Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-05-05 12:09
Ursprungligen av kenjon:

Jag köpte en 2013 års Toyota Prius laddhybrid för tre veckor sedan. Åkt (inom sta'n) varje dag sedan dess, inte startat bensinmotorn än. Bästa bil jag haft!

Se till att lämna in på en rostskyddsbehandling ASAP! Under bilen ska det sitta plastkåpor för att hålla luftmotståndet nere. Detta i sin tur blir en grovgrund för rost på allt möjligt under bilen.

Ursprungligen av CekariYH:

Fränt åk, vågar man fråga på priset?

Listpris är 243.900 och eftersom det bara kommer 80 bilar i år så finns det inte så mycket prutmån

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-05 12:12
Ursprungligen av Dalle:

Se till att lämna in på en rostskyddsbehandling ASAP! Under bilen ska det sitta plastkåpor för att hålla luftmotståndet nere. Detta i sin tur blir en grovgrund för rost på allt möjligt under bilen.

Jo jag såg det på Plus

  • Medlem
  • 2015-05-05 12:12
Ursprungligen av BlackSmp:

Så där, kontraktet på bilen uppdaterat till en 2.0... Nu är det bara att vänta till september! Och när ni/vi klagar över väntetiderna på en Apple Watch så säger jag bara... Jag har väntat på denna bil...

MX-5 Roadster 2.0 2016

Snyggaste modellen sedan "Ur-Miatan"! Nya modellen har ett helt annat "hunger" än vad tidigare generationer har haft. Säkert mycket körglädje per krona.

EDIT: September? Då har ni väl nästan snö uppe i Luleå?

Ursprungligen av BlackSmp:

Listpris är 243.900 och eftersom det bara kommer 80 bilar i år så finns det inte så mycket prutmån

Bra pris

Ursprungligen av Dalle:

Snyggaste modellen sedan "Ur-Miatan"! Nya modellen har ett helt annat "hunger" än vad tidigare generationer har haft. Säkert mycket körglädje per krona.

EDIT: September? Då har ni väl nästan snö uppe i Luleå?

Påminn mig inte

Jag sitter ju med en ur-92:a nu och det är först nu som jag verkligen kände att det är dags.

  • Medlem
  • 2015-05-05 15:19

Jag blev precis morbror för första gången.

  • Medlem
  • 2015-05-14 23:05

Fick igång tjejens iPad Air som har varit död ett bra tag. Hon lämnade bla in den på Grafit i Umeå utan att få någon hjälp. Deras förslag var att köpa en ny efter att de hade tittat på den i två minuter.
Men efter en ordentlig uppladdning (fyra timmar) och en återställning i iTunes så rullar det numera på fint igen. Men vad som egentligen har hänt har vi ingen aning om...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-14 23:47
Ursprungligen av Dalle:

Fick igång tjejens iPad Air som har varit död ett bra tag. Hon lämnade bla in den på Grafit i Umeå utan att få någon hjälp. Deras förslag var att köpa en ny efter att de hade tittat på den i två minuter.
Men efter en ordentlig uppladdning (fyra timmar) och en återställning i iTunes så rullar det numera på fint igen. Men vad som egentligen har hänt har vi ingen aning om...

Grattis, ibland är det bäst att inget veta vad som hänt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-15 21:02

Äntligen har min Apple Watch levererats, som varit på villovägar sedan i onsdags.

Finally, fantastisk produkt!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2015-05-15 23:31
Ursprungligen av zinned:

Äntligen har min Apple Watch levererats, som varit på villovägar sedan i onsdags.

Finally, fantastisk produkt!

Kul för dig.

Jag är själv lite småsugen på klockan. Det som stör mig är att den måste laddas för ofta (min nuvarande klocka bara går och går, år efter år), men jag är villig att tänka om. Man måste ju ändå ladda sin telefon varannan dag, typ.

Ge gärna en rapport i korta drag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-16 00:36
Ursprungligen av filuren:

Kul för dig.

Jag är själv lite småsugen på klockan. Det som stör mig är att den måste laddas för ofta (min nuvarande klocka bara går och går, år efter år), men jag är villig att tänka om. Man måste ju ändå ladda sin telefon varannan dag, typ.

Ge gärna en rapport i korta drag.

Nu har jag ju bara haft den en halv dag hittills men det är en fantastisk produkt för mig. Batteriet kan jag ännu inte uttala mig om men vad man har läst är det oftast bättre en de uttalade 18 timmarna. Allt beror ju också på ens användarmönster. Vad det gäller just laddningen så ser iaf jag absolut inget problem med det. Man har inte den på sig när man sover, no need, och då laddar man ju den istället. Precis som man gör med sin telefon.

Jag är vansinnigt glad då jag tänker ta en tidig helg om någon timme. Samt att jag ska dricka en ofantlig mängd rosé i solen. På tal om rosé så måste jag bara tipsa om den där Bingos nya box, http://www.vinochmatguiden.se/campaign/bingo/ GOTT!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-27 11:56
Ursprungligen av Bellsing:

Jag är vansinnigt glad då jag tänker ta en tidig helg om någon timme. Samt att jag ska dricka en ofantlig mängd rosé i solen. På tal om rosé så måste jag bara tipsa om den där Bingos nya box, http://www.vinochmatguiden.se/campaign/bingo/ GOTT!

Var bor du Isabelle som har sol just nu? Inte i Skåne iaf

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-27 12:28
Ursprungligen av Bellsing:

Jag är vansinnigt glad då jag tänker ta en tidig helg om någon timme. Samt att jag ska dricka en ofantlig mängd rosé i solen. På tal om rosé så måste jag bara tipsa om den där Bingos nya box, http://www.vinochmatguiden.se/campaign/bingo/ GOTT!

Vafalls, redan helg??
På tal om boxar hade jag helt missat denna, när utsidan är viktigare än insidan?

http://www.systembolaget.se/dryck/vita-viner/...

Nu är jag nästan en vecka sen, men kör ändå!

Göteborgsvarvet i lördags. Målet hade sedan länge varit under två timmar. På grund av tidsbrist han jag inte med all träning jag hade planerat, så in i det sista var jag rädd att jag skulle komma över två timmar. När jag hade gått i mål, ätit min banan och druckit mitt vatten gick jag in på resultatet. 1.58.52! Behöver jag säga att jag är nöjd?
Har vi skadeglädje i tråden också? Ja. Min bror sprang också. Han hade också mål under två timmar. Riktigt så bra gick det inte. 1.00.04!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-28 23:48
Ursprungligen av Weedberg:

Nu är jag nästan en vecka sen, men kör ändå!

Göteborgsvarvet i lördags. Målet hade sedan länge varit under två timmar. På grund av tidsbrist han jag inte med all träning jag hade planerat, så in i det sista var jag rädd att jag skulle komma över två timmar. När jag hade gått i mål, ätit min banan och druckit mitt vatten gick jag in på resultatet. 1.58.52! Behöver jag säga att jag är nöjd?
Har vi skadeglädje i tråden också? Ja. Min bror sprang också. Han hade också mål under två timmar. Riktigt så bra gick det inte. 1.00.04!

Grattis!

Grymt av din bror att ha två timmar som mål men istället klara det på en timme

Ursprungligen av zinned:

Grattis!

Grymt av din bror att ha två timmar som mål men istället klara det på en timme

Haha, banrekord och allt!
Lägg på en timme så ska det bli rätt.

Och tack!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-06-03 20:50

Idag har man klarat CE körkort tog C körkortet i Februari 2015. Så nu har man AM B BE C CE . Senare blir det nog D körkort och sen får jag DE på köpet eftersom jag har CE sen innan.

Är så otroligt glad och lättnaden som infinner sig i hela kroppen är obeskrivlig

Jag har äntligen fått hem mitt Vogel-stativ till tv'n. Återkommer med före- o efterbilder

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-06-04 04:36
Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag har äntligen fått hem mitt Vogel-stativ till tv'n. Återkommer med före- o efterbilder

Ahh Vogel gör mycket bra produkter. Jag köpte stativ till diverse utrustning för typ +20 år sedan och grejorna ser fortfarande ut som nya. Då har jag flyttat runt till olika ställen en hel del.

Jag klarade provet för AM-körkort med god marginal

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-06-18 14:52

Fick min Pebble Time idag.

  • Medlem
  • 2015-06-18 16:14
Ursprungligen av lasselu:

Fick min Pebble Time idag.

Det var på "tiden".

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-06-18 22:20

Japp, min Pebble Time (svart) landade hos mig idag också.

it's time

Jag har haft en jäkligt bra vecka med jobb på Naturkompaniet. I torsdags när jag var ledig, för att jag skulle jobba lördag, gav jag mig ut på en skön men aningen sval femmila tur på cykeln o igår när jag var in på Hemmakväll hittade jag en BD box med alla Mad Max-filmerna. Fn sitter jag o ser den första o kan inte komma på att jag sett den förr, iaf inte i sin helhet, så det blir som biopremiär fast hemma

  • Medlem
  • 2015-07-19 10:09

Ikväll är det AC/DC på Friends Arena här i stan! Som jag har väntat. Någon mer 99:are som ska dit?

Ursprungligen av Dalle:

Ikväll är det AC/DC på Friends Arena här i stan! Som jag har väntat. Någon mer 99:are som ska dit?

Nix, denna gången får de klara sig utan mig. Det krockade med semesterplanerna. Men det är inte utan att man är lite avis...

Ursprungligen av Dalle:

Ikväll är det AC/DC på Friends Arena här i stan! Som jag har väntat. Någon mer 99:are som ska dit?

@Dalle, hur var det? Var det lika bra som låtlistan utlovar? Hade gärna vart där när de spelade Have a drink on me, en av mina absoluta favvolåtar!

  • Medlem
  • 2015-07-20 15:57
Ursprungligen av HåkanE:

@Dalle, hur var det? Var det lika bra som låtlistan utlovar? Hade gärna vart där när de spelade Have a drink on me, en av mina absoluta favvolåtar!

Det var helt ok. De gamla låtarna kan ju killarna ganska bra vid det här laget, men de nya från Rock or Bust-plattan kändes inte lika väloljade som de gamla om man säger så. Det var stelt liksom.
Och sen finns det ju roligare arenor än Friends, jag tycker ljudet där blir konstigt. Kanske är det bara jag?

Men:
Hell Ain't a Bad Place to Be
Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Thunderstruck
Hells Bells
Let There Be Rock
Highway to Hell
For Those About to Rock
= Gåshud!

Hade gärna sett att AC/DC gör som Metallica. Låt fansen i varje land få rösta och sätta ihop sin egen spellista. Det hade varit kanon.

Bevaka tråden