Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone på väg till fler länder

Tråden skapades och har fått 112 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det beror på vad man väljer för abonnemang att koppla det till. Tror att det billigaste går lös på 59 kronor per månad.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-05 18:12

Så billigt blir det aldrig. Apple har ju sagt att det måste ingå fri data, vilket det också gör i alla länder som iPhone har sålts i hittils.

Det blir alltså minst 199:- på det billigaste abonnemanget.

Senast redigerat 2008-03-14 15:06

Det handlar mer om operatörerna och hur de vill göra.
Jag hoppas bara Apple kan få tummen ur och skeppa den i Sverige.
Med Telia så klart för aldrig någonsin kommer jag använda Telenor igen.

Vi har relativs höga gränser på andra tjänster i sverige så jag tror inte att de kommer att vara lägre när de paketeras med iphonen - om den nu kommer hit dvs.
Vi har ett kraftigt utbyggt nät med bra kapacitet här,

Varför ska man ha mer än 3 GB i månaden? Jag surfar för MAX 500 MB i månaden med min iPhone, och då surfar jag väldigt mycket.

När Apple öppnar för att handla från iTMS via Edge/3G, använda telefonen som modem eller släpper nya tjänster själva eller via tredje part..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-14 16:30

Var o plockade upp en 16GB iPhone här i Wien idag. Tycker priserna är rätt hutlösa, särskilt när det i reklamen sägs vara flatrate. 25Cent per sms är nock i högsta laget

Men i tyskland så hade de ju också till en början en liknande flatrate som de senare tvingades ta bort. Så jag hoppas att samma kommer hända i österrike

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-14 16:59
Ursprungligen av surak:

Var o plockade upp en 16GB iPhone här i Wien idag. Tycker priserna är rätt hutlösa, särskilt när det i reklamen sägs vara flatrate. 25Cent per sms är nock i högsta laget

Men i tyskland så hade de ju också till en början en liknande flatrate som de senare tvingades ta bort. Så jag hoppas att samma kommer hända i österrike

Abonnemanget är ca 10€ billigare än i Tyskland. Men kanske ändrar dom det och ger 250 gratis sms/månad.

//Rob

Såg just i en video (på tuaw.com) på en iPhone 1.2 (2.0 Beta) att det finns svenskt keyboard att välja under settings! Betyder det att vi får se iPhone i svenska butiker lagom tills 2.0 släpps i Juni? Vad tror ni?

ja senast

Man kanske skulle ta och passa på att skaffa sig ett abonnemang nu. Fram till den 24 bjussar nämligen Telia på startavgiften (250 kronor), vilket är bra, men jag har ändå inte riktigt ekonomin.

Singapore kommer troligen börja sälja iPhones i September. Som första land i Asien. Vilket också tyder på att 3G kommer då.

http://www.finanznachrichten.de/nachrichten-2008-03/artikel-10391071.asp

  • Medlem
  • 2008-03-22 17:01

Som de skriver själva (min fetning):

Ursprungligen av www.finanznachrichten.de:

If the news is true, SingTel would likely be the first telco to officially launch iPhone in Asia.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-22 18:57

Priset som man sätter där ska kanske tas som en fingervisning om vad nästa iPhone kommer att kosta.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-28 14:49

Så Mexico får alltså 3G-versionen? Jag visste inte att 3G var så värst utbyggt där faktiskt, men det är ju inte mycket man känner till om Mexico i allmänhet.

Och varför en lördag i Nederländerna? Hur tänkte man där?

Det står inte nåt om 3G, var fick du det ifrån?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-30 18:41
Ursprungligen av granholm:

Det står inte nåt om 3G, var fick du det ifrån?

För att det är i Juni som Apple antas släppa 3G-iPhonen. Varför lansera en gammal modell i Mexico då?

Nederländerna fick den inte, åtminstone finns den inte på Apple Store.

  • Medlem
  • 2008-03-30 19:53

Det är väl ingen som vet att 3G kommer i juni?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-30 22:17

RIM verkar ha sneglat på iPhones design när de gjort sin Blackberry 9000.
http://www.engadgetmobile.com/2008/03/28/blackberry-9000-in-the-wild/

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-29 17:21

Nu är det officiellt.

//Rob

Bevaka tråden