Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tävling: Sex iPhone 8GB som priser i ny Office 2008 tävling!

Tråden skapades och har fått 175 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-08 17:59
Ursprungligen av staed:

Kör du "Save for web and devices" eller vad det heter? Då blir filstorleken mindre än om du kör en vanlig "Save as...".

Både och! Är så van att kräma på med grafik eftersom man inte behöver tänka på nått sånt när man meckar video!

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2007-09-08 17:44

Hur lång tid tar det från det att man laddat upp bilden till dess att den syns?

Ursprungligen av tomcat:

Hur lång tid tar det från det att man laddat upp bilden till dess att den syns?

Det undrar jag med, det har gått ett helt dygn sedan jag laddade upp nu...

Kul initiativ iaf!

Alla bidrag granskas manuellt av Microsoft, och under helgen tar det av förståerliga skäl längre tid. Ni som har skickat era bidrag under fredagen och idag under lördagen får nog vänta tills måndag innan de börjar synas.

/M

å va ska man med en iPhone till i svedala??

Senast redigerat 2007-09-08 20:38
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-09-08 20:56
Ursprungligen av jonte0:

å va ska man med en iPhone till i svedala??

Läs reglerna... du får iPhonen när den släpps i Sverige.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2007-09-08 20:09
Ursprungligen av Martin Belak:

Alla bidrag granskas manuellt av Microsoft, och under helgen tar det av förståerliga skäl längre tid. Ni som har skickat era bidrag under fredagen och idag under lördagen får nog vänta tills måndag innan de börjar synas.

/M

Ah, ja, det är ju såklart en rimlig tanke. Tänkte inte på att det är helg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-08 19:58

INte min starka sida det här... behövs ingen jingle istället?

Nu är det bara vänta och se om bilden var godkänd eller inte

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-09 11:12

Bilderna är "igentligen" inte bilder utan video stockfootage från Artbeats som jag äger. Blev bara 1 element från ett artbeats klipp, tanken var att jag skulle ha 3. Men det blev förstort! Hur som helst så har jag nu tagit bort 2 element från min banner så nu fick jag ner den till rätt storlek, och den ser inte allt för taskig ut heller.

Till arrangörerna - Bör alla tävlande spara "workspace filen?" Om nu Microsoft kommer använda bannern så kanske dom ändå vill ha allt i lager?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 11:47
Ursprungligen av Kenneth M:

Bilderna är "igentligen" inte bilder utan video stockfootage från Artbeats som jag äger. Blev bara 1 element från ett artbeats klipp, tanken var att jag skulle ha 3. Men det blev förstort! Hur som helst så har jag nu tagit bort 2 element från min banner så nu fick jag ner den till rätt storlek, och den ser inte allt för taskig ut heller.

Till arrangörerna - Bör alla tävlande spara "workspace filen?" Om nu Microsoft kommer använda bannern så kanske dom ändå vill ha allt i lager?

Aha, på så vis. Angående arbetsmaterialet, så är det bra att spara det. Dock kommer MS endast att använda den färdiga bannern. Kanske är din banner så bra att MS önskar att få den i andra format. Jag tror att de bidrag som skickas in i denna tävlingen är ämnat för att synas på 99-forumet och inte på MS egen hemsida.

Uppdatera

Jag är övertygad om att det dröser in bidrag. Men det borde inte gå en hel dag innan listan förnyas.

/Jimi

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-09-09 12:44

Kul tävling! Har laddat upp mitt första bidrag - råkade skicka upp den utan att tänka på "viktbegränsningen". Sparade den "for web and devices" och då hamnade jag på smått otroliga 24k. Bara de inte räknar samma banner som två bidrag? :-/

Är nått fel?

Jag ladda upp mitt andra bidrag i går men det dyker inte upp. Är det nått som är galet eller tar det så här lång tid att få upp bannern på tävlings sidan ?
// Claes Berggren

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-09 15:01

Gjorde just en riktig toppebanner! Sweet! Den passade bättre i Gif, i love Gif, men ja, jpg funkade också.

  • Medlem
  • 2007-09-09 16:14

vart såg ni regeln om storleks begränsningen?? läst igenom 3 ggr nu

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 16:49
Ursprungligen av crust:

vart såg ni regeln om storleks begränsningen?? läst igenom 3 ggr nu

Om du surfar till sidan med reglerna och sedan klickar på länken längst ner, så kommer du till sidan där du laddar upp bidraget. Där står max filstorlek.

Nu är en hel del nya tävlingsbidrag granskade. Skynda dig och rösta på deltagarnas skapelser på http://www.annonsavdelningen.se/macoffice/rate/

Kan du bättre? Skicka in ditt bidrag du också!

/M

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-09 22:44

Kul tävling.

(konstig upplösning png-loggorna har?)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 22:51

Himla kul att se så många bidrag redan! Dock undrar jag om man kan rösta flera gånger på en och samma banner? Finns där någon begränsning, till exempel att man kan rösta en gång per banner per dag.

Du kan rösta en gång per banner per ip-nummer.

/M

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 23:37
Ursprungligen av Martin Belak:

Du kan rösta en gång per banner per ip-nummer.

/M

Aha, misstänkte det. Vore okontrollerat annars. Går den på de första sifferkombinationerna i IP-numret eller hela? För dynamiska IP-adresser skiftar väl på de två sista kombinationerna, väl?

Ursprungligen av Reisan:

Går den på de första sifferkombinationerna i IP-numret eller hela? För dynamiska IP-adresser skiftar väl på de två sista kombinationerna, väl?

Eftersom det inkommit ett stort antal systematiska röster på vissa banners från identiska ip-nummer (sånär som på sista siffergruppen) har vi nu lagt till denna spärr, endast en röst på en banner från 123.456.789.x registreras från och med nu. Vi vill att den snyggaste bannern, inte den med flest vänner eller smartast röstningsscript vinner tävlingen.

Just därför är det viktigt att så många som möjligt röstar, även du som inte skickat in något bidrag. Hjälp oss att rösta fram den snyggaste bannern! http://annonsavdelningen.se/macoffice/rate/

/M

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-09-10 00:03

Undrar vad som är bäst 1000 röster som ger 4.9 eller 21 pers som röstar 5.0? Hmm... jag ligger bra till på topplistan just nu men inte är väll systemet jätterättvist precis?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-09-10 07:52

iPhone tävling

Det är alltid någon haka bakom en tävling eller så är det jag som har fel.

Priser

Sex vinnare vinner varsin Apple iPhone 8GB! Vinnaren kan välja mellan en amerikansk iPhone (låst till AT&T), alternativt en svensk dito. Den sistnämnda skickas till vinnaren först när iPhone lanseras i Sverige. (Vinsten inkluderar ej kostnader för ev abonnemang).

Kommer vinnaren betala någon vinstskatt? en svensk dito vad är det?
Måste man ha abonnemang?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-10 11:14
Ursprungligen av shuma:

Kommer vinnaren betala någon vinstskatt? en svensk dito vad är det? Måste man ha abonnemang?

Jag i alla fall, förutsätter att de svenska iPhone klarar svenska SIM-kort, både de som är kontantkort och de som är abonnemang. Därav får man vänta tills iPhone lanseras i Sverige. Så länge det ej står något om någon vinstskatt, så antar jag att det inte gäller.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-10 07:53

Fantastiskt att se vad några filter i Photoshop kan åstadkomma...

Är samma bidrag inskickade flera gånger? Eller är det något fel på röstningen? När jag röstade så fick jag upp flera av bidragen två gånger...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-10 11:09
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Är samma bidrag inskickade flera gånger? Eller är det något fel på röstningen? När jag röstade så fick jag upp flera av bidragen två gånger...

Ursprungligen av Martin Belak:

Du kan rösta en gång per banner per ip-nummer.

/M

Man kan rösta en gång per banner. Dock har det även hänt mig att samma bidrag kommit upp två gånger. Men även om du röstar två ggr på samma, så gäller bara första röstningen. Det går på ens IP-nummer.

Ursprungligen av Reisan:

Man kan rösta en gång per banner. Dock har det även hänt mig att samma bidrag kommit upp två gånger. Men även om du röstar två ggr på samma, så gäller bara första röstningen. Det går på ens IP-nummer.

Det fanns/finns ett handfull bidrag som skickats in två gånger, därför dyker samma banner upp fler gånger när ni röstar. Dubletterna är nu borttagna, dvs, endast ett av dubbelbidragen finns kvar. Du som vet att du skickat samma banner två gånger, gör gärna ytterligare ett bidra och skicka in.

/M

Bevaka tråden