Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bostream lanserar 26 Mbps bredband!

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-15 17:22

Spelar inte bara roll vilka telestationer som ligger runtomkring dig. Det viktiga är vilken station du är ansluten till

Fick precis den glada nyheten att dit jag flyttar på fredag ... där är telefonen inte ansluten till närmsta telestationen. Bara för att få ett riktigt shysst telefonnummer så är telefonen ansluten till en telestation 2200m därifrån
Blir 8/1 vilken duger finfint. Ska bara ha lägenheten i 6månader annars hade jag bytt telestation+nummer

Citat:

Skrevs ursprungligen av ivar
Spelar inte bara roll vilka telestationer som ligger runtomkring dig. Det viktiga är vilken station du är ansluten till

Fick precis den glada nyheten att dit jag flyttar på fredag ... där är telefonen inte ansluten till närmsta telestationen. Bara för att få ett riktigt shysst telefonnummer så är telefonen ansluten till en telestation 2200m därifrån
Blir 8/1 vilken duger finfint. Ska bara ha lägenheten i 6månader annars hade jag bytt telestation+nummer

Det ante mig att det kunde vara på det sättet. Men, frågan kvarstår iofs. Vet någon vilka telestationer det finns runt Sveavägen/Norrtull? Om det inte finns NÅGON inom 300 meter kan jag sluta hoppas på det redan nu, t ex.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-15 19:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av ace4711
Det ante mig att det kunde vara på det sättet. Men, frågan kvarstår iofs. Vet någon vilka telestationer det finns runt Sveavägen/Norrtull? Om det inte finns NÅGON inom 300 meter kan jag sluta hoppas på det redan nu, t ex.

Ring och fråga

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-15 19:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Ring och fråga

Ring till Bostream i så fall, för Telia vill inte lämna ut sådana uppgifter.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Ring till Bostream i så fall, för Telia vill inte lämna ut sådana uppgifter.

Bostream har skickat mail till mig (och alla andra beställare, gissar jag) med den specifika uppmaningen att jag INTE skall ringa och fråga hur långt jag har till telestationen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-16 00:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av ace4711
Bostream har skickat mail till mig (och alla andra beställare, gissar jag) med den specifika uppmaningen att jag INTE skall ringa och fråga hur långt jag har till telestationen.

Ja, till mig också. Men när jag ringde idag i ett annat ärende passade jag på att fråga. Den trevlige mannen i kundtjänsten svarade på min fråga på bara några sekunder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-16 01:02

Det är mycket snack om vart tele stationen ligger ,, men har någon fått igång sitt,, min beställning har det inte hänt mycket mer med än att jag har fått några mails,, men inga tider om när och hur det ska funka.
WHaATzZ UuHHpP??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-16 02:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredric
Det är mycket snack om vart tele stationen ligger ,, men har någon fått igång sitt,, min beställning har det inte hänt mycket mer med än att jag har fått några mails,, men inga tider om när och hur det ska funka.
WHaATzZ UuHHpP??

Enligt snubben på Bostreams kundtjänst hade elektrikernas fack går ut i strejk, vilket medförde förseningar på Scream-tjänsten.
Någon mer precis uppgift kunde han inte lämna.

Glädjande besked!

Hej!
Under augusti/september sker leverans. Du kommer att få närmare infonärmare inkopplingsdag av just ditt abonnemang
M.v.h
Bostream Service AB
Hans

Sån nära...men ändå så långt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-24 15:37

Det verkar ju lovande!
*väntar o väntar o väntar o väntar*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-25 15:20

Själv fick jag beskedet att min telestation blivit full (trots att det i brevet från BBB stod att ens plats var reserverad i 6mån!) så det skulle ta extra lång tid att få mitt inkopplat.
Då jag MÅSTE ha internet så ringde jag och snackade med deras trevliga(!) support.

Visade sig att INGEN kopplat in sig på telestationen ännu (skumt?) men att dom ändå behövde ca 6veckor på sig.
6veckor är bättre än dryga 3 månader så jag är väl ganska glad antar jag.

Bevaka tråden