Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eRepublik.com - nytt roligt online strategispel

Tråden skapades och har fått 275 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Eslöv
  • 2008-08-18 12:22

Har invites kvar! Skicka PM om ni är intresserade!

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-08-18 17:28

Rekommenderar alla 99:or att testa om man gillar denna typen av spel. Jag har förstås (liksom alla andra) en massa invites. Vi får lite guld om vi bjuder in någon så det är därför alla är så ivriga

Jag har också några invite kvar

  • Medlem
  • Köping
  • 2008-08-19 14:38

Jag har fortfarande invites kvar, så det är bara att PM mig för en!

Jag skulle vara intresserad av en invite

deewey (snabela) gmail.com

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-20 17:18

Skickat. 3 invites kvar.

Uhm.
Har spelat eRepublik några veckor nu.
Men förstår inte. Det enda man kan göra är arbeta, bli militär samt skriva låtsasartiklar för låtsastidningar? Eller starta ett eget företag. Förutsatt att man har 40 i guld vilket med dagens kurs motsvarar ca 1200SEK. Med min lön på 3 kronor kommer jag alltså få arbeta i ett helt år drygt för att komma dit. Ökar lönerna dramatiskt när man kommer upp i nivå? Ligger på 2.8 inom min sektor och vad jag förstått är 4/5 max. Så inte så långt ifrån. Eller är det helt enkelt gjort på detta sätt enbart för att skaparna ska "tvinga" folk att köpa guld med riktiga pengar via Paypal?

Men. Kan man göra något mer? Eller är spelet mer "rollspelsbaserat" där man helt enkelt får hitta på sin egna lilla värld med tidningsartiklar och partipolitik? För som det är nu känns det som om man kommer tröttna rätt fort.

Du kan även spreadtrada för att tjäna pengar. Sälja valuta och sälja gold.

Ett tips är också att du sätter dig in i politiken. Även hur nationalekonomin fungerar.

Har du registrerat dig på Erepublik.se - Index page ?

Några fler som är intresserade så skicka mig ett PM så får ni en invite.

Sugen...

Invita mig gärna, fredrik.seijsing (at) gmail dot com

Ursprungligen av seijsing:

Invita mig gärna, fredrik.seijsing (at) gmail dot com

Skickat!

Får spel när folk redan skickat en invite utan att säga till.

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-08-26 08:20

Ja, det är irriterande. Om man har skickat en invite så skriv det i tråden så behöver vi andra inte tänka på den saken.

krig

Det verkar som om det håller på att bli världskrig. Oroliga tider!

Vi behöver nya svenskar!

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-08-28 19:26

Jag skulle vilja ha en invit

Hejsan. Jag skulle vilja ha en invit. Min mejl är marcuse (Snurrboll) telia punkt com

Edit: Nu har jag fått en invit Tack så mycket.

Senast redigerat 2008-08-28 21:04

invites!

Om ni skickar PM så skriv inte i tråden också. Skicka helst PM till de som är aktiva i denna tråd och vänta på en invite. Annars slösas det bort invites.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-02 15:41

Jag skulle kunna tänka mig en invite: jk (understreck) pousette (snabelA) hotmail (punkt) com

Edit: Nu har även jag fått invite, Tack Niclas!

Senast redigerat 2008-09-02 16:25

Några nya eSvenskar på igång? Vi ligger på femte plats just nu mätt i population.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-09-09 12:13

har invites pm'a

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-11 12:12

Testar gärna: vamstad@mac.com

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-09-11 14:14
Ursprungligen av Vamstad:

Testar gärna: vamstad@mac.com

Du har fått en invite, lycka till!

Jag vill gärna få en invite, calle.linden(snabela)gmail.com

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-09-11 15:46
Ursprungligen av captainarmchair:

Jag vill gärna få en invite, calle.linden(snabela)gmail.com

Klart du ska ha en invite Skickat!

Tackar !

Nu är vi cirka 50invånare ifrån Indonesien, kom igen nu Sverige! Snart kommer V1 och erepubliks största världskrig fortsätter.

Har 2 invites, PMa eller skriv din mail i tråden!

MVH
BigBaby
http://www.erepublik.com/profile-226091.html

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2008-09-13 17:22

Jag har 1 invite kvar som jag kan ge bort om någon är intresserad. Vi har gått om Indonesien för tillfället men det är ju fortfarande roligt med nya spelare.

Edit: använt inbjudan, inte på denna sida dock.

M.V.H Maximilian

Senast redigerat 2008-09-15 09:02
  • Medlem
  • Hallstahammar
  • 2008-09-19 16:52

Jag har invites att ge ut. Skriv ett meddelande med din mail till mig så får du en invite. Hjälp Sverige att bli störst igen!

om någon har en invite över, så tar mussla@treeshoe.se gärna emot en

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-09-23 09:29
Ursprungligen av rökmusslan:

om någon har en invite över, så tar mussla@treeshoe.se gärna emot en

Äsch, eftersom varesig du eller den som bjöd in dig hade skrivit det här så slösade jag bort en invite på dig. Det är bra om ni skriver något för man har bara ett begränsat antal invites.

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-12-07 13:01

Nu är betatiden för erepublik över så nu behövs inte längre invites för att joina, det är bara att registrera sig på eRepublik - The New World | Online Social Strategy Game så blir man "Citizen of The New World". Vill man ändå ha en invite (och hjälpa den som skickar med 5 guld) så är det förstås bara att hojta.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-12-08 11:35

Nu behöver vi fler medborgare till eSverige!!!
Sverige är i krig med Frankrike och växer fort men vi behöver en massa nya medborgare som kan hjälpa oss att behålla de länder vi tar över.

Erepublik.com är ett mycket socialt spel där väldigt mycket sker på forumet och vi behöver allt i från "vanliga" spelare till duktiga utvecklare inom t.ex. Python för att bli den framgångsrikaste nationen.

  • Medlem
  • 2010-10-20 21:07

...nästan 2 år senare håller man fortfarande på med det här spelet, många andra länder har växt sig riktigt stora medan eSverige har väl minskat i stället. Därför behöver vi få in lite nytt blod till eSverige..

Version 2 släpptes för ett tag sedan, men efter visst missnöje med den nya krigsmodulen fick de göra om den...

Är du sugen att prova?

eRepublik - The New World | Online Social Strategy Game

Bevaka tråden