Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-03-21 15:32

"Så jävla glad" vet jag inte. Men ska bli kul iaf.

Ska snart på SM i Ordvitsar.
La grande finale, gräddhyllan av dåliga ordvitsar ska göra upp i finalen i Stockholm med deltagare från Stockholm, Göteborg och Malmö.

Det blir nog en lång kväll...

På hemväg efter en ytterst kulturell luftombyteshelg i huvudstaden;

Fredag
Chicago på Stadsteatern

Lördag
Fotografiska
Konsert på Hovet(2 timmar försenad men ändock mkt bra...tur det)

Söndag
Planlöst strosande på Moderna o ArkDes i närmare två timmar

Nu har jag fått energi som förhoppningsvis räcker ett tag o som grädde på moset får jag jobba från onsdag o nästan två hela veckor framåt

Senast redigerat 2015-03-22 17:48
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-04-01 20:12

Nu är han här! Det har varit en lång dag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-01 22:19
Ursprungligen av lasselu:

Nu är han här! Det har varit en lång dag.

Härli' liden påg!

Fyra dagar ledighet inledd!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-02 18:06

Toppenväder här i Götet för en gång skull under påskhelgen . Stora Solen ska Lysa

Hoppas att ni alla får någon solglimt under ledigheten.

Plötsligt händer det

Jag har fått platsbekräftelse(stod på väntelista) för en resa till Island i maj

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-04-09 08:21
Ursprungligen av Mymac4ever:

Plötsligt händer det

Jag har fått platsbekräftelse(stod på väntelista) för en resa till Island i maj

En fråga från en okunnig. Väntelista? Är det kö för att åka till Island eller vad är grejen?

Ursprungligen av onnyt:

En fråga från en okunnig. Väntelista? Är det kö för att åka till Island eller vad är grejen?

Det är garanterat någon form av gruppresa eller liknande med ett begränsat antal platser.

Ursprungligen av onnyt:

En fråga från en okunnig. Väntelista? Är det kö för att åka till Island eller vad är grejen?

Det är en gruppresa m begränsat antal deltagare o endast ett hotell. När jag bokade var enkelrummen slut, är solo, så de satte mig på väntelista. Någon med enkelrum måste ha avbokat sig e-som jag nu fick min plats.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-04-09 14:29
Ursprungligen av Mymac4ever:

Det är en gruppresa m begränsat antal deltagare o endast ett hotell. När jag bokade var enkelrummen slut, är solo, så de satte mig på väntelista. Någon med enkelrum måste ha avbokat sig e-som jag nu fick min plats.

Vandringsresa?

Härligt @Mymac4ever! Varit där innan? Island är briljant, klart underskattat resmål.

Har fått ett bud på lägenheten som blir svårt att tacka nej till

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 07:53
Ursprungligen av Megolon:

Har fått ett bud på lägenheten som blir svårt att tacka nej till

Är utgångspunkten att tacka nej till bud på din lägenhet? Varför säljer du den i så fall?

Ursprungligen av zinned:

Är utgångspunkten att tacka nej till bud på din lägenhet? Varför säljer du den i så fall?

Haha nej det blev kanske lite konstigt formulerat.

Ursprungligen av Megolon:

Haha nej det blev kanske lite konstigt formulerat.

Inget konstigt alls tycker jag. Bara ett annat sätt att säga: "jag tror jag nöjer mig där" eller "bäst jag tar det innan de ångrar sig"

Ursprungligen av Mymac4ever:

Inget konstigt alls tycker jag. Bara ett annat sätt att säga: "jag tror jag nöjer mig där" eller "bäst jag tar det innan de ångrar sig"

Huvudet på spiken

  • Medlem
  • International user
  • 2015-04-10 11:23
Ursprungligen av Megolon:

Huvudet på spiken

Finns ju de som inte har som avsikt att flytta och ändå lägger ut för försäljning, med en sådan utgångsumma så att det är idiotiskt att inte ta det om någon erbjuder sig att köpa.

En jag känner gjorde just så. Och en dotter till en kapten skulle ha huset. Pengarna verkade de ha så det räckte till och mer.

Ursprungligen av juanito:

Finns ju de som inte har som avsikt att flytta och ändå lägger ut för försäljning, med en sådan utgångsumma så att det är idiotiskt att inte ta det om någon erbjuder sig att köpa.

En jag känner gjorde just så. Och en dotter till en kapten skulle ha huset. Pengarna verkade de ha så det räckte till och mer.

Nog har vi för avsikt att sälja eftersom vi redan köpt en ny.

Ursprungligen av zinned:

Är utgångspunkten att tacka nej till bud på din lägenhet? Varför säljer du den i så fall?

Nu är det väl inte så i det här fallet, men ditt inlägg fick mig att tänka på när jag köpte mitt hus. Det var inte till salu utan jag sökte upp ägaren och gav honom ett bud.

Kan tilläggas att han bara hade använt det som sommarstuga/fritidsboende de senaste årtiondena och dessutom inte varit där speciellt ofta på ett antal år.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-04-10 20:31
Ursprungligen av Megolon:

Nog har vi för avsikt att sälja eftersom vi redan köpt en ny.

Är det hästhuvuden inblandat?

Ursprungligen av mattiL:

Är det hästhuvuden inblandat?

Hänger inte med?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-04-10 21:36
Ursprungligen av Megolon:

Hänger inte med?

Jag har sett Gudfadern men jag förstår inte referensen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-04-10 23:24

Så du menar att du sett Gudfadern men vet inte vad 'ett bud man inte kan säga nej till' betyder?

Han, i filmen, som försökte säga något annat än ja vaknade med ett hästhuvud i sängen..

Ursprungligen av Mymac4ever:

Inget konstigt alls tycker jag. Bara ett annat sätt att säga: "jag tror jag nöjer mig där" eller "bäst jag tar det innan de ångrar sig"

Behöver jag säga att dom ångrade sig

Ursprungligen av Megolon:

Behöver jag säga att dom ångrade sig

Jag såg det i surtråden. Trist

Så där, kontraktet på bilen uppdaterat till en 2.0... Nu är det bara att vänta till september! Och när ni/vi klagar över väntetiderna på en Apple Watch så säger jag bara... Jag har väntat på denna bil...

MX-5 Roadster 2.0 2016

Ursprungligen av BlackSmp:

Så där, kontraktet på bilen uppdaterat till en 2.0... Nu är det bara att vänta till september! Och när ni/vi klagar över väntetiderna på en Apple Watch så säger jag bara... Jag har väntat på denna bil...

MX-5 Roadster 2.0 2016

Fränt åk, vågar man fråga på priset?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-05 11:29

Jag köpte en 2013 års Toyota Prius laddhybrid för tre veckor sedan. Åkt (inom sta'n) varje dag sedan dess, inte startat bensinmotorn än. Bästa bil jag haft!

Bevaka tråden