. man kanske ska vänta lite till priserna har stabilicerats kring minin (vänta ett år till) ..

Så var det tisdag!

Känns som att det händer idag, i så fall borde Apple Store gå ner någon gång vid 12-14-tiden.

Ursprungligen av Adrian B:

Så var det tisdag!

Känns som att det händer idag, i så fall borde Apple Store gå ner någon gång vid 12-14-tiden.

Proffsigt att du prickar så rätt!

Ursprungligen av thomasnetboy:

Proffsigt att du prickar så rätt!

Jo, men så är ju Adrian B ett anagram av Da' Brain...

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-03-03 08:58

sitter här på jobbet och uppdaterar alla skvallersidor..
blir nog en mini... (kan iofs köpa den nuvarande modellen för mina ändamål).

Senast redigerat 2009-03-03 09:17

En sådan mac mini med Mini Display Port och programvaran PLEX och EyeTV hybrid usb TV sticka blir nog en underbar media center dator kopplat till min TV.

Hoppas BluRay stödet inte dröjer för länge. Skulle bli väldigt glad om Apple erbjöd SuperDrive + BluRay reader som option.

*Håller tummarna*

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-03 10:20

MB464..snask

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-03-03 10:41

Om allt stämmer så är FW-porten på mini:n den stora överraskningen. Säkert har de tagit intryck av kritiken mot de FW-befriade Macbook'arna.

Ursprungligen av planB:

Om allt stämmer så är FW-porten på mini:n den stora överraskningen. Säkert har de tagit intryck av kritiken mot de FW-befriade Macbook'arna.

Nja jag ser inget samband där. En liten bärbar används generellt sett annorlunda än en stationär. Olika målgrupper, olika behov.

Ursprungligen av planB:

Om allt stämmer så är FW-porten på mini:n den stora överraskningen.

vilket borde betyda att största överraskningen egentligen är att uppdateringen blev så fjuttig.

men det kanske är klokare att satsa på en ordentlig priskapning i stället för 'hårda' uppdateringar i dessa tider...?
man har ju inte heller fått höra något om grafiken i nya imacarna, vilket torde vara högintressant inför 10.6.

edit: på tal om grafiken - specen listar 256/512 MB videominne specifikt för 24-tummaren och uppåt. om det betyder att minsta modellen enbart får klara sig med 128 MB tänker iaf inte jag köpa någon sådan. (eller blir det ett integrerat geforce i den kanske...?)

Ursprungligen av planB:

Om allt stämmer så är FW-porten på mini:n den stora överraskningen. Säkert har de tagit intryck av kritiken mot de FW-befriade Macbook'arna.

Jag håller inte riktigt med. Det finns mycket som tyder på att det var ren platsbrist på MacBook (och MacBook Air) som är en huvudorsak till att det inte kom med där, i förhållande till hur många som använder det.

Dessutom tycker jag den stora överraskningen är två displayportar, varav den ena är "legacy". Minin känns ju inte längre som en switcherdator, så varför mini-DVI är med förstår jag inte riktigt.

Ursprungligen av Capeman:

Dessutom tycker jag den stora överraskningen är två displayportar, varav den ena är "legacy". Minin känns ju inte längre som en switcherdator, så varför mini-DVI är med förstår jag inte riktigt.

Fast det är väl ändå inte så konstigt? Typ 99,99 procent av alla externa skärmar ute i världen har ju DVI och väldigt få har DP än så länge. Det är väl knappast bara switchers som sitter på DVI? Eller är syftar du på att det just är mini-DVI och inte DVI?

Ursprungligen av Adrian B:

Fast det är väl ändå inte så konstigt? Typ 99,99 procent av alla externa skärmar ute i världen har ju DVI och väldigt få har DP än så länge. Det är väl knappast bara switchers som sitter på DVI? Eller är syftar du på att det just är mini-DVI och inte DVI?

Förvisso är det så. Men med tanke på att Apples övriga produktutbud har/kommer att fasa ut denna anslutning (och det finns DVI-adaptrar) så känns det ändå lite o-Appleskt.

Ursprungligen av Capeman:

Förvisso är det så. Men med tanke på att Apples övriga produktutbud har/kommer att fasa ut denna anslutning (och det finns DVI-adaptrar) så känns det ändå lite o-Appleskt.

Jo, men riktigt brutala är inte Apple ändå, trots allt. På de mindre bärbara handlar det om att spara varje millimeter av utrymme. Men på en Mac mini eller andra större datorer är ju inte kravet lika hårt.

Bevaka tråden