Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggrapporter för 99.se version 1.5

Tråden skapades och har fått 146 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bra jobbat.

Hur gör jag för att göra alla trådarna i forumet lästa?

Ursprungligen av Chaosstar:

Bra jobbat.

Hur gör jag för att göra alla trådarna i forumet lästa?

Klicka längst ner, första spalten "Markera som lästa" *poff*
Se upp bara, det gäller varenda inlägg i alla trådar...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-05 12:11
Ursprungligen av Goflorp:

Klicka längst ner, första spalten "Markera som lästa" *poff*
Se upp bara, det gäller varenda inlägg i alla trådar...

Om man gör fel där, hur backar man då?

Yes!!

Ursprungligen av Goflorp:

Klicka längst ner, första spalten "Markera som lästa" *poff*
Se upp bara, det gäller varenda inlägg i alla trådar...

Smidigt.

Jo jag förstår det. Använder den funktionen mycket.

Ähhh, kan man inte logga in på musik-sidan längre?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 12:55

Jag gör en sökning i en tråd och får upp alla resultat. Klickar på det inlägg jag vill läsa, men kommer enbart till förstasidan i tråden..

Nu sitter jag på världens sämsta browser IE 6.0 Så det kanske är det som ställer till det?

oj, plötsligt (var inte så för femton minuter sedan) har hela "dagens diskussioner" smalnat av och resulterat i treradiga rubriker. Jättetråkigt och oöverskådligt. Kör Firefox..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-05 13:15
Ursprungligen av Dr Dront:

oj, plötsligt (var inte så för femton minuter sedan) har hela "dagens diskussioner" smalnat av och resulterat i treradiga rubriker. Jättetråkigt och oöverskådligt. Kör Firefox..

Samma fenomen här.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-05 13:02

Jag tycker det är väldigt tråkigt att "interna länkar" (till andra trådar på 99.se) öppnas i nytt fönster.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-01-05 13:26

Bildexempel på vad inläggen ovan talar om. Förskjutningen av spalterna i dagens och nya diskussioner. Antar att det kanske blir ännu konstigare om man har moderatorspalten också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 13:58
Ursprungligen av Sidde:

Bildexempel på vad inläggen ovan talar om. Förskjutningen av spalterna i dagens och nya diskussioner. Antar att det kanske blir ännu konstigare om man har moderatorspalten också.

Samma för mig, vilket gör att det blir mer scrollande

  • Medlem
  • 2009-01-05 13:40

Utloggning ger en dialogruta med "undefined", men man verkar bli utloggad i alla fall.

Ursprungligen av jgb:

Utloggning ger en dialogruta med "undefined", men man verkar bli utloggad i alla fall.

Buggrapporterat:
http://www.99.se/project.php?issueid=3

  • Medlem
  • 2009-01-05 13:45

Det känns inte vid att jag är supporter om jag är på musik-sidorna, men på mac-sidorna. Det syns då i sidebaren till höger. "Tack för att du är supporter! " om jag är på en mac-sida, men på musiksidorna så står det "Bli supporter och få ut ännu mer av 99.se".

Ursprungligen av jgb:

Det känns inte vid att jag är supporter om jag är på musik-sidorna, men på mac-sidorna. Det syns då i sidebaren till höger. "Tack för att du är supporter! " om jag är på en mac-sida, men på musiksidorna så står det "Bli supporter och få ut ännu mer av 99.se".

Buggrapporterat:
http://www.99.se/project.php?issueid=5

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-05 15:12

Jag kanske läser slarvigt, men var får man fram "dagens diskussioner" för bara en viss del av forumet t ex 99musik?

mm.. du läser slarvigt De jobbar på det

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-05 15:41

OK, känns ju som en grundläggande funktion att ha i ett stort forum a la 99...;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 17:57

Ingen bugg direkt men jag tycker det är lite störigt att man måste vänta 60 sekunder mellan varje PM man skickar. Räcker inte typ 20-30 sekunder?

En annan funktion jag saknar är när man ska öppna en tråd med flera sidor som man tidigare har besökt. Tidigare kunde man trycka på rubriken (ej på sidnumret inom parantes) så hoppade den direkt till först olästa inlägget. Fungerar ej nu.

Ursprungligen av odelsteken:

En annan funktion jag saknar är när man ska öppna en tråd med flera sidor som man tidigare har besökt. Tidigare kunde man trycka på rubriken (ej på sidnumret inom parantes) så hoppade den direkt till först olästa inlägget. Fungerar ej nu.

Så har det väl aldrig fungerat? Däremot om man klickar på den lilla pilen till vänster om titeln, och det fungerar ju fortfarande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 19:01
Ursprungligen av ztaafen:

Så har det väl aldrig fungerat? Däremot om man klickar på den lilla pilen till vänster om titeln, och det fungerar ju fortfarande.

Hmm, är ganska säker på att jag alltid har klickat på rubriken. Kanske har jag fel men kan inte minnas att jag har klickat på pilen. Jag vet i alla fall att man automatiskt kom till först olästa inlägget.

Ursprungligen av odelsteken:

Ingen bugg direkt men jag tycker det är lite störigt att man måste vänta 60 sekunder mellan varje PM man skickar. Räcker inte typ 20-30 sekunder?

Tog bort tidsgränsen helt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 22:20
Ursprungligen av Björnström:

Tog bort tidsgränsen helt.

Vilken service! Nu är jag glad att jag blev Supporter tidigare idag...

Passar på att fråga en grej till. När jag klistrar in en länk i ett inlägg omvandlades länken tidigare till rubriken på sidan, så är inte fallet längre.

Ursprungligen av odelsteken:

Vilken service! Nu är jag glad att jag blev Supporter tidigare idag...

Passar på att fråga en grej till. När jag klistrar in en länk i ett inlägg omvandlades länken tidigare till rubriken på sidan, så är inte fallet längre.

Den funktionen är påslagen men fungerar inte längre - Adrian säger att det var ett par veckor sedan den gjorde det. Jag ska starta en buggrapport hos vår mjukvaruleverantör - den modulen är köpt från ett amerikanskt företag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 22:25
Ursprungligen av Björnström:

Den funktionen är påslagen men fungerar inte längre - Adrian säger att det var ett par veckor sedan den gjorde det. Jag ska starta en buggrapport hos vår mjukvaruleverantör - den modulen är köpt från ett amerikanskt företag.

OK, då vet jag. Jag har varit lite inaktiv under november/december så jag har nog inte märkt när det slutade att fungera. Men funktionen var grym! Hoppas ni får ordning på det. Annars gör ni ett mycket bra jobb med den här sidan!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-05 18:09

Jag är inte säker på om det har fungerat innan men nu tyckte jag fick mer blandat resultat...

Alltså innan när jag valde /mac och sen dagens disskussioner så fick jag mer resultat bara från /mac har jag för mig. Men gör jag så nu så får jag mer blandade resultat från alla delforumen... och det tycker jag är lite tråkigt.

Men kanske inte fungerat så innan heller bara jag som fått det om bakfoten...

  • Medlem
  • 2009-01-05 20:07

Kommer inte ihåg om det har nämnts tidigare, men navigationslisten i toppen av sidan täcker inläggens "statusrad" (den där det står när inlägget skrevs).

  • Medlem
  • 2009-01-05 22:46

När jag gör sökningar med "dagens diskussioner" så hoppar utseendetemat mellan 99mac och 99musik, men verkar fastna på 99mac-temat hur många gånger jag än klickar på musikdelen.

Nu har jag "fulhackat" ihop en lösning för Dagens Aktiva - Mac som ligger uppe. Belak kommer troligen ändra så att den hamnar i någon slags undermeny till den Dagens Diskussioner som ligger där sedan tidigare. Ska försöka hacka ihop en - Musik nu också!

Och där kom det en "Dagens Aktiva - Musik" också. Tillfälligt fulhack men ni kan använda sajten iallafall

Bevaka tråden