Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone SDK event 6 Mars

Tråden skapades och har fått 182 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Riktigt grymma nyheter för iPhone. Hårdvaran i iPhone är grym, mjukvaran från Apple är lite 1.0... men nu kommer det bli ändring på det, äntligen kommer vi får se alla de grymma och smarta applikationer som vi kommit att bli vana med för OS X. Jag håller bara tummarna för att Apple inte blir allt för hårda i sin gallring över vilka applikationer som kommer att godkännas i nerladdningstjänsten.

/M

  • Medlem
  • 2008-03-06 21:34

Varför kan jag inte se quicktime filmen på eventet? Sidan uppdateras bara hela tiden utan resultat.

Var kan man se eventet? Hittar inte på apples hemsida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-06 21:46

Ser filmen nu. En sak som jag är riktigt nyfiken på är att de under demon använder en mac för att jobba mot Exchange. Kan det vara så att de gör detta under Mac OS X och Mail.app, Adressboken och iCal...

  • Medlem
  • 2008-03-06 21:48
Ursprungligen av acke:

Ser filmen nu. En sak som jag är riktigt nyfiken på är att de under demon använder en mac för att jobba mot Exchange. Kan det vara så att de gör detta under Mac OS X och Mail.app, Adressboken och iCal...

var ser du filmen? Kan du länka?

Ursprungligen av acke:

Ser filmen nu. En sak som jag är riktigt nyfiken på är att de under demon använder en mac för att jobba mot Exchange. Kan det vara så att de gör detta under Mac OS X och Mail.app, Adressboken och iCal...

Boot Camp?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-06 22:07
Ursprungligen av Patrik D:

Boot Camp?

Nooo, say it isn't so!

Starkt jobbat av apple. I och med Ciscos IPsec kan den ju faktiskt bli tjänstenalle på jobbet

  • Medlem
  • 2008-03-06 22:21

Kan någon berätta var man kan se filmen. Det funkar inte på apples hemsida.

Jag tror inte det finns än. Annars hade de länkat.

Ursprungligen av BosnianX:

Jag tror inte det finns än. Annars hade de länkat.

Jodå, jag har kollat på hela filmen precis, men länken är borttagen nu.

  • Oregistrerad
  • 2008-03-06 22:52

Jag har inte riktigt fattat vad som har släppts . Kommer man kunna ladda hem spel och apps som man kan använda utan internet? Och isf när kommer detta? Blir det exakt samma för touchen?

Någon vänlig själ som vill förklara för en nisse som är så insatt?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-06 23:00
Ursprungligen av imported_fahl:

Jag har inte riktigt fattat vad som har släppts . Kommer man kunna ladda hem spel och apps som man kan använda utan internet? Och isf när kommer detta? Blir det exakt samma för touchen?

Någon vänlig själ som vill förklara för en nisse som är så insatt?

Man kommer att kunna ladda hem program/spel via App Store, både med WiFi och utan. Detta kommer i slutet av Juni. Det är samma sak för Touchen fast man kommer att få betala en liten summa för att få den funktionaliteten med den senaste mjukvaruuppdateringen, 2.0.

Man kommer även att kunna utveckla egna applikationer med mjukvara som Apple ger bort helt gratis. Man får totalt 4 olika "tools", och en av dessa blir en iPhone-simulator som är bra om man inte äger en iPhone själv men ändå vill utveckla något för den.

Att få ut dessa applikationer på världsmarknaden och släppa automatiska uppdateringar till alla kunder kommer däremot att kosta pengar, nämligen $99. Du sätter priset för dina program - blir dessa gratis betalar du ingenting alls, kostar dem något får du 70% av intäkterna utbetalda till dig av Apple varje månad och 30% behåller dem själva.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-06 22:49

Har provat nyss och den fungerar. Testa igen.

Fake Steve säger det så bra....

"Yeah, we rocked your friggin world, right? I mean 29 June 2007 might be the day the world changed, but today it just changed again. BlackBerry is dead. Microsoft is dead. Windows Mobile is dead. Amazon is dead. Kindle is dead. Nokia is dead. Motorola was already dead but now they are even more dead. Google's Android is dead. Samsung is dead. LG is dead. Sony is dead. UTStarcom is dead. We've thrown $100 million into an iFund so people can build iApps to sell on iTunes and give us 30% of their iMoney. The coming onslaught of new applications will make iPhone the only smart phone that anyone in the entire world will ever want to use."

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-06 23:31

Remember, you read this here first!

Amerikanerna kallar visserligen sin lokala baseballcup för World Series, men 30 länder är ändå inte så mycket.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-06 23:51
Ursprungligen av Marcus K:

Amerikanerna kallar visserligen sin lokala baseballcup för World Series, men 30 länder är ändå inte så mycket.

Det är visst mycket. Får Apple fram avtal med hela Nordamerika, hela Europa och kanske länder som Japan, Sydkorea och Australien/Nya Zeeland kommer man att nå ut till väldigt många människor i stora konsumentländer. Mer än så krävs knappast för att Apple ska kunna nå sitt mål på 10 miljoner iPhones i år.

Ursprungligen av Marcus K:

Amerikanerna kallar visserligen sin lokala baseballcup för World Series, men 30 länder är ändå inte så mycket.

Så länge sverige är ett av dem är 30 tillräckligt många för mig.

Angående barnspärren - jag tycker absolut att det är vettigt. Varför är det negativt?
Sen kan man ifrågasätta varför ungar ska ha så utvecklade telefoner/mobila prylar (som dessutom är så dyra). Jag anser att det är en sak för ansvarsfulla människor och att det inte är leksaker. Men det behöver vi inte ta en diskussion om.

I övrigt verkar Exchangeprylen jävligt bekväm för företagare! Absolut.
AIM för iPhone är gött också. MSN lär väl komma inom no time?
Coolt med spelen också, lite Wii-stuk! Hehe. Spännande!
App store lär väl bli tjusig och kul och det är ju suveränt med SDK och vad det kommer betyda för utvecklingen!

Fyfan vad jag längtar till dagen då jag köper min egen iPhone. Men jag är sugen på att vänta på 3g... Samtidigt inte...

Det är ju på typ så många ställen som iTMS finns...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-07 00:13

Adium lär säkert komma också. Och Delicious Library. Ja, alla kommer att vilja vara med och dela på kakan.

Ursprungligen av boris91:

Adium lär säkert komma också. Och Delicious Library. Ja, alla kommer att vilja vara med och dela på kakan.

Förhoppningsvis!
Behöver bara kunna köra Football Manager också, så kan jag sälja min macbook
(Nä, jag skulle aldrig göra mig av med den)

Hoppas förresten att de svenska bankerna är smarta nog att göra som Bank of America när iPhone officiellt släpps i Sverige, men jag är skeptisk.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-07 00:22

Svenska banker är riktigt tröga och känner säkert inte till att något som heter iPhone existerar.

Nu låter detta väldigt dystert, om än realistiskt, men jag hoppas innerligt att jag har fel.

Jag håller med. Jag menar, man kan fortfarande inte använda Safari för att betala räkningarna med Handelsbanken... Man måste skaffa sig en webläsare från en tredje part.... Suck. iPhone? Hehe, right.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-07 00:33

Ja, men då är det väl bara att flytta till USA då. Antar att man kommer att kunna beställa hos Starbucks med iPhone/iPod där snart också.

Edit: ett förtydligande.

Senast redigerat 2008-03-07 02:02

Ja, det är ju ett jävla 'bara', det

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-03-07 07:46

kan vi med -jailbreakde och hela köret iphones använda oss av sdk?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-07 08:58
Ursprungligen av joonis:

kan vi med -jailbreakde och hela köret iphones använda oss av sdk?

Nja som jag har förstått det så är det inte tillåtet att använda sdkn för att skapa program som sprids på annat sätt än genom iTunes eller Enterprise.

Så teoretiskt sätt är det förbjudet att göra ett program som sprids genom installer.app.

//Rob

Jag tror att vi har mycket gott att vänta oss till iPhone, men jag måste ändå säga att jag är helt grymt imponerad av spelen som dom visade upp igår, kolla på Super Monkey Ball tex. Som någon sa, detta är inte mobilspel, det är konsolspel.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-07 09:42

SDK är på 2.1GB!
Det är väl nästan mer än övriga developer tools?

Tankar ändå...

Bevaka tråden