Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggrapporter för 99.se version 1.5

Tråden skapades och har fått 146 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-05 09:27

På sidan "Bli supporter och få ut ännu mer av 99.se" som nås via Sidebar:en, verkar inte knappen eller länken funka, för att gå vidare för att betala via SMS-funktion för Supporterkontot. Händer inget när jag klickar på dessa. Sidan bara laddas om och man är kvar på samma sida.

Den vertikala linjen till höger om SÖK sticker ut någon pixel nedanför den bruna menyn.

Innan detta är fixat måste jag tyvärr använda solglasögon när jag kollar in den nya sajten

Betala med SMS för supporterkonto?

Var hittar man "nya inlägg" ?

Ursprungligen av jurassic579:

Var hittar man "nya inlägg" ?

Bottenmenyn under "diskussioner": http://www.99.se/nya/

Ursprungligen av hugin:

Det här hör väl egentligen hemma i feedback-tråden, men eftersom ni tog upp det här så...

Jag testade på en tråd som jag har startat. Restultatet:
Some tags couldn't be added for the following reason(s):
* You do not have permission to create tags. You may only use existing tags.
Changes that did not cause errors have been applied.

Nu är det fixat så att medlemmar kan skapa nya taggar.

Ursprungligen av scott:

Snyggt! Men kan jag inte längre, på ett enkelt sätt, se de trådar jag har skrivit i - om jag inte har satt bevakning på dem?

Jag lade till en ny länk i bottenmenyn kallad "dina trådar" nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 10:54
Ursprungligen av Björnström:

Jag lade till en ny länk i bottenmenyn kallad "dina trådar" nu!

Wooohoo! Grymt! Man tackar för den

Kan vi inte få tillbaka :kaakaa!: också? O:-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 10:55

Var hittar jag "Dagens diskussioner" inom Mac-avdelningen? Jag är ointresserad av Musik, Ipod, etc och vill bara se nytt inom "Mac" (som man kunde förut).

Till er alla som saknar specifika Mac/Musik/iPod/iPhone "Dagens aktiva" så jobbar vi på det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 11:02
Ursprungligen av Björnström:

Till er alla som saknar specifika Mac/Musik/iPod/iPhone "Dagens aktiva" så jobbar vi på det!

Underbart, så kan man sortera bort pöbeln igen

Dock lite mer fundersam vart "markera som läst" funktionen tagit vägen?

Ursprungligen av ntity:

Dock lite mer fundersam vart "markera som läst" funktionen tagit vägen?

Ta en titt under "diskussioner" i bottenmenyn nu!

*Cowboy Extreme Programming*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 20:18
Ursprungligen av Björnström:

Ta en titt under "diskussioner" i bottenmenyn nu!

*Cowboy Extreme Programming*

wooohoo!

i ordning som följer ser det ut såhär när jag läser bugg-tråden (1), ska svara (2) (alltså jag har scrollat ner) och väljer avancerat läge (3)... Använder FF på Mac (15,4" om det kan ha någon betydelse...)

Ska bottenmenyn verkligen vara en kolumn? Blir ett jäkla scrollande...

Ursprungligen av PeterH:

Ska bottenmenyn verkligen vara en kolumn? Blir ett jäkla scrollande...

I Opera ser det rätt ut (5 kolumner bredvid varandra), däremot så ser det konstigt ut i Safari. Orkar inte kolla i Firefox.

För er som har problem med att sidorna ser konstiga ut (inklusive att bakgrundsbilden bilden en slags rand tvärsöver skärmen) - rensa din webbläsare cache!

För mig hjälpte det att klicka på ladda om sidan 2-3 gånger och hålla ner alt samtidigt.

Ursprungligen av Björnström:

För er som har problem med att sidorna ser konstiga ut (inklusive att bakgrundsbilden bilden en slags rand tvärsöver skärmen) - rensa din webbläsare cache!

För mig hjälpte det att klicka på ladda om sidan 2-3 gånger och hålla ner alt samtidigt.

Gjorde susen!

Hej
Jag kan ej logga in med Safari,Version 3.2.1 (5525.27.1) dvs inloggnings rutan syns inte
syns bara med Firefox,,Firefox/3.0.5

Ursprungligen av Björnström:

För er som har problem med att sidorna ser konstiga ut (inklusive att bakgrundsbilden bilden en slags rand tvärsöver skärmen) - rensa din webbläsare cache!

För mig hjälpte det att klicka på ladda om sidan 2-3 gånger och hålla ner alt samtidigt.

Behövdes bara 1 gång - sedan fungerade det. Trolleri !

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-05 11:19

Tänk om folk läste först och gnällde sen...

Det vore ju bra att få en "failsafe" på "markera som lästa". (Är du säker? (J/N)

Testade funktionen och nu är hela 99 "nollställt"

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-01-05 11:39

Jag kan inte hitta inställningarna för att välja bort ipod/iphone/musik diskussioner när jag listar dagens diskussioner. Vart har detta tagit vägen?

När jag försöker trycka "Citera" på tex den här( http://www.99.se/ipod-iphone-saeljes/257560-defekt-ipod-5g-80gb.html ) annonsen, får jag upp:

"theplague, du har inte behörighet till denna sida. Det kan bero på ett eller flera skäl:

1. Ditt användarkonto har inte tillräcklig behörighet för att nå denna sida. Försöker du ändra någon annans inlägg eller nå adminsidor?
2. Om du försöker skriva inlägg kan ditt konto vara inaktivt eller låst av en administratör."

Eeeehhh??!!!?

Ursprungligen av theplague:

När jag försöker trycka "Citera" på tex den här( http://www.99.se/ipod-iphone-saeljes/257560-defekt-ipod-5g-80gb.html ) annonsen, får jag upp:

"theplague, du har inte behörighet till denna sida. Det kan bero på ett eller flera skäl:

1. Ditt användarkonto har inte tillräcklig behörighet för att nå denna sida. Försöker du ändra någon annans inlägg eller nå adminsidor?
2. Om du försöker skriva inlägg kan ditt konto vara inaktivt eller låst av en administratör."

Det är en radannons och det var flera år sedan vi stängde av möjligheten att diskutera (dvs kommentera/citera) i annonser.

Ursprungligen av Björnström:

Det är en radannons och det var flera år sedan vi stängde av möjligheten att diskutera (dvs kommentera/citera) i annonser.

Åh jävlar, hade inte kolla på. Av en slump försökte jag citera och ge ett tips på hur snubben kan få igång iPoden. Trodde det var nåt fel mitt i alla dessa uppdateringar.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-05 12:00

Information

Your submission could not be processed because you have logged in since the previous page was loaded.

Please push the back button and reload the previous window.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-05 12:04

Innan omläggningen till nya versionen såg jag ett inlägg från Acke där han ställde en fråga till mig. Jag hann inte svara på den innan ni stängde ner.

"Dina trådar" visar väl bara vilka trådar man startat?
Finns det möjlighet att också få "Trådar med egna inlägg"?

Yes!!

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-05 12:13
Ursprungligen av Yes:

"Dina trådar" visar väl bara vilka trådar man startat?
Finns det möjlighet att också få "Trådar med egna inlägg"?

Om inte annat så kan du klicka på ditt namn i en tråd (t.ex. denna) och få fram "Fler inlägg av...". Eller så kan du klicka här: http://www.99.se/search.php?do=finduser&u=87521

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-05 12:21
Ursprungligen av hugin:

Om inte annat så kan du klicka på ditt namn i en tråd (t.ex. denna) och få fram "Fler inlägg av...". Eller så kan du klicka här: http://www.99.se/search.php?do=finduser&u=87521

Tack, hugin.

Yes!!

Bevaka tråden