Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone SDK event 6 Mars

Tråden skapades och har fått 182 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-06 20:22
Ursprungligen av Mattias Hedman:

iPod Touch får samma uppdatering till en kostnad. Coolt!

Själv tycker jag att det verkar logiskt men ändå sjukt snålt.

Ursprungligen av boris91:

Själv tycker jag att det verkar logiskt men ändå sjukt snålt.

Jamen det är ju för att iTouch-prytteln genererar ju inga intäkter till apple efter att den sålts i affären (möjligen en och annan filmhyra då).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-06 23:05
Ursprungligen av Goflorp:

Jamen det är ju för att iTouch-prytteln genererar ju inga intäkter till apple efter att den sålts i affären (möjligen en och annan filmhyra då).

Apple tjänar ju redan en summa på iPod Touch, hade man varit beroende av att alla köpte någoting efter själva enheten hade priset förmodligen varit högre.

Sen så tror jag att folk snarare lär köpa musik på sina iPods än hyra filmer kanske.

Ursprungligen av boris91:

Apple tjänar ju redan en summa på iPod Touch, hade man varit beroende av att alla köpte någoting efter själva enheten hade priset förmodligen varit högre.

Sen så tror jag att folk snarare lär köpa musik på sina iPods än hyra filmer kanske.

Det är nog mera musik japp... u r rite.

Nej beta nu för utvecklare - late june till alla. Gratis dock.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Nej beta nu för utvecklare - late june till alla. Gratis dock.

Men uppdateringen släpps väl inte förrän i juni? SDK:et släpps väl nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-06 20:14

Hoppas de lägger in fullt Exchange-stöd i Mail.app också... Kanske för mycket begärt då Microsoft har Entourage.

Har de licensierat ActiveSync så borde det byggas in i Mail.app också. Hoppas hoppas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-06 20:18
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Har de licensierat ActiveSync så borde det byggas in i Mail.app också. Hoppas hoppas.

Ja det skulle göra otroligt mycket med äkta no-fuss stöd för Exchange. Hoppas verkligen på det.

Ursprungligen av acke:

Ja det skulle göra otroligt mycket med äkta no-fuss stöd för Exchange. Hoppas verkligen på det.

Dont't hold your breath som de säger där borta.
Jag hoppas men jag tror inte. Men jag vill så gärna att de tar med det i Mail.app.
Som det är idag använder jag bara Entourage för mail och det känns aningen over-kill.

99$ för att få lägga upp apps....

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-03-06 20:17
Ursprungligen av mrnoname:

99$ för att få lägga upp apps....

Näe, det är väl för att vara med i dev-programmet...

Ursprungligen av mrnoname:

99$ för att få lägga upp apps....

99$ = 700 spänn för att köpa SDK't är billigt.

Gissar att det är ett paket, en klassisk låda med Böcker, cd-skivor etc
Det är ju kaffepengar.

När du sedan yxat ihop ditt program kan du lägga ut det till varenda iPhone ägare i hela världen för 0:-

Jag tror dealen med 70/30 är bättre än mkt i branschen...

Ursprungligen av Goflorp:

99$ = 700 spänn för att köpa SDK't är billigt.

Gissar att det är ett paket, en klassisk låda med Böcker, cd-skivor etc
Det är ju kaffepengar.

När du sedan yxat ihop ditt program kan du lägga ut det till varenda iPhone ägare i hela världen för 0:-

Jag tror dealen med 70/30 är bättre än mkt i branschen...

Nej, MacRumors skriver att SDK:et är gratis, 99 dollar för att lägga upp program:

"SDK is free to download today. To publish apps, however, there is a $99 developer fee."

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-03-06 20:30
Ursprungligen av Patrik D:

Nej, MacRumors skriver att SDK:et är gratis, 99 dollar för att lägga upp program:

"SDK is free to download today. To publish apps, however, there is a $99 developer fee."

Det stämmer ju inte med vad som står på Engadget i alla fall...
Där låter det som om man kan ladda ner SDKn gratis men måste betala 99 för att vara med i developer program (det är väl någon sorts ADC för iPhone, antar jag) ...och ingen kostnad för att vara med i App Store annat än 30% av priset för ditt program...

Nej $99 för att få vara med i utvecklarprogrammet.
30% av det du vill ta för din app vill Apple ha för att lägga upp den.
0% om du delar ut den gratis.

Och vad är $99? 700 kr. Inget att orda om.

"supreme commander of rebels, Steve Jobs"
Den titeln vill jag ha på mitt kort ju!

100 milj dollar till nån sorts "iFund".

Förmodligen kan du söka pengar där för att starta iPhone/Touch-utvecklarföretag.
Det är rätt stort det med...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Förmodligen kan du söka pengar där för att starta iPhone/Touch-utvecklarföretag.
Det är rätt stort det med...

Aha, det är riktigt stort! Coolt, man kan vänta sig coola program.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-06 20:28

Lustigt att folk på forum blir förvånade över distribution via iPhone och att utvecklingen bara sker på Mac OS X och i Xcode...

Ursprungligen av acke:

Lustigt att folk på forum blir förvånade över distribution via iPhone och att utvecklingen bara sker på Mac OS X och i Xcode...

Öh?! man upphör aldrig att förvånas.
Tror de att det är Redmond som snickrat ihop den ?

Q: What will happen if someone does a VOIP app?
A: We will only stop VOIP over cell networks, but not WiFi.

Skype, here we come

Som apple själva säger:
"To join the developer program costs $99"

"SDK for free".

Oavsett så är $99 kaffepengar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-06 20:30

"We think a lot of people will want to become an iPhone developer -- go to our site, probably in about an hour, and download the SDK. You can join the developer program to test your app on the iPhone and iPod touch and distribute your app -- to join the dev program costs just $99. If you have any questions about anything give us a ping at developer.apple.com." Irony: someone's Windows Mobile phone just went off.

Engadget

Men vilka länder är på gång?
Snälla säg hela europa i late june eller nåt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-06 23:29
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Men vilka länder är på gång?
Snälla säg hela europa i late june eller nåt.

Jag tror på följande scenario på WWDC i Juni:

Steve Jobs intar scenen.

"Bla bla bla vi har nu 99% av marknaden bla bla bla"

"So, we have this App Store with all these aaawesome applications that I think everybody would be craving to download... but what if you aren't in town or at home but still want to download... Spore, for example?"

Konstpaus. Alla håller andan.

"Boy, ain't that gonna be reeeally slow over that cellular network?

Publiken andas ut.

"We think we have a solution. I present to you, the second generation of the most advanced mobile device in the world - iPhone 2.0. Boom!"

En bild på en nyare iPhone flyger upp på duken.

"Guess what - this thing got 3G!"

Stående ovationer av alla i publiken i tio minuter.

"So, that's pretty dog-on good... And because the most advanced mobile device in the world just got remarkably faster, we think it's ready to be released into the world!"

30 stycken flaggor från olika länder visas på duken.

"Boom!"

Stående ovationer av alla i publiken i 20 minuter. Det råder hysteri på världens alla kontinent. Jobs ler nöjt i ett tag, ett tag till lite irriterat - och lyckas efter flera försök avbryta ovationerna.

"Today, we are releasing the next generation of the iPhone to all of these countries, and we are delighted to offer this incredibly amazing device to this many people!"

Någon förlorar medvetandet och man är tvungen att tillkalla ambulans.

  • Medlem
  • 2008-03-07 10:39
Ursprungligen av boris91:

Jag tror på följande scenario på WWDC i Juni:

Steve Jobs intar scenen.

"Bla bla bla vi har nu 99% av marknaden bla bla bla"

"So, we have this App Store with all these aaawesome applications that I think everybody would be craving to download... but what if you aren't in town or at home but still want to download... Spore, for example?"

Konstpaus. Alla håller andan.

"Boy, ain't that gonna be reeeally slow over that cellular network?

Publiken andas ut.

"We think we have a solution. I present to you, the second generation of the most advanced mobile device in the world - iPhone 2.0. Boom!"

En bild på en nyare iPhone flyger upp på duken.

"Guess what - this thing got 3G!"

Stående ovationer av alla i publiken i tio minuter.

"So, that's pretty dog-on good... And because the most advanced mobile device in the world just got remarkably faster, we think it's ready to be released into the world!"

30 stycken flaggor från olika länder visas på duken.

"Boom!"

Stående ovationer av alla i publiken i 20 minuter. Det råder hysteri på världens alla kontinent. Jobs ler nöjt i ett tag, ett tag till lite irriterat - och lyckas efter flera försök avbryta ovationerna.

"Today, we are releasing the next generation of the iPhone to all of these countries, and we are delighted to offer this incredibly amazing device to this many people!"

Någon förlorar medvetandet och man är tvungen att tillkalla ambulans.

Om bara

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-06 20:30

VoIP-program kommer att tillåtas, men bara över Wi-Fi. Lycka!

Man kommer inte få sälja ZiPhone via iPhoen App Store.
Undrar varför, jäkla taskmörtar!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-03-06 20:41

Cool att de frågade...:)

Bevaka tråden