Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Call of duty 4 till mac släpps 22 september?

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av cubeuser_vol2:

499 kr på macoteket + frakt... vad röker dem där?

Jag väntar nog hellre fem timmar då..

Köper du från Macoteket så får du kartong, installationsskiva och äran att betala svensk moms. Samt att dollarn är låg.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Köper du från Macoteket så får du kartong, installationsskiva och äran att betala svensk moms. Samt att dollarn är låg.

jag klarar mig utan äran men jag läser här om att det tar en evig tid och att det är segt så jag får väl ta en funderare på om jag skall ha ett spel eller kunna köra bilen i helgen

Nåja jag tycker nog bara det är dyrt för att jag inte köpt spel på länge. Har liksom inte funnits något kvalitativt och kul- förräns nu då. Men borde kunna köpa bulk cd med manual på nätet för typ 370 kr... något att fundera på macoteket mfl?...Det hade gjort spelandet mycket mer prisvärt!

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

499 kr på macoteket + frakt... vad röker dem där?

Jag väntar nog hellre fem timmar då..

Safari time:ade ut och jag fick börja om... skoj...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-28 14:34

Funkade klockrent att handla från gameagent.
Angav min svenska adress och valde sedan att betala via PayPal. Klart.
Många timmar innan spelet är hemma dock. 5 h 55 min säger den nu.

GameAgent? Online Store - Welcome

Det är ingen Cider-port och det går att spela mot PC-versionen. Jag har bara testat två servrar och hade inget lagg eller hack so far.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-28 15:38

fick det att fungera men det går fan inte snabbt alltså :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-28 22:27

från 15:40 tills nu har jag tanka 702mb! Står att det är 2 dagar kvar. Det är skandal, det går ju så sjukt jävla långsamt!!

Jag hade fel. Det går tydligen inte att spela mot Windowsanvändare?!? Why?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-30 16:32
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag hade fel. Det går tydligen inte att spela mot Windowsanvändare?!? Why?

Tja då är det bara att köpa PC spelet. Har ingen lust att spela mot 2 st server när det finns 100 tal PC server att spela mot. Det är därför som jag inte köper mac spel längre.

//Rob

Va inte mot Win-användare? Hur kan de göra så? otroligt.

Min nerladdning "timade" ut 4 ggr igår och jag startade om och pang. Du får inte ladda ner filen. Max 9 ggr. Toppen.
Mejlat supporten får väl se om jag kastat ≈400 kr i sjön eller inte.

Du har ju serienumret. Så det går ju ordna själva .dmg-filen på annat sätt. Jag kan inte tänka mig att det räknas som piratkopiering. Nöden har ingen lag, eller vad säger man?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 21:53

Martin, du har pm

Fins det att köpa i någon "fysisk" butik i Stockholm än?

Kan man installera det på två olika datorer om man inte använder dom samtidigt?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-30 16:29
Ursprungligen av jurassic579:

Fins det att köpa i någon "fysisk" butik i Stockholm än?

Kan man installera det på två olika datorer om man inte använder dom samtidigt?

Du kan installera spelet max 3 gånger. Alltså på 3 olika datorer sen är det slut och du måste prata med support eller köpa en ny kopia.

//Rob

Nu finns det iofs c.a 500 Mac-servrar och hyfsat gott om folk. Men på PC-sidan så är det väl ett par tusentals-servrar. Det beror helt på vilken nivå av spelande man befinner sig på.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-30 18:24
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Nu finns det iofs c.a 500 Mac-servrar och hyfsat gott om folk. Men på PC-sidan så är det väl ett par tusentals-servrar. Det beror helt på vilken nivå av spelande man befinner sig på.

Jag vill inte ha ett till gimp spel som man inte kan spela mot andra plattformer. Men tyvärr så är det det enda som Aspyr lyckas att ge ut. Då vill jag hellre ha ett cider spel än ett halvt spel som är dyrare än PC versionen.

Nej tack då startar jag hellre om datorn i bootcamp.

//Rob

Jag förstår dig. Det beror helt på vilken nivå av spelande man befinner sig på. Jag är en "casual gamer" och nöjer mig med att spela ibland, och behöver då inte mer än ett hundratal servrar att välja mellan.

Om jag hade ett gäng windows-kompisar och körde helg-lan var och varannan vecka skulle jag också vara irriterad på begränsningen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-01 00:02

Jag tycker det är en princip fråga. När jag köper något så ska det ha minst samma funktioner som för andra plattformen. När man tar bort funktioner från spelet och spelet är t o m dyrare än originalet så är det inte värt det. Då kan man lika gärna köpa PC versionen.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag tycker det är en princip fråga. När jag köper något så ska det ha minst samma funktioner som för andra plattformen. När man tar bort funktioner från spelet och spelet är t o m dyrare än originalet så är det inte värt det. Då kan man lika gärna köpa PC versionen.

//Rob

Det finns bara ett fel med det resonemanget och det är att du verkar utgå från att två plattformar skall vara lika. Varför då ha två plattformar? jag bara säger

Men vad gäller prissättninggen på ett mac spel vs ett pc spel av samma sort alltså.. Då håller jag med dig om att där verkligen behövs konkurrens! Det är inget roligt att betala så mycket mer för vad man vill uppfatta som samma sak som finns på andra plattformen. - Här verkar tillgång och efterfrågan funka på ett annat sätt än det var tänkt?

Vad gäller antalet tillgängliga servrar på samma spel fast för olika plattformar så är det knappast konstigt att macens lilla marknads andel inte kan generera dessa mängder av servrar. Skulle jag vara ute efter massor av servrar och "communication gaming, använda headsets mm" skulle jag nog satsa på en projektor med internet uppkopplat TV spel, billigare hårvara och med verkligt kvalitativ mjukvara och utan risk för virus (vad jag vet).

Trots mindre bra saker med spel sidan på mac så är i all fall inte jag redo att lägga in windows på min imac. Boot camp - jättekul säkert men jag vill inte behöva omstart, Jag vill kunna stänga windows som vilken applikation som helst och ändå spela krävande 3D titlar. Utvecklingen är inte riktigt där jag kan hoppa på vagnen ännu oavsett vad parallel och VMWare i dagsläget säger om sina 3D funktioner..

Jag blev lite off topic där---

Robo X jag delar din princip uppfattning!

Sen har ju inte spelet varit ute till mac så många dagar så serverantalet kommer ju växa..

INGEN som vet var man kan köpa spelet i butik i Stockholm... Har ledig dag idag och är shoppingsugen...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-01 10:13

Har läst runt lite och hittade orsaken till varför Mac kan inte spela mot PC. Problemet är att PC versionen är version 1.7 och Mac versionen är 1.5 det är därför som multiplayer inte fungerar. När eller om Mac versionen uppdateras till 1.7 står skrivet i stjärnorna men när det händer så är jag säker att PC versionen uppdateras till 1.8.

//Rob

Har eventuellt gett mig ut på djupt vatten och beställt spelet på gameagent.com. Är det någon av er som gjort samma sak som vet hur lång tid det tar innan jag får någon form av bekräftelse e-mail som möjliggör nedladdning och tillgång till mitt password.
Att det sedan verkar ta en halv evighet att få hem det är ett problem som jag inte en stött på än eftersom jag inte kunnat sätta igång processen.
På min orderstatus står det "order submitted", frågan är bara hur lång tid det tar innan jag kan komma vidare. Jag trodde det var en liten automatisk procedur som skulle behöva ta tre sekunder på sin höjd.
Intressant tråd det här föresten.

J

Jag fick en nedladdningslänk (på sidan) så fort pengarna hade dragits från mitt kreditkort. Sedan kom serienumret i ett mail.

fixat! Mig tog det strax över två timmar att få hem så någon slö nedladdning var det inte tal om idag i alla fall...

Nu ska jag bara försöka få igång åbäket

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-03 19:59
Ursprungligen av Joakimp3:

fixat! Mig tog det strax över två timmar att få hem så någon slö nedladdning var det inte tal om idag i alla fall...

Nu ska jag bara försöka få igång åbäket

lyckos dig säger jag bara, är inne på min 6:e dag att försöka få ner det haha

vad sitter du på för "lina"?

Ursprungligen av Joakimp3:

fixat! Mig tog det strax över två timmar att få hem så någon slö nedladdning var det inte tal om idag i alla fall...

Nu ska jag bara försöka få igång åbäket

Åh två timmar vilken dröm!
Jag ligger på 100 k/s trots att jag sitter på en uppmätt hastighet på 76 Mbit/s.

Argh!

Någon som kör på en macbook pro och kan säga vad ni kör för grafik-settings?

Tycker det går lite segt.. Blir väll bättre på mac pron på jobbet ( men svårare att jobba)

Ursprungligen av jurassic579:

Någon som kör på en macbook pro och kan säga vad ni kör för grafik-settings?

Tycker det går lite segt.. Blir väll bättre på mac pron på jobbet ( men svårare att jobba)

Mmm, har testat på min MBP 2,3 med 3gb ram och jag är inte imponerad, det flyter bättre i WinXP och det känns inte bra. Det är ingen jätteskillnad men det känns helt enkelt inte lika exakt.

Hoppas det här är ngt Aspyr hinner fixa till 1.7 uppdateringen som borde komma snarast.

1440x900
medium texturer
2x AA
ragdoll

mm

Bevaka tråden