Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eRepublik.com - nytt roligt online strategispel

Tråden skapades och har fått 275 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-03 17:34

PMa om invites, har 5st tillgodo!

Trevligt spel.

Tycker dock att det är segt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-03 20:22

4st tillgodo, gör ditt för Sverige!

har 4 invites kvar så pm:a mig om ni vill in. Ser fram emot att hjälpa sverige växa.:cool:

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-05 07:53

Bara fyra tyska regioner kvar.. nu vinner vi, tror jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-05 19:52

Tyskland är svenskt i morgon!

Jag har invites att bjuda på. PM:a mig!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-05-06 10:46

Tyskland ÄR svenskt nu. Frågan är bara om vi ska erbjuda tyskarna att behålla en region eller två mot en lämplig avgift...

PM till mig för invite och be inte flera om invites.

Hej

Verkar kul! Är det någon som har en invite över så maila gärna till cj.hogberg@gmail.com

Calle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-06 12:30

kalleee har en invite på posten!

Det gick snabbare än snabbt :-). Tackar Tackar.

Calle

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-06 12:33

Har nu åtta invites! PMa mig så kommer du med senast klockan 11 i kväll.

Måste kolla en sak. Efter registrering står det att jag tillhör sverige och staden köpenhamn? Är det fler som fått till det så? I listan över städer fanns inte stockholm med utan jag valde huvudstaden.

Calle

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-05-06 13:42
Ursprungligen av kalleee:

Måste kolla en sak. Efter registrering står det att jag tillhör sverige och staden köpenhamn? Är det fler som fått till det så? I listan över städer fanns inte stockholm med utan jag valde huvudstaden.

Calle

Stockholm bör finnas med, men det är ingen fara om du bor i Köpenhamn. Vi har tagit över Danmark så Köpenhamn är en svensk stad nu...:)

Edit: Kallee, vad heter du i erep? Har du fått jobb? Om inte så posta ditt CV under gifts med 1 SEK i löneanspråk och skicka ett PM till Lame så får du ett jobb.

Ursprungligen av kape:

Stockholm bör finnas med, men det är ingen fara om du bor i Köpenhamn. Vi har tagit över Danmark så Köpenhamn är en svensk stad nu...:)

Edit: Kallee, vad heter du i erep? Har du fått jobb? Om inte så posta ditt CV under gifts med 1 SEK i löneanspråk och skicka ett PM till Lame så får du ett jobb.

Kan man byta stad?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-05-06 14:05
Ursprungligen av kalleee:

Kan man byta stad?

Ja, men då måste du köpa en Moving Ticket...
Det finns egentligen ingen anledning för dig att byta stad. Vi behöver "riktiga" svenskar i det gamla Danmark för att hålla politisk ordning (undvika att danskarna röstar fram en egen borgmästare).

Ursprungligen av kape:

Ja, men då måste du köpa en Moving Ticket...
Det finns egentligen ingen anledning för dig att byta stad. Vi behöver "riktiga" svenskar i det gamla Danmark för att hålla politisk ordning (undvika att danskarna röstar fram en egen borgmästare).

Helt sant. Någon måste ta ansvaret för att hålla ordning på dansken.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-05-06 15:27

OK, så har vi några fler som vill prova på spelet?

Det är händelserikt just nu.

Ursprungligen av kalleee:

Måste kolla en sak. Efter registrering står det att jag tillhör sverige och staden köpenhamn? Är det fler som fått till det så? I listan över städer fanns inte stockholm med utan jag valde huvudstaden.

Calle

Det står antagligen så därför att "länet" som Köpenhamn ligger i heter Hovedstaden.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-06 20:13

6 invites kvar. Nu har Tysklands och Sveriges presidenter skrivit på ett kontrakt som ger tillbaka tre regioner till Tyskland i utbyte mot att landet i princip blir svenskkontrollerat, både ekonomiskt och militärt sett.

The era of puppet states has begun...

Det är faktiskt väldig kul med Erepublik.
Du kan bli rik, mäktig och ansedd...
Det finns bra tidningar och televisons kanaler(2 st, det är nytt).

Det är roligt oavsett om du gillar stategi eller inte.

Så anmäl er och så kan ni få chans på att dänga till en pakistanier eller indones...

Regga er på Erep för faen

Tjena, har ett par INVITES liggande till de av er som vill prova på detta UNDERBART beroendeframkallande spel. Ta chansen, skicka mig ett PM så får ni invite tills de tar slut... först till (kött)kvarn!

Finns troligtvis många här med invites att ge ut, och jag även en av dom har 4st kvar, så bara meddela mig om du vill ha en så är de lätt fixat

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-07 23:09

Jepp, jag har fortfarande invites med. PM:a!

Har några invites kvar så skicka ett PM!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-08 13:09

Nu har Indonesien skrivit på ett mutual protection pact med Indonesien. SKa vi vara konsekventa i våra ageranden borde vi förklara krig på en gång, men det lär ju inte ske verkar det som.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-05-08 15:27

När man ska fixa CV, vad ska jag ha som request salary och vilken industry är mest lönsam?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-05-08 16:16
Ursprungligen av gustavb:

När man ska fixa CV, vad ska jag ha som request salary och vilken industry är mest lönsam?

Du får rätt bra lön inom gifts från företaget War Gifts med Lame som företagsledare. Sätt ut ditt CV med löneanspråk på 1 SEK inom gifts och skicka ett mess till Lame så får du jobb. Jag tror att han erbjuder 2-3 SEK till helt oerfarna vilket får anses som helt okey.

När man kommer på högre nivåer (+4) inom någon bransch så kanske man får högst lön inom Weapons men just nu är det överskott inom den marknaden och som ny i den branschen tror jag att du får 1-2 SEK.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-05-08 17:16
Ursprungligen av kape:

Du får rätt bra lön inom gifts från företaget War Gifts med Lame som företagsledare. Sätt ut ditt CV med löneanspråk på 1 SEK inom gifts och skicka ett mess till Lame så får du jobb. Jag tror att han erbjuder 2-3 SEK till helt oerfarna vilket får anses som helt okey.

När man kommer på högre nivåer (+4) inom någon bransch så kanske man får högst lön inom Weapons men just nu är det överskott inom den marknaden och som ny i den branschen tror jag att du får 1-2 SEK.

Tack

Jag har fortfarande invites kvar, PMa mig om ni vill ha, men SKYNDA PÅ!

  • Medlem
  • Köping
  • 2008-05-08 18:55

Jag har en (1) fin invite som bara väntar på en ägare. Den första som PMar mig med sin mail får den

Bevaka tråden