Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggrapporter för 99.se version 1.5

Tråden skapades och har fått 146 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 01:14
Ursprungligen av Mikael E:

Är du säker på att du har rätt tidsinställningar, under dina inställningar för forumet? Vad jag kan se är ditt inlägg registrerat prick 01:00

haha, nu känner jag mig bra dum. Har nog pillat lite för mycket under inställningarna idag för visst stod den på GMT nu. Tack för vägledningen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 07:45

När jag ändrade tidszon så försvann alla mina inställningar under "Anpassade"..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 08:46
Ursprungligen av Björnström:

Buggrapportera i projektsystemet i fortsättningen!!

Buggen inlaggd!

Idag verkar inställningar för profilen/forumet och anpassningar för diskussioner försvinna nästan lika fort som jag går in och ändrar igen. Har nog ändrat 3 gånger nu och det fortsätter att försvinna. Nu får ni ta bort den buggen, jag orkar inte mer....

  • Medlem
  • 2009-01-07 08:34

Samma upplevelse som zthee, mina anpassade inställningar för sökning försvann. Sedan verkar det som om bevakning av trådar har slagits på för mig på något märkligt sätt.

  • Medlem
  • 2009-01-07 12:41
Ursprungligen av jgb:

Nu är det postat om detta på flera ställen

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-07 12:56

var inne med en windows 98 igår och lösenordsfältet visas i klar text....

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-01-07 14:25

Jag vet inte om jag är blind eller om det är en bugg.

Men jag vill anpassa Dagens så finns inte Musikprylar säljes och Musikprylar köpes med där, dom vill jag ju kunna stänga av.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 16:32
Ursprungligen av Mija:

Jag vet inte om jag är blind eller om det är en bugg.

Men jag vill anpassa Dagens så finns inte Musikprylar säljes och Musikprylar köpes med där, dom vill jag ju kunna stänga av.

Dito!

  • Medlem
  • 2009-01-07 16:59

Har ni buggrapporterat det? Om inte, gör det här: http://www.99.se/project.php?projectid=1

Röriga menyer

Finn två fel...

Är det bara jag som tycker att det är väldigt yxigt ut med en brun och en grå menyrad som inte sitter ihop? De borde kombineras. Eller också flyttar man länkarna från den bruna menyn till startsidan, där de borde höra hemma.

Skiss på ett luftigare 99Mac utan brun meny bifogas...

Senast redigerat 2009-01-07 17:59

Varför är min uppdaterade avatar i så dålig upplösning? Är det formatet som gör det?

När jag väl hade tagit bort allt som har med 99musik att göra i min "dagens diskussioner" så fick jag tapet på bakgrunden som inte var där innan? Kan man slippa den?

Oj! nu har jag blivit Veteran! Coolt! Hur kommer det sig?

Vet inte det redan har skrivits om men lösenordet visas i klartext när inloggning sker.

Ursprungligen av Jay Thomas:

Vet inte det redan har skrivits om men lösenordet visas i klartext när inloggning sker.

Japp, så även här. Det är lite störande.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-01-08 08:42

Vet inte om det är så för alla, men jag verkar inte vara supporter alls längre, trots att jag förnyade för 2 veckor sedan.

Nu blev jag inte så lite irriterad. Jag använder "Hem" och "Dagens diskussioner" och även "Nya Diskussioner" en hel del för att snurra runt på forumet.

Ett litet snedklick och hela det systemet gick åt helvete.

VARFÖR ligger "Markera som lästa" där uppe, så nära de funktioner som "lever på" att den INTE har använts nyss.

Behovet av att NOLLSTÄLLA hela forumet kan väl inte vara ngt som behöver tryckas på hela tiden, hem och Nya och dagens - de använder man ju 25 ggr på en kväll.

Förpassa denna nollställningsfunktion till bottenslammet och förse den gärna med en enklare varningstext och eller tvåstegsfunktion - "Är du säker (J/N)"

Plocka gärna upp "Mina diskussioner" till toppraden - den harmoniserar ju med de andra knapparna.

När jag skriver inlägg saknas det som brukar finnas överst och de smileys som brukar finnas till höger. Bara jag som inte har dom ?

Varför måste man logga ut två ggr ? Så är det för mig iaf.

Senast redigerat 2009-01-08 22:02
Ursprungligen av KaRo:

När jag skriver inlägg saknas det som brukar finnas överst och de smileys som brukar finnas till höger. Bara jag som inte har dom ?

Nej, det är inte bara du. Jag råkade ut för samma sak.

Titta under "Din profil" --> "Inställningar" --> "Övriga inställningar"

Där finns något som heter "Redigeringsgränssnitt för meddelanden".

Den har nog blivit satt till "Grundläggande". Ändra den till "Standardredigerare" så får du tillbaka smileys och formateringsalternativ.

Det verkar som den inställningen ändrades vid helgens versionsbyte.

PS. Och när du är inne i Inställningarna, passa på att kolla Tidszonen också. Den hade också ändrats (till GMT) så allting på forumet var 1 timme fel.

PS 2. Det är en bugg. Så fort man ändrar något under inställningar (t.ex inställningarna för dagens diskussioner), så nollställs alla andra inställningar. Varje gång man är inne under Inställningar så måste man tills vidare ställa in allt igen. Det finns en buggrapport på detta. http://www.99.se/project.php?issueid=25

Senast redigerat 2009-01-09 13:07

Tack Jesper !
Jag har saknat de små gula gubbarna.

Ursprungligen av Goflorp:

VARFÖR ligger "Markera som lästa" där uppe, så nära de funktioner som "lever på" att den INTE har använts nyss.

Förpassa denna nollställningsfunktion till bottenslammet och förse den gärna med en enklare varningstext och eller tvåstegsfunktion - "Är du säker (J/N)"

Nu åkte jag också på det där helvetet. Irriterande!

  • Oregistrerad
  • 2009-01-08 22:08

När man klistrar in länkar vid inlägg så hämtar vbulletin inte title från hemsidan längre som den gjorde innan (En helt underbar funktion så man slipper göra läsbara länkar själv.

Gissar att den slutade att fungera vid migreringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-08 22:13
Ursprungligen av studiox:

När man klistrar in länkar vid inlägg så hämtar vbulletin inte title från hemsidan längre som den gjorde innan (En helt underbar funktion så man slipper göra läsbara länkar själv.

Gissar att den slutade att fungera vid migreringen.

http://www.99.se/1689477-post81.html

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-08 22:55

Post buggrapporter i det nya verktyget. Hjälper nog föga att skriva det här.

Dödade en viktig bugg nyss:
http://www.99.se/project.php?issueid=26

Bevaka tråden