Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Call of duty 4 till mac släpps 22 september?

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Med den inställningen på likadan dator så laggar/framedroppar det grymt mycket i singleplayer när det händer mycket på skärmen för mig..

En liten fråga.. På jobbet har jag ett wacombord, Intius3, När jag ska spela cod4 ( eller andra fps oxå) så dunkar musen bra i menyn men när man börjar spela så snurrar allt bara och den går inte att använda.. Någon som vet hur man ska ställa in det rätt?

Kors i taket! Hallelulja!
Jag har fått ner filen, det tog bara 5-6 timmar på en 75 Gb lina. Snaaaaabbt!

Då ska vi se om mitt serienummer funkar.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta men mitt serienummer fungerar inte med den nerladdade filen...

Det är ju riktigt kul! Ingen som har en dator som står och skräpar och kan starta en 99-server? Istället för att hamna i omogna och irriterade diskuktioner på forumet så kan man skjuta lite på varandra!

Jag har det ju installerat på två datorer, någon som vet om man kan synca dom xp-poäng man tjänar?

Kan man starta en (stand-alone) server och sedan spela mot servern på en annan dator med samma serienummer eller måste man ha två licenser COD4 då?

Borde väll funka... Testa.. Men du har väll fet dator kan du inte både hosta och spela från den samtidigt?

Ursprungligen av jurassic579:

Borde väll funka... Testa.. Men du har väll fet dator kan du inte både hosta och spela från den samtidigt?

Kan man säkert. Men om man har en dator "över" så kan servern vara uppe 24/7 i en garderob.

Nu är jag less. Jag har avslutat ordern hos Aspyr och bett om pengarna tillbaka.
Det ska inte ta över 7 dagar att då igång det spel man köpt.

Om man har spelet på två datorer så kan man bara flytta players-mappen i call of duty 4 data -mappen mellan datorerna så följer statsen med!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-15 14:04

Nu såg jag att CoD4 för Mac finns i lager hos Macoteket för 499 kr. Så slipper man ju ladda ner, men vad kostar en nerladdningsvariant?

55 dollars =395 SEK

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-18 14:31

ingen som har en gammal dator som ligger och skräpar.. Skulle uppskattas med en 99mac.se server så vi 99mac:are kan lira mot varandra. Jag och polaren lirade igår i över 5 h (kändes som 30 min)!

Kan vi inte starta en insamling här?

1.7 finns nu att ladda ner ifrån Aspyr.com

Så nu kan vi spela mot alla pc användare.

Aspyr - Support

"This patch brings the Mac version of the game up to the current PC version so Mac users will be able to play cross platform multi-player games."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-18 17:22
Ursprungligen av mklackenstam:

Så nu kan vi spela mot alla pc användare.

Aspyr - Support

"This patch brings the Mac version of the game up to the current PC version so Mac users will be able to play cross platform multi-player games."

Jasså det var därför det blev så jävla många servers efter vi installerade det igår. Missade totalt att vi kunde lira mot PC användare. Det var iofs mitt i natten.

Så härligt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-18 17:25
Ursprungligen av jurassic579:

Kan vi inte starta en insamling här?

Insamling av gamla burkar?

Tack för upplysningen om patchen. Olyckligtvis laddade jag självklart ner fel patch från början då det är en speciell patch för oss som köpt nedladdningsversionen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-20 12:11
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Tack för upplysningen om patchen. Olyckligtvis laddade jag självklart ner fel patch från början då det är en speciell patch för oss som köpt nedladdningsversionen.

Det hjälper att läsa. Det står i stora bokstäver för vilken version som patchen gäller.

Men det är bra att patchen kom så pass snabbt. Nu får vi hoppas att PC versionen inte patchas på ett tag.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det hjälper att läsa. Det står i stora bokstäver för vilken version som patchen gäller.

Tack för upplysningen. Jag lovar att bättra mig till nästa gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-18 17:56

Det glömde jag dock tipsa dig om Martin.

Blev lite confused när man fick välja om man skulle uppgradera SP eller MP delen. Jag valde SP och det har fungerat. Kanske man ska välja att uppdatera båda?

Det känns ju lite dumt och köpa cod4 nu om cod5 släpps när som? iofs då till ps3 och xbox, någon som vet/hörs när cod5 släpps till mac? Länk skulle sitta fint om det fanns någon sådan
Wilhelmsson

Ursprungligen av wilhelmsson:

Det känns ju lite dumt och köpa cod4 nu om cod5 släpps när som? iofs då till ps3 och xbox, någon som vet/hörs när cod5 släpps till mac? Länk skulle sitta fint om det fanns någon sådan
Wilhelmsson

Varför det? Det är ju ett spel, inte ett program. Call of Duty 5 ska ju tydligen handla om andra världskriget igen dessutom, så det är ju inte samma handling som Call of Duty 4 heller.

Någon Mac portning har heller inte tillkännagivits. Då det är företaget Aspyr som står bakom det arbetet så måste först spelet bli färdigt innan de kan börja arbeta. Förvänta dig några månader, för arbetet av Call of Duty 4 till mac tog mer än ett halvår.

Nu behöver bara GTA IV komma till mac tio år efter PC verisionen så har ju apple något på gång!!! (sarc)

Jag tycker inte att det känns som man spelar ett "gammalt" spel när man kör COD4..

Vad händer med 99-servern... Dax att agera folks...

Japps i know "ipod_lover", finns hur många som helst klibb på youtube osv.
Tycker absolut inte cod4 känns gammalt, det är hur j*vla kul som helst, kör det på ps3:an, vill däremot ha cod på mac'n och därför frågade jag om någon visste vart jag kunde hitta info...
Mjo förmodligen har du rätt ipod...

Wilhelmsson

Ursprungligen av wilhelmsson:

Japps i know "ipod_lover", finns hur många som helst klibb på youtube osv.
Tycker absolut inte cod4 känns gammalt, det är hur j*vla kul som helst, kör det på ps3:an, vill däremot ha cod på mac'n och därför frågade jag om någon visste vart jag kunde hitta info...
Mjo förmodligen har du rätt ipod...

Wilhelmsson

Om jag ändå bara kunde få byta mitt användarnamn ^^

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Om jag ändå bara kunde få byta mitt användarnamn ^^

haha kanske hade varit något!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-21 10:08
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Om jag ändå bara kunde få byta mitt användarnamn ^^

Vill du heta zune_lover i stället?

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 20:18

jag och en polare tänkte lira om cirkus en timma.. någon som är på??

Bevaka tråden