Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Call of duty 4 till mac släpps 22 september?

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är på! Jag är kass! Var, när, hur?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 20:52

vi brukar lira på en speciell svensk server men om vi blir fler så får någon hosta en eller vad säger ni??

adda mig på msn om ni vill:

zeefaz@gmail.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 22:47

ni som vill vara med joina IP: 87.94.41.30:28961 lirar där nu med några polare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-22 16:32

Då gör jag ett nytt försök, någon som är med och lirar ikväll??

Jag är på. Och jag är också kass.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-23 14:56

MusicNixon: Vi tänkte lira ikväll igen ( jag vet vi har blivit torskar) men ju mer man är destu roligare.

Vi tänkte lira efter kl 7, är ni på?

samma ip? Ska se om jag hinner hem 8-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-23 19:20

nu dök det upp lite shit så vi tänkte lira kl 21. Återkommer med ip för det blev lite shit med vårat nätverk

Jag hoppar in och väntar på att få spö nu!

Edit: ok, väntar

Ok, jag är trött och förkyld men jag letar och letar.

Var hittar jag stället där jag skriver in en IP-adress manuellt i CoD4 för mac? Jag fattar inte. Står inte i 14-sidorsmanualen heller...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-23 20:27

du väljer i join server så tar du favorites och sedan tar du add favorite. det är jävligt omständigt tyvärr

Men när jag väljer Favorites har jag bara Del. Favorite som val. Jag kommer liksom ingen vart.

Äsch, löste det, tack!

Jag lirar lite på servern som crayzee nämnde ovan.

Edit: Och jag är verkligen skitkass

Senast redigerat 2008-10-23 22:44
  • Medlem
  • 2008-10-25 16:17

Måste få ett svar på detta:

Sitter på en Intel iMac Core 2 Duo 2.16Ghz med ATI's X1600 som har 256Mb. Minnet i maskinen är på 2Gb.

Köpa eller Glömma CoD 4 för min del tycker ni? Någon som testat?

Fredrik

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-25 17:19
Ursprungligen av Nifo:

Måste få ett svar på detta:

Sitter på en Intel iMac Core 2 Duo 2.16Ghz med ATI's X1600 som har 256Mb. Minnet i maskinen är på 2Gb.

Köpa eller Glömma CoD 4 för min del tycker ni? Någon som testat?

Fredrik

Har testat cod4 på denna dator bootad i XP. Jag tycker man måste ställa ner grafiken lite väl mycket för att det ska kännas spelbart. När man vet hur cod4 ser ut i maxade inställningar bleknar upplevelsen rejält.

  • Medlem
  • 2008-10-26 14:32

Okej, tack för infon... =/

Fredrik

Tjena, testa precis cod 4 på min MBP, 2,2 ghz 4gb ram och GeForce 8600M GT 128mb.
Körde på 800x600, gick helt okej men det är ju ingenting emot hur det är att spela på ps3
Tänkte på lite olika grejer ang cod 4:

Är det mycket hack och fusk online på cod4? Tänkte beställa från nätet men är inte sugen på att lägga ut pengar på cod4, ska bara spela online, om det är massa fuskare.

När jag skriver hack menar jag egentligen fusk. typ aimbot osv som man hört talas om till pc.

Lirar man på samma servrar som pc?

Tacksam för svar från er som lirar cod4 online.

MusicNixon, hur går det med lvlarna och guldvapnen?;)

Ursprungligen av wilhelmsson:

MusicNixon, hur går det med lvlarna och guldvapnen?;)

Haha. Det går inge vidare. I'm too old for this shit, som Murtaugh säger i Dödligt Vapen. Men jag har kul i alla fall.

hehe okej, har du gått in i prestige än?
Märkt av många "fuskare"?

Nej... jag är en casual hobbylirare. Är bara Gunnery Sergeant. Har spelat i ca 20 timmar sedan jag köpte det för två veckor sedan. Om folk fuskar eller inte har jag ingen aning om.

Men det vore skoj att lira mot 99macare som är lika kassa som jag.

aah okej! hmm eh jag får slå till ändå:P Har lirat sjukt mkt på ps3an, pinsamt mycket.. Snacka om att fastna, slutade med att jag var högsta prestige, alla guld vapen och klarat alla förutom två challenges.. Tänkte lira på mac'n istället då min bror köpte ps3an av mig.
Eller hur, förstod inte riktigt det där med att ansluta till en specifik server. Hur gör man det?

Fille

Man går in på Join Server --> Source: Favorites --> New Favorite, och sedan skriver man in IP-numret.

Tog ett tag innan jag klurade ut det, med hjälp av crayzee ovan.

aha ball.... Har ju inte köpt den än så vet inte om jag kommer in om du förstår!
Ska testa lite servrar senare, finns ju "hack" servrar...

Ska beställa det senare ikväll eller imorgon, vart köpte du ditt?

Kom inte in på din server MusikNixon, har inte 1.1.7 vart hittade du patchen?
Fille

Nä, jag spelar inte på den servern. Jag antar att crayzee bara föreslog den i farten. Jag hittade nog patchen på Aspyrs hemsida. Något annat har jag inte laddat hem.

okej, kollade runt, hittade på "filefront" får kolla vidare på aspyrs hemsida..

tackar

hej igen. Nu har jag kommit igång online men kan inte se rank, snarare leadtherboard som finns på ps3 eller någonstans där man lägger till polare..

tips??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-03 22:06

Pallar inte att lira med t-bord nån som vet om någon kompatibel handkontroll?

Ang. kontroll.

Om du tycker om Xbox 360 handkontroll så kan du använda dig av en sådan. Köp en med kabel och ladda ner dessa drivrutiner, jag kör själv så när jag spelar NFL 08 på iMacen

Tattiebogle.net - Mac OS X driver

Bevaka tråden