Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tävling: Sex iPhone 8GB som priser i ny Office 2008 tävling!

Tråden skapades och har fått 175 svar. Det senaste inlägget skrevs .

marcooleo skrev:
Finns det någon länk där man kan se alla uppladdade bidrag?

Nej, finns ingen sådan sida idag, ska se vad vi kan göra dock.

Låter bra, det blir mycket rättvisare röstning om alla bidrag blir överskådliga och mer lättillgängliga.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-14 23:08

http://farm2.static.flickr.com/1397/1382151375_9b1b3a7a12.jpg?v=0

Gjorde en till, där citatet var utbytt mot MSN.

Min banner som jag precis laddade upp kanske inte är den finaste, men jag hoppas iaf på att någon kommer gilla lite svartvitt

BTW, riktigt snygga grejer man hittar där hittills

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-15 12:30

http://www.annonsavdelningen.se/macoffice/rate/index.php?cid=349

Lite Switchercitat från min sida. ;D Rösta!

Senast redigerat 2007-09-15 15:36

"Välkomen" ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-15 13:16

Hehehe, ja.

Titta på den andra istället.

Har inga större förhoppningar om att vinna, så det jag skicka in var två snabba hastverk om man säger så.

Jaså! Man kan sätta eget rekalm genom att posta länk i denna tråden Dåså, jag tycker om bilder i gråskala, kanske finns fler som gör det?

Rösta på, var ärlig nu, jag blir inte ledsen
http://www.annonsavdelningen.se/macoffice/rate/index.php?cid=352

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-15 15:32

Hmm, jag gillar också gråskala, men jag undrar vad det är för nått du har gjort bild på? :| Förstår inte riktigt konceptet...

Ursprungligen av Adzam 1:

Hmm, jag gillar också gråskala, men jag undrar vad det är för nått du har gjort bild på? :| Förstår inte riktigt konceptet...

OJ oj, nu har jag allt gjort det igen en bild som folk inte förstår sig på. Det är ett kontor, en skrivbordslampa lyser mot Office:Mac. På vänstra sidan är det två iMacar, en på avstånd och en väldigt nära. Konceptet är väl antagligen någonting i stil med: Ha Mac på kontoret och kontoret på Mac.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-15 16:13

Jaha! Då förstår jag (nästan).

Du får en trea; bra idé, men det kunde ha varit tydligare.

Ursprungligen av Adzam 1:

Jaha! Då förstår jag (nästan).

Du får en trea; bra idé, men det kunde ha varit tydligare.

Tackar Du fick en trea av mig innan också, på din ena citatbanner, den som var: "Macen saknar ju Office"
Tyckte att det var bra, eftersom det är en gammal myt som genom denna sönderkrossningen faktist kan få företagare att öppna sina ögon för Macen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-15 16:15

Var ett svar på apple4evers inlägg om nån undrar.

Martin: Problemet är väl också att när man bestämmer sig för att rösta, röstar på några, stänger av datorn för att sova en natt, sen startar och vill rösta igen så dyker samma banners upp som tidigare röstade på. Jag råkade rösta på några flera gånger just för att jag för tillfället glömt bort att jag redan hade röstat på dem dagen innan.

Går det förresten att få erat system att filtrera så att om det har blivit flera röster från samma IP på samma banner, så att det bara räknas som en? (för de som redan fuskat till sig höga platser alltså)

Ursprungligen av apple4ever:

Går det förresten att få erat system att filtrera så att om det har blivit flera röster från samma IP på samma banner, så att det bara räknas som en? (för de som redan fuskat till sig höga platser alltså)

Allt är möjligt. Vill dock poängtera att inga röster från samma ip på samma banner har registrerats, den spärren har vi haft från start. Men nu har spärren alltså skärpts till att gälla delnät/subnät, dvs att samtliga nummer mellan 192.168.0.1 till 192.168.0.255 bara kan rösta en gång på varje banner.

Jag tror röster lagda hitills påverkar slutresultatet, eftersom det ändå är så pass lång tid kvar av tävlingen. De berörda bidragen som "röstats upp" kommer förmodligen sakta men säkert falla ner i placeringarna till den plats de förtjänar.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Men nu har spärren alltså skärpts till att gälla delnät/subnät, dvs att samtliga nummer mellan 192.168.0.1 till 192.168.0.255 bara kan rösta en gång på varje banner.

Jag förstår syftet, men det är en rätt tuff spärr å andra sidan. Betyder t.ex. att bara en av våra 200 lägenheter i vår bostadsrättsförening kan rösta per banner.

Men jag antar att anonyma omröstningar på nätet helt enkelt inte går att göra rättvisa fullt ut.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-15 16:21

Måste säga grattis till den som skapade bilden med ett "tangentbord". Innan jag visste om tävlingan satt jag och titta på den; kommer ihåg att jag gilla den skarpt!

Ursprungligen av Adzam 1:

Måste säga grattis till den som skapade bilden med ett "tangentbord". Innan jag visste om tävlingan satt jag och titta på den; kommer ihåg att jag gilla den skarpt!

Menar du denna? http://www.annonsavdelningen.se/macoffice/rate/index.php?cid=248 Det finns en med nya iMac-tangentbordet också, men denna gillade jag absolut.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-15 16:31

Japp, den.

Tack för trean! Fan så pinsamt att jag stava fel på MSN-bannern! Går det att ta bort den? Gör absolut inget att jag bara har en banner uppe, bara att den felstavade försvinner!

Skicka en rättstavad version till mig på martin snabela belak punkt se

/M

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-15 16:47

Skickad. Tack för hjälpen!

Ja, det finns ju en klar nackdel med spärren, men jag misstänker att det inte är allt för många som kommer att drabbas av att någon annan redan röstat på deras subnät. Blir väl främst skolor och arbetsplatser som drabbas hårdast. Först till kvarn principen gäller.

Men jag tror ändå tävligen blir rättvisare så. Vad säger ni andra?

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Ja, det finns ju en klar nackdel med spärren, men jag misstänker att det inte är allt för många som kommer att drabbas av att någon annan redan röstat på deras subnät. Blir väl främst skolor och arbetsplatser som drabbas hårdast. Först till kvarn principen gäller.

Men jag tror ändå tävligen blir rättvisare så. Vad säger ni andra?

/M

Jo då, låter väl bra, så sätt blir det ju mycket svårare att fuska. Du kan ju faktist lägga till en liten textrad vid röstningsdelen på sidan, där det står något i stil med: "Rösta helst inte från skolor/större arbetsplatser." De flesta har ju internet hemma, så de som kan rösta hemma bör göra så.

På begäran har nu en översiktssida över samtliga bidrag tagits fram.
http://annonsavdelningen.se/macoffice/rate/samtliga.php

Lite kul att över 150 bidrag har skickats in och att över 24000 röster avlagts.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

På begäran har nu en översiktssida över samtliga bidrag tagits fram.
http://annonsavdelningen.se/macoffice/rate/samtliga.php

Lite kul att över 150 bidrag har skickats in och att över 24000 röster avlagts.

/M

Utmärkt, Martin! Den enda resterande funktionen jag hade att önska mig.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-09-15 19:04

Ett tips för såna här typer av omröstningar är att redovisa visa vem som har röstat vad. Det kommer höja snittbetygen något enormt!

Jag vågar sätta min högra hand på att många som deltar gärna "röstar ner" sina konkurrenter. Kolla snittbetygen liksom, dom flesta bidrag ligger under 2 poäng i medel och det på en skala mellan 1-5. Det är ju sjukt!

Ursprungligen av Rasmus:

Ett tips för såna här typer av omröstningar är att redovisa visa vem som har röstat vad. Det kommer höja snittbetygen något enormt!

Jag vågar sätta min högra hand på att många som deltar gärna "röstar ner" sina konkurrenter. Kolla snittbetygen liksom, dom flesta bidrag ligger under 2 poäng i medel och det på en skala mellan 1-5. Det är ju sjukt!

Man ska ju vara ärlig, själv har jag röstat 1 på några jag inte gillade och 2 på några jag gillade lite mer, 3 på de flesta jag sett och några fick 4 och 5. Gav inte ens mig själv en 5:a.

Ursprungligen av Rasmus:

Ett tips för såna här typer av omröstningar är att redovisa visa vem som har röstat vad. Det kommer höja snittbetygen något enormt!

Jag vågar sätta min högra hand på att många som deltar gärna "röstar ner" sina konkurrenter. Kolla snittbetygen liksom, dom flesta bidrag ligger under 2 poäng i medel och det på en skala mellan 1-5. Det är ju sjukt!

Vi tittar på det just nu. Kan bli en liten "revision" om vi märker att vissa användare har röstat ner bidrag i massiv skala. Det är inte så jättesvårt att upptäcka

Jag skickade in ett bidrag precis .. sista dagen idag .. bättre sent än aldrig ... undrade först varför det inte dök upp men enligt vad jag läst så tar det lite tid ...

Tävlingen pågår mellan 3:e september och 30:e november 2007. Sista inlämningsdatum för bidrag är 15:e november 2007.

/M

jaha november ... jag läste september ... hehe .. ja då är det ju lugnt

Bevaka tråden